Sergi Samper

Barca B, ungdomshold, talenter mm.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af A$AP »

phpBB [video]


Seeeee den.
Arsenal coach Wenger personally told B player Sergi Samper (20) last week that the English club is willing to pay his 12M buyout fee. [md]
Tvivler på at det sker, Samper har selv sagt at han vil tilbringe hele hans karriere i Barca, men man ved aldrig.. Han skal bare op og spille på førsteholdet.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Michman »

Han skal fandme ikke smutte til Arsenal
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20101
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Han har afvist dem før og han gør det også igen.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Raman93 »

Men hvad gør vi med ham? Vi har jo noget af et luksusproblem. Busquest kommer til at spille på den defensive midtbane de næste 5 år, og han er aldrig skadet. Samper er for stort et talent til at have siddende på bænken eller råde op på et B-hold med elendige trænere.

Xavi startede også som DM, men blev CM. Enten Samper eller Bussi må spille CM.

Så stort et talent. Han får mig helt til st glemme Veratti. Eneste minus er, at han ikke er agressiv eller defensiv stærk.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes virkelig at Samper bør prøves på den centrale midtbane. Han passer bedre deroppe end Busquets gør. Samper er hurtigere og mere gennembrudsstærk end Busquets, mens han også er lidt mere kæk og risikabel i sine fremadrettede afleveringer. Samper vil gerne slå den afgørende aflevering, hvorimod Busquets kun gør det, når han er sikker på at den ikke bliver opsnappet af modstanderen. I det hele taget synes jeg Samper passer ret godt til den centrale midtbane. Jeg synes umiddelbart at han minder mere om Xavi, end han minder om Busquets.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Piquénbauer »

Enig. Det ville give god mening at prøve ham længere fremme på banen. Også pga det som Raman er inde på omkring defensive svagheder. Så kampen i morges og han er sgu lidt for afslappet og langsom når bolden skal erobres. Men til gengæld så kan man se at han gerne vil slå bolden dybt og forsøge noget offensivt.

Som jeg ser det så skal roberto videre og så kan samper overtage hans plads i truppen. Det ville være bedst for alle parter og det ville give samper troen på at han kan slå igennem for os. Hvis han skal spille en sæson til på b-holdet så er jeg bange for at han smutter i sidste ende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Skydefinten »

Arsenal vil betale frikøbsbeløb på 12 mil euro. Det forstår jeg godt.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Nói NPO »

Hvad synes i vi skal gøre med Samper?

Han er jo en juvel af særklasse, der hvis alt går rigtigt kan gå hen og blive ren verdensklasse, og den perfekte spiller for os.

Som jeg ser det, så er der et par ting det er nødvendige for at han kan slå igennem hos os.

1. Han skal konveteres til en CM istedet for DM. Busquets er altså kun 27 (!), og er en alt for vigtig spiller til at Samper har en chance for at overtage hans plads foreløbig, så han skal omskoles til at være mere offensiv. Det er før set med spillere som Iniesta og Xavi der jo faktisk startede længere tilbage på banen som mere dybdeliggende playmakere.

2. Han skal have spilletid og massere af det. Det er nødvendigt i hans alder, hans udvikling må ikke bremses. Han er et alt for stort talent til at lade ham rådne op på en bænk.

3. Han skal udfordres! Som jeg ser det er han god nok til at spille fast nu i stortset alle klubber i La liga, med undtagelse af os ATM og RM. Segunda B er altså bare et for lavt niveau.

Så det giver os nogle problemstillinger... Hvis han skal gøres mere offensiv, så er det vigtigt med den rette vejledning fra en god træner, der praktiserer en offensiv spillestil. Det vil jo klart være at foretrække hvis LE var den der stod for det, men samtidig har han altså brug for spilletid, hvis han skal udvikle sig til en mere offensiv spiller, og der er der altså lige Rakitic, Iniesta, Turan, Roberto og Rafinha til to pladser.

Så måske skal han lånes ud? Men tør vi det, og hvem skulle det i så fald være til? Det er vigtigt at det hold han udlånes til har en spillestil lig Barca, og træneren forstår Samper potentiale og kan hjælpe med at rykke ham længere frem på banen.

Er selv meget splittet i hvad jeg tror er bedst, selvfølgelig hvil det være fantastisk hvis vi bare indlemmede ham i førsteholdstruppen, og han så bare fik hver tredje kamp mindst. Men det tror jeg desværre er lidt urealistisk med tanke på den konkurrence der er i truppen, plus LE's vægt på rutine, samt den fulsdtændige latterlig tætte konkurrence der er i ligaen og CL.

Han er et gigantisk talent, hans vision, touch, pasningsspil og spilforståelse er exceptionel, men uden den rette hjælp kan han altså bare blive en tabt juvel. Hvad tror i er bedst for ham?
Den lille ananas

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Bager »

Det er et luksusproblem. Jeg mener man skal gøre en af to ting. Enten bruge ham som en seriøs backup for Busquets samt evt den offensive midtbane eller leje ham ud. Hans udvikling går på ingen måde i stå af at agere backup for Bussi. Hvis Samper bliver rykket op på a-holdet, så kommer han til at træne med væsentlig dygtigere spillere og han kommer formentlig til at få en liga-kamp i ny og næ mod de mindre hold. Det vil han lære meget af, samtidig med at han vil kunne støtte sig til konceptet som han kender.

Ved at udleje ham, vil han muligvis få mere spilletid, men han kommer til at spille i et andet spilsystem, samtidig med at han kommer et skridt væk fra klubben, hvilket kan være risikabelt for hans barca-karriere.

Jeg ville rykke ham op på a-holdet og lade Bussi få et hvil af ny og næ mod de mindre hold.
Visca el Barca

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Mkj 77 »

Det kommer ikke til at ske med den nuværende ledelse samt lucho ved roret.
Adama samt alen på vej væk.

Det er mere galacticos tilstande end masia

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er også træt af at samper f.eks. ikke er kommet op. Men ret skal være ret. Spillere som munir og sandro kommer også fra la masia og de er kommet op. Så lad nu være med at fremstille det som om man slet ikke bruger spillere fra la masia længere.

Faktum er nok at man ikke mener der er brug for samper (og halilovic og grimaldo) da der er rigeligt med spillere på deres positioner. Adama kan jeg så ikke forklare da han burde kunne tage både sandro og munirs plads. Men måske er han for meget "kant". Eller også vil han ikke arbejde nok for det. Jeg ved det ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Mkj 77 »

Så må man se på hvordan Munir gør det, han får heller ikke mange chancer eller Roberto der er alibi spiller af rang og stort set intet skaber.
Der er jeg af den overbevisning at når.spillere ikke præsterer må.de af, til fordel for andre og så kunne der pludselig blive plads til ovenstående spillere.

Det er det jeg mener med at lucho er stagneret- han har ingen plan B og tør ikke prøve andet

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Piquénbauer »

Det er en håbløs måde at se på det. Man smider ikke et talent af fordi denne har nogle dårligere kampe. Hvis man gjorde det så ville bussi og pedro aldrig have slået igennem. Nej selv messi ville have haft problemer.

Husk på at det er talenter og ikke udviklede spillere.

Du brokker dig konstant over at la masia ikke bliver brugt. Men det gør det. Det er bare ikke de spillere som du gerne vil have op. Og for at være ærlig så har du ingen ide overhovedet om hvordan de gør det til træning osv. Lucho tager de spillere op som han mener er klar. Man kan så være uenig men stop med at fremstille det som om man ikke bruger talenter.

Og jeg gider ikke rode mig ud i at snakke om lucho. Ja du kan ikke lide manden men det er fjollet efter 2 kampe i sæsonen at snakke om at han er stagneret osv. Det kan man ikke sammenslutte allerede. I stedet burde man fokusere på at manden vandt the treble sidste år. I mange andre klubber ville det være nok til at manden var en legende!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Mkj 77 »

Piquénbauer skrev:Det er en håbløs måde at se på det. Man smider ikke et talent af fordi denne har nogle dårligere kampe. Hvis man gjorde det så ville bussi og pedro aldrig have slået igennem. Nej selv messi ville have haft problemer.

Husk på at det er talenter og ikke udviklede spillere.

Du brokker dig konstant over at la masia ikke bliver brugt. Men det gør det. Det er bare ikke de spillere som du gerne vil have op. Og for at være ærlig så har du ingen ide overhovedet om hvordan de gør det til træning osv. Lucho tager de spillere op som han mener er klar. Man kan så være uenig men stop med at fremstille det som om man ikke bruger talenter.

Og jeg gider ikke rode mig ud i at snakke om lucho. Ja du kan ikke lide manden men det er fjollet efter 2 kampe i sæsonen at snakke om at han er stagneret osv. Det kan man ikke sammenslutte allerede. I stedet burde man fokusere på at manden vandt the treble sidste år. I mange andre klubber ville det være nok til at manden var en legende!
Man kan da se om talentet rækker.
Roberto er pivringe og burde ryge af, så den måde kan jeg sagtens anskue det på- han har fået chancerne men griber dem ikke, så må han videre.

Det er for naivt at sige han skaffede os the treble uden at se på spillet. De dårlige takter fortsætter og vi er for afhængige af MSN.
Spllerne har en ligeså væsentlig rolle i dette.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Sergi Samper

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan da se om talentet rækker.
Roberto er pivringe og burde ryge af, så den måde kan jeg sagtens anskue det på- han har fået chancerne men griber dem ikke, så må han videre.
Igen. Det mener DU. Men du er ikke på træningsbanen hver dag. Du snakker ikke med spillerne. Kort sagt så ved du intet om hvad der foregår.

Der må være en grund til at der bliver satset på de spillere indtil videre. Også selvom du mener noget andet hjemme fra sofaen.
Det er for naivt at sige han skaffede os the treble uden at se på spillet. De dårlige takter fortsætter og vi er for afhængige af MSN.
Spllerne har en ligeså væsentlig rolle i dette.
Vi spillede fremragende offensiv fodbold i sidste sæson. Og vores forsvar (og midtbane) stod for første gang i lang tid godt på banen.

Og de dårlige takter? Vi har spillet 2 kampe. Du fisker efter en grund til at hate. Hvis det ser ligeså skidt ud når vi er kommet over på den anden side af januar så kan vi snakke om det. Men det er alt for tidligt nu og der er ingen grund til at male fanden på væggen over at vi får tæsk i en (ret ligegyldig) kamp med b-holdet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster