Barça Atlètic

Barca B, ungdomshold, talenter mm.

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

SantJordi
Indlæg: 177
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af SantJordi »

EasyBuddhist skrev:
lør mar 25, 2023 8:52 pm
Og så lige lidt salt i såret

Har man droppet alt håb om forlængelser?

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Madameskrald »

SantJordi skrev:
søn mar 26, 2023 11:11 am
EasyBuddhist skrev:
lør mar 25, 2023 8:52 pm
Og så lige lidt salt i såret

Har man droppet alt håb om forlængelser?
Økonomien er vist ikke til deres krav... ærgerlig tendens, at de unge spillere er så forhippede på penge (og spilletid), at de ikke har tålmodigheden til at blive i det stærke udviklingsmiljø, der har bidraget væsentligt til deres niveau.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

Madameskrald skrev:
søn mar 26, 2023 11:24 am
SantJordi skrev:
søn mar 26, 2023 11:11 am
EasyBuddhist skrev:
lør mar 25, 2023 8:52 pm
Og så lige lidt salt i såret

Har man droppet alt håb om forlængelser?
Økonomien er vist ikke til deres krav... ærgerlig tendens, at de unge spillere er så forhippede på penge (og spilletid), at de ikke har tålmodigheden til at blive i det stærke udviklingsmiljø, der har bidraget væsentligt til deres niveau.
Det er mere spillernes agenter der jagter pengene, derfor de smutter.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
søn mar 26, 2023 12:32 pm
Madameskrald skrev:
søn mar 26, 2023 11:24 am
SantJordi skrev:
søn mar 26, 2023 11:11 am
EasyBuddhist skrev:
lør mar 25, 2023 8:52 pm
Og så lige lidt salt i såret

Har man droppet alt håb om forlængelser?
Økonomien er vist ikke til deres krav... ærgerlig tendens, at de unge spillere er så forhippede på penge (og spilletid), at de ikke har tålmodigheden til at blive i det stærke udviklingsmiljø, der har bidraget væsentligt til deres niveau.
Det er mere spillernes agenter der jagter pengene, derfor de smutter.
Synes mere, det har noget med at gøre, unge talenter i dag tænker langt mere over karriere planlægning end, det tideligere var tilfældet. Hvis de ikke føler, klubben præsenterer dem for et ordentlig udviklingsprogram, så er der en håndfuld klubber rundt om i Europa, der er gode til at tilbyde det. Det handler om spilletid på et ordentlig niveau og en fornemmelse af, de bliver værdsat.

Der skal mere til end, at blive inviteret til førsteholdstræning en gang i mellem. Jeg synes jo, en spiller som Barbera burde have haft fast plads til træningerne og han burde have haft debut på første holdet. Man har kun én angriber i truppen, så det havde været oplagt. Der skal man være langt mere skarpe, men i stedet så skal man høre på rygter om, Xavi vil have Auba tilbage og det sender, ikke bare de forkerte signaler, men er også en håbløs tilgang overall.

Men man føler lidt, der er kaos i håndteringen af talenter i disse år, ikke mindst kontraktmæssigt. Man har simpelthen for meget andet at tænke på i klubben, til at tage sig ordentlig af dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Antimadridista »

Tror langt mere det er baglandet der ser dollartegn end det er de unge der selv former og planlægger deres fremtid som 17-18 årige.
Det tror jeg simpelthen de generelt er for unge og umodne til for alvor at forholde sig til. De er stadig store børn der gerne vil spille bold, så er der diverse typer bagved, der opsætter alle mulige scenarier for hurtige penge.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Rekick »

Ikke kun fra spillernes side, men selv fans erklærer nærmest spillere som flops hvis de ikke starter på 1. holdet som 18-19 årige. Rygterne lyder jo på, at Barbera tager til Club Brügge og for at være helt ærlig, så er niveauet der under lavere end de det du møder i bunden af La Liga. Hvis man vurderer han ikke er klar til at tage skridtet op, så er det vel svært at finde plads til ham.
Det samme gælder Ilias Akhomach, som jeg synes har haft det svært når han har spillet hos Barca Atletic. Han rygtes til Leeds i Premier League, hvor jeg har utrolig svært ved at se ham fungere med den fysik han har.
Jeg kan selvfølgelig tage fejl og et klubskifte til højere niveau end det de nuværende spiller på kan give pote, det er jo set før.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
søn mar 26, 2023 2:06 pm
Tror langt mere det er baglandet der ser dollartegn end det er de unge der selv former og planlægger deres fremtid som 17-18 årige.
Det tror jeg simpelthen de generelt er for unge og umodne til for alvor at forholde sig til. De er stadig store børn der gerne vil spille bold, så er der diverse typer bagved, der opsætter alle mulige scenarier for hurtige penge.
Spillere som Barbera og Ilias har alle muligheder for at nå langt i karrieren, så det giver ikke ret meget mening, det du siger. De kigger naturligvis mod andre store talenter, som har taget turen til mindre klubber og mindre ligaer for at få et gennembrud. Klubber der er vandt til at give unge spillere chancen og de tager gerne et skridt nedad for senere at tage et opad. Haaland er et godt eksempel, Højlund et andet. Man kan også nævne andre fra La Masia som Jutgla, Anau Martinez, Olmo osv. Agenterne er også opmærksomme på de fremtidige indtægter, da de kan sælge spillerne flere gange før de når toppen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
søn mar 26, 2023 1:44 pm
Lopezzz skrev:
søn mar 26, 2023 12:32 pm
Madameskrald skrev:
søn mar 26, 2023 11:24 am
SantJordi skrev:
søn mar 26, 2023 11:11 am
EasyBuddhist skrev:
lør mar 25, 2023 8:52 pm
Og så lige lidt salt i såret

Har man droppet alt håb om forlængelser?
Økonomien er vist ikke til deres krav... ærgerlig tendens, at de unge spillere er så forhippede på penge (og spilletid), at de ikke har tålmodigheden til at blive i det stærke udviklingsmiljø, der har bidraget væsentligt til deres niveau.
Det er mere spillernes agenter der jagter pengene, derfor de smutter.
Synes mere, det har noget med at gøre, unge talenter i dag tænker langt mere over karriere planlægning end, det tideligere var tilfældet. Hvis de ikke føler, klubben præsenterer dem for et ordentlig udviklingsprogram, så er der en håndfuld klubber rundt om i Europa, der er gode til at tilbyde det. Det handler om spilletid på et ordentlig niveau og en fornemmelse af, de bliver værdsat.

Der skal mere til end, at blive inviteret til førsteholdstræning en gang i mellem. Jeg synes jo, en spiller som Barbera burde have haft fast plads til træningerne og han burde have haft debut på første holdet. Man har kun én angriber i truppen, så det havde været oplagt. Der skal man være langt mere skarpe, men i stedet så skal man høre på rygter om, Xavi vil have Auba tilbage og det sender, ikke bare de forkerte signaler, men er også en håbløs tilgang overall.

Men man føler lidt, der er kaos i håndteringen af talenter i disse år, ikke mindst kontraktmæssigt. Man har simpelthen for meget andet at tænke på i klubben, til at tage sig ordentlig af dem.
Enig, og der må man skele lidt til Xavis rolle heri… Det er ikke nemt på CB pladsen, men med mange af de øvrige positioner (HB, CM og angrebet), da burde man have unge spillere med i truppen og give dem minutter for at give dem mod på tingene og trykteste dem. Omvendt er det naturligvis svært, når spillet på banen ikke er til sikre sejre… og spillemæssigt overskud.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
søn mar 26, 2023 2:19 pm
Antimadridista skrev:
søn mar 26, 2023 2:06 pm
Tror langt mere det er baglandet der ser dollartegn end det er de unge der selv former og planlægger deres fremtid som 17-18 årige.
Det tror jeg simpelthen de generelt er for unge og umodne til for alvor at forholde sig til. De er stadig store børn der gerne vil spille bold, så er der diverse typer bagved, der opsætter alle mulige scenarier for hurtige penge.
Spillere som Barbera og Ilias har alle muligheder for at nå langt i karrieren, så det giver ikke ret meget mening, det du siger. De kigger naturligvis mod andre store talenter, som har taget turen til mindre klubber og mindre ligaer for at få et gennembrud. Klubber der er vandt til at give unge spillere chancen og de tager gerne et skridt nedad for senere at tage et opad. Haaland er et godt eksempel, Højlund et andet. Man kan også nævne andre fra La Masia som Jutgla, Anau Martinez, Olmo osv. Agenterne er også opmærksomme på de fremtidige indtægter, da de kan sælge spillerne flere gange før de når toppen.
Hvorfor giver det ikke mening? Du mener åbenbart primært at det er de unge selv der ikke vil vente og har helt styr på deres nutid og fremtid. Der mener jeg det primært er baglandet der former hvad de ønsker skal ske.
Mange unge spillere har mulighed for at nå langt og ser meget spændende ud, men mange af disse bliver ikke nødvendigvis til det spåede. Dertil er der jo lige så mange der vælger ikke at tage videre tidligt, selvom du oplister nogle der tog det tidlige spring.
Og ja agenter (noget af baglandet) ønsker jo netop flere handler og også gerne tidlige handler, så længe der er hype og man tror de bliver til noget.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af kklaus »


Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:
søn apr 02, 2023 12:12 pm

Jeg glemmer altid at smide penge på modstanderen (X eller 2) når vi fører, specielt på hjemmebanen. Her har vi smidt rigtig mange point, vigtige point.
Vi kunne have været kun 2 point fra første pladsen hvis vi vandt 😤
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af kklaus »

3-0 sejr!
Arnau Tenas med et par fine redninger til at holde nullet:

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

Holdkæft hvor er det uretfærdigt at Dionkou fik rødt kort der. Man kan tydeligt se at han bliver slået flere gange med albue og ham der slår ham han fik ikke rødt kort.
Jeg prøver at finde en video klip så I kan se det.
MDCCCXCIX

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Barça Atlètic

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
lør apr 22, 2023 9:04 pm
Holdkæft hvor er det uretfærdigt at Dionkou fik rødt kort der. Man kan tydeligt se at han bliver slået flere gange med albue og ham der slår ham han fik ikke rødt kort.
Jeg prøver at finde en video klip så I kan se det.
Ja, det var sgu noget rod, men Atletic spillede faktisk en ret god kamp. Ikke prangende, men meget solidt. De står godt på banen og der er også nogle gode individuelle præstationer ind imellem. Specielt Casado var en nydelse at se i går.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Barça Atlètic

Indlæg af Lopezzz »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 23, 2023 11:31 am
Lopezzz skrev:
lør apr 22, 2023 9:04 pm
Holdkæft hvor er det uretfærdigt at Dionkou fik rødt kort der. Man kan tydeligt se at han bliver slået flere gange med albue og ham der slår ham han fik ikke rødt kort.
Jeg prøver at finde en video klip så I kan se det.
Ja, det var sgu noget rod, men Atletic spillede faktisk en ret god kamp. Ikke prangende, men meget solidt. De står godt på banen og der er også nogle gode individuelle præstationer ind imellem. Specielt Casado var en nydelse at se i går.
Ja vi fik nogle ret store chancer men vi var uheldige. 1 point på udebanen i en topkamp er tilfredsstillende.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster