Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Hvis man vil til Sevilla, kan det næsten bedre betale sig at flyve til Malaga og dernæst tage toget til Sevilla. I hvert fald økonomisk.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Tello »

Blaugrana92 skrev:
Tello skrev:Awesome. Tak! Må sgu på jagt efter en rejse, det er ved at være lidt for længe siden [emoji2]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg kan varmt anbefale Kraków eller Sevilla, hvis der skulle tænkes i lidt mere alternative baner end eksempelvis Rom, Prag, Barcelona, etc.
Hvordan ser det ud med turisme i Sevilla og Krakow? Barcelona, London, Berlin osv. er alle flotte byer, men de er packed til sommer. Vil også gerne nyde det, frem for at gå rundt i et mylder af kameraer og køer overalt.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Tello »

Har også kigget på San Marino og Santorini.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Skydefinten skrev:Vil gerne til Valencia og Sevilla. Men man skal vel til CPH for at finde direkte afgange, Blau? Eller Hamborg.
Da jeg var i Sevilla, fløj vi fra Hamborg til Madrid og kørte derned via Extremadura. Vi var i øvrigt igennem Trujillo, hvor flere kendte conquistadores kom fra (Francisco Pizarro og hans (halv)brødre, Fracisco de Orellana og Hernando de Alarcón). Sjov lille by, med storkereder overalt på tagene omkring den centrale plads. Ryanair flyver dog direkte til både Sevilla og Valencia fra Hamborg. Jeg har faktisk lige bestilt billetter til igen Sevilla i uge 7. Jeg ved ikke endnu, om vi skal forbi Córdoba, Cádiz eller Jérez de Frontera, men det bliver en af de tre, udover Sevilla. Valencia var i øvrigt utroligt billigt. Under 500 kr. tur-retur med udrejse den 8. og hjemrejse den 15.
Tello skrev:Hvordan ser det ud med turisme i Sevilla og Krakow? Barcelona, London, Berlin osv. er alle flotte byer, men de er packed til sommer. Vil også gerne nyde det, frem for at gå rundt i et mylder af kameraer og køer overalt.
Da jeg var i Sevilla var det i uge 7 sidste år, og Kraków var i starten af april, så jeg kan ikke rigtigt udtale mig om sommerferien. Min kæreste havde dog et par dage i Kraków her i sommers, hvor hun i hvert fald sagde at det ikke var meget anderledes end da vi var der i april. Begge virkede dog ikke som byer, der lige umiddelbart bliver totalt overrendt. Kraków har langt færre besøgende årligt end byer som Budapest og Prag, så jeg tror at Kraków stadig er lidt under raderen, sammenlignet med de andre store rejsemål i Østeuropa. Sevilla er ret åben omkring de største turistattraktioner, hvor både pladsen omkring katedralen og hele området i forbinidelse med Reales Alcázares er rigtig store, så jeg tror ikke at man kommer til at føle sig trængt sammenlignet med eksempelvis La Sagrada Familia.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af JonasV »

Jeg skal til Berlin senere på måneden. Har været der et par gange før. Hvad må man ikke gå glip af? (Hertha Berlin spiller ude den weekend...)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

JonasV skrev:Jeg skal til Berlin senere på måneden. Har været der et par gange før. Hvad må man ikke gå glip af? (Hertha Berlin spiller ude den weekend...)
Hvad med Union? De skulle være en stor oplevelse, at se en kamp på Alte Försterei! En rundtur på Reichstag skulle også være en rigtig god oplevelse, men jeg har desværre ikke selv fået gjort det endnu.

For så vidt angår mad, så har Bikini Berlin, der ligger lige ved siden af KW-Gedächtniskirche, lige åbnet et kæmpe stort streetfood-marked med udsigt over Zoo. Det kunne sikkert være spændende at tjekke ud!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

JonasV skrev:Jeg skal til Berlin senere på måneden. Har været der et par gange før. Hvad må man ikke gå glip af? (Hertha Berlin spiller ude den weekend...)
Prøvede at få billetter til Union forrige måned. Var for sent ude. De var forresten ikke helt billige af 2. bundesliga.
Men gad godt se stadionet.

Jeg skal til Berlin den 9. marts igen.

Steder som jeg elsker i Berlin (et par af dem)
Barer/cafeer ved Spree i James-Simon Park/Monbijou Park - og tilhørende Hackescher Markt.
https://www.tripadvisor.co.za/LocationP ... erlin.html

Kollwitzplatz med madmarkeder og cafeer i weekenden - og området vestpå med liv og lækre butikker/cafeer mod Mauerpark (Oderbergerstrasse og Kastanie Alle). Kæmpe loppemarked i Mauerpark søndag (med ølbarer).

Ikke mindst Klunkerkranich! Tag-terrasse mod østberlin.
https://www.we-heart.com/2015/06/25/klu ... ln-berlin/

Generalt er der fede tagbarer på højhusene i byen:
https://www.top10berlin.de/en/cat/night ... -bars-1323
solar sky-lounge & restaurant har gode dj's om aftnen. Ihvertfald da jeg var der sidst.

Hvis man er til kunst og biler, så besøg "Drive" i Friedrichsstrasse 84 tæt på Brandenburger Tor. De har samlet kunst og ekstremt dyre biler i et flot hus.
https://www.google.com/search?q=drive+b ... 80&bih=919
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Og i forlængelse af Drive; hvis man tilsvarende er vild med historie, så er Deutsches Historisches Museum virkelig et fantastisk godt museum!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Tello »

Blaugrana92 skrev:
Skydefinten skrev:Vil gerne til Valencia og Sevilla. Men man skal vel til CPH for at finde direkte afgange, Blau? Eller Hamborg.
Da jeg var i Sevilla, fløj vi fra Hamborg til Madrid og kørte derned via Extremadura. Vi var i øvrigt igennem Trujillo, hvor flere kendte conquistadores kom fra (Francisco Pizarro og hans (halv)brødre, Fracisco de Orellana og Hernando de Alarcón). Sjov lille by, med storkereder overalt på tagene omkring den centrale plads. Ryanair flyver dog direkte til både Sevilla og Valencia fra Hamborg. Jeg har faktisk lige bestilt billetter til igen Sevilla i uge 7. Jeg ved ikke endnu, om vi skal forbi Córdoba, Cádiz eller Jérez de Frontera, men det bliver en af de tre, udover Sevilla. Valencia var i øvrigt utroligt billigt. Under 500 kr. tur-retur med udrejse den 8. og hjemrejse den 15.
Tello skrev:Hvordan ser det ud med turisme i Sevilla og Krakow? Barcelona, London, Berlin osv. er alle flotte byer, men de er packed til sommer. Vil også gerne nyde det, frem for at gå rundt i et mylder af kameraer og køer overalt.
Da jeg var i Sevilla var det i uge 7 sidste år, og Kraków var i starten af april, så jeg kan ikke rigtigt udtale mig om sommerferien. Min kæreste havde dog et par dage i Kraków her i sommers, hvor hun i hvert fald sagde at det ikke var meget anderledes end da vi var der i april. Begge virkede dog ikke som byer, der lige umiddelbart bliver totalt overrendt. Kraków har langt færre besøgende årligt end byer som Budapest og Prag, så jeg tror at Kraków stadig er lidt under raderen, sammenlignet med de andre store rejsemål i Østeuropa. Sevilla er ret åben omkring de største turistattraktioner, hvor både pladsen omkring katedralen og hele området i forbinidelse med Reales Alcázares er rigtig store, så jeg tror ikke at man kommer til at føle sig trængt sammenlignet med eksempelvis La Sagrada Familia.
Great! Har aldrig tænkt på at besøge Østeuropa, har egentlig kun besøgt Barcelona også et par arabiske lande - Dubai f.eks. - men det kan være, at jeg skal begynde med at kigge på det. Har også en kollega der skal til Budapest til Maj, hun roser byen helt vildt. Men tak for det! Skriver lige Sevilla og Krakow ned. Håber på at bestille ferie inden midt Februar.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Nogen der har været i Ischgl, Østrig??
MDCCCXCIX

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Rejse-tråden

Indlæg af zqa »

Lopezzz skrev:Nogen der har været i Ischgl, Østrig??
Jeg er lige taget derfra, som i for to timer siden. Dejligt sted! Kan klart anbefales.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

zqa skrev:
Lopezzz skrev:Nogen der har været i Ischgl, Østrig??
Jeg er lige taget derfra, som i for to timer siden. Dejligt sted! Kan klart anbefales.
Jeg er der om 4 timer :)... Glæder mig som lille baby..Hvordan er vejret?
MDCCCXCIX

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af zqa »

Lopezzz skrev:
zqa skrev:
Lopezzz skrev:Nogen der har været i Ischgl, Østrig??
Jeg er lige taget derfra, som i for to timer siden. Dejligt sted! Kan klart anbefales.
Jeg er der om 4 timer :)... Glæder mig som lille baby..Hvordan er vejret?
Forståeligt! Vi havde to rigtig fine dage med sol, og ellers har det været gråt med super dårlig sigtbarhed. Igår var det tøvejr, regn og super tåget. Det skulle dog blive godt vejr i næste uge læste jeg.
Jeg kan anbefale at tage over mod saunaum hvis du er til offpiste.. der er super meget lækker og ukørt pudder. God fornøjelse!
#jesuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

zqa skrev:
Lopezzz skrev:
zqa skrev:
Lopezzz skrev:Nogen der har været i Ischgl, Østrig??
Jeg er lige taget derfra, som i for to timer siden. Dejligt sted! Kan klart anbefales.
Jeg er der om 4 timer :)... Glæder mig som lille baby..Hvordan er vejret?
Forståeligt! Vi havde to rigtig fine dage med sol, og ellers har det været gråt med super dårlig sigtbarhed. Igår var det tøvejr, regn og super tåget. Det skulle dog blive godt vejr i næste uge læste jeg.
Jeg kan anbefale at tage over mod saunaum hvis du er til offpiste.. der er super meget lækker og ukørt pudder. God fornøjelse!
Vi er tæt på og nu sneer det for vildt og der er tåge men vi har skilift først fra i morgen så i dag er det wellness og afslapning.
Vi kigger på Saunum. Tak for info ;-)
MDCCCXCIX

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af TheFynbo »

Hejsa drenge
I påskeferien skal jeg en tur over Atlanten til USA. Vi flyver til Atlanta, hvor vi så tilbringer nogle dage hos familie der. Derefter kører vi mod New Orleans og bor et par dage der. Efter det vil vi så køre til Chattanooga, Tennessee, hvor der også er noget familie. Jeg vil så spørge om folk har nogle anbefalinger til seværdigheder på vejen eller selve destinationerne eller?

Mit andet spørgsmål er om folk har nogle gode anbefalinger til hvor man kan tilbringe sommeren i alperne, enten de franske eller schweiziske alper?
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster