Konspirations Teorier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Storken »

SpillerSomMESSI skrev:Den var sjaww :-)

Men..

Blot fordi der er nogle (eller endda mange) konspirationsteorier der er "way out there" betyder det jo ikke at samtlige teorier er crazy.

JFK er vel et godt udgangspunkt som reference for at vurdere om man godtager den officielle historie om at Lee Harvey Oswald, ene mand, skød JFK.

Hvis ikke, så er man konspirationsteoretiker, og ergo en paphat.

Er det sådan det er?
Problemet er, at konspirationsteoretikere ikke bare kan stoppe ved JFK. De tvivler nærmest på alle større hændelser i historien.

Derudover har de ofte en ekstrem confirmation bias, så de kun ser ting, der støtter om op deres synspunkter.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Den var sjaww :-)

Men..

Blot fordi der er nogle (eller endda mange) konspirationsteorier der er "way out there" betyder det jo ikke at samtlige teorier er crazy.

JFK er vel et godt udgangspunkt som reference for at vurdere om man godtager den officielle historie om at Lee Harvey Oswald, ene mand, skød JFK.

Hvis ikke, så er man konspirationsteoretiker, og ergo en paphat.

Er det sådan det er?
Problemet er, at konspirationsteoretikere ikke bare kan stoppe ved JFK. De tvivler nærmest på alle større hændelser i historien.

Derudover har de ofte en ekstrem confirmation bias, så de kun ser ting, der støtter om op deres synspunkter.
Men igen, du generaliserer.. Jeg tvivler f.eks på den officielle forklaring på JFK, men har ikke, som sådan, nogen problemer med næsten alle andre officielle historier... (Selvom jeg forbeholder mig ret til at tvivle på månelandingen (55/45) i hoax favør, samt at 9/11 historien sandsynligvis ikke er *hele* sandheden) - men udover det deler jeg ikke per se holding med *samtlige* konspirationsteorier out there.

Hvorfor kan man ikke tvivle på den officielle historie om JFK, og så bare stoppe der.. Det forstår jeg ikke logikken i. Det er vel op til en selv hvad man tror. Det er jo ikke enten eller, som en religion.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Tello »

Lige ift. konspirationsteorier, så er jeg slet ikke i tvivl om alle teorierne om Saudierne. Næsten samtlige terrorister fra 9/11 var Saudier, hele Bin Laden familien boede i og var velforsørget af Saudierne, der er så forbandet meget undertrykkelse i Saudi Arabien og de er fædrene til Wahabismen / radikal islamisme. Så mange af de værste prædikanter bor i enten Saudi Arabien eller Qatar og de nyder godt af statsstøtten. De er godt i gang med et folkedrab på Yemens befolkning (med udenlandske våben) og flere lagre med store mængder dødbringende våben, der er blevet fundet i Syrien, har Saudiske mærkater på sig. Men nævnes det nogensinde at bombe dem? Nope. Lad os indgå en 350 milliarder dollars våbenaftale med dem. Fucking bullshit..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Guardiola »

Ali G rammer virkelig min humor. Det klip med Buzz Lightyear var sgu morsomt, virker til at være en mand med humor. Linkede videre til et klip med Trump. Siger trump virkelig, at mennesket handlede med sten for 100 millioner år siden???

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Guardiola skrev:Ali G rammer virkelig min humor. Det klip med Buzz Lightyear var sgu morsomt, virker til at være en mand med humor. Linkede videre til et klip med Trump. Siger trump virkelig, at mennesket handlede med sten for 100 millioner år siden???
Ali G styrede comedy scenen da jeg var ung, og jeg ligger stadig flad af grin hver gang jeg ser hans interview.. især det klip med F-B- --- AJJJJJJ, som jeg også linkede til:

phpBB [video]
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:Lige ift. konspirationsteorier, så er jeg slet ikke i tvivl om alle teorierne om Saudierne. Næsten samtlige terrorister fra 9/11 var Saudier, hele Bin Laden familien boede i og var velforsørget af Saudierne, der er så forbandet meget undertrykkelse i Saudi Arabien og de er fædrene til Wahabismen / radikal islamisme. Så mange af de værste prædikanter bor i enten Saudi Arabien eller Qatar og de nyder godt af statsstøtten. De er godt i gang med et folkedrab på Yemens befolkning (med udenlandske våben) og flere lagre med store mængder dødbringende våben, der er blevet fundet i Syrien, har Saudiske mærkater på sig. Men nævnes det nogensinde at bombe dem? Nope. Lad os indgå en 350 milliarder dollars våbenaftale med dem. Fucking bullshit..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
https://www.theguardian.com/football/20 ... ck-victims

Lidt apropos. Ikke ligefrem god PR.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Konspirations Teorier

Indlæg af Tello »

Føj!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster