Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:En anden ting: nogen burde sige noget/gøre noget ved Pakistan.
Den her gik lige min næse forbi, men hvorfor egentlig? Du er vel af den overbevisning, at man burde lade Syrien køre eget løb, og at Irak-krigen var en fejl? Hvorfor skal man så gøre noget ved Pakistan? Hvad er anderledes ved Pakistan end ved Syrien, Irak eller Libyen for den sags skyld?

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Okay.
Senest rettet af Tello fre apr 13, 2018 12:17 pm, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Syrien er en ulovlig krig, drevet af neocons, ønsket om et ulovligt regime change af en folkevalgt leder, proxykrig om retten til gas og olie, proxykrig mod Rusland ligesom de gjorde med Taleban i Afghanistan, et forsvar af Israel fordi Bashar samarbejder jo med jordens farligste stat, Iran.

Irak krigen var en kollosal fejl, et røveri af olie og guld, et administrativt fuckup, et kup af Blair og Bush som nu høster frugterne, en løgn om WMD's og en bebrejdelse af Irak for noget Saudierne, Al Qaeda og CIA stod for.

Libyen var en guldmine og Gaddafi holdte skansen, samt han var koordinator for et større samarbejde de Afrikanske lande iblandt. Men hey, we came, we saw, we killed him - på fucked up vis. Tanken om en gold based currency skræmte jo også petrodollaren, også var det pludselig tid til regime change. Nu er der åbne slavemarkeder, so great, such democracy.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Og Pakistan er lige så stor en cancer som Saudi Arabien.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Ah, ligesom Israel udviser afrikanske jøder - men de er ikke sorte vel? Tager en stat som ikke er deres - men ikke anerkendt fordi Israel er Uncle Sam's ømme punkt, zionister er lige så modbydelige som nazister, Israel bryder lige så mange konventioner og sjovt som transkønnede har en betydning lige pludselig. Deres liv er jo perfekt i USA, hvor selvmordsraten er tårnhøj.

Er ikke homofob, langt fra men at bruge homofobi som et argument mod Rusland i en diskussion er lidt..
Læs lige den sætning der.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Det er en spændende debat. Det jeg har lagt mærke til, er, at den ene side forsvarer Rusland og den anden side forsvarer USA etc(her virker det som om, at alt det USA har foretaget sig, er i orden og helt legitimt). Problemet er lidt, at man f.eks. i Israel kontra Palæstina, skriver, at begge parter er skyldige, mens man med Rusland kun peger på dem. De har alene skylden. Rusland og Putin(manden er skør) er slet, slet ikke min kop te, men er de alene skyldige?
Senest rettet af Kubala fre apr 13, 2018 9:51 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

USA er åbenlyst at foretrække frem for Rusland, men der er vel ingen som har påstået, at USA's militære interventioner generelt har gjort gavn?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:Det er en spændende debat. Det jeg har lagt mærke til, er, at den side forsvarer Rusland og den side forsvarer USA etc(her virker det som om, at alt det USA har foretaget sig er i orden og helt legitimt). Problemet er lidt, at man f.eks. i Israel kontra Palæstina, skriver, at begge parter er skyldige, mens man med Rusland kun peger på dem. De har alene skylden. Rusland og Putin(manden er skør) er slet, slet ikke min kop te, men er de alene skyldige?
Ja, Rusland er hovedsageligt ansvarlige for situationerne i Sydossetien og Abkhasien. Det var deres generalprøve på, hvad de senere gjorde i det østlige Ukraine, på Krim-halvøen og nu er igang med i Transnistrien. Et blueprint der viste sig at fungere fremragende, især fordi Europa og særligt NATO ikke reagerede specielt voldsomt.

Med det sagt kunne Georgien og Ukraine selvfølgelig have handlet anderledes, og er ikke fuldstændig uden skyld. Det siger vel sig selv. Den ekstreme korruption i Ukraine er selvfølgelig en vigtig faktor, ligesom den tilsyneladende umættelige kaukasiske trang til modstand, ikke ligefrem lagde nogen dæmper på de georgiske reaktioner på den gradvise eskalering fra de sydossetiske seperatister i månederne op til krigens udbrug, særligt reaktionen på angrebet på en politilastbil i Tshkinvali den 1. august.

Rusland er selvfølgelig fuldt ud ansvarlige for interne anliggender og indenrigspolitikken. Jeg ved ikke lige, hvem der ellers skulle bære skylden.
Senest rettet af Blaugrana92 fre apr 13, 2018 3:29 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:USA er åbenlyst at foretrække frem for Rusland, men der er vel ingen som har påstået, at USA's militære interventioner generelt har gjort gavn?
Nej, ikke direkte, men der er et forsvar af det, mens Rusland alene bærer skylden(udenrigs). Og jeg er enig. Jeg foretrækker også USA ift. Rusland.
Senest rettet af Kubala fre apr 13, 2018 3:32 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Det er en spændende debat. Det jeg har lagt mærke til, er, at den side forsvarer Rusland og den side forsvarer USA etc(her virker det som om, at alt det USA har foretaget sig er i orden og helt legitimt). Problemet er lidt, at man f.eks. i Israel kontra Palæstina, skriver, at begge parter er skyldige, mens man med Rusland kun peger på dem. De har alene skylden. Rusland og Putin(manden er skør) er slet, slet ikke min kop te, men er de alene skyldige?
Ja, Rusland er hovedsageligt ansvarlige for situationerne i Sydossetien og Abkhasien. Det var deres generalprøve på, hvad de senere gjorde i det østlige Ukraine, på Krim-halvøen og nu er igang med i Transnistrien. Et blueprint der viste sig at fungere fremragende, især fordi Europa og særligt NATO ikke reagerede specielt voldsomt.

Med det sagt kunne Georgien og Ukraine selvfølgelig have handlet anderledes, og er ikke fuldstændig uden skyld. Det siger vel sig selv. Den ekstreme korruption i Ukraine er selvfølgelig en vigtig faktor, ligesom den tilsyneladende umættelige kaukasiske trang til modstand, ikke ligefrem lagde nogen dæmper på de georgiske reaktioner på den gradvise eskalering fra de sydossetiske seperatister i månederne op til krigens udbrug, særligt reaktionen på angrebet på en politilastbil i Tshkinvali den 1. august.

Rusland er selvfølgelig fuldt ud ansvarlige for interne anliggender og indenrigspolitikken. Jeg ved ikke lige, hvem der ellers skulle bære skylden.
Så er jeg med. Og er enig omkring de interne anliggender samt indenrigs.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:
Ah, ligesom Israel udviser afrikanske jøder - men de er ikke sorte vel? Tager en stat som ikke er deres - men ikke anerkendt fordi Israel er Uncle Sam's ømme punkt, zionister er lige så modbydelige som nazister, Israel bryder lige så mange konventioner og sjovt som transkønnede har en betydning lige pludselig. Deres liv er jo perfekt i USA, hvor selvmordsraten er tårnhøj.

Er ikke homofob, langt fra men at bruge homofobi som et argument mod Rusland i en diskussion er lidt..
Læs lige den sætning der.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Er lidt hvad? Prøv lige at færddigøre din sætning.

Vil du helt alvorligt anfægte, at homofobi ikke blot er et udbredt problem i den russiske befolkning, men rent faktisk er noget der bliver promoveret og opfordret til af de russiske myndigheder?

Vil du i ramme alvor påstå, at den tortur og de drab Novaya Gazeta rapporterede om fra Tjetjenien er en bagatel? At Ramzan Kadyrov - hvis talsmand påstod at det umuligt kunne være sandt, da homoseksuelle ganske enkelt ikke eksisterer i Tjetjenien, og at hvis de gjorde, ville deres familier sørge for at skaffe dem af vejen - ikke er en rablende gal ekstremist, som Moskva på lydig vis fodrer med statsstøtte, så han kan holde regionen i et stramt greb?

Vil du anfægte at det er vanvittigt forskruet, at man i 2013 indførte en ny lov, der gør det ulovligt at snakke om homoseksualitet i offentligheden, og at det kun kan beskrives som en alvorlig indskrænkelse af ytringsfriheden og som direkte diskrimination?

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Jamen det er ganske fint. Jeg er russofil, homofob, zeitgeist psykopat, Alex Jones' lillebror og frøerne i vandet er udsat for hormonbehandling, og når ja, jorden er flad. Gider ærligt talt ikke fortsætte den her med dig.

https://www.reddit.com/r/iamverysmart/

Click and go.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:Jamen det er ganske fint. Jeg er russofil, homofob, zeitgeist psykopat, Alex Jones' lillebror og frøerne i vandet er udsat for hormonbehandling, og når ja, jorden er flad. Gider ærligt talt ikke fortsætte den her med dig.

https://www.reddit.com/r/iamverysmart/

Click and go.
Hvor er det dog bare et usandsynligt, absurd dårligt svar på tiltale. Er der problemer med homofobi på et føderalt, lovgivningsmæssigt niveau i Rusland eller ej, Tello? Er det problematisk eller ej, at der med al sandsynlighed foregår lovstridig tortur og henrettelse af homoseksuelle i Tjetjenien, Tello? Lad nu være med sådan at chicken out, når du selv lægger op til debatten. Det var altså dig, der skrev "at bruge homofobi som et argument mod Rusland i en diskussion er lidt.." Lidt hvad, Tello?

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Blaugrana92 skrev:
Tello skrev:Jamen det er ganske fint. Jeg er russofil, homofob, zeitgeist psykopat, Alex Jones' lillebror og frøerne i vandet er udsat for hormonbehandling, og når ja, jorden er flad. Gider ærligt talt ikke fortsætte den her med dig.

https://www.reddit.com/r/iamverysmart/

Click and go.
Hvor er det dog bare et usandsynligt, absurd dårligt svar på tiltale. Er der problemer med homofobi på et føderalt, lovgivningsmæssigt niveau i Rusland eller ej, Tello? Er det problematisk eller ej, at der med al sandsynlighed foregår lovstridig tortur og henrettelse af homoseksuelle i Tjetjenien, Tello? Lad nu være med sådan at chicken out, når du selv lægger op til debatten. Det var altså dig, der skrev "at bruge homofobi som et argument mod Rusland i en diskussion er lidt.." Lidt hvad, Tello?
At du bruger homofobi som et argument mod Rusland i en diskussion om - primært - Ruslands udenrigspolitik, er sådan lidt irrelevant. Ja, gu fanden er der homofobi i Rusland, men jeg har også nævnt, at de er konservative, mere kristne og mere traditionelle nu, så det er vel sådan de er. Lidt ligesom 'the bible belt'. Kan ikke se hvad homofobi har med Ruslands ageren i Syrien, Georgien eller Ukraine at gøre. Der er også homofobi i Israel, USA og så videre.

Og lad nu være med Tjetjenien, seriøst. Siden hvornår er du blevet forkæmper for homoseksuelle i Tjetjenien? Det er Tjetjenien. Seriøst, Tjetjenien. Menneskerettigheder er long gone i Tjetjenien. Omend Kadyrov er forskruet, så har han gjort mere end mange andre i kampen mod ISIS.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Det er ikke alle lande i verden der kan være Tumblr.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster