Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Og derfor havde jeg smidt dig på ignorere-knappen. Du mangler virkelig selvindsigt og pli. Og du er til og med en granvoksen mand, så man kan ikke engang undskylde det med, at du er ung og derfor kan sådan noget forekomme. Wenneberg burde gøre noget ved det.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Det næste er uden tvivl microchips i hjernen og tvangsarbejde. Jeebus.

Det er pressede tider og vi skal have virussen ned/væk. Hvis det kræver vaccinepas så må det være sådan. Især hvis det er en måde hvorpå man kan få gang i samfundet igen. Præcis ligesom nu hvor man bliver pålagt mundbind osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Hvem siger det? Jeg hopper ikke på den drejning med konspirationssnakken. Vi bliver ikke nødt til noget som helst. At man vælger sådan noget, er helt væk i et demokrati. Og det er til og med ikke nødvendigt, når nu 80% alligevel vil vaccineres.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Der er også folk over hele verden der mener mundbind er farligt i forhold til demokratiet. Gør du det?

Hvorfor vaccinepas er mere farligt eller farligt i det hele taget kan jeg ikke se. Hvis det er det der skal til for at få gang i pressede erhverv som biografer, restauranter osv så er det fint med mig. Hvis man så vælger ikke at blive vaccineret så må man blive hjemme.

Jeg har ikke indsigt i hvor stor en del af befolkningen der skal vaccineres før vi kan slå covid helt ned. Men jeg har på fornemmelsen at det vil være et problem hvis 20% nægter at bliver vaccineret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

I øvrigt mener jeg ikke, at kravet om mundbind kan sammenlignes med kravene om vaccinepas.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor? Hvad er problemet med vaccinepas specifikt?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 2:30 pm
Der er også folk over hele verden der mener mundbind er farligt i forhold til demokratiet. Gør du det?

Hvorfor vaccinepas er mere farligt eller farligt i det hele taget kan jeg ikke se. Hvis det er det der skal til for at få gang i pressede erhverv som biografer, restauranter osv så er det fint med mig. Hvis man så vælger ikke at blive vaccineret så må man blive hjemme.

Jeg har ikke indsigt i hvor stor en del af befolkningen der skal vaccineres før vi kan slå covid helt ned. Men jeg har på fornemmelsen at det vil være et problem hvis 20% nægter at bliver vaccineret.
Så skal du undersøge det. Ved 60-70% taler man om flokimmunitet. 80% er COVID-19 ikke et problem overhovedet. Det er vurderingerne fra SSI og Sundhedsstyrelsen. Det er et problem, fordi vaccinen ikke er nødvendig for de fleste i samfundet, og de har nogle konsekvenser, som kan være meget mere alvorlige end mundbind. Mundbind har ikke sådanne konsekvenser. Prøv at finde det klip med hende professoren. Jeg kan på to sek. finde det, ved at henvise til FB og den bruger, der har smidt det ind, men det er uetisk, synes jeg.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg må se om jeg kan finde det.

Men ærlig talt så er jeg fuldstændig ligeglad. Jeg skal bare have den pokkers vaccine og få det her covid fjol overstået.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 2:38 pm
Hvorfor? Hvad er problemet med vaccinepas specifikt?
Problemet er, at man tvinges til at tage vaccinen med de der vaccinepas. Hvis man vil have den samme livsudfoldelse, som alle andre, så skal man vaccineres, for ellers skal man give køb på ting i livet. Det er efter min mening forkert.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 2:44 pm
Jeg må se om jeg kan finde det.

Men ærlig talt så er jeg fuldstændig ligeglad. Jeg skal bare have den pokkers vaccine og få det her covid fjol overstået.
Og det er også helt fair. Vi er alle trætte af det her. Og jeg tager jo også vaccinen, når det bliver min tur. Jeg vil dog ikke tvinge andre. Det er hele pointen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Sådan ser jeg ikke på det. Jeg ser det som en mulighed for at genåbne samfundet. Hvis man ikke vil lade sig vaccinere så må man jo bare lade være med at tage steder hen hvor man skal være vaccineret.

Du bliver med at ændre ord ikke tvunget til at lade dig vaccinere - du får muligheden for at tage steder hen som ellers ville være lukket når du har et vaccinepas.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
søn jan 17, 2021 2:50 pm
Sådan ser jeg ikke på det. Jeg ser det som en mulighed for at genåbne samfundet. Hvis man ikke vil lade sig vaccinere så må man jo bare lade være med at tage steder hen hvor man skal være vaccineret.

Du bliver med at ændre ord ikke tvunget til at lade dig vaccinere - du får muligheden for at tage steder hen som ellers ville være lukket når du har et vaccinepas.

Men det er jo tvang så? Hvis du ikke kan tage steder hen i samfundet, fordi du ikke vil tage vaccinen, så er det jo tvang? Hvordan kan det ikke være det?

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Det er jo fair nok, at andre lande kræver sådan noget, hvis man skal rejse ind i deres land, men det er problematisk, at det skal gøres indenrigs også.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Det er tvang hvis du bliver direkte pålagt at få den. Hvis du feks fik en bøde eller fængselsstraf hvis du ikke gjorde.

Jeg ser det ikke som tvang når den eneste konsekvens af en manglende vaccination er at du ikke må tage ud og spise eller gå på festival. Du kan sagtens droppe vaccinen men så må man også vente til samfundet igen er sikkert. Det synes jeg egentlig er en fair "aftale" når man ikke selv direkte vil deltage i processen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

I min bog er det klart tvang. Man kan ikke definere tvang alene ud fra den definition, du kommer med. Det er for snævert. Når man kommer med sådanne tiltage, som med vaccinepas, så tvinger man folk. Måske ikke direkte og fysisk, men indirekte. Du laver indgriben i folks liv og indskrænker deres liv, hvilket fører til, at de bliver nødt til at bøje sig. Det er klart tvang, hvis du spørger mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster