Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.
Hvis man kan administrere det, er det fint ikke at gå til ekstremerne af loven og tage det mere løst. Det er jo ikke ulovligt, men det er omvendt heller ikke en menneskeret.

Det værste ved det er at ændre proceduren uden forudgående information.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.
Det værste ved det er at ændre proceduren uden forudgående information.
De har jo ikke ændret procedure, som jeg forstår det. Der har bare været rigtig mange ansatte, der har efterlevet kravene om ansøgning af sommerferie. Derfor er der ikke mulighed for ferie til de ansatte, der ikke gad søge i ordentlig tid.

Virksomheden burde bare gøre det til et krav, at man søger i ordentlig tid. Så undgår man de her ting.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Michman skrev:
Tello skrev:
Michman skrev:
Tello skrev:
Michman skrev:
Skydefinten skrev:På arbejde igen efter 3 1/2 uges ferie... :sad:

Billede
Jep.. Nye børn i Sfoen.. "Hej er det rigtigt du er Barca fan" - Ja.. Det passer.. "Addddd Madrid er de bedste.." Magter det fandme næsten ikke..
Hvem har opdraget dem? Det er kritisk det der.

Men ja, kender det godt. Startede med et helt dugfriskt hold på 22 børn i går. Faldt i søvn 18.45..

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk
Nogle dumme curling forældre.. Fik da også lige en lur da jeg kom hjem idag.. Vi har en pige der går i 3 klasse.. Hun går og kalder sine med "veninder" for dumme kællinger. Hun er skide ligeglad med at få skældud og hun svare igen konstant. Altså jeg ved ikke hvad man gør ved sådan en.. Og hvordan fanden kan en pige på 10 år gå og snakke sådan?.. Der er virkelig nogle forældre der burde tage sig sammen..
Gad vide hvad der sker i det hjem.. Eller hvordan forældrene er.. Men nej, det er altid institutionernes skyld! Altid [emoji6] Har også haft en del oplevelser allerede på de to første dage. Nogle gange tænker jeg, om jeg har valgt det rigtige erhverv..
Ikke nok med det, så ødelagde hun en del af vores Air Hockey bord fordi hun blev sur.. Så tog hun den man bruger til at spille med og ødelagde det plastik der sidder ved målet.. Godt vi har personale møde imorgen.. Hvis det stod til mig skulle hun ikke have lov at være der.. Har aldrig oplevet sådan et barn før.. Tror faktisk uden pis at hvis hun ikke får hjælp snart så gør hun nogen alvorligt fortræd. Hun er så aggressiv og virker ikke som som om hun har den store empati overhovedet.
Skønne, skønne børn.. Vi har en magen til (eller næsten) Hende her tog en død krage med ind i klassen og løb efter de andre børn med den, hun har smækket en kæmpe kæp lige i fjæset på en 7 årig også sætter hun sig PÅ Lego. Har også fanget hende i at tygge på en sprittusch og klippe hovedet af hendes Barbie dukke..

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Barcaholic »

Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.
Det værste ved det er at ændre proceduren uden forudgående information.
De har jo ikke ændret procedure, som jeg forstår det. Der har bare været rigtig mange ansatte, der har efterlevet kravene om ansøgning af sommerferie. Derfor er der ikke mulighed for ferie til de ansatte, der ikke gad søge i ordentlig tid.

Virksomheden burde bare gøre det til et krav, at man søger i ordentlig tid. Så undgår man de her ting.
De har hvertfald sørget for at jeg skal være en egoistisk idiot og så sørge for at søge sommerferie i samme tidsrum, som alle mine kollegaer med børn. Det kan så gå ud over en familie, men sådan er det åbenbart. Jeg skal ikke snydes igen.

Skal også lige siges at de stort set har kunnet sende folk tidlig hjem hver dag. Så at jeg ikke har kunnet holde ferie, tyder mere på dårlig ledelse, fremfor for sen ansøgning. Men jeg skal jo bare være glad for jeg har et arbejde :lol:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af zqa »

Vi har samme regel. Det er ens for alle, først til mølle.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Barcaholic »

zqa skrev:Vi har samme regel. Det er ens for alle, først til mølle.
Ja både og, for hvis jeg søger ferie nu til uge 30,31 og 32 næste år, så vil jeg alligevel først få svar efter December når alle andre også har søgt. Vi får sendt ferie sedler ud et halvt år før det skal afholdes, der kan man så søge sine ønskede uger.
Jeg er dog typen der altid har ladet folk med børn få deres første ønsker opfyldt, hvor jeg så senere altid har haft mulighed for noget ferie mellem uge 24 og 28. For det meste har det været 2+ uger sammenhængende. Men i år har jeg fået afvist fra uge 24 til og med uge 30.
Jeg har dog lige fået godkendt uge 34, eller det vil sige Man-Lør. Min arbejdsuge starter altid om søndagen, så jeg kan ikke engang smutte til Barcelona og se Betis kampen, da jeg lige skal møde ind Søndag nat, inden min ferie så kan starte. :thumbup:

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

At kunne sende folk tidligere hjem er ikke ensbetydende med, at man kan undvære bemandingen. Det er ikke sjovt at skulle sidde på den anden side af skrivebordet og skulle planlægge ferie og samtidigt gøre alle tilfredse.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Michman skrev:Ikke nok med det, så ødelagde hun en del af vores Air Hockey bord fordi hun blev sur.. Så tog hun den man bruger til at spille med og ødelagde det plastik der sidder ved målet.. Godt vi har personale møde imorgen.. Hvis det stod til mig skulle hun ikke have lov at være der.. Har aldrig oplevet sådan et barn før.. Tror faktisk uden pis at hvis hun ikke får hjælp snart så gør hun nogen alvorligt fortræd. Hun er så aggressiv og virker ikke som som om hun har den store empati overhovedet.
Det lyder som om hun har nogle dyssociale træk :|

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.
Det værste ved det er at ændre proceduren uden forudgående information.
De har jo ikke ændret procedure, som jeg forstår det. Der har bare været rigtig mange ansatte, der har efterlevet kravene om ansøgning af sommerferie. Derfor er der ikke mulighed for ferie til de ansatte, der ikke gad søge i ordentlig tid.

Virksomheden burde bare gøre det til et krav, at man søger i ordentlig tid. Så undgår man de her ting.
At gå fra at lave undtagelser til ikke at gøre det, det er da en ændring af hele ferieproceduren.
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.
Det værste ved det er at ændre proceduren uden forudgående information.
De har jo ikke ændret procedure, som jeg forstår det. Der har bare været rigtig mange ansatte, der har efterlevet kravene om ansøgning af sommerferie. Derfor er der ikke mulighed for ferie til de ansatte, der ikke gad søge i ordentlig tid.

Virksomheden burde bare gøre det til et krav, at man søger i ordentlig tid. Så undgår man de her ting.
At gå fra at lave undtagelser til ikke at gøre det, det er da en ændring af hele ferieproceduren.
Nej. Læs nu lige mit indlæg igen.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Det bygger på en antagelse, men det er måske nok sandsynligt, ja
qepd

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Tello skrev:
Michman skrev:
Tello skrev:
Michman skrev:
Tello skrev:
Michman skrev:
Skydefinten skrev:På arbejde igen efter 3 1/2 uges ferie... :sad:

Billede
Jep.. Nye børn i Sfoen.. "Hej er det rigtigt du er Barca fan" - Ja.. Det passer.. "Addddd Madrid er de bedste.." Magter det fandme næsten ikke..
Hvem har opdraget dem? Det er kritisk det der.

Men ja, kender det godt. Startede med et helt dugfriskt hold på 22 børn i går. Faldt i søvn 18.45..

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk
Nogle dumme curling forældre.. Fik da også lige en lur da jeg kom hjem idag.. Vi har en pige der går i 3 klasse.. Hun går og kalder sine med "veninder" for dumme kællinger. Hun er skide ligeglad med at få skældud og hun svare igen konstant. Altså jeg ved ikke hvad man gør ved sådan en.. Og hvordan fanden kan en pige på 10 år gå og snakke sådan?.. Der er virkelig nogle forældre der burde tage sig sammen..
Gad vide hvad der sker i det hjem.. Eller hvordan forældrene er.. Men nej, det er altid institutionernes skyld! Altid [emoji6] Har også haft en del oplevelser allerede på de to første dage. Nogle gange tænker jeg, om jeg har valgt det rigtige erhverv..
Ikke nok med det, så ødelagde hun en del af vores Air Hockey bord fordi hun blev sur.. Så tog hun den man bruger til at spille med og ødelagde det plastik der sidder ved målet.. Godt vi har personale møde imorgen.. Hvis det stod til mig skulle hun ikke have lov at være der.. Har aldrig oplevet sådan et barn før.. Tror faktisk uden pis at hvis hun ikke får hjælp snart så gør hun nogen alvorligt fortræd. Hun er så aggressiv og virker ikke som som om hun har den store empati overhovedet.
Skønne, skønne børn.. Vi har en magen til (eller næsten) Hende her tog en død krage med ind i klassen og løb efter de andre børn med den, hun har smækket en kæmpe kæp lige i fjæset på en 7 årig også sætter hun sig PÅ Lego. Har også fanget hende i at tygge på en sprittusch og klippe hovedet af hendes Barbie dukke..
Og igen hvad fanden gør man med sådan en unge..?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1592
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 182 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Barcaholic »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Fejlen er, at de har givet dig lov 7 år i træk. Det bliver en glidebane, når man laver alle de her systematiske undtagelser. Man kan lige så godt lære det fra start af, da man ellers hurtigt tager det for givet, at reglerne gælder for alle andre end én selv.

Jeg forstår dog godt, at det er irriterende. Jeg var sgu blevet mopset, hvis jeg ikke fik sommerferie.
Det værste ved det er at ændre proceduren uden forudgående information.
De har jo ikke ændret procedure, som jeg forstår det. Der har bare været rigtig mange ansatte, der har efterlevet kravene om ansøgning af sommerferie. Derfor er der ikke mulighed for ferie til de ansatte, der ikke gad søge i ordentlig tid.

Virksomheden burde bare gøre det til et krav, at man søger i ordentlig tid. Så undgår man de her ting.
At gå fra at lave undtagelser til ikke at gøre det, det er da en ændring af hele ferieproceduren.
Har ikke ku få en uges ferie, fordi folk har fået ekstra ferie, altså ekstra ferie udover de 3 uger de har søgt i december.
Mener faktisk at den seddel vi modtager har 6 uger at vælge imellem. uge 27,28,29,30, 31 og 32, man kan vælge 3. De uger har jeg alle år undgået at søge, da jeg synes det er vigtigere at dem der har hjemmeboende børn har ferie der.
Så jeg mener ikke jeg har brudt mig af reglerne, når det hovedsageligt er industriferien der er svær at få, og det er disse uger man søger efter. Uge 24 burde aldrig være et problem for en arbejdsplads med 200+ medarbejdere, medmindre chefen selvfølgelig har været lidt for rundhåndet med ekstra ferie til folk.
Men nu har jeg lært af min fejl og søger uge 30,31 og 32 næste år, så tager jeg sku til Barcelona og oplever en Gamper kamp. :glad:

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Michman skrev: Og igen hvad fanden gør man med sådan en unge..?
Man bliver helt bange for hvor de ender nogle gange. Vi havde prøvet alt (ALT!) også gav vi hende sommerferien til (måske) at falde på plads. Vi havde håbet på en forbedring - det er kun blevet værre...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster