Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Dytrax »

nosslo15 skrev:
tors sep 02, 2021 5:27 pm
Dytrax skrev:
tors sep 02, 2021 11:57 am
Madameskrald skrev:
tors sep 02, 2021 8:28 am
Det er eddermame prisværdigt, at I kæmper for jeres ret til at bidrage. Det vidner om sand karakterstyrke i min verden - god vind med kampen herfra!
100% enig.

Jeg var ude for en arbejdsulykke for snart mange år siden, hvor jeg, blandt andet, brækkede ryggen 3 steder. Havde dengang en forventning om, at blive "grebet," af systemet. Det skete så ikke og det er velsagtens kun blevet værre siden dengang.

Er så meget på jeres side i den ensomme kamp det kan være.
Hej Dytrax.

Det lyder virkelig træls, hvor dan klarer du dig så nu?
Jeg har mén fra ulykken endnu og måtte ud i et større projekt i forhold til at få et tåleligt liv, hvor jeg føler, at der bidrages med noget. De kommunale kræfter/ systemet, kunne ikke hjælpe og insisterede på, at jeg skulle arbejdstestes i den type erhverv, som jeg kom fra. Hvilket var umuligt, da det var hårdt fysisk og psykisk (Jeg var driftsleder) og dermed måtte jeg tage det på min kappe som en slags nederlag.
Tog en terapeutuddannelse og har siden ulykken også udgivet fire romaner og arbejder på den femte.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
lør sep 04, 2021 12:21 am
nosslo15 skrev:
tors sep 02, 2021 5:27 pm
Dytrax skrev:
tors sep 02, 2021 11:57 am
Madameskrald skrev:
tors sep 02, 2021 8:28 am
Det er eddermame prisværdigt, at I kæmper for jeres ret til at bidrage. Det vidner om sand karakterstyrke i min verden - god vind med kampen herfra!
100% enig.

Jeg var ude for en arbejdsulykke for snart mange år siden, hvor jeg, blandt andet, brækkede ryggen 3 steder. Havde dengang en forventning om, at blive "grebet," af systemet. Det skete så ikke og det er velsagtens kun blevet værre siden dengang.

Er så meget på jeres side i den ensomme kamp det kan være.
Hej Dytrax.

Det lyder virkelig træls, hvor dan klarer du dig så nu?
Jeg har mén fra ulykken endnu og måtte ud i et større projekt i forhold til at få et tåleligt liv, hvor jeg føler, at der bidrages med noget. De kommunale kræfter/ systemet, kunne ikke hjælpe og insisterede på, at jeg skulle arbejdstestes i den type erhverv, som jeg kom fra. Hvilket var umuligt, da det var hårdt fysisk og psykisk (Jeg var driftsleder) og dermed måtte jeg tage det på min kappe som en slags nederlag.
Tog en terapeutuddannelse og har siden ulykken også udgivet fire romaner og arbejder på den femte.
Hej Dytrax.

Det er fandme stærkt, det du har gjort, at du har valgt at satse på noget helt nyt (jeg tænker, at du selv har betalt for uddannelsen som terapeut?).

Og så skrive romaner, ligefrem, er den interesse opstået efter ulykken, eller har du haft den altid?

Jeg har været hjemmehjælper i en del år og har faktisk mødt en masse mennesker, som havde været ude for forskellige ulykker på deres arbejde eller andre steder, men i hvert fald ulykker som påvirkede deres arbejdsevner. Andre havde lige pludselig fået svære kroniske sygdomme. De fleste af dem oplevede depressioner - nogle kom sig og fik modet tilbage andre blev fuldstændig ødelagt. Jeg har virkelig set mange ødelagte liv. Jeg begyndte på sygeplejestudiet for en 10 års tid siden, 4 måneder senere blev jeg kørt ned i København og brækkede halsen (heldigvis kun en lettere fraktur) men det satte mig alligevel så meget tilbage, at jeg ikke fik gennemført, selvom jeg genoptog det efter et års tid.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Dytrax »

Ja, det var af egen lomme, til gengæld blev det så også som jeg gerne ville have det.

Med hensyn til romaner og dét, at skrive, har det altid haft en særlig plads og det føltes naturligt, at give det mere rum at udfolde sig i.
Jeg har været hjemmehjælper i en del år og har faktisk mødt en masse mennesker, som havde været ude for forskellige ulykker på deres arbejde eller andre steder, men i hvert fald ulykker som påvirkede deres arbejdsevner. Andre havde lige pludselig fået svære kroniske sygdomme. De fleste af dem oplevede depressioner - nogle kom sig og fik modet tilbage andre blev fuldstændig ødelagt. Jeg har virkelig set mange ødelagte liv. Jeg begyndte på sygeplejestudiet for en 10 års tid siden, 4 måneder senere blev jeg kørt ned i København og brækkede halsen (heldigvis kun en lettere fraktur) men det satte mig alligevel så meget tilbage, at jeg ikke fik gennemført, selvom jeg genoptog det efter et års tid.
Når man på den måde, i det ydre, går i stykker, er det de færreste (er min oplevelse) som virkelig forstår, hvordan det også skaber en indadvendt fraktur.
Hvordan er det med hals og nakke i dag? Forestiller mig, at der er massive hovedpiner, føleforstyrrelser etc.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Dytrax skrev:
lør sep 04, 2021 2:12 pm
Ja, det var af egen lomme, til gengæld blev det så også som jeg gerne ville have det.

Med hensyn til romaner og dét, at skrive, har det altid haft en særlig plads og det føltes naturligt, at give det mere rum at udfolde sig i.
Jeg har været hjemmehjælper i en del år og har faktisk mødt en masse mennesker, som havde været ude for forskellige ulykker på deres arbejde eller andre steder, men i hvert fald ulykker som påvirkede deres arbejdsevner. Andre havde lige pludselig fået svære kroniske sygdomme. De fleste af dem oplevede depressioner - nogle kom sig og fik modet tilbage andre blev fuldstændig ødelagt. Jeg har virkelig set mange ødelagte liv. Jeg begyndte på sygeplejestudiet for en 10 års tid siden, 4 måneder senere blev jeg kørt ned i København og brækkede halsen (heldigvis kun en lettere fraktur) men det satte mig alligevel så meget tilbage, at jeg ikke fik gennemført, selvom jeg genoptog det efter et års tid.
Når man på den måde, i det ydre, går i stykker, er det de færreste (er min oplevelse) som virkelig forstår, hvordan det også skaber en indadvendt fraktur.
Hvordan er det med hals og nakke i dag? Forestiller mig, at der er massive hovedpiner, føleforstyrrelser etc.
Nej, jeg mærker intet, heldigvis, det var som sagt et lettere brud, dvs. på en af sidetapperne i en af nakkehvirvlerne, prøv at se det på wiekiepidia eller et andet sted.

Men ja, ellers har du ret med "indre fraktur" jeg har i rigtigt mange år ( ca. 20 ) haft et liv, der er gået fra slemt til værre.
Her på de sidste 5 år har jeg så fået medicin og dette har givet mig håb, men systemet modarbejder og de "indre frakturer" er der stadig, som gør, at man i dag har svært ved at gøre noget, som man for 20 år siden kunne gøre ved at knipse med fingrene.

At søge arbejde f.eks., det var intet problem før i tiden, men i dag og pga. min paranoia, så er det helt enormt svært at turde, at stole på fremmede mennesker, som man jo gør, når man bliver ansat, uden om systemets medvirken.

Og det er dette, de kræver, at jeg skal kunne på jobcenteret.
Senest rettet af nosslo15 lør sep 04, 2021 10:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Systemet er kun lavet for at kontrollere os. Jeg stoler aldrig på systemet og er en kæmpe modstander af det.
Hvis du ikke kommer med en stor sæk penge som de rige gør så er du på røven.
De samme mennesker der arbejder for systemet kommer ikke og redder os hvis en større katastrofe rammer.
Men fedt at I selv fandt vejen frem og er lykkelige :thumbup:
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Billede
Lopezzz skrev:
lør sep 04, 2021 10:03 pm
Systemet er kun lavet for at kontrollere os. Jeg stoler aldrig på systemet og er en kæmpe modstander af det.
Hvis du ikke kommer med en stor sæk penge som de rige gør så er du på røven.
De samme mennesker der arbejder for systemet kommer ikke og redder os hvis en større katastrofe rammer.
Men fedt at I selv fandt vejen frem og er lykkelige :thumbup:
Hej Lopez. :wave:

Læs nu lige ordentligt efter i tråden, jeg er sgu`IKKE lykkelig og jeg har IKKE fundet en vej.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
lør sep 04, 2021 10:03 pm
Systemet er kun lavet for at kontrollere os. Jeg stoler aldrig på systemet og er en kæmpe modstander af det.
Hvis du ikke kommer med en stor sæk penge som de rige gør så er du på røven.
De samme mennesker der arbejder for systemet kommer ikke og redder os hvis en større katastrofe rammer.
Men fedt at I selv fandt vejen frem og er lykkelige :thumbup:
Hej igen Lopez.

Det du skriver om, at systemet er for de rige, det er der en vis grad af sandhed over, i hvert fald sådan, som jeg har oplevet det igennem mit liv. Hvor man i udgangspunktet fødes med lige muligheder for uddannelse og eks. sundhedsydelser, så kommer systemet alligevel de bedst stillede (socialt og økonomisk - dem der har de bedste kontakter) mest til gode, hvor dem, som er røven af fjerde division, de må finde sig i at blive overset og ydmyget. Selvom jeg selvfølgelig godt ved, at der er undtagelser, men jeg kunne fortælle om oplevelser, jeg har haft med systemet de sidste 13 år, som jeg aldrig ville have oplevet, hvis jeg havde nogle gode forbindelser.

Alligevel er jeg trods disse erkendelser, socialdemokrat, fordi jeg grundlæggende tror på velfærdssystemet - og tror på, at man kun kan forbedre det indefra ved at sige, hvad man mener i sin lokale partiforening. Og så ellers også tage debatten andre steder, som f. eks. på fcbarcelona.dk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
lør sep 04, 2021 10:17 pm
Billede
Lopezzz skrev:
lør sep 04, 2021 10:03 pm
Systemet er kun lavet for at kontrollere os. Jeg stoler aldrig på systemet og er en kæmpe modstander af det.
Hvis du ikke kommer med en stor sæk penge som de rige gør så er du på røven.
De samme mennesker der arbejder for systemet kommer ikke og redder os hvis en større katastrofe rammer.
Men fedt at I selv fandt vejen frem og er lykkelige :thumbup:
Hej Lopez. :wave:

Læs nu lige ordentligt efter i tråden, jeg er sgu`IKKE lykkelig og jeg har IKKE fundet en vej.
My bad bro, jeg fik vist forvekslet dig med en anden mens jeg læste "hurtig" igennem tråden :oops: :oops: :oops: Er på vej til DK fra Frankrig.
Beklager meget og håber selvfølgelig at du klarer det :angel:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Iøvrigt er min komiker helt lige død! Ja ham som er på min Avatar billede.

Jeg har min NORM t-shirt på i dag.. jeg er devastated!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

SpillerSomMESSI skrev:
ons sep 15, 2021 8:26 am
Iøvrigt er min komiker helt lige død! Ja ham som er på min Avatar billede.

Jeg har min NORM t-shirt på i dag.. jeg er devastated!
Kære Spiller....

Det gør mig ondt, at høre. Ni år er lang tid at kæmpe og måske var det alligevel godt - til sidst - at manden fik fred.

Køb et par flasker god rødvin og se nogle gamle yndlings udsendelser med ham.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
lør sep 18, 2021 9:24 am

Hjælp alle der har det hårdt i livet uanset konsekvenserne eller i det mindste prøv at hjælpe.
Den mindste hjælp vil varme dit hjerte og gøre dig til et meget bedre menneske.
Ja, f.eks. tag vaccinen og hjælp med at stoppe spredning af Covid, så vores ældste og svageste i samfundet ikke bliver ramt :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... li=BBr5MK0

Ham eksperten siger at vi har smittestigning fordi ikke alle er vaccineret. Har han det godt?
Sikke en udmelding. Alle de indlagte er nok vaccineret og alle der er vaccineret kan blive stadigvæk syge og smitte andre.
Han skal ikke komme til mig og sige at jeg smitter fordi jeg er ikke vaccineret.
Jeg bliver testet og testen har altid været negativ og jeg har ikke været syg i 2 år. Måske et par gange har jeg haft lidt snottet næse som forsvandt efter et døgn. That's it.
Plus jeg er meget hygiejnisk og har altid været det.

Problemet ligger hos dem som er blevet vaccineret og som tror at de er nu immune overfor alt så de kan bare droppe hygiejnen helt.
Jeg ser stadigvæk masser af folk i byen som fortsætter med at være klamme og skider på hygiejnen.
Der ligger problemet.
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Lopezzz skrev:
ons okt 27, 2021 11:38 pm
Problemet ligger hos dem som er blevet vaccineret og som tror at de er nu immune overfor alt så de kan bare droppe hygiejnen helt.
Jeg ser stadigvæk masser af folk i byen som fortsætter med at være klamme og skider på hygiejnen.
Der ligger problemet.
Hvis vi i det skriv, lige sletter "dem som er blevet vaccineret" så ja, jeg er helt enig. Problemet ligger hos dem der tror, at vi nu er helt uden corona, og man kan skide på alt.

Hygiejne, bliv hjemme hvis du føler dig syg, test dig selv hvis du har symptomer - og tag generelt en test engang i mellem. Det burde være let at leve efter.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
tors okt 28, 2021 5:06 pm
Lopezzz skrev:
ons okt 27, 2021 11:38 pm
Problemet ligger hos dem som er blevet vaccineret og som tror at de er nu immune overfor alt så de kan bare droppe hygiejnen helt.
Jeg ser stadigvæk masser af folk i byen som fortsætter med at være klamme og skider på hygiejnen.
Der ligger problemet.
Hvis vi i det skriv, lige sletter "dem som er blevet vaccineret" så ja, jeg er helt enig. Problemet ligger hos dem der tror, at vi nu er helt uden corona, og man kan skide på alt.

Hygiejne, bliv hjemme hvis du føler dig syg, test dig selv hvis du har symptomer - og tag generelt en test engang i mellem. Det burde være let at leve efter.
Det er pisse nemt at overholde den rutine hver dag men folk er generelt trætte og dovne, specielt de unge som er fuldstændig ligeglad når de er på diskotek eller McDonalds eller hvor som helst.
Men for mig det værste sted er tankstationer. Man ser ikke mange der bruger handsker og det burde vi alle gøre uanset hvad. Man ved ikke hvor ens fingre har været hele dagen og om de er overhoved vasket.
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Lopezzz skrev:
ons okt 27, 2021 11:38 pm
https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indla ... li=BBr5MK0

Ham eksperten siger at vi har smittestigning fordi ikke alle er vaccineret. Har han det godt?
Sikke en udmelding. Alle de indlagte er nok vaccineret og alle der er vaccineret kan blive stadigvæk syge og smitte andre.
Han skal ikke komme til mig og sige at jeg smitter fordi jeg er ikke vaccineret.
Jeg bliver testet og testen har altid været negativ og jeg har ikke været syg i 2 år. Måske et par gange har jeg haft lidt snottet næse som forsvandt efter et døgn. That's it.
Plus jeg er meget hygiejnisk og har altid været det.

Problemet ligger hos dem som er blevet vaccineret og som tror at de er nu immune overfor alt så de kan bare droppe hygiejnen helt.
Jeg ser stadigvæk masser af folk i byen som fortsætter med at være klamme og skider på hygiejnen.
Der ligger problemet.
Uanset om det er vaccinerede eller ikke-vaccinerede, så tror jeg helt klart at faren består i, at mange føler, at de ikke behøver at tænke så meget på hygiejne som under coronaen og man tænker ikke på, at selvom man er vaccineret, så kan man stadigt godt smitte.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster