Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Jeg er så træt af alt den debat om institutioner og svinekød. Server nu hvad i har lyst til, hvad børn kan lide, og tilgodese dem alle. Server i frikadeller så server også nogle med oksekød, så alle kan få.

Det er ligeså diskriminerende helt at fjerne svinekød som det er tvinge svinekød eller andre madvare igennem! Frihed, vælg, bare i tilgodeser alle.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20776
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1132 gange

Re: Politik

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Jeg er så træt af alt den debat om institutioner og svinekød. Server nu hvad i har lyst til, hvad børn kan lide, og tilgodese dem alle. Server i frikadeller så server også nogle med oksekød, så alle kan få.

Det er ligeså diskriminerende helt at fjerne svinekød som det er tvinge svinekød eller andre madvare igennem! Frihed, vælg, bare i tilgodeser alle.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Fuldstændig enig.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Politik

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jeg er så træt af alt den debat om institutioner og svinekød. Server nu hvad i har lyst til, hvad børn kan lide, og tilgodese dem alle. Server i frikadeller så server også nogle med oksekød, så alle kan få.

Det er ligeså diskriminerende helt at fjerne svinekød som det er tvinge svinekød eller andre madvare igennem! Frihed, vælg, bare i tilgodeser alle.
Forslagets ordlyd er reelt ikke så slemt igen:
-at kommunale institutioner med madordninger sikre dansk madkultur som en central del af tilbuddet – herunder serverer svinekød på lige fod med andre madvarer.

-at alle sikres en sund og varieret kost hvor ingen tvinges til at spise noget der strider mod ens holdning eller religion.

-at institutionerne sikre fleksibilitet som tager de nødvendige hensyn til allergikere, religion, diabetes m.v.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Politik

Indlæg af Luis Enrique »

Sagen har vist blot vist sig ikke at være så entydig i hverdagen. Varedeklaration: forfatteren er - så vidt vides - ikke højreorienteret eller det, der er "værre".

I forbindelse med at min kone og jeg i sommer skulle vælge en daginstitution til vores yngste søn, blev jeg chokeret over, i hvor høj grad islam er blevet en del af hverdagen i Københavns daginstitutioner.

Vi havde valgt fire institutioner i vores nærmiljø, som vi besøgte. Kun i en enkelt af institutionerne (den mindste og mest nedslidte) kunne de tilbyde traditionel mad til danskere såvel som islamisk mad til muslimer. I de tre andre (der stod for ca. 90 pct. af kapaciteten) kunne de ikke tilbyde traditionel dansk mad som svinekød eller kød, der ikke er halal-slagtet. I den nyeste og flotteste af de fire institutioner (en flot nybygget én lige ved DR-byen) er præmissen for at gå der, at man tillige fejrer en uges eid-fest.


http://www.b.dk/kronikker/religioes-inf ... tutionerne

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

I bund og grund handler det vel om den arbejdsbyrde som institutionerne kan klare? Grunden til at man ikke serverer svin osv er vel at det er lettest for dem at lade være og i stedet serverer man det som alle kan spise (okse, halal osv.). Nu har man så pålagt institutionerne mere arbejde på grund af noget så latterligt som symbolpolitik.

Og hvem fanden har egentlig lyst til at spise svin når man kan få okse? Kom nu videre. Og hvad fanden betyder "sikre dansk madkultur"? Latterligt DF pladder!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:I bund og grund handler det vel om den arbejdsbyrde som institutionerne kan klare? Grunden til at man ikke serverer svin osv er vel at det er lettest for dem at lade være og i stedet serverer man det som alle kan spise (okse, halal osv.). Nu har man så pålagt institutionerne mere arbejde på grund af noget så latterligt som symbolpolitik.

Og hvem fanden har egentlig lyst til at spise svin når man kan få okse? Kom nu videre. Og hvad fanden betyder "sikre dansk madkultur"? Latterligt DF pladder!
Haha, ja. Det er så latterligt. Institutionerne gør vel bare det klogeste og mest sympatiske - de prøver at respektere alles behov. Men når det kommer til Islam, så bliver det pludseligt en værdikamp. Jeg husker aldrig vegetarer, veganere etc. har fået så meget hate fordi de havde en anden overbevisning mht mad. Men det er selvfølgelig heller ikke religion.

Jeg ved heller ikke helt, hvad dansk madkultur efterhånden er. Vi spiser vel lige så meget italiensk mad efterhånden som gammeldags, traditionelt dansk mad? Jeg spiser personligt væsentligt mere mad fra andre dele af verden end fra Danmark.
Senest rettet af Jesni tirs jan 19, 2016 2:46 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg hører ikke DF'erne tude over at flere skoler vælger at tage deres elever i kirke omkring jul? Eller fratager skoletimer så eleverne kan komme til konfirmationsforberedelse?

Når man nu har så travlt med at brokke sig over islams påvirkning på de danske unge (børn) skulle vi så ikke se på hvordan kristendommen tager skoletimer fra unge mennesker som i høj grad kunne bruge mere tid i skolerne.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Men det her rammer vel også jøderne, men også flere end det. Det er dumt... Det er dumt at man overhovedet skal gør det her til en problematik at der skal laves love om det. Come on....


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig rammer det jøderne. Og lur mig om det ikke havde været et mindre problem hvis det blev framet omkring måden hvorpå det ramte dem i stedet for muslimerne.

Det her handler kun om en ting - de (DF og venstre) skal vise at de er klar til at tage kampen med islam. Og det er venstre åbenbart så villige til at de er klar til at droppe deres liberale holdninger og nu pådutter hvordan folk skal spise.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Jeg gad egentligt godt vide, hvilken kamp det er folk mener vi kæmper mod Islam. Terroristerne? Ja, de skal slagtes som de dyr, de er. Men Islam? De arme mennesker spiser jo bare ikke svinekød. Det er så åbenbart en dødsstraf i Danmark :D

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Politik

Indlæg af Luis Enrique »

Piquénbauer skrev: Grunden til at man ikke serverer svin osv er vel at det er lettest for dem at lade være og i stedet serverer man det som alle kan spise (okse, halal osv.).
Vi må ikke håbe, at det danske samfund anskaffer sig en minoritet på 3-4 procent af befolkningen, der af religiøse årsager simpelthen ikke vil spise halalslagtet mad, noget "alle" ellers skulle kunne spise, og som i øvrigt ikke evner at adskille det religiøse fra det verdslige. Så bliver der for alvor fest i det multikulturelle samfund.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
Piquénbauer skrev: Grunden til at man ikke serverer svin osv er vel at det er lettest for dem at lade være og i stedet serverer man det som alle kan spise (okse, halal osv.).
Vi må ikke håbe, at det danske samfund anskaffer sig en minoritet på 3-4 procent af befolkningen, der af religiøse årsager simpelthen ikke vil spise halalslagtet mad, noget "alle" ellers skulle kunne spise, og som i øvrigt ikke evner at adskille det religiøse fra det verdslige. Så bliver der for alvor fest i det multikulturelle samfund.
lol. Institutioner skal selv bestemme hvad de vil og længere er den ikke. Hvis det er lettere for dem at anskaffe halalslagtet mad, så må de selv ligge og rode med det. Hvis du ikke vil have at dit barn skal være i nærheden af halalspisere, så kan du bare flytte dem til en anden institution. Eller til Randers.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Brombi skrev:
Luis Enrique skrev:
Piquénbauer skrev: Grunden til at man ikke serverer svin osv er vel at det er lettest for dem at lade være og i stedet serverer man det som alle kan spise (okse, halal osv.).
Vi må ikke håbe, at det danske samfund anskaffer sig en minoritet på 3-4 procent af befolkningen, der af religiøse årsager simpelthen ikke vil spise halalslagtet mad, noget "alle" ellers skulle kunne spise, og som i øvrigt ikke evner at adskille det religiøse fra det verdslige. Så bliver der for alvor fest i det multikulturelle samfund.
lol. Institutioner skal selv bestemme hvad de vil og længere er den ikke. Hvis det er lettere for dem at anskaffe halalslagtet mad, så må de selv ligge og rode med det. Hvis du ikke vil have at dit barn skal være i nærheden af halalspisere, så kan du bare flytte dem til en anden institution. Eller til Randers.
Nok nærmere Sønderjylland ;)

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Politik

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev: Institutioner skal selv bestemme hvad de vil og længere er den ikke.
Det er et interessant synspunkt, som jeg egentlig har megen sympati for, men hvad nu hvis en institution eller flere af sig selv bestemmer sig for noget a la det her?

Da Aïcha Tabbakhe, en fransk sygeplejerske i en lille by uden for Paris, for nylig skulle til at udfylde skemaerne til bestilling af sine børns skolefrokost, stoppede hun undrende op. Den kasse, hun plejede at sætte kryds i for at bestille svinefri mad til sine børn, var der ikke.

»Forvirret ringede jeg til rådhuset og fik rene ord for pengene: ‘Sådan er det fra nu af. Svin eller ingenting’,« fortæller Aïcha Tabbakhe, der er muslim.


http://www.information.dk/549020

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Politik

Indlæg af Piquénbauer »

Luis Enrique skrev:
Piquénbauer skrev: Grunden til at man ikke serverer svin osv er vel at det er lettest for dem at lade være og i stedet serverer man det som alle kan spise (okse, halal osv.).
Vi må ikke håbe, at det danske samfund anskaffer sig en minoritet på 3-4 procent af befolkningen, der af religiøse årsager simpelthen ikke vil spise halalslagtet mad, noget "alle" ellers skulle kunne spise, og som i øvrigt ikke evner at adskille det religiøse fra det verdslige. Så bliver der for alvor fest i det multikulturelle samfund.
Mon ikke noget lignende det der bliver det næste sludder vi skal høre fra DF? Institutionerne skal servere det der gør deres dagligdag nemmest for dem. Længere er den virkelig ikke.

Jeg er så træt af denne islam kamp. Hvis du vil tage den med alle religioner så kunne jeg som ateist måske forstå det. Men jeg gider simpelthen ikke høre på DF og venstre brokke sig over islam mens marie krarup vrøvler løs om dk som et kristent land og venstre giver en kristen fundamentalist jobbet som uddannelsesminister.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster