"L'entorn", Velkommen-tråden for cules.

Kom ind og sig hej!
Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Alchemist »

Nu sad jeg lige og læste denne tråd igennem, og mente at det også ville være på tide at jeg præsenterer mig.

Umiddelbart vil jeg ikke mene, at jeg kender nogen af jer, men hvis du bor i Århus og går med Barca trøje, så har du muligvis allerede mødt mig, da jeg har en tendens til at komplimentere og kommentere de fleste jeg møder,- som bærer vores trøje :) Jeg har læst med på fcbarcelona.dk og forummet i et stykke tid, men jeg besluttede mig først for at oprette en bruger her for ca fire mdr siden, hvor jeg ville forhøre mig om der eksisterer et sted her i byen, hvor barca kampe bliver vist, (udover Frederiksgade og Bridgewater), for jeg kendte ikke til et. Men nu har jeg efterhånden erfaret, at der ikke er et specifikt sted.

Som det fremgår af min profil så bor jeg i Århus, hvor jeg læser kandidat på Kasernen (hvis du ikke bor i Århus, så er det 'de æstetiske fag'). Ved at bive født i min familie, startede jeg med at holde med Fc Barcelona. Min far lever og ånder for holdet, og min mor har haft et crush på Guardiola lige siden han første gang løb ind på banen,-i øvrigt noget som hun stadig den dag i dag intenst dyrker.
Hele min familie er fodbold-tosset, og det har altid været Fc Barcelona vi holdte med. For mig har det været naturligt at holde med holdet, da jeg er opvokset og opdraget til at tro at bl.a Gud har taget menneskelig skikkelse i form af Xavi ;), og hvis man vil understrege at man taler sandt i min familie eller vil rose sin bedstemors mad, så sværger man ved Xavis helbred el. Messis fod. Og generelt gennem hele mit liv om det var skole eller whatever, er der blevet givet reference til 'hvad ville Cruyff gør' etc etc.
Jeg begyndte dog først for alvor at interessere mig for Barca efter et skolebesøg (2.år hhx) på Camp Nou, hvor næsten alle i min klasse var Manchester supporters, og i lyset af dem og deres udtalelser den pågældende dag, indså jeg at jeg var kommet 'hjem'. :)
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 852
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Diabolito »

Velkommen til Alchemist, altid rart med endnu en livstids-Culé
El Señor de las Tartas

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Bløddyret »

Har først lige set denne tråd, jeg ved godt det er skidt.....!
Jeg hedder Nicolai Pedersen, og er 16 og fra Aarhus V (jep, jeg er orn'lig syg gangsta!). Der fandtes ikke ret mange Barca fans på min skole, de fleste var Madrid fans, og jeg kan godt lide at være modsat. Så det lå længe i kortene at jeg skulle være Barca fan. Det var vel omkring 1. klasse, ca. samme tid jeg begyndte at spille fodbold i en klub. Der er dog kommet en del Barca fans nu efter den store succes, som holdet gennemgår i øjeblikket. Jeg så Barcelona begge gange de var på besøg for at spille mod AGF, derudover har jeg været i Barcelona og set Camp Nou to gange, nogle besøg som hører til blandt det bedste der er hendt mig! Ud over at være Barcelona fan, så er jeg også stor fan af PSG og AGF. To tidligere storhold som er i forfald, men derfor følger jeg dem stadig hver gang de spiller! Specielt AGF har den stor plads i mit hjerte, og når AGF spiller vil I altid kunne finde mig på C2, eller i udebaneafsnittet.

Ud over fodbold, så følger jeg rigtig meget med i amerikansk fodbold og NBA. Jeg holder med Tennessee Titans og Texas Longhorns i amerikansk fodbold, og spiller selv i Aarhus Tigers. Som min signatur viser, så er jeg Celtics fan når snakken går på NBA.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Lasse N »

Ligesom alle andre vil jeg selvfølgelig også præsentere mig selv.

Jeg hedder det jeg hedder :) og er 21 år. Jeg kommer oprindeligt fra en lille by nær Odense, som hedder Kerteminde. Her boede jeg indtil jeg fyldte 19, og flyttede så de ca 20 km, til Odense.
Jeg har en handelsskole eksamen bag mig. Det har jeg dog ikke rigtigt brugt nytte af endnu, så jeg er i stedet startet i ny uddannelse som web-integrator . Pt er jeg dog sygemeldt fra skolen, pga private årsager.
Barcelona fan har jeg alle dage været, og det startede vel omkring i slutningen af af 90'erne, med Rivaldo som kæmpe idol. Jeg har altid været fascineret af Barcelonas måde at spille fodbold på. Underholdene, offensivt og tekniks på et niveau, ingen andre hold formår. Det kan gøre mig helt høj.
På den danske scene, holder jeg med OB. Det har jeg gjort siden jeg var 6-7 år, og jeg har indtil for 2 år siden, brugt alle mine penge, og tid på dem hver weekend, ude og hjemme. Men inden for den sidste tid, er fanatismen og passionen dalet kraftigt, og bruger slet ikke samme tid, som tidligere. Der er mange årsager, jeg ikke vil komme ind på, der spiller ind.
Jeg har stadig min første barcelona kamp til gode (whaaat), og har endnu ikke været på Camp Nou endnu. Men det sker forhåbentligt inden for et års tid, jeg er dagligt inde og tjekker rejser, billetter osv til Barcelona. Så ja, har sku meget tilgode. Jeg vil dog ikke definere mig som en mindre fan, bare fordi jeg ikke har det.

Det var lidt om mig.

Vil glæde mig til at følge med og debattere med jer her på siden.

Blaugrana97

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Blaugrana97 »

Hej Culés! :)

Jeg hedder André, og er 14 år. Jeg er født og opvokset i Slagelse. Har også boet i Eggeslevmagle, men nu bor jeg i kedelige Dalmose. Til dagligt går jeg i 7. (snart 8.) klasse i folkeskolen. Udover skolen, spiller jeg også en hel del fodbold i min fritid.

Jeg startede med at holde med barca i 2006, grundet at min morbror holdte med dem. Jeg så rimelig meget op til ham dengang, som man gør som lille, og derfor startede jeg med at holde med dem. Jeg holdte fat i barca, og da jeg blev lidt ældre (ca. 2008) begyndte jeg at få lidt mere forståelse for fodbold, og begyndte virkelig at elske barcelona's måde at spille fodbold på. Siden har jeg fulgt barca igennem alt, og været kæmpe fan. :)
Som sagt er jeg 14 år, og bor stadig hjemme. Jeg har tikket og plaget om kanal6 og kanal9, så jeg kunne se barcas kampe på tv, men det er ikke blevet til noget (endnu :wink: ). Indtil videre følger jeg deres kampe på live stream, som regel på hjemmesiden http://www.bet365.com når det er liga kampe, og til Copa Del Rey kampe bruger jeg som regel et random sted, såsom http://www.atdhe.net. CL kampe ser jeg selvfølgelig på 3+ eller TV2 Sport som vi i det mindste har.

Jeg ser frem til at følge barca med jer. :)
Visca el Barca!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af JonasV »

Velkommen til gutter 8)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja, velkommen skal i være, og sæt jer ned.

BarçaDK

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af BarçaDK »

Har lige set denne tråd, så vil jeg da også lige skrive lidt om mig selv :)

Min kærlighed til Barça begyndte rent faktisk da jeg som 8-årig så lidt VM i 2002. Jeg vidste meget lidt om fodbold dengang, men syntes det var sjovt at spille og sjovt at se, skønt jeg kun gjorde det sidstnævnte sjældent. Men altså... I 2002 så jeg en del VM-kampe. og der var lige ham her brasilianeren med de lange krøller og 2 cm overbid, som jeg blev så fascineret af. Han lavede sådan nogle smarte tricks. og så kan jeg huske. han scorede et frispark fra.... 35 meter, hvis ikke jeg er helt dement?

Nå..... Så vandt han altså finalen, og det var fjong, og jeg så ikke meget fodbold i noget tid.

Men omkring 3 år senere så jeg ham igen? Altså ham Ronaldinho dér. Men der havde han fået et ny trøje på? Hvad var det for noget? Så var jeg jo nødt til at se det her Barcelona-hold spille noget fodbold og huuijj, det kunne de finde ud af. Især min brasilianske helt. Men der var mange dygtige. Der var også sådan en argentiner med nummer 19, der var.... pænt god ind i mellem. Da Ronaldinho så smuttede til AC Milan var det ligesom ham her "Leo", der blev min helt. For i øvrigt er det pga. Ronaldinho, at AC Milan er min favoritklub i Serie A.

Men det var så i 2008 eller noget, jeg begyndte at se ganske meget fodbold. At se Messi, Iniesta og co. sætte Real Madrid og de andre 2'ere på plads ved at lave den ene smarte detalje efter den anden, det er virkelig noget af det bedste jeg ved. Jeg elsker virkelig F.C. Barcelona, det er lidt skræmmende, men jeg kan være i sort humør en hel dag hvis vi taber en kamp. F.eks. chl-semifinalen sidste sæsoon... Puuh, jeg kan stadig få det skidt.

Så synes jeg også, at klubloyalitet er fedt. Selvfølgelig så skal de store talenter ikke blive i f.eks. Brøndby eller Man U eller andre lortehold (I ka' ta' det :wink:), men én eller to middelmådige/dårlige sæsoner, er ikke nok til et klubskifte. Så højt som jeg elsker Messi, er kun halvt så højt, som jeg vil hade ham, hvis han skifter til Real Madrid. Jeg vil føle mig såret og svigtet af min helt. Derfor er jeg også glad for hans udtalelser om "hellere lægge støvlerne på hylden end spille for Real". Derfor håber jeg også, at Alves bliver i hos os! Også fordi han er en fantastisk spiller, den bedste på hans plads (i vores spil hvert fald), han er enestående, men mest for at redde hans ære hos mig.

Nå, jeg må hellere stoppe før det bliver helt off topic.

Og FUCK!? Tiden flyver, skal op om godt 5 timer :shock:




Men ser frem til at debattere med en masse ligesindede :D

[youtube]Xf5N07_XSwk[/youtube]
- Dette er i øvrigt en fantastisk video.... Højeste kvalitet, fuld skærm og lyd på - fucking KUNST!

nachos178

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af nachos178 »

Hej kære Cules!

Mit navn er J...anus (som min far ville sige det) :D
Jeg er små 21 år gammel og bor i en lille by nær Ballerup kaldet Smørum. Alt det med fodbold og det at være "fan" startede da jeg som helt lille fik foræret en masse fodboldtrøjer hver gang vi var på ferie, eller når et andet familiemedlem kom hjem fra ferie. Da mere eller mindre hele min familie er Brøndbyfans så var det naturligt at min første trøje også var blågul. Deraf blev jeg Brøndbyfan.

Årene gik og jeg blev mærkeligt nok også ældre. En dag sidder jeg så og spiller fifa med en kammerat, han vælger Internazionale (forbandede lortehold) og jeg vælger FC Barcelona. Jeg ender med at vinde (selvfølgelig :) ). Efterfølgende spillede vi med en masse forskellige hold, men hver gang jeg spillede med Barca vandt jeg. Jeg blev hermed overbevist om at jeg havde fundet det hold jeg ville følge i tykt og tyndt ud over Brøndby.

Idag går der ikke en dag hvor jeg ikke lige skal tjekke seneste nyheder omkring Barca. Jeg læser diverse fora, både Barca tråde, men så sandelig også rivalernes tråde. Jeg kan simpelthen ikke fungere uden lige at vide hvad der foregår omkring holdet, om vi har nogle skader, seneste transferrygter osv. Kort sagt, jeg eeelsker Barca :lol:

Grundet vores nuværende form i øjeblikket er det fantastisk at være Barca fan, men gud hvor var det et helvede da vi mødte Muuurinhos "parker dobbeltdækkerbussen" hold i semifinalen sidste år. Jeg sad på et hotelværelse i det mørke jylland med Burger King spredt og splittet ud over alt, i mit svedende raserianfald over at være røget ud til Inter. Det var bare lige for at illustrere mine følelser for Barca :)

Det var lidt om mig og mine mentale forstyrrelser når Barca taber :D
Jeg glæder mig til at debattere og følge Barca med jer.

Mvh Janus.

- Jeg er ikke lige sikker på hvordan jeg smider hele videoen ind så her kommer linket.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Blaugrana92 »

Velkommen til Jer begge. :)

Ja, det var rent ud sagt et helvede sidste år mod Inter - men Burger King kunne jeg faktisk godt spise lige nu? :P

Lionel Messi

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Lionel Messi »

Hi gutter :-')

Jeg kender ingen herfra, men måske har nogle af jer set mig før, da jeg er i 'The South African Bar' til hver El Clasico og vigtige Champions League kampe. Jeg er ikke helt ny, men har først lige set denne tråd. Jeg er en snart 16-årig dreng, der snart skal på STX efter folkeskolen. Jeg har hele tiden været Barcelona-fan siden 2002, men begyndte først at følge med i starten af sæson 08/09, hvor holdet blev "renset". Mine favorit spillere er Lionel Messi, Bojan Krkic og Carles Puyol.

Udover Barcelona, så holder jeg med Odense Boldklub, da jeg opvoksede op der. Jeg bor nu i København.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 852
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Diabolito »

Velkommen til Danmark, jeg erkender dine synder og renser dig for dit forhenværende urene liv. Du skal ingen synd lide, du er i guds hænder nu. Jylland/Fyn er bag dig, Guds land er ligefrem.

Og Barcelona ligså.

P.S. Lyt ikke til Mander, han vil altid forsøge at vie dig til den mørke side....

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Mander »

Diabolito skrev:Velkommen til Danmark, jeg erkender dine synder og renser dig for dit forhenværende urene liv. Du skal ingen synd lide, du er i guds hænder nu. Jylland/Fyn er bag dig, Guds land er ligefrem.

Og Barcelona ligså.

P.S. Lyt ikke til Mander, han vil altid forsøge at vie dig til den mørke side....
Cow-tipping, markræs, traktortræk og ingen moms... behøver jeg at nævne flere awesome ting?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Daluigi »

Vi har også en masse lækre kusiner, hvis det kan lokke?

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: "L'entorn", Velkomme-tråden for cules.

Indlæg af Jønde »

Daluigi skrev:Vi har også en masse lækre kusiner, hvis det kan lokke?

Har hørt noget om grise og får, når kusinerne er til halbal.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst