Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Det synes jeg godt nok ikke det er. Man ikke tvangsvaccineret - man får et valg. Det koster ikke penge og alle har adgang til det. Som det er tilfældet med alle andre valg så har det konsekvenser og dem må man så gøre op med sig selv.

Det skaber derimod klart ulighed i samfundet når man skal betale yderligere for at deltage i kulturlivet. Forestil dig hvor mange tests unge mennesker skal tage i løbet af en måned hvis de skal i byen, ud at spise og til koncerter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jep, tests skal blive bedre, men det samme er tilfældet med vaccinerne jo? Du kan stadig nå at blive smittet og kan også smitte?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Der er vi så uenige. På flere punkter. Fra definitionen og til alternativerne. Jeg har prøvet at komme med et forslag. Er det, det mest optimale? Nej. Er vaccinepas og tvangsvaccinering det mest optimale? Nej.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt er jeg i tvivl omkring, om vaccinering på den lange bane bliver ved med at være gratis? Især hvis, man skal vaccineres hvert år. For meldingerne er jo, at corona ikke forsvinder og vi skal leve med den.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Om det vil koste penge på sigt skal jeg ikke kunne spå om. Men det vil ikke komme til at koste det samme hverken personligt eller samfundsmæssigt som hvis du skal have lavet en test hver gang du går ud i kulturlivet.

Men ok jeg er også den helt forkerte person at snakke med det her om. Jeg tager vaccinen med et smil og klapper af videnskaben som har gjort et fremragende arbejde. Det gør jeg både fordi jeg ikke gider være syg og fordi det er min personlige holdning at det er vejen frem. Som vi kan se nu så virker test, mundbind og god hygiejne bare ikke. Slet ikke hvis vi vil have samfundet tilbage som før.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tirs jan 19, 2021 4:31 pm
Jep, tests skal blive bedre, men det samme er tilfældet med vaccinerne jo? Du kan stadig nå at blive smittet og kan også smitte?
Er det ikke kun i en på forhånd kendt periode.

Hvis alle er vaccineret, betyder det jo mindre om man smitter...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Nå men med mindre madam@ vender retur med “spændende” nyt ;-) så vil jeg lade Kubala få lavet sine opgaver. Men lad endelig høre fra dig, når vaccine mailen dukker op i din eboks :glad:

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs jan 19, 2021 4:58 pm
Om det vil koste penge på sigt skal jeg ikke kunne spå om. Men det vil ikke komme til at koste det samme hverken personligt eller samfundsmæssigt som hvis du skal have lavet en test hver gang du går ud i kulturlivet.

Men ok jeg er også den helt forkerte person at snakke med det her om. Jeg tager vaccinen med et smil og klapper af videnskaben som har gjort et fremragende arbejde. Det gør jeg både fordi jeg ikke gider være syg og fordi det er min personlige holdning at det er vejen frem. Som vi kan se nu så virker test, mundbind og god hygiejne bare ikke. Slet ikke hvis vi vil have samfundet tilbage som før.
Hm.. Vi kan få vores samfund tilbage, hvis vi ændrer strategi. Vi kunne starte med at vaccinere dem i risikogruppen og lave de tiltag, som hende professoren, nævner og så fortsætte efter det. Når man så har fået mere dokumentation på de langsigtede bivirkninger af vaccinerne og man er helt trygge ved dem, kunne man vaccinere de resterende grupper. Men det vil man ikke, da man kun kører efter en strategi. Sådan en meget specifik og bestemt en.

Den måde man ruller vaccinerne ud på, er super eksperimentalt, noget man gør ved fase 3; altså er vi fase 3 eksperimenter og et eksperimentsforsøg. Det burde man undre sig over og have en kritisk tilgang til.

Men ja, jeg har heller ikke noget imod, at folk har de holdninger, de har. Og derfor skal/burde man rumme alle holdninger og stillingtagen. Man burde ikke lave tiltag, der opfordrer til indirekte tvang(vaccinepas) og epidemilov, hvor der er tvangsbemyndigelser. Der burde være nogle proportioner i det.
Senest rettet af Kubala tirs jan 19, 2021 11:09 pm, rettet i alt 5 gange.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tirs jan 19, 2021 5:14 pm
Kubala skrev:
tirs jan 19, 2021 4:31 pm
Jep, tests skal blive bedre, men det samme er tilfældet med vaccinerne jo? Du kan stadig nå at blive smittet og kan også smitte?
Er det ikke kun i en på forhånd kendt periode.

Hvis alle er vaccineret, betyder det jo mindre om man smitter...
Jeg ved ikke, hvornår vaccinerne får deres effekt, men der var en ung person, som arbejdede på et testcenter, som var blevet smittet 8 dage efter, at han var blevet vaccineret. Men uanset hvad, er risikoerne der. At du både kan blive smittet og du muligvis kan smitte. Samtidig ved man ikke, hvor effektive vaccinerne ville være mod de nye mutationer. Influenzavaccinerne havde også de problemer mod specifikke influenzatyper, hvor der var væsentligt mindre effekt.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tirs jan 19, 2021 10:15 pm
Antimadridista skrev:
tirs jan 19, 2021 5:14 pm
Kubala skrev:
tirs jan 19, 2021 4:31 pm
Jep, tests skal blive bedre, men det samme er tilfældet med vaccinerne jo? Du kan stadig nå at blive smittet og kan også smitte?
Er det ikke kun i en på forhånd kendt periode.

Hvis alle er vaccineret, betyder det jo mindre om man smitter...
Jeg ved ikke, hvornår vaccinerne får deres effekt, men der var en ung person, som arbejdede på et testcenter, som var blevet smittet 8 dage efter, at han var blevet vaccineret. Men uanset hvad, er risikoerne der. At du både kan blive smittet og du muligvis kan smitte. Samtidig ved man ikke, hvor effektive vaccinerne ville være mod de nye mutationer. Influenzavaccinerne havde også de problemer mod specifikke influenzatyper, hvor der var væsentligt mindre effekt.
Skulle du ikke igang med den aflevering/deadline ;-)

Har læst at der ville gå omtrent 14 dage før vaccinerne ville være effektfulde, så det må være det der skete med fyren. Derefter skulle risikoen være væk. Om man kan smitte, når vaccineret, er et af de punkter man ikke ved endnu, så du kan ikke pt konkludere at den risiko vil være der.

Nej man kender heller ikke effekten ift mutationerne endnu, men da de som udgangspunkt i høj grad er ens, formoder man at effekten i ovevejende grad vil være den samme.

Men igen, vi taler stadig om en masse formodninger, hvilket også gør, at vi på dette tidspunkt aldrig vil kunne konkludere noget tilnærmelsesvis endegyldigt, så det bliver lidt “jeg tror”, “ jeg syntes”, for nu!

Ift det du skriver til Piqen, så er man altså stadig ikke bekendt med nøjagtigt hvad det vil sige at være i risikogruppen. Man har en foreløbig antagelse, men den bliver ved at overraske og nærmest på ugentlig basis opdager man nye ubekendte. Så det at man bare tager risikogruppen først og så kører det, den er altså imo noget risky!

Det er korrekt at det er usædvanligt at man så tidligt i et middels proces, godkender det, men hvad er alternativet!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Hm.. Vi kan få vores samfund tilbage, hvis vi ændrer strategi. Vi kunne starte med at vaccinere dem i risikogruppen og lave de tiltag, som hende professoren, nævner og så fortsætte efter det. Når man så har fået mere dokumentation på de langsigtede bivirkninger af vaccinerne og man er helt trygge ved dem, kunne man vaccinere de resterende grupper. Men det vil man ikke, da man kun kører efter en strategi. Sådan en meget specifik og bestemt en.
Altså hvis du er imod vaccinationerne og mener de er for eksperimentale, hvorfor er du så for at vaccinere dem i risikogrupperne? Det virker en smule som om du ikke rigtigt vil vaccineres men ikke har noget imod andre bliver det?

Og igen så må jeg bare sige at jeg stoler på det man har besluttet de fleste steder i verden. En professor får mig ikke til at ændre mening. Jeg tager glædeligt vaccinen og jeg håber virkelig at de fleste mennesker gør det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
tirs jan 19, 2021 11:59 pm
Hm.. Vi kan få vores samfund tilbage, hvis vi ændrer strategi. Vi kunne starte med at vaccinere dem i risikogruppen og lave de tiltag, som hende professoren, nævner og så fortsætte efter det. Når man så har fået mere dokumentation på de langsigtede bivirkninger af vaccinerne og man er helt trygge ved dem, kunne man vaccinere de resterende grupper. Men det vil man ikke, da man kun kører efter en strategi. Sådan en meget specifik og bestemt en.
Altså hvis du er imod vaccinationerne og mener de er for eksperimentale, hvorfor er du så for at vaccinere dem i risikogrupperne? Det virker en smule som om du ikke rigtigt vil vaccineres men ikke har noget imod andre bliver det?

Og igen så må jeg bare sige at jeg stoler på det man har besluttet de fleste steder i verden. En professor får mig ikke til at ændre mening. Jeg tager glædeligt vaccinen og jeg håber virkelig at de fleste mennesker gør det samme.
Det har jeg det også svært med, at man sådan skal eksperimentere med folk i risikogruppen. Men i deres tilfælde er det pga. dødeligheden; at de har større risiko for dødelighed mht. corona end alle andre, så måske er vaccinen bedre, selv som et eksperiment, end hvis man lod være.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tirs jan 19, 2021 11:35 pm
Kubala skrev:
tirs jan 19, 2021 10:15 pm
Antimadridista skrev:
tirs jan 19, 2021 5:14 pm
Kubala skrev:
tirs jan 19, 2021 4:31 pm
Jep, tests skal blive bedre, men det samme er tilfældet med vaccinerne jo? Du kan stadig nå at blive smittet og kan også smitte?
Er det ikke kun i en på forhånd kendt periode.

Hvis alle er vaccineret, betyder det jo mindre om man smitter...
Jeg ved ikke, hvornår vaccinerne får deres effekt, men der var en ung person, som arbejdede på et testcenter, som var blevet smittet 8 dage efter, at han var blevet vaccineret. Men uanset hvad, er risikoerne der. At du både kan blive smittet og du muligvis kan smitte. Samtidig ved man ikke, hvor effektive vaccinerne ville være mod de nye mutationer. Influenzavaccinerne havde også de problemer mod specifikke influenzatyper, hvor der var væsentligt mindre effekt.
Skulle du ikke igang med den aflevering/deadline ;-)

Har læst at der ville gå omtrent 14 dage før vaccinerne ville være effektfulde, så det må være det der skete med fyren. Derefter skulle risikoen være væk. Om man kan smitte, når vaccineret, er et af de punkter man ikke ved endnu, så du kan ikke pt konkludere at den risiko vil være der.

Nej man kender heller ikke effekten ift mutationerne endnu, men da de som udgangspunkt i høj grad er ens, formoder man at effekten i ovevejende grad vil være den samme.

Men igen, vi taler stadig om en masse formodninger, hvilket også gør, at vi på dette tidspunkt aldrig vil kunne konkludere noget tilnærmelsesvis endegyldigt, så det bliver lidt “jeg tror”, “ jeg syntes”, for nu!

Ift det du skriver til Piqen, så er man altså stadig ikke bekendt med nøjagtigt hvad det vil sige at være i risikogruppen. Man har en foreløbig antagelse, men den bliver ved at overraske og nærmest på ugentlig basis opdager man nye ubekendte. Så det at man bare tager risikogruppen først og så kører det, den er altså imo noget risky!

Det er korrekt at det er usædvanligt at man så tidligt i et middels proces, godkender det, men hvad er alternativet!
Alternativet er noget af det, som hende professoren er inde på. Og jeg har redegjort for alt det andet i mine tidligere indlæg. Jeg vil ikke blive ved med at gentage mig. Jo, jeg burde arbejde på opgaverne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Den køber jeg bare ikke. Hvis man oprigtigt frygter for konsekvenserne så skal ingen tage den.

Det andet problem er så det anti er inde på for hvem er det præcist der er i risikogrupperne? Man har en formodning om diverse ting men man er stadig ikke helt sikker. Derfor er tanken vel at det sikreste er at alle bliver vaccineret idet Covid er en mere usikker faktor end vaccinerne.

Jeg har desuden set klippet med Christine nu og hun siger ærlig talt ikke det store. Som jeg ser det så er hendes overvejelser hovedsageligt økonomiske mens det sundhedsmæssige kommer i anden række.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Det sikreste er ikke vaccinering grundet alle de ubekendte ting ved vaccinen også. Og jeg ved ikke, hvorfor du ikke køber det, men det er oprigtigt.

Mht. professoren, så synes jeg godt nok ikke, at det er økonomisk. Hun skriver endda selv, at hun ikke ved særlig meget om den økonomiske del. Det er i den grad de sundhedsfaglige og sundhedsmæssige aspekter, hun fremhæver. Læs linket, Madamestrald postede.
Senest rettet af Kubala ons jan 20, 2021 12:54 am, rettet i alt 2 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster