Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Vi er lige netop i en situation hvor vi må gøre ALT for at få samfundet tilbage. Det kræver hårde og svære beslutninger.

Faktum er at det vi gør nu holder sygdommen nede men samfundet er langt fra at kunne fungere normalt. Og nu ser vi mutationer der kommer til at presse os yderligere.

Jeg er ikke halvt så bange for vores samfundsmæssige forhold i fremtiden som jeg er for de enorme konsekvenser denne sygdom kan få på verdensplan. Derfor giver jeg ærlig talt heller ikke ret meget for de sørgelige eksistenser der ikke vil tage en vaccine men stadig vil gå til koncert. Come on.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Når man er helt tryg ved vaccination og der er resultater på de langsigtede bivirkninger, så kan man revurdere situationen. Det er også det, hende professoren, taler for.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:40 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 4:36 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:33 pm
Blandt andet ved tests, god hygiejne mv.
Hmm er erhvervslivet åbent pt? Skal du til nogle koncerter i den nærmeste fremtid?

Det er jo tydeligvis ikke vejen frem. Det er en måde hvorpå vi kan holde sygdommen nede men vi får aldrig fjernet den på den måde.
Men sygdommen forsvinder jo ikke. Det er i hvert fald, hvad vi ved lige nu. Vi skal lære at leve med den. Vaccinerne kommer ikke at udrydde den. Det er vurderingerne lige nu. Vi kan vælge at tænke i alternativer eller vi kan køre i sådan ensporet retning. Jeg vil helst have, at man ikke vælger sådanne ensporede retninger og man har en frihed.
Hvordan vil du åbne op for feks koncerter uden vaccinepas?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Rb88 »

Lige en indskydelse ift flokimmunitet. Jeg har nu hørt højere tal, men husk på at de tal er givet før B117. I og med B117 er 70% mere smitsom så stiger kravet for flokimmunitet. Jeg ved ikke præcist hvad eller har læst om det, men i det den er næsten dobbelt så smitsom så er et forsigtigt bud nok en 80-85%

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Og netop de mutationer kan være problematiske mht. vaccinerne. Undersøge influenzavaccinerne og mutationer der. Som jeg ser det, kan vi sagtens vende tilbage til normale tilstande med vaccination af de, som er i risikogruppen og så tage den derfra. Men igen. Se klippet.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Du bliver ved med at henvise til en professor. Vi kan vel hurtigt blive om at flertallet mener at vi skal lade sig vaccinere?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 4:45 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:40 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 4:36 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:33 pm
Blandt andet ved tests, god hygiejne mv.
Hmm er erhvervslivet åbent pt? Skal du til nogle koncerter i den nærmeste fremtid?

Det er jo tydeligvis ikke vejen frem. Det er en måde hvorpå vi kan holde sygdommen nede men vi får aldrig fjernet den på den måde.
Men sygdommen forsvinder jo ikke. Det er i hvert fald, hvad vi ved lige nu. Vi skal lære at leve med den. Vaccinerne kommer ikke at udrydde den. Det er vurderingerne lige nu. Vi kan vælge at tænke i alternativer eller vi kan køre i sådan ensporet retning. Jeg vil helst have, at man ikke vælger sådanne ensporede retninger og man har en frihed.
Hvordan vil du åbne op for feks koncerter uden vaccinepas?
At vi har mulighed for tests. Er man positiv, vælger man vel at isolere sig og tager ikke til de koncerter.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg aner ikke, hvad flertallet mener. Heller ikke mht. vaccinepas. Man har heller ikke taget debatten omkring det.
Senest rettet af Kubala søn jan 17, 2021 5:27 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:50 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 4:45 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:40 pm
Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 4:36 pm
Kubala skrev:
søn jan 17, 2021 4:33 pm
Blandt andet ved tests, god hygiejne mv.
Hmm er erhvervslivet åbent pt? Skal du til nogle koncerter i den nærmeste fremtid?

Det er jo tydeligvis ikke vejen frem. Det er en måde hvorpå vi kan holde sygdommen nede men vi får aldrig fjernet den på den måde.
Men sygdommen forsvinder jo ikke. Det er i hvert fald, hvad vi ved lige nu. Vi skal lære at leve med den. Vaccinerne kommer ikke at udrydde den. Det er vurderingerne lige nu. Vi kan vælge at tænke i alternativer eller vi kan køre i sådan ensporet retning. Jeg vil helst have, at man ikke vælger sådanne ensporede retninger og man har en frihed.
Hvordan vil du åbne op for feks koncerter uden vaccinepas?
At vi har mulighed for tests. Er man positiv, vælger man vel at isolere sig og tager ikke til de koncerter.
Men du kan ikke forvente at alle bliver testet i den grad det kræver.

Samfundsmæssigt er det desuden en kæmpe byrde at skulle fortsætte med at udføre det antal test det vil kræve.

Jeg har ærlig talt svært ved at finde ud af om det er vaccinen eller vaccinepas du er imod. Det ene øjeblik er det ikke nødvendigt at alle bliver vaccineret pga flokimmunitet og senere kommer vi aldrig af med sygdommen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jeg tror, at du misforstår noget. Vi er gået væk fra flokimmunitet via corona. Det kan umiddelbart kun ske via vaccination nu. Det virker også lidt mærkeligt, men sådan er det. Jeg er ikke imod vaccinering. Jeg er imod, at man indfører vaccinepas, der tvinger folk til vaccinering. Og jeg synes, at man burde vurdere, hvem man skal vaccinere og hvem man ikke skal. Om det er nødvendigt at vaccinere alle eller ej? I tråd med det, som hende professoren, præsentere.
Senest rettet af Kubala søn jan 17, 2021 5:11 pm, rettet i alt 3 gange.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Jep, det kan blive dyrt med testning, men der kan man måske indføre noget brugerbetaling.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Og ja, sygdommen kan ikke udryddes af vaccinerne eller flokimmunitet via corona. Det skal vi leve med. Det er også Kåre Mølbæks sidste notat, da han trådte af.
Senest rettet af Kubala søn jan 17, 2021 5:10 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Med andre ord, så skal vi muligvis vaccineres hvert år. Med mindre vi udvikler vacciner, der beskytter i længere tid. Lige nu gør de ikke. Moderna vaccinen skulle vist kun beskytte i et år. Og vaccinerne kan være mindre effektive over for mutationer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Og jeg synes, at man burde vurdere, hvem man skal vaccinere og hvem man ikke skal. Om det er nødvendigt at vaccinere alle eller ej?
Det gør man jo også. Børn vil feks ikke blive vaccineret.
Jeg er imod, at man indfører vaccinepas, der tvinger folk til vaccinering.
Der tvinger folk til at færdes blandt andre i kulturlivet. Uden vaccinepas ville dette være lukket ned. Se det som en belønning til dem der vælger at gøre noget for samfundet.
Vi er fået væk fra flokimmunitet via corona. Det kan umiddelbart kun ske via vaccination nu. Det virker også lidt mærkeligt, men sådan er det.
Og derfor viser de mennesker der ikke lader sig vaccinere ikke samfundssind. Hvis det er vejen til flokimmunitet så er det idiotisk at lade være.
I tråd med det, som hende professoren, præsterer.
Er det ikke lidt farligt at lade en professor danne hele grundlaget for dit argument?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kører i ring.

Bliv vaccineret folkens. Ellers hold jer for jer selv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster