"L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Kom ind og sig hej!
Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

"L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Indlæg af Fantomet »

Jeg synes lige, at det mangler lige en tråd, hvor man kan præsentere sig selv kort og godt, samt bruger denne tråd til at byde ny bruger velkomme.
Hvis du støder ind på et ord "L'entorn", og du ved ikke hvad det er mening med dette udtryk. Det var et ord Cruyff brugte i hans tid med FC Barcelona i 90'erne.

"L'entorn" betyder livsforhold. Det var et begreb som Cruyff brugte i hans regeringstid i FC Barcelona i 90'erne.

Cruyff definerede "L'entorn" som en gruppe af mennesker eller under de forhåndenværende omstændigheder der give affektere på holdet.

Det er journalist, kritisk fans, præsident og ham selv. Alting der omgås med FC Barcelona.

Ja, lad mig begynde med mig selv først. Jeg hedder Palle Madsen og jeg bor i Århus V. Jeg begynder med at danne min bekendskab med Barca gennem computerspil Sensible World of soccer 96/97 i 1996, da jeg var 14 år gammel. Det var tid med Luis Enrique, Ronaldo, Stoichkov, Guardiola og Figo. Det var primær Lus Enrique, jeg ser mest op til. Jeg kan godt lide hans spillestil og hans attitude. Efterhånden bliver jeg ældre og min lidenskab og passion med FC Barcelona bliver større og større.
Senest rettet af Fantomet lør aug 25, 2007 1:12 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Jeg hedder Rasmus og kommer fra Søborg i nærheden af København.

Grunden til at jeg begyndte at følge med Barcelona, var faktisk lidt en medløber ting. De "seje" fra min folkeskoleklasse begyndte at synes Barcelona var fede, og det gjorde jeg selvfølgelig også. Dette var i 3. folkeskoleklasse. Året efter skiftede de så til Real Madrid, men jeg forblev trofast og er det stadig i dag.
El Señor de las Tartas

La Campion

Indlæg af La Campion »

Uha ja Palle ka du huske da vi havde den samme tråd i det gamle forum :D
Mit Navn er Kristian og jeg bor i københavns sydvestkvarter.
Min Barcalidenskab stammer fra en ferie jeg havde med mine forældre på Mallorca
tilbage i 1978, ja jeg har snart jubilæum :D der så jeg El Simonet(Allan Simonsen)
på spansk tv spille i Blaugrauna, siden da drømte jeg om at score for blaugrauna
men det blev desværre ikke til noget da de foretrak en herre ved navn Michael :D :D :D Min lidenskab følger mig til den dag jeg ikke ved hvad jeg selv hedder
eller til de bærer mig ind i forbrændingen :D .
Om så (gud forbyde det) Barca rykker 5 divisioner ned vil jeg bære Logoet stolt på mit bryst!! se det er Cule.
Agafa’t betyder Hold Fast på Katalansk!!

XaviHernandez

Indlæg af XaviHernandez »

Hej

jeg hedder Ali og kommer fra Pakistan, men blev født her.

Jeg begyndte først at kunne lide barca i 1. klasse pga. Rivaldo og Kluivert. Også selvom Barca var tæt på at gå konkurs, holdt jeg med dem. Der var også en anden i min klasse, der kunne lide barca, men skiftede i 5. klasse til AC Milan.

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Indlæg af Fantomet »

La Campion skrev:Uha ja Palle ka du huske da vi havde den samme tråd i det gamle forum :D
Det kunne jeg ikke erinde. Er det samme tråd som jeg også oprettede dengang :?:

molto

Indlæg af molto »

Jeg hedder Niels!

Jeg startede med at følge FC Barcelona, da Laudrup for alvor gjorde sin entre. Den første kamp jeg for alvor husker er sejren på Wembly i '92. Da var jeg 9 år gammel. Men, jeg har billeder af mig selv i Barca trøjen der daterer helt tilbage til '89. SIden da har jeg fulgt holdet i tykt og tyndt.

Mit forhold til holdet kulminerede dog sidste sæson, da jeg boede et år i byen, udelukkende for at se så mange kampe som muligt, men også for at opleve stemningen omkring holdet.

Det blev til 12 kampe på Camp Nou og 2 fantastiske oplevelser på Ramblaen. Gæt selv hvad der tales om!

Jeg er FC Barcelona fan helt og holdent igennem og ind til benet. Der er ikke ret meget jeg IKKE vil gøre for det hold. Der går ikke en dag uden at det er det første jeg tænker på når jeg vågner, og det sidste jeg tænker på når jeg går i seng.

Barca er gået hen og blevet en livsstil for mig. Og efter vores ophold i Barcelona er min forlovede også gået hen og blevet fan, så det bliver jo ikke ret meget bedre!

I love Barca

........................

Indlæg af I love Barca »

Hej..
Jeg hedder Tina, og jeg er fra Aalborg.
Den første barca kamp, jeg så noget af var i november 2004. Da vi vandt 3-0 over madrid.. Jeg har fulgt dem lige siden. Jeg elsker bare det hold, og jeg vil være barcafan til jeg dør :D .

Kempulis

Indlæg af Kempulis »

Først og fremmest - Sjov idé pcm: ja eller Palle som du jo hedder :wink:

Jeg hedder Lasse og bor i det nordlige af Århus. Jeg har faktisk ikke været Barcelona fan så forfærdelig længe, 3 år vil jeg tro, og det hele skyldtes egentlig at min bedste ven var stor fan af holdet, hvilket smittede af på mig - så meget at jeg idag føler jeg har været tilhænger hele mit liv.
Mit første minde med klubben går egentlig mange år tilbage hvor jeg kan huske at jeg så Eurogoals hver mandag på Eurosport og den vej igennem fik en fascination af klubben - En Sergi tilbagelægning der førte til mål mod Barca var for mig symbol på den store nedtur, og det gjorde at jeg fik en form for sympati og - som nævnt - fascination af den klub jeg senere skulle komme til at elske.

Iniestas støtte fremgang på holdet har også gjort sit!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Indlæg af Guardiola »

Jeg er 23 år gammel og bor i København. Jeg læser jura ved Københavns universitet.

Jeg blev fan af Barcelona i folkeskolens små klasser, og har ikke tal på hvor stor en procentdel af idrætsundervisningen, der blev udøvet i min Kappa Barcatrøje - som jeg iøvrigt dyrt havde købt i London. Trøjen har jeg stadig, omend den er en smule slidt - det er min kærlighed til klubben aldrig blevet.

Visca barca!

(God tråd Palle)

La Campion

Indlæg af La Campion »

pcm skrev:
La Campion skrev:Uha ja Palle ka du huske da vi havde den samme tråd i det gamle forum :D
Det kunne jeg ikke erinde. Er det samme tråd som jeg også oprettede dengang :?:
jeg mener det var i 2004 og tråden hed Hvorfor blev du Barcafan.. ved ikke lige om det var dig :D

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Indlæg af Fantomet »

La Campion skrev:
pcm skrev:
La Campion skrev:Uha ja Palle ka du huske da vi havde den samme tråd i det gamle forum :D
Det kunne jeg ikke erinde. Er det samme tråd som jeg også oprettede dengang :?:
jeg mener det var i 2004 og tråden hed Hvorfor blev du Barcafan.. ved ikke lige om det var dig :D
Åh ja, det var rigtig nok. Utroligt at du kunne huske dette indlæg fra 2004 :wink:

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Indlæg af Fantomet »

La Campion skrev:Om så (gud forbyde det) Barca rykker 5 divisioner ned vil jeg bære Logoet stolt på mit bryst!! se det er Cule.
Agafa’t betyder Hold Fast på Katalansk!!
Hvis jeg kan forstå på dit indlæg, har du tatoveret Barca logo på dit bryst?

dinhoogdeco

Indlæg af dinhoogdeco »

Hej, jeg hedder Poul og bor i Charlottenlund, lige nord for KBH.

Pga. Laudrup, har jeg været barcafan, ligeså længe jeg kan huske.
Men min lidenskab for klubben, tog for alvor til da Rivaldo kom til fra Depor.
Min mor skulle til Barcelona, så jeg havde bedt hende om at tage en Laudrup-trøje med hjem, skønt det var noget tid siden han var skiftett.
- Hun kom hjem med en trøje hvor der stod Rivaldo på, - en spiller jeg overhovedet ikke kendte til. Hun sagde: 'Manden i butikken sgade at han er det hlet nye store hit'.
Så hvad fa'en..?
Fra den dag :D
Senere hen blev Pep min yndlingsspiller.

madsjuul

Indlæg af madsjuul »

Ja jeg hedder Mads Juul og er fra Struer.
Jeg har været Barca fan siden jeg som 7 årig var i Barcelona med familien.

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Indlæg af Fantomet »

Hola cule. Her kan man også bruge til off topic...

Jeg vil give en tips til cule.

Print de fire jubilæumsbilleder på

http://www.worldlingo.com/wl/translate/ ... dd886693a4

Og køber 4 stk. ramme 13x18 i føtex eller Bilka. klip papir og gør det du skal. Vupti du har 4 flotte kunst billeder hænge i din stue.

Endvidere kan jeg sige om hvem der maler de disse billederne:

FC BARCELONA MED 25 ÅRS JUBILÆUM
KUNSTEREN: JOSEP SEGRELLAS

FC BARCELONA MED 50 ÅRS JUBILÆUM
KUNSTEREN: SEBASTIAN REY PADILLA

FC BARCELONA MED 75 ÅRS JUBILÆUM
KUNSTEREN: JOAN MIRO

FC BARCELONA MED 100 ÅRS JUBILÆUM
KUNSTEREN: ANTONI TAPIES.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster