Catalonien/Spanien: The Neverending Story?

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Besvar
Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Catalonien/Spanien: The Neverending Story?

Indlæg af SparetireDad »

Spændende at se, hvad der sker - men skal da lige love for, at der allerede er gang i såvel Ekstra Bladets vanlige dybdegående journalistik samt det ene orakel efter det andet på "Nationen" derovre (stærk ironi kan forekomme):

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ud/5753922

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Catalonien/Spanien: The Neverending Story?

Indlæg af Jamial »

En ting der undrer mig: Burde Barca ikke kunne fortsætte i den Primera selvom Catalonien bliver selvstændigt? Eller er det urealistisk?

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Catalonien/Spanien: The Neverending Story?

Indlæg af Badabing »

Jeg mener, at hvis forfatningen forbliver som den er efter evt. catalansk afhængighed, så kan Barça ikke spille La Liga, men den spanske liga er pænt afhængig af Barça pga. TV-penge og El Clásico, så det skulle være meget usandsynligt at de ikke ville fortsætte
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Catalonien/Spanien: The Neverending Story?

Indlæg af Jesni »

Badabing skrev:Jeg mener, at hvis forfatningen forbliver som den er efter evt. catalansk afhængighed, så kan Barça ikke spille La Liga, men den spanske liga er pænt afhængig af Barça pga. TV-penge og El Clásico, så det skulle være meget usandsynligt at de ikke ville fortsætte
En ekspert udtalte for få dage siden på DR 2, at der i den spanske forfatning står at regionerne ikke bare kan løsrive sig, så det virker underligt, de overhovedet prøver. Jeg snakkede med min catalanske kammerat omkring det i skolen i dag, og han sagde også at det er der ikke mange, der tror kommer til at ske. Muligvis en forhandlingsproces, hvori de kan få noget selvstændighed, men løsrivelse er vidst ret utopisk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 57 gæster