Citater fra tosser

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Guardiola »

Nærmest fakta. hahahahah. Den skal bruges i en anden episode

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Medisteren folder sig ud:
Deres forsvar er ordinært. Deres midtbane er til at tale med. Men deres angreb er desværre det bedste verden nogensinde har set.
Både individuelt og kollektivt er de sublime. I forhold til BBC er de langt dygtigere til at sætte en mand og skabe overtals situationer. Selv på små områder. Og ja, så har de en sindssyg god forståelse for hinanden.
Jeg forsøgte for nogen tid siden at fremføre selv samme argument på bold.dks debatforum, men Barcelona-fansene var naturligvis ikke glade. Jeg mener, ligesom du, at det kun er angrebstrioen, som er ubestridt verdens bedste. Deres forsvar har jeg ikke den store fidus til, og midtbanen er IMO ikke bedre end Real Madrids. Helt præcist skrev jeg på bold, at både Modric og Kroos formentlig ville gå direkte ind i Barcelonas startopstilling, men det svar jeg fik, var bl.a. at Modric ikke var bedre end Rakitic, og den påstand synes jeg godt nok er helt hen i vejret.

Man kan dog ikke tage noget væk fra MSN-trioen, som bare er den bedste - måske nogensinde. Det er kun pga. de tre spillere, at Barcelona nok vinder La Liga i år.
Jeg synes egentlig de har nogle valide pointer. Vores forsvar sejler i rigtig mange kampe, og midtbanen er ikke hvad den har været. Real Madrid har derudover en stærk midtbane med Kroos, Modric og Isco, når de ellers tager sig sammen.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20633
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1111 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Og vores midtbane er ikke god når den tager sig sammen? Hold nu op.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af A$AP »

Kroos ville have svært ved at gå ind i Chelsea's opstilling som han har spillet i denne sæson. En tysk Fabregas.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:Og vores midtbane er ikke god når den tager sig sammen? Hold nu op.
Det er ikke midtbanen, der gør os til verdens bedste. Busquets er selvfølgelig fantastisk, men Iniesta er ikke hvad han har været og Rakitic er lidt meh.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Guardiola »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Medisteren folder sig ud:
Deres forsvar er ordinært. Deres midtbane er til at tale med. Men deres angreb er desværre det bedste verden nogensinde har set.
Både individuelt og kollektivt er de sublime. I forhold til BBC er de langt dygtigere til at sætte en mand og skabe overtals situationer. Selv på små områder. Og ja, så har de en sindssyg god forståelse for hinanden.
Jeg forsøgte for nogen tid siden at fremføre selv samme argument på bold.dks debatforum, men Barcelona-fansene var naturligvis ikke glade. Jeg mener, ligesom du, at det kun er angrebstrioen, som er ubestridt verdens bedste. Deres forsvar har jeg ikke den store fidus til, og midtbanen er IMO ikke bedre end Real Madrids. Helt præcist skrev jeg på bold, at både Modric og Kroos formentlig ville gå direkte ind i Barcelonas startopstilling, men det svar jeg fik, var bl.a. at Modric ikke var bedre end Rakitic, og den påstand synes jeg godt nok er helt hen i vejret.

Man kan dog ikke tage noget væk fra MSN-trioen, som bare er den bedste - måske nogensinde. Det er kun pga. de tre spillere, at Barcelona nok vinder La Liga i år.
Jeg synes egentlig de har nogle valide pointer. Vores forsvar sejler i rigtig mange kampe, og midtbanen er ikke hvad den har været. Real Madrid har derudover en stærk midtbane med Kroos, Modric og Isco, når de ellers tager sig sammen.
Der er valide pointer ja. Men Iniesta og Busquets, er der nu ingen af Reals midtbanespillere, der ville kunne slå af.

Når argumentet om en ordinær barca-midtbane kommer op, tror jeg det skyldes to ting. 1) vores angreb er uhørt godt, sætter konstant sig selv i scene på den positive måde, og får derved midtbanen til at blegne (i hvert fald offensivt), 2) at Lucho har trukket noget fra tikki-takka stilen, og midtbanens rolle derved fremstår mindre kontrollerende og dominerende. Og så fordi Xavis manglende tilstedeværelse, altid vil få vores midt til at se dårligere ud, end tidligere - ok, det var så godt nok tre ting

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Og vores midtbane er ikke god når den tager sig sammen? Hold nu op.
Det er ikke midtbanen, der gør os til verdens bedste. Busquets er selvfølgelig fantastisk, men Iniesta er ikke hvad han har været og Rakitic er lidt meh.
Den er med til at gøre os til verdens bedste. MSN ville ikke være fem potter pis værd uden midtbanen. Det er lidt sjovt at fordi vores midtbane ikke gør det samme som tidligere så er den ikke lige så værdifuld.

Udover det så er Busi verdens bedste dm/cm mens ini har genfundet sig selv i en anden rolle og rak arbejder upåklageligt for holdet.

Kort sagt - jeg ville aldrig bytte vores midtbane for reals.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

@Piquenbauer

Af ren nysgerrighed: Er der en eneste spiller eller træner i Barca du ikke kan lide? Med undtagelse af Bravo selvfølgelig :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

For mig handler det ikke så meget om spillerne. Det handler om den indsats de leverer. Derfor kan jeg også godt lide bravo. Jeg mener bare at det ville være bedre for holdets fremtid at se mod MAtS i stedet.

Og ja der er mange spillere som jeg overhovedet ikke ville have noget imod smuttede: Bartra, Mathieu, Verm, Adriano osv.

Men hvad har det egentlig med noget at gøre? Det her handler om hvordan midtbanerne spiller. Og hvis man ser på den indsats vores midtbane leverer så vil jeg til hver en tid vælge den over Reals midtbane som imo er en af grundene til at de flopper. Her kunne du f.eks. se på den enorme plads den efterlader mellem kæderne kamp efter kamp.

Så sagt på en anden måde så er jeg hamrende ligeglad med hvordan real-fansene mener at Modric eller kroos kan spille. For de spiller ikke bedre end rak, ini og busi og har ikke gjort det på noget tidspunkt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

Modric er en langt bedre fodboldspiller end Rakitic. Man skal godt nok være farvet for at mene noget andet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Det er jeg som sagt fuldstændig ligeglad med. Han kan ikke levere det samme som rak gør for os.

Hele den der "han er bedre på papiret" kan man ikke bruge til en skid. Det handler om hvordan de gør det og der mener jeg stadig at rak gør det bedre end modric. Han udfylder i hvert fald sin rolle bedre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Det er jeg som sagt fuldstændig ligeglad med. Han kan ikke levere det samme som rak gør for os.

Hele den der "han er bedre på papiret" kan man ikke bruge til en skid. Det handler om hvordan de gør det og der mener jeg stadig at rak gør det bedre end modric. Han udfylder i hvert fald sin rolle bedre.
Jeg undrer mig altid, når folk bruger argumentet, "Rakitic udfylder sin rolle". Det gør ham jo ikke til en fantastisk midtbanespiller, hvis rollen er at udføre forholdsvis simple opgaver. Han bliver jo ikke bedt om at tage ansvar eller skabe noget fremadrettet. Barca står og falder i hvert fald ikke med Rakitics deltagelse, da andre kan udfylde hans rolle.

Modric er maskinen, der får tingene til at køre i Real Madrid. Han har ansvar for holdets succes og er en vital brik. Real Madrid er væsentligt dårligere uden ham. Han udfører sikkert ikke sin rolle bedre end Rakitic, men hans betydning er langt større. Den mere betydningsfulde rolle gør ham til en væsentligt bedre fodboldspiller, da han kan noget Rakitic ikke kan.

Jeg synes ærlig talt, at argumentet "udfylder sin rolle" er på niveau med, "Ronaldo er verdens bedste, da han er den mest komplette". Det siger jo intet om spillerens relative niveau, hvis han ikke bliver bedt om noget krævende.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5499
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 565 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Det er jeg som sagt fuldstændig ligeglad med. Han kan ikke levere det samme som rak gør for os.

Hele den der "han er bedre på papiret" kan man ikke bruge til en skid. Det handler om hvordan de gør det og der mener jeg stadig at rak gør det bedre end modric. Han udfylder i hvert fald sin rolle bedre.
Jeg undrer mig altid, når folk bruger argumentet, "Rakitic udfylder sin rolle". Det gør ham jo ikke til en fantastisk midtbanespiller, hvis rollen er at udføre forholdsvis simple opgaver. Han bliver jo ikke bedt om at tage ansvar eller skabe noget fremadrettet. Barca står og falder i hvert fald ikke med Rakitics deltagelse, da andre kan udfylde hans rolle.

Modric er maskinen, der får tingene til at køre i Real Madrid. Han har ansvar for holdets succes og er en vital brik. Real Madrid er væsentligt dårligere uden ham. Han udfører sikkert ikke sin rolle bedre end Rakitic, men hans betydning er langt større. Den mere betydningsfulde rolle gør ham til en væsentligt bedre fodboldspiller, da han kan noget Rakitic ikke kan.

Jeg synes ærlig talt, at argumentet "udfylder sin rolle" er på niveau med, "Ronaldo er verdens bedste, da han er den mest komplette". Det siger jo intet om spillerens relative niveau, hvis han ikke bliver bedt om noget krævende.

Modric ville jeg også skifte ind for Raikitic.. men fysisk er Raikitic bedre.. og egentlig også defensivt.. måske også til at lave dybde løb.

Men at diktere tempo og det kreative plus teknik med bolden er Modric klart bedre.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af emo »

De to spillere er slet ikke ens, ergo de udfylder ikke den samme position på banen, ergo kan de ikke sammenlignes.

Modric er langt mere Xavis end Rak. Rak er en fantastisk box-to-box spiller.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Det er jeg som sagt fuldstændig ligeglad med. Han kan ikke levere det samme som rak gør for os.

Hele den der "han er bedre på papiret" kan man ikke bruge til en skid. Det handler om hvordan de gør det og der mener jeg stadig at rak gør det bedre end modric. Han udfylder i hvert fald sin rolle bedre.
Jeg undrer mig altid, når folk bruger argumentet, "Rakitic udfylder sin rolle". Det gør ham jo ikke til en fantastisk midtbanespiller, hvis rollen er at udføre forholdsvis simple opgaver. Han bliver jo ikke bedt om at tage ansvar eller skabe noget fremadrettet. Barca står og falder i hvert fald ikke med Rakitics deltagelse, da andre kan udfylde hans rolle.

Modric er maskinen, der får tingene til at køre i Real Madrid. Han har ansvar for holdets succes og er en vital brik. Real Madrid er væsentligt dårligere uden ham. Han udfører sikkert ikke sin rolle bedre end Rakitic, men hans betydning er langt større. Den mere betydningsfulde rolle gør ham til en væsentligt bedre fodboldspiller, da han kan noget Rakitic ikke kan.

Jeg synes ærlig talt, at argumentet "udfylder sin rolle" er på niveau med, "Ronaldo er verdens bedste, da han er den mest komplette". Det siger jo intet om spillerens relative niveau, hvis han ikke bliver bedt om noget krævende.
Vi snakker om hvilken midtbane der er bedst. Så derfor er det vel ret vigtigt at rak udfylder sin rolle da det får midtbanen til at fungerer. Det er jo det jeg mener med at jeg er ligeglad med hvem der er bedste på papiret. Modric vil ikke kunne gøre det samme som rak og derfor er det åndssvagt at nævne ham som en spiller der ville gå ind på barcas hold.

Hele min pointe er at hvis man ser på hvordan midtbanerne fungerer så er det fuldstændig irrelevant at snakke om hvem der har de bedste spillere. Hvis de ikke kan sammen hvilket reals tydeligvis ikke kan så det hovedløst at sige at den er bedre end barcas da denne lige netop leverer.

Og så er vi tilbage til det guardiola skrev hvor han nævnte nogle grunde til at folk ikke længere ser midtbanens vigtighed hos barca. Men for de fleste der ser mere end 5 barcakampe på et år burde vide at selvom de ikke dominerer bolden som tidligere så kommer der meget fra midtbanen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster