Dit seneste køb

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Stærkt lineup, Klaus. Der er jo adskillige mesterværker mellem de plader, dér. Og flæskesvær.
Jeg er et eller andet sted lidt misfornøjet. Hvordan kan Nevermind og Queens Greatest Hits ikke være en del af samlingen allerede.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Jønde »

Storken skrev:
JonasV skrev:Stærkt lineup, Klaus. Der er jo adskillige mesterværker mellem de plader, dér. Og flæskesvær.
Jeg er et eller andet sted lidt misfornøjet. Hvordan kan Nevermind og Queens Greatest Hits ikke være en del af samlingen allerede.

Lige min tanke.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af kklaus »

Storken skrev:
JonasV skrev:Stærkt lineup, Klaus. Der er jo adskillige mesterværker mellem de plader, dér. Og flæskesvær.
Jeg er et eller andet sted lidt misfornøjet. Hvordan kan Nevermind og Queens Greatest Hits ikke være en del af samlingen allerede.
Du skal da være velkommen til at dele din samling ;-)
Har 2-3 andre Queen-plader liggende, men greatest hits var alligevel rimelig.. great! Nevermind har jeg været ved at købe en del gange efterhånden (da den netop burde være i samlingen), men har aldrig rigtig fået det gjort - samme med Velvet Underground-pladen i øvrigt.
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:Stærkt lineup, Klaus. Der er jo adskillige mesterværker mellem de plader, dér. Og flæskesvær.
Det blev også alt for dyrt. Jeg havde 600,- med, men har brugt tæt på det dobbelte.
Købte desuden også en lottokupon, så jeg kan vinde mine penge, og nogle millioner ekstra, retur.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Storken »

kklaus skrev:
Storken skrev:
JonasV skrev:Stærkt lineup, Klaus. Der er jo adskillige mesterværker mellem de plader, dér. Og flæskesvær.
Jeg er et eller andet sted lidt misfornøjet. Hvordan kan Nevermind og Queens Greatest Hits ikke være en del af samlingen allerede.
Du skal da være velkommen til at dele din samling ;-)
Har 2-3 andre Queen-plader liggende, men greatest hits var alligevel rimelig.. great! Nevermind har jeg været ved at købe en del gange efterhånden (da den netop burde være i samlingen), men har aldrig rigtig fået det gjort - samme med Velvet Underground-pladen i øvrigt.
Jeg er lidt old-school, så jeg er stadig på streamingtjenester.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Lækre indkøb kklaus! Har du Pink Floyd - The Dark Side of The Moon? Du ved, den med Mornay på.
phpBB [video]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af kklaus »

Heartbreaker skrev:Lækre indkøb kklaus! Har du Pink Floyd - The Dark Side of The Moon? Du ved, den med Mornay på.
phpBB [video]
Sæføli'
Dark Side of the Moon, The Wall, Animals, Wish You Were Here og The Division Bell (20 års jubilæums udgave, inkl. t-shirt).
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Luis Enrique »

Gode indkøb. Jeg tør dog godt melde mig som lyseslukker: jeg har købt vinyl i 10-12 år, men gider ikke rigtig mere. Da jeg begyndte kostede et anstændigt eksemplar af U2's Achtung Baby 100-150 kr., og nu koster de typisk 500-600 kr.

For nylig ville jeg for alvor udvide samlingen af Bob Dylan-plader, og da jeg så at et eksemplar af "Blood on the Tracks" ville koste et tilsvarende beløb, og en remastered udgave på CD koster 5 £ - samt at man kunne få alle de fremragende cd-afspillere man ville have, til en brøkdel af deres nypris - så var klokken slået. Jeg er blevet for nærig og stifter så måske en modbevægelse.

De 1-5 procent, den her lyder bedre på vinyl, må jeg så ofre:

phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af JonasV »

Bruger du Discogs, Luis E?
Så vidt jeg kan se, kan man få hæderlige eksemplarer af både Blood on the tracks og Achtung Baby til ganske hæderlige priser.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Luis Enrique »

JonasV skrev:Bruger du Discogs, Luis E?
Så vidt jeg kan se, kan man få hæderlige eksemplarer af både Blood on the tracks og Achtung Baby til ganske hæderlige priser.
Jeg vidste godt at den var der, om man så må sige -- og at priserne var rimelige. Jeg har dog mest betjent mig af danske LP Collect, som jeg vistnok har anbefalet herinde, og så Amazon UK og Ebay.

Jeg har dog altid kun købt Near Mint eller Mint, ellers får man alligevel ikke "vinyl-oplevelsen", og der synes jeg at priserne, også på Discogs, er vel tiltagne, men dog rimeligere. Det er et godt træk, JonasV, for at få mig på rette vej igen.

Dog: Jeg gav 6 £ for Neil Youngs "After The Gold Rush", 5 for Sinatras "In The Wee Small Hours" og tilsvarende for Dylans "Nashville Skyline" og "Slow Train Coming" på CD. Det er altså billigt - og så 400 kr. for en CD-afspiller, der kostede mindst de tidobbelte, da den var ny.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20098
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 303 gange
Blevet takket: 1024 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Nå, blev træt af min gamle iPhone, så har købt en iPhone 6S, det er fandeme en lækker mobil!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Skydefinten »

Must have!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg overvejer lidt at komme i gang med at cykle som motion og ser derfor efter lidt racercykler som jeg kan spare op til. Tænker at jeg vil bruge ca 10000 kr. Det er dog ret svært at finde rundt i gear, carbon >< alu osv så tænkte på om der er nogen der kan anbefale nogle mulige cykler? Eller komme med nogle tips om hvad jeg skal kigge efter?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Blaugrana92 »

God idé.

Okay. Fuck, det bliver længere end det burde, det her. Men det er på en måde også lidt for min egen skyld.

Umiddelbart synes jeg ikke carbon ramme er så skide vigtigt. Det er da rart, men i Danmark er det til at leve med en alu-ramme. Så er det i mine øjne meget vigtigere at få en god geargruppe eller et par gode hjul på.

I forhold til geargruppe så er Shimano altid et stensikkert valg. Tiagra og 105 går man ikke galt i byen med. Tiagra er den billigste løsning, men 105 er de ekstra penge værd synes jeg. Hvis man finder en cykel med Campagnolo eller SRAM geargruppe skal man dog ikke være bange for at det ikke fungerer. Det gør det. Shimano har bare den klart største markedsandel, så hvis man i fremtiden skal investere i nye hjul, ny kassette, ny kæde eller noget i den stil, så kan man altid være sikker på at finde noget der passer til ens geargruppe, mens udvalget ikke er helt ligeså stort hvis man har Campagnolo eller SRAM gear.

Hvad angår selv gearingen, så er min erfaring at det ikke er skide vigtigt, medmindre du går og har planer om lige at tage til Italien, Frankrig eller Spanien og køre op ad de stejleste veje du kan finde. De fleste cykler sælges med det der et compact kranksæt, hvor de forreste klinger er 50-34 (profferne kører som regel 53-39), og med en 11-28 kassette. Hvis man virkelig skal ud og lege Pantani, kan det være en god idé at få fat i en 11-32 kassette, men herhjemme er det slet ikke nødvendigt.

Tjek tyske hjemmesider. Der plejer man at få rigtig meget for pengene, også selvom man måske skal give et par hundrede kroner for at få cyklen fragtet. Jeg har før købt mountain bike fra Tyskland - som så blev stjålet, hurra - og du får altså bare mere cykel for pengene end hvis du køber ved en cykelhandler herhjemme.

Hvis man er pisse ligeglad med om der står Trek eller nogle tilfældige bogstaver på sin cykel, kan jeg også anbefale at tjekke den engelske producent Planet X. Du kan for eksempel få denne til 9400 kr. Rammen er full carbon, du får Shimano Ultegra som er et skridt op i forhold til 105 (der som sagt er over Tiagra) og så får man også et par rigtig lækre Vision hjul på (hvor man i øvrigt også kan vælge et par Shimano, Campagnolo eller Fulcrum i stedet uden ekstra omkostninger, hvis man slet ikke kan klare sådan et par højprofils-fælge og bedre kan lide old-school looket).

Når du så engang har fået købt en cykel, så vil jeg også anbefale dig at få lavet et bikefit, så du er sikker på at cyklen er indstillet rigtigt til dig. Det gør en kæmpe forskel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Piquénbauer »

Takker blau! Jeg har selv kigget lidt på Planet X samt rosebikes og canyon. Det ser virkelig ud til at man kan lave nogle gode handler her...

Det eneste jeg er nervøs for er at det er over nettet. Her tænker jeg på kundeservice osv hvis der er skader eller ting der ikke fungerer optimalt. Og hvad koster et bike fit egentligt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster