Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg valgte at citere Game of Thrones bagefter.

"I will hurt you for this. I don't know how yet, but give me time. A day will come when you think yourself safe and happy, and suddenly your joy will turn to ashes in your mouth, and you'll know the debt is paid."
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af kklaus »

Bag boller med rosiner!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Tag lige et billede, når du har prøvet dem :grin:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

Jeg har lige afleveret bachelor projekt i dag. Det var godt nok dejligt at få det overstået. Jeg startede på det for 4 dage siden, hvilket måske var lige sent nok. Jeg var i hvert fald en presset mand :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Hvis du er sikker på at komme ind på din kandidat er det vel også lidt underordnet hvad du får :)

Jeg vil faktisk vove og påstå at karakterer generelt er underordnet, medmindre du vil arbejde i verdensstørste advokatfirma eller hvis du vil være royal læge.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Tillykke Storken! Som gave har jeg taget dette billede til dig:
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Til en hvis grad er de... Men står en arbejdsgiver og skal vælge mellem gennemsnit 10 og gennemsnit 7, så er der ikke tvivl om hvad denne vælger. Så slack ikke på det...
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

emo skrev:Til en hvis grad er de... Men står en arbejdsgiver og skal vælge mellem gennemsnit 10 og gennemsnit 7, så er der ikke tvivl om hvad denne vælger. Så slack ikke på det...
Kommer vel an på, om personen med 10 er en kæmpe douche.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Lidt... Kommer an på hvor blind og naiv arbejdsgiveren er. En douche kan også udføre et arbejde, det ved du bedst selv. ;-)
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Men tilfredse kunder kommer altid igen, det ved du bedst [emoji6]


[emoji16]
/|\
|8==[emoji110]=0
/\. \ [emoji97]
\ [emoji28]
|
0====8|
/\
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:Hvis du er sikker på at komme ind på din kandidat er det vel også lidt underordnet hvad du får :)

Jeg vil faktisk vove og påstå at karakterer generelt er underordnet, medmindre du vil arbejde i verdensstørste advokatfirma eller hvis du vil være royal læge.
Jeg er allerede optaget på Cand.oecon (Finansiering og Økonomi) fra februar, så de næste 2 år er planlagt :) Det skulle gerne munde ud i et velbetalt job indenfor finansverden. Det kræver dog et nogenlunde snit, hvis man vil ind i de største finanshuse og banker. Der er nemlig kamp om pladserne. Karakterer er dog ligegyldige, når man først har fået jobbet.


emo skrev:Til en hvis grad er de... Men står en arbejdsgiver og skal vælge mellem gennemsnit 10 og gennemsnit 7, så er der ikke tvivl om hvad denne vælger. Så slack ikke på det...
Jeg har indtil videre et karaktergennemsnit på 9,5 med absolut ingen anstrengelse. Det burde være muligt at score højt på kandidaten, hvis jeg tager mig lidt sammen.



@Heartbreaker

Hun ser farlig ud :) Jeg kunne forestille mig, at der var pres på her op til jul. Det får sikkert det bedste frem i hende...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

emo skrev:Til en hvis grad er de... Men står en arbejdsgiver og skal vælge mellem gennemsnit 10 og gennemsnit 7, så er der ikke tvivl om hvad denne vælger. Så slack ikke på det...
Erhverserfaring bliver stort set altid vægtet højere end karakterer. Jeg ville hellere få mig et godt netværk og nogle gode venner, som kan skaffe kontakter, end 10 og 12 taller :)

edit:
Storken, så skal du bare have dig et studenterjob i et at husene :)

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Helt sikkert, men alle kan ikke skabe sådan et netværk bare lige sådan. Desuden så virker netværk hellere ikke i alle brancher hvor der er pres på og hvor man ikke bare kan risikere at hive folk ind.

Det er sådan jeg oplever arbejdslivet. Har selv været super heldig, men kan se hvor mange som bare ikke kan gå hul igennem...
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg tvivler på at ret mange arbejdsgivere anvender karaktergennemsnit som udslagsgivende kriterium. En specialekarakter vil ofte være den eneste karakter, man kan interessere en arbejdsgiver for, fordi denne arbejdsproces er den eneste på universiteterne, der minder om det man foretager sig på en arbejdsplads. Jeg hælder derfor til - og mine erfaringer bekræfter - at den eneste karakter, det kan betale sig at arbejde systematisk for, mens man studerer, er specialekarakteren.

I stedet for at prøve at få 10 eller 12 i et eller andet perifert fag på 3. eller 7. semester, bør man bruge den del af et studium til at foretage sig noget, der skiller én positivt ud fra de medstuderende, man senere skal konkurrere med. Gerne noget, hvor drivkraften er andet end penge.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster