Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Politik

Indlæg af Jamial »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:Sikken fremragende idé. Måske kunne man også skære hænderne af tyve? Og måske stene de kvinder, der er deres mænd utro? Mulighederne er jo nærmest uendelige.
Du sammenligner tyve og utro mand med pædofile præster. WHATTHEFUCK!! Hvad vil du gøre ved en pædofil som har ødelagt dit eller andres barns liv? Lad være med at provokere allerede fra starten af.
Denne artikel var i medierne i går og jeg vil dele det med jer. Er det ikke bekymrende at sådan noget foregår i kirken, i Guds Hus som mange troende kalder det.
Pædofile er med garanti de værste forbrydere der findes i vores verden og de skal selvfølgelig straffes meget hårdt.
Til den seriøse diskussion: Pædofile skal have hjælp. Hvis emnet (ligeså vel som andre sindslidelser) ikke var så ufatteligt tabubelagt, så ville de også være mere end villige til at søge hjælp. Vi har, som samfund, ikke blot fejlet ift. de børn der bliver misbrugt, vi har absolut også fejlet de fleste af dem, der misbruger dem.

Straf er ikke løsningen, behandling er løsningen.

Det nytter jo ikke noget, at jeg går ud og slår en eller anden mand/kvinde ihjel, fordi de på én eller anden vis har misbrugt mit barn (jeg HAR børn, fyi..). Misbrugerne er jo syge. De skal have hjælp og der skal da også være en form for konsekvens, erstatningsbetaling eller lignende. Mit ansvar er overfor mit barn, ikke misbrugeren. Ham/hende skal myndighederne tage sig af. Mit barn får det ikke bedre af, at jeg sidder i fængsel fordi jeg ikke kunne styre mit temperament.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:49 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Jeg poster også lige et længere indlæg senere. Er også på arbejde atm.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Politik

Indlæg af zqa »

Jeg poster helt sikkert ikke noget indlæg, andet end det her. Og jeg er IKKE på arbejde. Selv tak.

Billede
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Du sammenligner tyve og utro mand med pædofile præster. WHATTHEFUCK!!
Det gjorde jeg faktisk ikke, nej. Hvad jeg til gengæld gjorde, var at gøre grin med din åndssvage idé med offentlig hængning.
Lopezzz skrev:Hvad vil du gøre ved en pædofil som har ødelagt dit eller andres barns liv?
Selvom jeg helt sikkert ville have lyst til at gøre en masse grimme ting ved vedkommende, tror jeg nu alligevel at jeg ville lade myndighederne om den sag. Et barn der er blevet udsat for seksuelt misbrug, har næppe brug for en far, der sidder i spjældet for grov vold eller mord.
Lopezzz skrev:Pædofile er med garanti de værste forbrydere der findes i vores verden og de skal selvfølgelig straffes meget hårdt.
Ja, offentlig hængning ville sandelig være en ret hård straf. Hvad foreslår du så, at vi gør med mordere? Skyder dem på Rådhuspladsen? Det er Saudi-territorie, du bevæger dig ud på, Lopezzz. Lad nu være med at sidde fast i 1700-tallet.

9 ud af 10 førende kriminologer i USA mener i øvrigt ikke, at udsigten til en potentiel dødsstraf har nogen som helst præventiv effekt.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Misbrug af børn er aldrig, aldrig, aldrig nogensinde okay. Aldrig. Men at hænge dem offentligt, come on man. Vi har ikke martial law, og vi bor ikke i en indisk provins. Synes også at - de folk der gør det, vel og mærke - man skal holde op med at advokere for kastration, for vel fjerner det en del, men psyken indeholder stadig en del elementer, også selvom man "kapper klunkerne af dem". Giver Jamial ret i, at der simpelthen skal behandling til, samt større indsats fra myndighederne. Vi har set flere sager hvor myndigheder lod misbrug fortsætte, til trods for indberetning fra pædagogisk personale, opråb fra barnet selv m.m. I større sager skal der forvaring til, samt et intenst psykiatrisk behandlingsforløb, imo. Der er også mange pædofile der lider under det, og som holder sig fra handling, gudskelov, men de tør ikke søge hjælp. Der findes også pædofile som begår selvmord på grund af den tilstand de er i. Det er et følsomt, tabuiseret og kontroversielt/komplekst emne at tage op.

On the other hand, så kan man ikke klassificere alt som pædofili. Tag nu eksempelvis hvis en 17 årig dreng er sammen med en 20 årig kvinde, kan man så kalde hende pædofil, fordi han ikke er myndig, også selvom lavalderen er 15. Eller det omvendte - f.eks. 16 årig pige, 18 årig ung mand på et gymnasium. Er han også pædofil?

Men synes bestemt også der findes andre forbrydelser der kan kategoriseres som værende egnet til "offentlig hængning", hvis man nu skal tænke sådan. Massemord, serie-voldtægtsforbrydere, de der sælger børn til prostitution m.m.

Og den katolske kirke er et kapitel for sig. Den øverste ledelse i den instans er imo alt for passiv, og har i flere tilfælde benægtet det her. Den katolske kirke er en gigantisk instans, fra vatikanet, til en helvedes masse skoler og klostre rundt omkring i verden. Der burde der gribes seriøst ind. Kæmpe operation, ligesom når de nedlægger narkokarteller.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

Håber ikke at folk misfortolker mit indlæg, for det er ALDRIG nogensinde okay. Krybdyrhjernen i mig råber da også højt om dødsstraf, men det her er meget mere komplekst.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:52 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:52 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Og nu sker det her. 3 år?? :eek:

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi ... ailsignout
Sig mig lige engang, har du overhovedet læst artiklen?

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Politik

Indlæg af Jamial »

Det er sjovt. Jeg havde slet ikke læst det som offentlig hængning, men som at hænge dem ud offentligt. Selv dét synes jeg ikke er okay. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at noget menneske i Danmark ville foreslå offentlig HÆNGNING. :eek:

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Politik

Indlæg af Jamial »

Lopezzz skrev:Offentlig hængning kommer aldrig til at ske, det ved vi jo allesammen. Jeg skrev det i frustration.
Jeg er også enig i at de folk er psykisk syge og at fængsling hjælper dem ikke. De begår samme forbrydelse igen når de kommer ud.

Spørgsmålet er hvad der går galt og hvorfor sker det i kirken eller hvorfor præster begår disse forbrydelser.
Jeg er ikke religiøs men jeg ved at præster i kirken er der for at holde prædiken og fortælle om de gode ting og lære børnene og de voksne om at elske deres religion.
Hvad driver dem til at misbruge børnene seksuelt? Burde man ikke have mere overvågning i kirkerne eller ikke sende børnene der før de er selv myndige.
Nu ved jeg godt, at du skriver præster. Men det er vel bedre at skrive religiøse overhoveder. Det er jo ikke noget enestående for kristendommen. Religion har alle dage og vil alle dage blive brugt som et magt- og misbrugsmiddel.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Politik

Indlæg af PuyolErGud »

Jamial skrev:Det er sjovt. Jeg havde slet ikke læst det som offentlig hængning, men som at hænge dem ud offentligt. Selv dét synes jeg ikke er okay. Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig, at noget menneske i Danmark ville foreslå offentlig HÆNGNING. :eek:
Så læser du ikke nok, eller måske nærmere, et passende antal, af kommentarer på Facebook...

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

X
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 10:53 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Politik

Indlæg af soul_pitcher »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Og nu sker det her. 3 år?? :eek:

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/krimi ... ailsignout
Sig mig lige engang, har du overhovedet læst artiklen?
Det har jeg. Hvad er problemet? 3 år for voldtægt af en mindreårig (hans egen barnebarn) som er er sket flere gange. Det er alt for lidt. Og han får bolig og besøgsforbud når han kommer ud. WOW!
Hallo vi snakker om voldtægt af et barn for guds skyld. Mindst 20 år i fængsel. Det er fair straf
Der er jo en grund til de tre år.
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster