Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Politik

Indlæg af PuyolErGud »

Ikke at jeg er uenig, men der er flere eksempler på, at én enkelt stemme afgjorde hvem der kom ind i et givent byråd. Det er dog selvfølgelig for samme parti, men dog stadig en personlig forskel.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Politik

Indlæg af Blach »

I både det her kommunalvalg og kommunalvalget for 4 år siden kunne under 20 stemmer have rykket meget i kommuner som Frederikshaven, Morsø og Odder. Og det var kun så længe jeg gad at blive oppe! Der skal ikke ret meget til at rykke nogle mandater til kommunalvalgene, og det er her pengene bliver fordelt til al den nære velfærd.

Men nu hvor du ikke gider at bestemme over dit eget liv, så må du altså gerne arbejde for mig! Regner med jeg får lov at bestemme forholdene, bare du får kost og logi på en eller anden måde? ;-) :lol:
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Der er altså noget lidt ulækkert ved, at politikerne fordeler bestyrelsesposter i kommunale selskaber på baggrund af løn, ikke politiske interesse eller kvalifikationer.

Billede

Men sådan er det åbenbart. På tværs af alle partier. Også Alternativet, selvom de prædiker "en ny politisk kultur," der åbenbart betyder mere sexchikane og flere vennetjenester, ikke mindre.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Blach skrev:I både det her kommunalvalg og kommunalvalget for 4 år siden kunne under 20 stemmer have rykket meget i kommuner som Frederikshaven, Morsø og Odder. Og det var kun så længe jeg gad at blive oppe! Der skal ikke ret meget til at rykke nogle mandater til kommunalvalgene, og det er her pengene bliver fordelt til al den nære velfærd.
Jeg har ikke tyve stemmer, og jeg bor desuden i København, så hvad er din pointe?
Blach skrev:Men nu hvor du ikke gider at bestemme over dit eget liv, så må du altså gerne arbejde for mig! Regner med jeg får lov at bestemme forholdene, bare du får kost og logi på en eller anden måde? ;-) :lol:
Jeg ved godt, at du joker, men den myriade af beslutninger, jeg træffer hver dag, og som rent faktisk påvirker andre menneskers liv meget mere end én sølle stemme, er ubeskriveligt meget vigtigere end kommunalvalg.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Det havde ellers været interessant at se hvordan den politiske elite ville håndtere en valgdeltagelse på 10%.
Det hører selvfølgelig med til historien, at det nok kan være ret så svært for egypterne at motivere sig selv til at stemme. Valg har jo reelt set ingen betydning i Egypten, ligesom i resten af Mellemøsten og Nordafrika.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Det kan i øvrigt bemærkes, at udover at Ulrik Wilbek er blevet borgmester i Viborg, så blev Ratko Mladic i dag også idømt fængsel på livstid ved ICTY i Haag. Han blev kendt skyldig i 10 af 11 forhold, herunder folkemord i Srebrenica og angreb på civile under belejringen af Sarajevo.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:Jeg fik aldrig tilsendt et valgkort. Det tog jeg som et tegn fra valgguderne, og derfor blev jeg endnu engang hjemme. Er jeg en dårlig samfundsborger?
Du har vidst samme upopulære holdning som jeg, som bare har indset at én stemme er fuldstændig ligegyldig.

Derudover vil jeg så mene, at jeg faktisk stemmer, ved at sætte min stemme i manglende valgdeltagelse, som politikerne vel en eller anden dag må tage stilling til, når folk giver op med at gå til stemmeurnerne i afmagt over den politiske kultur.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

PuyolErGud skrev:Ikke at jeg er uenig, men der er flere eksempler på, at én enkelt stemme afgjorde hvem der kom ind i et givent byråd. Det er dog selvfølgelig for samme parti, men dog stadig en personlig forskel.
Mon ikke det har været i meget små områder, hvor én stemme netop procentuelt betøs meget, meget mere end én stemme i f.eks København eller Århus?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Blaugrana92 skrev:Det kan i øvrigt bemærkes, at udover at Ulrik Wilbek er blevet borgmester i Viborg, så blev Ratko Mladic i dag også idømt fængsel på livstid ved ICTY i Haag. Han blev kendt skyldig i 10 af 11 forhold, herunder folkemord i Srebrenica og angreb på civile under belejringen af Sarajevo.
Det er tydeligvis ikke alle, der er ligeså ligeglade med at blive dømt som Ratko Mladic tilsyneladende var.

Bosnian Croat war criminal dies after drinking poison in UN courtroom.

Vanvittige scener. Den slags ser man jo kun i film.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

No more net neutrality.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Det har ingen betydning for Danmark (og i parentes bemærket har Danmark dereguleret mere end USA).

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Flax_Generous skrev:Det har ingen betydning for Danmark (og i parentes bemærket har Danmark dereguleret mere end USA).
Har også heldigvis fået mig selv opdateret omkring det nu. Gik en lille smule i panik til at starte med, må jeg ærligt indrømme. Tak for linket! Det hjalp også at få læst det igennem.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Grim, grim formulering fra en politiker. Synes jeg.

Billede
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:40 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Jo.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster