Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Michman skrev:
Blaugrana92 skrev:
Michman skrev:
Blaugrana92 skrev:
Michman skrev:Jeg er rød.. Men seriøst om man stemmer på Venste eller Socialdemokratiet det er det samme. Der er ikke forskel på de 2 partier mere. Savner at Socialdemokratiet var et arbejder parti.. Men jeg er bare træt af alle politikerne, de tænker kun på sig selv og deres karrierer. Der findes ikke en eneste derinde der gør det fordi de vil gøre en forskel. De tænker kun på dem selv. Det siger altså også lidt om hvor skidt det hele er når den her idiot er i folketinget.

Billede
Ja, det er en kæmpe bet for dansk politik, at få en mand ind i folketinget, der rent faktisk bruger masser af tid på Christiansborg, såvel som masser af tid på at læse op på og sætte sig ind i tingene. Joachim B. Olsen er eksempelvis blevet rost højt af Johanne Schmidt Nielsens tidligere spindoktor, for altid at stille op og - nok endnu vigtigere - altid at stille velforberedt op. Det er ekstremt useriøst fortsat at betvivle, om han har en plads i politik, når han konsistent er blandt de mest aktive, velforberedte og seriøse politikere. Du kan være dybt uenig i, hvad manden siger - det er jeg egentlig også relativt ofte selv - men som folkevalgt politiker har han altså bevist sit værd.
Er fuldstændig ligeglad med om han er en god politiker. Han er et kæmpe fjols. Det er lavt at sparke på folk der allerede ligger ned. Han er et helt igennem kæmpe røvhul som jeg hverken kan eller vil have respekt for.
Ok. Meget flot.
Hvorfor svare du på et indlæg når du ikke kommer med noget indhold? "Ok. Meget flot?"..
Fordi jeg ikke gider at "debattere", når du har så forudindtaget en holdning. Jeg har lige argumenteret for, at Joachim B. Olsen har bevist, at han har en plads i dansk politik, og så svarer du, at du er fuldstændig ligeglad med, om han er investeret, dygtig og arbejdsom, fordi han er "et helt igennem kæmpe røvhul." Glem det. Det gider jeg simpelthen ikke bruge hverken tid eller kræfter på. Derfor.

I øvrigt er dit eget indlæg ikke specielt rigt på indhold. Det er jo egentlig bare ad hominem fra ende til anden.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:42 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Politik

Indlæg af JonasV »

Konservativ Ungdom med Støjbergsk sans for polemik. Jeg bliver så træt, så træt.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Den backfired vist den annonce fra KU:)

Håber ikke den var for dyr.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Politik

Indlæg af JonasV »

Skydefinten skrev: Håber ikke den var for dyr.
Pun intended?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Politik

Indlæg af JonasV »

Billede

...ved ikke helt om jeg bifalder retorikken, men det er nærmest som om, de selv beder om det.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Politik

Indlæg af Skydefinten »

Haha.

Smukt beskrevet.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Politik

Indlæg af De La Barça »

JonasV skrev:Billede
Close but no cigar. Mit navn er faktisk blandt disse partier, men man kan ikke se det, da det står i en kolonne længere ude til højre.


Visca el Barça i Visca Catalunya

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Samuelsen der kritiserer Rusland, men samme Samuelsen som frigiver 860 mill. kroner til bl.a. Georgien. No intentions, not at all. Det er jo slet ikke med til at optrappe den her koldkrigs lignende situation. Theresa May også. Fuck Theresa May. Der er grooming bander, tusindvis af Sharia supportere, hjemvendte jihadister, terror, en mand der bliver dømt for at få sin hund til at løfte poten og flere rapporterer der bliver tilbageholdt og udvist for at ville interviewe Tommy Robinson. Hvad med at fixe England først? Hvor ytringsfriheden snart er en myte. Nope, lad os meet and greet med massemorderen Mohammed Bin Salman og totalt ignorere den kæmpe krise i Yemen, men heeeeeeey, KGB har ramt Salisbury! Nu har den kære Naser Khader så også sagt, at Danske politikere m.m. skal holde sig fra VM. Hvad med bare at hoppe i et bål, Naser? Du er da selv sådan et mandfolk, når du truer Shirin Khankan.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:Samuelsen der kritiserer Rusland, men samme Samuelsen som frigiver 860 mill. kroner til bl.a. Georgien. No intentions, not at all. Det er jo slet ikke med til at optrappe den her koldkrigs lignende situation. Theresa May også. Fuck Theresa May. Der er grooming bander, tusindvis af Sharia supportere, hjemvendte jihadister, terror, en mand der bliver dømt for at få sin hund til at løfte poten og flere rapporterer der bliver tilbageholdt og udvist for at ville interviewe Tommy Robinson. Hvad med at fixe England først? Hvor ytringsfriheden snart er en myte. Nope, lad os meet and greet med massemorderen Mohammed Bin Salman og totalt ignorere den kæmpe krise i Yemen, men heeeeeeey, KGB har ramt Salisbury! Nu har den kære Naser Khader så også sagt, at Danske politikere m.m. skal holde sig fra VM. Hvad med bare at hoppe i et bål, Naser? Du er da selv sådan et mandfolk, når du truer Shirin Khankan.
Altså, det var dog en værre omgang sludder og whataboutism.

For det første, så er de 860 millioner i støtte til Georgien og Ukraine ikke en optrapning af situationen. Rusland stod for at eskalere situationen i Georgien for nu ti år siden, da de startede en krig ene og alene fordi Georgien helt tydeligt - og i øvrigt af egen fri vilje - opsøgte medlemskab i NATO, og generelt søgte tættere bånd til den vestlige verden. Præcis det samme var tilfældet i Ukraine, hvor landets egne indbyggere smed en præsident på porten, fordi han gik i den stik modsatte retning af, hvad størstedelen af befolkningen åbenlyst gerne ville, nemlig at opnå medlemskab af EU. Putin er skruppelløs og ekspansionistisk. Så kan det godt være, at du ikke bryder dig om Anders Samuelsen, men drop at twiste det her i nogen som helst anden retning, end at Rusland ved flere lejligheder har skidt højt og helligt på adskillige nabolandes selvstændighed.

Dertil er det da meget muligt at Storbritannien har sit at kæmpe med, men hvorfor skulle det forhindre dem i, at trække en streg i sandet overfor Rusland?

I det hele taget virker det totalt malplaceret, at forsøge at fjerne fokus fra at Putins Rusland er en ondskabsfuld, hadefuld, farlig og ekspansionistisk størrelse. Man modarbejder aktivt og med helt åbenlyse ulovlige midler de frie valg, som omkringliggende nationer har truffet, og i processen er som minimum 3000 civile liv gået tabt, heriblandt et fyldt civilt passagerfly, der uden skrupler blev skudt ned.

Det kan vitterligt ikke vendes og drejes på andre måder, end at Putin er en rigtig, rigtig, rigtig farlig fyr, med store ambitioner, hvis værste dag nogensinde var den dag Sovjetunionen kollapsede, hvilket fortæller en del om netop hans ambitioner. Hvis ikke NATO står sammen nu - efter et angreb med nervegift på britisk jord - hvorfor i alverden, skulle NATO så stå sammen, hvis et så relativt ligegyldigt og fjerntliggende land som Estland skulle blive angrebet?

Nok er der problemer nok både herhjemme og i Storbritannien, men det er ekstremt vigtigt, at vi får sagt fra overfor Rusland. Putin gør det med nøje afmålte skridt, men tag ikke fejl af, at han bliver mere og mere modig, mere og mere aggressiv, for hvert angreb - direkte eller indirekte - han slipper afsted med uden alvorlige sanktioner.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Putin er imo en helgen sat op imod Clinton, Saud, HW. Bush, W. Bush, Obama, Blair og hvem der ellers har været. Der kan man tale om imperialisme, udførelse af egne agendaer, proxy krige, MILLIONER af liv tabt, korrupt lobbyisme, vennetjenester, folkevalgte ledere væltet, psykotiske militser der bliver indsat og støttet og så videre. Imo er der en ekstrem russofobi, koldkrigs lignende propaganda og skræmmekampagne kørende - og det er overalt. Heck, jeg kan ikke sidde til et møde på arbejde uden at der bliver slået op i MX og herefter udtalt, at Putin er satan selv.

Obamas droneprogram dræbte 100.000, Bush's sataniske krige har dræbt og tvunget +1 million på flugt, Hilary og Obama's "regime change" i Syrien har gjort akkurat det samme, i Libyen er der åbne slavemarkeder og Libyens tilstand har muliggjort flygtningekrisen yderligere - thanks to Hilary, men Putin er satan..

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

England kunne trække en streg i sandet overfor MBS? But nope. Vladimir, the big bad bully. Yemen er måske en mindre bagatel set i forhold til en "måske" Russisk relateret assasination, aka false flag.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Én lang omgang whataboutism. Jeg har aldrig forsvaret Hillary Clinton. Tværtimod har jeg før været efter både hende og hendes mand.

Jeg bifalder heller ikke samtlige amerikanske beslutninger. Jeg har ikke tænkt mig at stå til ansvar for noget som helst af det. Men jeg kan uden problemer stadig være fuldt ud bevidst om, både hvor farlig, skruppelløs og ekspansionistisk Putin er i sine ambitioner. Det gider du åbenbart overhovedet ikke anerkende. Så hellere fyre en lang omgang whataboutism, med Zeitgeist-agtige undertoner af. Det er lidt tyndt.

Kan vi blive enige om, at Rusland invaderede Georgien i 2008, som resultat af Georgiens eget, frie ønske om, at rykke den vestlige verden nærmere, og måske endda opnå NATO-medlemskab?

Kan vi blive enige om, at Rusland på ulovlig vis annekterede Krim-halvøen, fordi ukrainerne ønskede EU-medlemskab i højere grad end tættere russisk samarbejde? Kan vi blive enige om, at de i processen skød et civilt passagerfly ned med russiske raketter?

Kan vi blive enige om, at Rusland aktivt forfølger homoseksuelle, transkønnede og generelt bare enhver, der ikke lige passer ind i det ultra-konservative verdensbillede Putin har?

Kan vi blive enige om, at der på russisk jord fra myndighedernes side blive faciliteret og opfordret til mord på homoseksuelle i Tjetjenien?

Kan vi blive enige om, at Boris Nemtsov, Boris Berezovsky, Stanislav Markelov, Anastasia Baburova, Sergei Magnitsky, Natalia Estemirova, Anna Politkovskaya, Alexander Litvinenko, Sergei Yushenkov, Yuri Shchekochikhin og Denis Voronenkov alle som opponenter og kritikere har mistet livet, enten under ekstremt mystiske omstændigheder eller simpelthen bare er blevet likvideret?

Kan vi blive enige om, at Sergei Skripal netop også lige er forsøgt myrdet, og at mange russiske regeringskritikere må forlade landet og leve i eksil? Det er eksempelvis det tidligere parlamentsmedlem Ilya Ponomarev, der blev fordrevet efter han som eneste medlem af Dumaen, havde stemt nej til annekteringen af Krim.

At kalde Putin for en helgen, selv sammenlignet med en fyr som George W. Bush, er simpelthen så forskruet og forrykt et udsagn. Den der russiske apologisme er blevet uforståeligt populær de seneste år. Måske fordi Putin efterhånden også har sine lange fingre i de sociale medier, vi sidder og stirrer os blinde på i Danmark i dag. Først tog han ejerskab over de russiske medier - se eksempelvis NTV, der blev tvunget ud af hænderne på Media-Most og direkte over i Gazprom-folden - og nu er han godt i gang med, at tage ejerskab over de sociale medier via sin hær af hackere og informationskrig.

For Putin har nemlig fattet, at en traditionel, konventionel krig ikke er nogen god idé i det 21. århundrede. Manipulation af medier, misinformation og "små grønne mænd" er langt, langt, langt mere effektivt og langt, langt, langt mindre risikabelt. Nok påstår Mark Galeotti nu - en lille håndfuld år senere - at Gerasimov-doktrinen rent faktisk ikke eksisterer, men ser man på Ukraine-affæren, på indblandingen i det amerikanske valg, og Ruslands generelle fremfærden i de seneste år, er det ikke svært at regne ud, at Putin reelt praktiserer noget lignende. Glem ikke at Putin er KGB-uddannet. Putin er uddannet til to ting: Til at indsamle information og til at lyve. Den russiske regering har gjort begge i stor stil de seneste år.

Dertil er det jo absurd, at begynde at spekulere i, om angrebet på Sergei Skripal er et false flag. Der er vitterlig ingen incitamenter for Storbritannien til et sådan foretagende. De har i forvejen Brexit at kæmpe med, og hvis man skal begynde at sanktionere de russiske oligarker, så risikerer man at miste tonsvis af potentielle kæmpe-investeringer på blandt andet det britiske boligmarked. Der er ingen incitamenter overhovedet for Storbritannien. Det har tværtimod blot gjort livet lige lidt mere besværligt for Theresa, Boris og Co.

I øvrigt, ja. Storbritannien, USA, Danmark, Tyskland, m.fl. kunne trække en streg i sandet overfor Saudi Arabien. Det har jeg mange gange talt varmt for at gøre.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Blaugrana92 skrev:Men jeg kan uden problemer stadig være fuldt ud bevidst om, både hvor farlig, skruppelløs og ekspansionistisk Putin er i sine ambitioner. Det gider du åbenbart overhovedet ikke anerkende. Så hellere fyre en lang omgang whataboutism, med Zeitgeist-agtige undertoner af. Det er lidt tyndt.
Jeg kan ikke se, at Putin er mere skruppelløs end Bolton, Mccain, Powell, Rice, Blair, Clinton, Bush m.m. Jeg kan heller ikke se, at han er ekspansionistisk. Situationerne i Georgien, Ukraine m.m. er i min optik nogle helt andre - og peanuts - set i forhold til det USA har haft gang i siden anden verdenskrig.
Kan vi blive enige om, at Rusland invaderede Georgien i 2008, som resultat af Georgiens eget, frie ønske om, at rykke den vestlige verden nærmere, og måske endda opnå NATO-medlemskab?
In the Mission’s view, it was Georgia which triggered off the war when it attacked Tskhinvali (in South Ossetia) with heavy artillery on the night of 7 to 8 August 2008,” said Swiss diplomat Heidi Tagliavini, who led the investigation. The report said the war followed tensions and provocations by Russia, but Tagliavini said: “None of the explanations given by the Georgian authorities in order to provide some form of legal justification for the attack lend it a valid explanation.” Saakashvili had said Georgia was responding to an invasion by Russian forces when it attacked breakaway South Ossetia, but the report found no evidence of this. It said Russia’s counter-strike was initially legal, but its military response violated international law when Russian forces pushed into Georgia proper.
https://www.reuters.com/article/us-geor ... MO20090930

Rusland invaderede Georgien på ulovlig og forkert vis, ja, men Georgien er ikke uskyldige. Der var Russiske tropper tilstede på den placering, og hvis et "angreb" på en russer i Salisbury er et "angreb" på Nato, så er døde Russiske tropper vel også et angreb på Rusland? Mccain var også kandidat til præsidentposten på det tidspunkt, og han var aktiv omkring hele den her Georgien sag. Good god, han ville have elsket at få den post. Så havde vi haft en 'nuclear holocaust' med Rusland allerede i 2008.
Kan vi blive enige om, at Rusland på ulovlig vis annekterede Krim-halvøen, fordi ukrainerne ønskede EU-medlemskab i højere grad end tættere russisk samarbejde? Kan vi blive enige om, at de i processen skød et civilt passagerfly ned med russiske raketter?
Blev der ikke underskrevet en traktat den 21. februar hvor Yanukovych trak politiet tilbage og udskrev valg? En traktat der blev hjulpet frem af ministre fra bl.a. Tyskland og Frankrig. Hvorefter fascistiske militser overtog præsident palæet. Hvorefter USA begyndte at anerkende den nye "regering" i Ukraine. Lidt ligesom de anerkender nye regeringer i Irak, Sydamerika, prøvede på at gøre i Syrien m.m. init? For ikke at nævne de telefonopkald hvori der blev sagt "Fuck the EU" og der blev talt om mulige kandidater og strategier? Og der var Amerikanske diplomater involveret i de telefonopkald. Så man har EU lande, Amerikanere og militser involveret i et land kort tid før et OL i et land som de ikke bryder sig om. Hmm, seems legit. Folkene på Krim halvøen anerkender Rusland frem for Ukraine, de taler Russisk og de stemte i høj grad for at forlade Ukraine og blive en del af Rusland. Et land hvilket de i øvrigt var en del af frem til 1954, hvor de blev en del af Ukraine. Der var desuden Ukrainske militærfly i luften da det fly blev skudt ned..
Kan vi blive enige om, at Rusland aktivt forfølger homoseksuelle, transkønnede og generelt bare enhver, der ikke lige passer ind i det ultra-konservative verdensbillede Putin har? Kan vi blive enige om, at der på russisk jord fra myndighedernes side blive faciliteret og opfordret til mord på homoseksuelle i Tjetjenien?
Er der homofobi i Rusland? Ja, i høj grad. Er de ultra-konservative? Ja, but I see no difference. Ultra-konservativ kultur eller 'PC Culture', forskellige steder på skalaen, men de er begge to en cancer. Og hvornår har homoseksuelle nogensinde haft rettigheder i Tjetjenien? Tjetjenien er ikke just kendt for at være et friheds-paradis.
Kan vi blive enige om, at Boris Nemtsov, Boris Berezovsky, Stanislav Markelov, Anastasia Baburova, Sergei Magnitsky, Natalia Estemirova, Anna Politkovskaya, Alexander Litvinenko, Sergei Yushenkov, Yuri Shchekochikhin og Denis Voronenkov alle som opponenter og kritikere har mistet livet, enten under ekstremt mystiske omstændigheder eller simpelthen bare er blevet likvideret?
Det gjorde Seth Rich også. Not to mention alle de udenlandske ledere, præsidenter, diplomater m.m. som er forsvundet eller døde på mystisk vis.
Kan vi blive enige om, at Sergei Skripal netop også lige er forsøgt myrdet, og at mange russiske regeringskritikere må forlade landet og leve i eksil? Det er eksempelvis det tidligere parlamentsmedlem Ilya Ponomarev, der blev fordrevet efter han som eneste medlem af Dumaen, havde stemt nej til annekteringen af Krim.
Jeg holder på, at det er et false flag. Rusland har sendt 14 spørgsmål til England efter hele den her polemik og de har intet svar modtaget. De har fremlagt et ønske om at besøge Yulia Skripal, hvortil de er blevet afvist. Sjovt som det kommer efter det Russiske valg og så tæt på et VM i Rusland. Ligesom Ukraine sagen kom under OL. Skripal tilbragte 13 år i et Russisk fængsel, hvis Rusland ønskede ham død, så var han nok død for længst. Sjovt som Briterne med det samme smider diplomater ud, langer ud mod VM, trækker RT's licens til at være i England tilbage m.m. Aftrækkeren var varm, og nu havde de kuglen.
At kalde Putin for en helgen, selv sammenlignet med en fyr som George W. Bush, er simpelthen så forskruet og forrykt et udsagn. Den der russiske apologisme er blevet uforståeligt populær.
Jeg vil foretrække Putin any given day.
Sin hær af hackere og informationskrig.
De der 100 russiske bots som der var på Facebook? Eller de 13 "superhackere" som der var på Muellers liste? Det er jo ingenting ift. 50 mill der blev solgt af Cambridge Analytica.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, jeg skal nok lige skrive et længere svar, når jeg har fået fri og er kommet hjem, men indtil da, kan jeg foreslå at vi flytter debatten over i tråden om konspirations-teorier, for sikken omgang eklatant sludder og vrøvl. Tror du måske endda, at det var Koch-brødrenes beslutning, og at de store, onde planer blev lagt på Bilderberg-mødet?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster