Citater fra tosser

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af emo »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg tror han vinder den... Billig baggrund, men er det ikke altid CHL topscorer der vinder BdO?
Nej, Messi vandt den jo senest og han var ikke topscorer.

Men EM og CHL tæller helt sikkert meget. Messi skal virkelig være vild hvis der skal ændres på det.
Allez...

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af A$AP »

Det at de vandt finalen uden ham, taler jo sit tydelige sprog. Utroligt at man kan være så snæversynet. Han burde ikke engang være kommet på start 11'eren for turneringens bedste. Og hvor var han mod City og Atletico i CL? Ja, han var ude i den første semi kamp, men selvom man ikke skulle tro det, så var han med i den anden.

Jeg får stadig kvalme ved tanken om hvordan Mads Juncker og resten af ''eksperterne'' sad og konstant snakkede ham op. Og Arnela der snakkede om at Ronaldo viste lederenskaber ved at gå på kompromis med sin spillestil og spille på pladser der var uvant for ham for at hjælpe holdet, hvilket åbenbart var årsagen til at han ikke scorede lige så meget og var lige så meget på bolden som ''normalt''. :lol: Pis og lort.


Jeg har fuldt respekt for hans vindermentalitet og attitude når det handler om træning, udvikling og det udenfor banen. Men det er ærgerligt hvis Ronaldo med det spil han leverer skal repræsentere fodbolden, som verdens bedste spiller. Men det er vel op til den enkelte at bedømme.. Han var slet ikke afgørende i nogen af de trofæer der blev vundet på hans respektive hold.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Jeg tror han vinder den... Billig baggrund, men er det ikke altid CHL topscorer der vinder BdO?
Nej, Messi vandt den jo senest og han var ikke topscorer.

Men EM og CHL tæller helt sikkert meget. Messi skal virkelig være vild hvis der skal ændres på det.
Var Messi ikke delt topscorer med Neymar og Ronaldo i CHL sidste sæson?

http://www.worldfootball.net/goalgetter ... 2014-2015/

Jeg kan ikke huske hvornår det ikke var netop topscoreren i CHL der vandt BdO....
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Daluigi »

Verdens bedste spiller over sæsonen får den. Og det bliver Ronaldo ikke. Folk der stemmer kan da snildt se at manden fodboldmæssigt er langt fra fordums styrke og ikke på niveau med Messi. Nok ikke engang på niveau med Suarez, som skaber sine mål og arbejder stenhårdt defensivt.

Det er da for dælen ikke CL-topscoreren der automatisk vinder den... Ronaldo scorede alle sine mål mod Malmø!.. "Juryen" skal nok forholde sig til virkeligheden og ikke bare de titler mandens hold har fået.
Forumlegende

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

Den her snak minder mig lidt om Oscaruddelingen. Folk får det altid til at lyde som en velovervejet gruppebeslutning, når Akademiet vælger en vinder. "Vi må hellere give Leonardo Dicaprio en Oscar i år, da vi ikke kan blive ved med at se bort fra ham."

I virkeligheden bliver stemmerne afgivet individuelt af en flok fagfolk, der historisk set har været meget konservative i deres stemmemønstre.


Jeg har tiltro til, at man skal nok finde den rette vinder af Ballon d'Or i år. Den samlede gruppe af individuelle vurderinger er slet ikke så påvirkelige af fortællinger, som folk får det til at lyde. De har generelt været dygtige til at finde den bedste spiller i et givent år, selvom fortællingen har peget i en anden retning. Eksempelvis da Messi vandt i 2010, hvor Sneijder kun blev nummer fire.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Alt det er jeg med på... Men det har *historisk* set været CHL topscoreren der vinder Balon'en... Derfor kan der vel også spekuleres i at netop *det* har haft en vis vægt i folks bevidsthed når der skulle afgives stemmer...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Gnomitz »

Om den kommende El Clássico:
En okay dommer nu til dags, hey den har været værre okay.
Med friske ikke skadede spillere vil jeg tillade mig at sige at Real madrid vil vinde og selvfølgelig er den bedste fodbold klub i verdens historien, og selfølgelig altid vil være det.
I KOMMER BARE med jeres latterlige træner og jeres elendige bund niveu. grim trøje men tillykke for den har selvfølgelig også været tons gange grimmere så applaus for det. 4-0 oddser jeg.
0-4 på Camp Nou? Det vil kun være muligt med en fed tjener som træner.
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Jesni »

Daluigi skrev:Verdens bedste spiller over sæsonen får den. Og det bliver Ronaldo ikke. Folk der stemmer kan da snildt se at manden fodboldmæssigt er langt fra fordums styrke og ikke på niveau med Messi. Nok ikke engang på niveau med Suarez, som skaber sine mål og arbejder stenhårdt defensivt.

Det er da for dælen ikke CL-topscoreren der automatisk vinder den... Ronaldo scorede alle sine mål mod Malmø!.. "Juryen" skal nok forholde sig til virkeligheden og ikke bare de titler mandens hold har fået.
Angriberen løber naturligvis med titlen. Og han har vundet CL/EM, så det er da et af de mest oplagte vindere i år. Er det latterligt? Ja. Også latterligt MEssi har vundet den så meget, når spillere bag ham som Xavi/Iniesta har haft så stor del af æren, men moderne fodbold er stadig på så unuanceret, statistisk et plan, hvor kun overfladen måles, og det er for det meste angriberen, der har sidste fod på.

Jeg vil vove at påstå, at Xavi/Iniesta burde have fået krediteret flere assists, som bare aldrig blev omsat til mål af angriberen. Nuværende system tilgodeser kun angriberen, hvorfor det er lidt ligegyldigt at være sur over hvem der vinder, for uagtet om det er Messi eller Ronaldo, metoden så biased mod dem, at det er ligegyldigt. De burde sku ændre det til verdens bedste angriber istedet.

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 214
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Gnomitz »

Er driblinger det samme som tricks, eller er driblinger små boldberøringer?

Messi's "driblinger" er jo en lille mand med korte ben, der har lært at løbe ekstremt hurtigt. Faktisk så hurtigt at han tager 4 skridt, når en normal fodboldspiller tager 3. Det vil alt andet lige give ham 33% større mulighed (ift. en normal spiller) for at ændre boldens retning og beskytte bolden med sine ben, når han løber.

Jeg forstår simpelthen ikke, at hans driblinger ikke bliver betragtet som en fysisk fordel fremfor en teknisk.
Fnis
Lad vær og bliv ved, op til dig.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Skydefinten »

Wow. Jeg har også relativt korte ben, men mine driblinger halter altså lidt.

Men kan godt se at det er snyd
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Barcaholic »

Gnomitz skrev:
Er driblinger det samme som tricks, eller er driblinger små boldberøringer?

Messi's "driblinger" er jo en lille mand med korte ben, der har lært at løbe ekstremt hurtigt. Faktisk så hurtigt at han tager 4 skridt, når en normal fodboldspiller tager 3. Det vil alt andet lige give ham 33% større mulighed (ift. en normal spiller) for at ændre boldens retning og beskytte bolden med sine ben, når han løber.

Jeg forstår simpelthen ikke, at hans driblinger ikke bliver betragtet som en fysisk fordel fremfor en teknisk.
Fnis
Det var alligevel en af de bedre den der. :lol:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Storken »

Det er en komination af fysik og teknik, hvis man lytter til Wikipedia:
Some players prefer getting past players with speed, such as the winger Gareth Bale, some players go straight at opponents and look to go past them directly with a nutmeg (kicking the ball through their legs), such as Luis Suárez, whereas others may use feints, control, agility, and acceleration to evade tackles, such as Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af A$AP »

Haha, nu har jeg aldrig. Det er jo det rene pis, det han skriver. Og det fik minsandten også 3 ''likes'' derinde, og så er det ikke engang Kassow, nogen af dem. De skuffer sgu aldrig.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af PuyolErGud »

Okay, der kommer mange gode ting nu. Næsten for godt til at være sandt, men det er det altså. Altså at nogen har skrevet følgende:
Jeg synes, at Messi har potentiale til at være en bedre fodboldspiller end Ronaldo, og det viser han også fra tid til anden. Messi har et højere topniveau.. Men set over hele 2016 har Ronaldo, i min bog, haft et bedre gennemsnitsniveau (og jeg er fuldstændig ligeglad med en eller anden WHOSCORED statistik, der siger noget andet). Messi er god til at skabe chancer ved at sætte en mand, mens Ronaldo er god til at søge der, hvor chancerne opstår, hvor hans medspillere i højere grad får credit for at skabe chancen.
Har potentialet til at være en bedre fodbolspiller!? Potentialet!?

Men det ender ikke der. Følgende er fra samme bruger:
Man kunne spørge, hvad er Messi god til udover at drible, som skyldes hans hurtige antrit, samt hans afslutninger og syn for medspillerne?
Ja, hvad fanden er han egentlig god til udover at drible lidt? Som bare skyldes et hurtigt antrit. Og afslutninger og syn for medspillerne? Er han virkelig ikke god til andet?


Og så er der Kassow, men det behøver jeg ikke citere. Det er så langt ude alligevel.

Okay, i får lige en enkelt en alligevel:
Der var én person, der for et par dage siden skrev, at der er højere niveau herinde, end der er hos FCB.dk, men det niveau kan man ikke finde, når kamptråden læses igennem.


Dette er ikke Kassow, men en anden bruger der kommentarer. Svaret kommer så fra Kassow:
Det var mig. Det er stadig sandt. Herinde kan vi være uenige men ingen skriver decideret uintelligente indlæg.
Jeg ved slet ikke hvor man skal starte. Tænk sig, at man skriver et dissideret uintelligent indlæg, i selv samme indlæg som man skriver, at ingen skriver uintelligente indlæg.

Og så staver han fandme også dissideret forkert.


Det var bare lige min overspringshandling i projektintensiv. God jul derude.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Citater fra tosser

Indlæg af Barcaholic »

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster