Mad

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Ja, at forberede maden til et par dage og smide det i opbevaringsbokse. Det er ikke så længe siden, jeg begyndte på det. Det passer rigtig godt ind i min hverdag, da jeg oftest har meget travlt og har tit stået og lavet aftensmad ved 22 tiden. Det giver en del mere tid i hverdagen, og man kan hurtigt snuppe sig en boks med på farten og få noget at spise. På den måde har jeg også en god idé om, hvor meget jeg indtager dagligt og hvordan energifordelingen er.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Mad

Indlæg af Bager »

Ahh, på den måde. Så er en gryderet oplagt; Chili con Carne, boeuf bourgignon, boeuf stroganoff eller chicken korma er for mig de retter som trykker lige der hvor det er dejligt.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Mad

Indlæg af emo »

Alle former for dolmer!
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg går stadig og prøver på at finde den perfekte opskrift på chicken tikka masala eller chicken korma. Classic Indian i Odense laver noget, som går lige ned og kilder, der hvor det er dejligt. Jeg ville betale mange penge for den opskrift.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Mad

Indlæg af Bager »

Korma kylling/lam (4 pers):
2 tsk paprika, 2 tsk stødt koriander, 1 tsk stødt chili, 3 tsk gurkemeje, 1 tsk garam masala, 1 tsk kanel/kanelstang, 6 tsk grønne kardemommefrø, 3 nelliker, 1 tsk spidskommen, 1 spsk tørrede rosenblade, 1 tsk salt, 1/2 tsk peber, 1 kg kyllinge-/lammekød, 2,5 dl youghurt naturel, 1+2 løg, 1+2 hvidløgsfed, 1+2,5cm frisk ingefær, 2 dl mosede tomater, 1 laurbærblad, 100g usaltede cashewnødder/smuttede mandler, 1 spsk hvide birkes, 2 dl fløde, en lille håndfuld friskhakket koriander.

Afsæt 2-12 timer. Bland alle krydderierne, stød det i en mortér, rist kortvarigt på en pande og kom det i en stor skål. Tilføj afpudset kød skåret i mundrette stykker samt yoghurt, ét finhakket løg, ét presset hvidløg og 1 cm revet ingefær. Sæt folie på og stil på køl i mindst et par timer. Gerne natten over. Hak løg og karamelisér det i olie i 15 min. Pres hvidløg og riv ingefær imens, kom det ved løget og sautér yderligere 10 minutter uden det bruner. Blend blandingen groft i en blender sammen med 1 dl vand. Brun det marinerede kød uden marinade i en stor gryde. Tilføj den overskydende marinade, løgblandingen, de mosede tomater og laurbærbladet. Lad det simre en time hvis kyllingekød/et par timer hvis lammekød. Imens blendes cashewnødder/smuttede mandler, hvide birkes og 1 dl vand. Tag laurbærbladet væk, tilføj nøddeblandingen og fløde efter gryden har simret. Serveres med frisk koriander, evt et par klatter smør, chutney samt chapati eller ris.
Visca el Barca

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Lyder lækkert. Er den cremet?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Mad

Indlæg af Bager »

Min var ret cremet efter jeg brugte nødderne...
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Fuck mig KöD kan finde ud af at lave mad, det var sgu lækkert.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Mad

Indlæg af Blaugrana92 »

Apropos kød, så fik jeg et par bison steaks til aften i går. Det var virkelig, virkelig, virkelig godt. Virkelig saftigt og mørt kød, med utrolig meget smag, selv om den fik lige lidt mere end det var meningen. Kartoffelskiver og chili aioli til. Det var en fest.

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Jah den bøf kunne godt lige have fået lidt mindre, men det ser godt nok lækkert ud!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Mad

Indlæg af Blaugrana92 »

Det var sgu også fordi at kampen kørte i baggrunden, og de var cirka færdige samtidige med at Suárez scorede sit mål, så jeg gik lidt i panik, for jeg ville jo ikke gå glip af målet, men ville heller ikke have at bøfferne fik alt for meget. Fuck you, Suárez. Du gav mine steaks for meget! :sad:

Men, som sagt. De var stadig vanvittigt gode, saftige og møre. So, I guess ... no regrets?

Billede

:D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Meatza, wow det burde jeg spise noget mere!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

har kommet 2 habaneroer i min chili con carne. fuck.

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Mad

Indlæg af kklaus »

Der skal der også mindst to i :smile:
I øvrigt kan jeg anbefale at bruge flere forskellige slags chili.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

kklaus skrev:Der skal der også mindst to i :smile:
I øvrigt kan jeg anbefale at bruge flere forskellige slags chili.
hvaa satan, en jyde der spiser/kender andet end salt og peber? :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster