Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Chancerne for, at det vil have indflydelse på politivold mod sorte er også noget nær lig nul.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan derimod uddanne politiet bedre. En ide kunne være at få indprintet at borgernes liv er vigtigere end deres eget. Ja det er stort at bede om det men deres politik med ikke at tage chancer holder ikke. Og den koster menneskeliv. Der er alt for mange episoder med ubevæbnede (og bevæbnede) mænd der bliver skudt fordi en betjent bliver nervøs. Det ses fint her -> http://www.dailymail.co.uk/news/article ... urder.html

Udover det så eskalerer politiet alt for ofte fremfor at deeskalere. De er alt for hurtigt oppe i fjæset på dem de skal "snakke" med. Her kunne det være en ide at tage 2 skridt tilbage og se hvad der egentlig sker fremfor at storme ind og miste overblikket.

Her tænker jeg selvfølgelig på de videoer jeg har set. Jeg skal ikke kunne sige at alle er sådan men når man ser på de problemer der er så virker det sådan.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:En ide kunne være at få indprintet at borgernes liv er vigtigere end deres eget. Ja det er stort at bede om det men deres politik med ikke at tage chancer holder ikke.
Jeg er nysgerrig. Hvordan vil du helt nøjagtig indprente i de her små-racistiske politi betjente, at en sort mands liv er vigtigere end deres eget?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Man kunne f.eks. starte med at straffe de mennesker som tydeligvis ikke forstår det. Og her tænker jeg ikke på en "betalt ferie" men en tur i fængslet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Man kunne f.eks. starte med at straffe de mennesker som tydeligvis ikke forstår det. Og her tænker jeg ikke på en "betalt ferie" men en tur i fængslet.
Jeg er ret sikker på, at betjentene foretrækker en tur i fængsel fremfor muligheden for at dø.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært at sige. Kan ikke forestille mig at det er sjovt at komme i fængslet som betjent.

Men det var egentlig heller ikke min pointe. Min pointe er at der skal være et eller andet som gør at betjenten lige tænker sig om en ekstra gang inden de trækker pistolen. På nuværende tidspunkt kan de jo nærmest skyde nøgne ubevæbnede mænd i ryggen uden straf hvorfor de bare fortsætter som tidligere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Politik

Indlæg af klogfyr »

medmindre de kommer i specielle afdelinger, så er der vel også en rimelig chance for at politibetjente også ville blive stukket ned i fængsel, hvis de kommer ind blandt kriminelle.

Jeg tror, den eneste måde er at uddanne betjentene i at deeskalere situationer. Hvis de blev grundigt trænet i det, så tror jeg også, der ville gå langt imellem disse situationer, som desværre sker alt for ofte i dag.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Men det var egentlig heller ikke min pointe. Min pointe er at der skal være et eller andet som gør at betjenten lige tænker sig om en ekstra gang inden de trækker pistolen. På nuværende tidspunkt kan de jo nærmest skyde nøgne ubevæbnede mænd i ryggen uden straf hvorfor de bare fortsætter som tidligere.
Vi er slet ikke uenige. Politibetjentene skal lære at tænke sig om. Det er jo fuldstændig vanvittigt at skyde en mand i ryggen, hvis han ikke er en trussel.

Jeg tror bare, at det er svært at komme den racistiske undertone til livs. De her episoder går jo ofte ud over sorte, hvilket ikke er nogen tilfældighed. I store dele af USA har man siden tidernes morgen været små-racistiske, når det kommer til sorte. Det kommer til at tage lang tid, før det forsvinder. Den her slags episoder kan forhåbentlig få folk til at åbne øjnene en lille smule.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Enig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

Politibetjente skulle tage ved lære af Gunvald Larsson fra den svenske krimiserie Beck. Han er ikke racistisk. Han hader alle uanset race :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Han hader alle uanset race :glad:
Lidt ligesom zqa. :grin:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja ja. Så kammede det totalt over i USA. Stor demonstration i Dallas, der udviklede sig til noget der ligner en regulær krigszone. 11 betjente ramt af skud. 4 dræbte i alt indtil videre.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Puha, et grimt klip fra Dallas, .
Allez...

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

FN vogne set i Dallas og der er blevet erklæret 'martial law'. Flere meldinger om, at Homeland Security skulle være ankommet og at der er bomber alle vegne.

In other news; kæft nogle massakrer der bliver begået i Irak lige nu. 230 Shiamuslimer dræbt på 3 dage, i moskéer og lokalområder, til Eid Al-Fitr.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Tello skrev:In other news; kæft nogle massakrer der bliver begået i Irak lige nu. 230 Shiamuslimer dræbt på 3 dage, i moskéer og lokalområder, til Eid Al-Fitr.
Hvor i Irak er det sket? Synes slet ikke jeg har hørt noget om det, men jeg antager at det er i ISIS-kontrollerede områder? Til gengæld så jeg lige at dødstallet efter de to bomber i Baghdad forleden nu er steget til 292. Fuldstændig vanvittigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster