Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lopezzz skrev:
ons mar 02, 2022 10:34 am
SpillerSomMESSI skrev:
tirs mar 01, 2022 11:09 pm
Norbit skrev:
tirs mar 01, 2022 10:46 pm
Jeg er en af dem som er vokset op med fcbarcelona.dk hjemmesiden, det er den første side jeg er inde på og den sidste jeg besøger inden jeg går i seng.

Har venner i Sverige og Norge. De bruger også hjemmesiden, fordi de synes at det er den bedste blandt samtlige nordiske barca sider. Et eller andet gør man jo rigtigt.

Jeg vil gerne bidrage med et lille beløb ligeledes, hvis man på et tidspunkt åbner op for en "indsamlingskonto/donationskonto". Det skal bare være for at folkene bag ikke selv skal punge ud for server/domæne etc. Overskuddet må de gerne beholde selv.

Stor kærlighed herfra til teamet bag!
Findes der ikke sådan en “buy me a cup of coffee” ting som Wennerberg kunne oprette, så kan man donere i ny og næ.
Eller en "kage" knap lavet af Diabolitos avatar 👹😁
Eller en 6-pack lavet af Daluigis mave .. nøj hvor vi ol' timer nu :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Jeg vil også gerne bidrage til vores hjemmeside og synes, ligesom jer andre, at de laver et godt stykke arbejde inde på redaktionen, men jeg tror nu ikke, at det får reklamerne til at forsvinde.

Jeg synes stadigvæk, at de er møgirriterende.

God ide med donation på siden, eksempelvis 20 kr. pr. klik. Så kunne man donere et par gange i løbet af måneden.
Hvis man følte for det.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Sørgerlig virkelighed vi lever i :cry: :cry:

MDCCCXCIX

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Mésqueunclub »

Jeg undrede mig over hvordan Dani og Frenkie lige pludselig havde samme højde, når der er 10 cm forskel i mellem dem... :lol: :lol: :lol:

Billede

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Hvad fanden, han laver en Cristiano :lol:

Billede

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Hvis man skal købe en brugt PC til max. 2000 - er der så nogen der kan anbefale en god en, eller måske bare en, der kan holde i et års tid eller noget.

Jeg bruger mest min PC. til at se "fjerner" på, så jeg streamer altså meget.

Er der derud over nogen der ved, hvor vidt det er nemmere at angribe en fremmed PC. med malware, når man har en internet udbyder, som Dansk Kabel TV? Der er jo mange andre i mit nabolag, som har samme netværk, altså fordi det er igennem boligforeningen KAB. Kan dette være en fordel, når man vil angribe?

Det lyder måske paranoidt, men jeg har bare oplevet en PC her de sidste par måneder, som har opført sig meget underligt. Den ene dag virker den - og så næste dag BUM, så vil den ikke. :sad:

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af DrGink »

Nu er jeg ikke ekspert, men mere sådan den person alle i min familie går til når de skal have noget nyt elektronik eller der skal sættes et netværk op(it’s a blessing and a curse).

Jeg tror jeg ville se på en outlet pc - altså en pc som nogen har leveret tilbage til eks Elgiganten af den ene eller den anden årsag. Er det en bærbar eller en stationær du tænker på?

Mht til netværk skal jeg lige prøve at forstå det helt rigtigt. Du har vel dit eget Wifi - altså en router der står og sender et trådløst signal ud(eller har nogle netværkskabler fra fin computer)?
I så fald tror jeg ikke der er noget sikkerhedsmæssigt der burde være et problem i forhold til at I er mange der bor i samme opgang.

Når du oplever din computer bliver langsom er det så bare internettet der er langsomt eller virker andre programmer eks Word heller ikke. Hvis det bare er internettet kan det sagtens skyldes der er meget trafik i din opgang(det kan være svært at løse og kan også skyldes alt fra router til netværkskort), mens hvis det også opstår ved programmer på computeren som ikke normalt kræver at være online så kan det være computeren.

Beklager hvis det opfattes som nedladende - det er ikke intentionen. Jeg er vant til at skulle forsøge at forklare ovenstående til min mor.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

DrGink skrev:
ons apr 20, 2022 4:22 pm
Nu er jeg ikke ekspert, men mere sådan den person alle i min familie går til når de skal have noget nyt elektronik eller der skal sættes et netværk op(it’s a blessing and a curse).

Jeg tror jeg ville se på en outlet pc - altså en pc som nogen har leveret tilbage til eks Elgiganten af den ene eller den anden årsag. Er det en bærbar eller en stationær du tænker på?

Mht til netværk skal jeg lige prøve at forstå det helt rigtigt. Du har vel dit eget Wifi - altså en router der står og sender et trådløst signal ud(eller har nogle netværkskabler fra fin computer)?
I så fald tror jeg ikke der er noget sikkerhedsmæssigt der burde være et problem i forhold til at I er mange der bor i samme opgang.

Når du oplever din computer bliver langsom er det så bare internettet der er langsomt eller virker andre programmer eks Word heller ikke. Hvis det bare er internettet kan det sagtens skyldes der er meget trafik i din opgang(det kan være svært at løse og kan også skyldes alt fra router til netværkskort), mens hvis det også opstår ved programmer på computeren som ikke normalt kræver at være online så kan det være computeren.

Beklager hvis det opfattes som nedladende - det er ikke intentionen. Jeg er vant til at skulle forsøge at forklare ovenstående til min mor.
Altså jeg har et kabel, der går fra telefonstikket og ind i computeren og det, jeg som regel oplever er, at min ventilator enten slet ikke fungerer, så computeren bliver alt for varm alt for hurtigt - eller at den fungerer med begræset effekt, så jeg kan streame uden computeren bliver for varm - men kun i en begrænset periode. Men nogle gange og ofte i flere dage i træk, så fungerer ventilatoren rigtig godt og så kan jeg streame hele tiden.

Det er denne forskellighed i funktion, som jeg synes er mærkelig, for hvis ventilatoren er gået i stykker, så må den vel være det hele tiden, men min PC opfører sig nærmest som om, den er 2 forskellige PCèr.

Og det er umuligt at vide, hvilken udgave man vågner op til.

DrGink
Indlæg: 677
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 647 gange
Blevet takket: 148 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af DrGink »

nosslo15 skrev:
ons apr 20, 2022 5:11 pm
DrGink skrev:
ons apr 20, 2022 4:22 pm
Nu er jeg ikke ekspert, men mere sådan den person alle i min familie går til når de skal have noget nyt elektronik eller der skal sættes et netværk op(it’s a blessing and a curse).

Jeg tror jeg ville se på en outlet pc - altså en pc som nogen har leveret tilbage til eks Elgiganten af den ene eller den anden årsag. Er det en bærbar eller en stationær du tænker på?

Mht til netværk skal jeg lige prøve at forstå det helt rigtigt. Du har vel dit eget Wifi - altså en router der står og sender et trådløst signal ud(eller har nogle netværkskabler fra fin computer)?
I så fald tror jeg ikke der er noget sikkerhedsmæssigt der burde være et problem i forhold til at I er mange der bor i samme opgang.

Når du oplever din computer bliver langsom er det så bare internettet der er langsomt eller virker andre programmer eks Word heller ikke. Hvis det bare er internettet kan det sagtens skyldes der er meget trafik i din opgang(det kan være svært at løse og kan også skyldes alt fra router til netværkskort), mens hvis det også opstår ved programmer på computeren som ikke normalt kræver at være online så kan det være computeren.

Beklager hvis det opfattes som nedladende - det er ikke intentionen. Jeg er vant til at skulle forsøge at forklare ovenstående til min mor.
Altså jeg har et kabel, der går fra telefonstikket og ind i computeren og det, jeg som regel oplever er, at min ventilator enten slet ikke fungerer, så computeren bliver alt for varm alt for hurtigt - eller at den fungerer med begræset effekt, så jeg kan streame uden computeren bliver for varm - men kun i en begrænset periode. Men nogle gange og ofte i flere dage i træk, så fungerer ventilatoren rigtig godt og så kan jeg streame hele tiden.

Det er denne forskellighed i funktion, som jeg synes er mærkelig, for hvis ventilatoren er gået i stykker, så må den vel være det hele tiden, men min PC opfører sig nærmest som om, den er 2 forskellige PCèr.

Og det er umuligt at vide, hvilken udgave man vågner op til.
Det er nok svært præcist at vide, hvad der sker. Hvis du føler computeren bliver meget varmere end den plejer, er det nok enten slid eller ventilationproblemer. Hvis viften kører på samme måde hele tiden, er det næppe den det er galt med, men hvis der er forskel i ventilationlyden kan den godt sidde lidt løs - havde engang en bærbar med det problem. Man kunne evt støvsuge den hvis den er støvet helt til. Min bærbare computer åbnede jeg bare op og trykkede minimalt på ventilatoren så den gav et enormt tilfredstillende lille klik og så fungerede computeren som normalt.

Man kan jo selvfølgelig ikke udelukke det skulle være noget ondsindet software, men det lyder mest som en slidt computer.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Du har helt ret i at den lyder meget forskelligt, altså ventilatoren.

Men jeg aner jo ikke, hvordan man kan lukke computeren op og så trykke på ventilatoren, som du fortæller.

Men ja min pc. er meget gammel.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

nosslo15 skrev:
ons apr 20, 2022 7:51 pm
Du har helt ret i at den lyder meget forskelligt, altså ventilatoren.

Men jeg aner jo ikke, hvordan man kan lukke computeren op og så trykke på ventilatoren, som du fortæller.

Men ja min pc. er meget gammel.
Elgiganten eller Power har helt ny bærbare computere op til 2000 kr.
De har et rentefrit lån på 5 eller 10 mdr.
Læs her https://www.power.dk/kampagne/mereforpengene/

Det er nemt og billigt og du får en helt ny computer med 2 års garanti og reklamationsret ;-)
You welcome :cool:
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Det er sgu pænt af dig Lopez, men jeg har intet arbejde, så rentefrit lån er ikke lige der, hvor jeg er. :?

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

nosslo15 skrev:
ons apr 20, 2022 7:51 pm
Du har helt ret i at den lyder meget forskelligt, altså ventilatoren.

Men jeg aner jo ikke, hvordan man kan lukke computeren op og så trykke på ventilatoren, som du fortæller.

Men ja min pc. er meget gammel.
Hvor bor du mate? For jeg har en pc jeg ikke bruger, den ligger bare.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af nosslo15 »

Og imens transferrygterne buldrer derudaf, så snupper jeg en pause fra forummet, vender nok tilbage omkring sæson opstart, når der begynder at ske noget konkret omkring holdet.

God sommer til alle. :wave:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster