Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Storken skrev:
OliverDK skrev:Brothrs & Monopolet

Overvejer seriøst at skrive til Mads & Monopolet pga. vores underboer, som er så fucking dissideret irriterende på alle punkter, at vi seriøst overvejer at begynde at lede efter en anden lejlighed, selvom den er vanvittigt fed, stor og billig.
Skal jeg gøre det og håbe, at de og vores udlejer ikke hører P4?
Hvilke irriterende momenter tænker du på?
Det bliver et langt indlæg det her. Det skal lige siges, at vi bor i en stor villalejlighed på 1. sal og loftet, og at de bor i stuen.

Fordelingen af pligter fra udlejeren ser ud således:
Vi står for snerydning og rydning af ukrudt, samt vi støvsuger og vasker de to trapper fra deres dør op til vores, mens de skal støvsuge og vaske trappen fra deres dør ned til hoveddøren en gang om ugen. Derudover skal de slå græs. Små opgaver som ikke tager meget tid og en okay fair fordeling.

De har fra starten været meget sky og bevidst undgået os og vrisset af os med et lavt "dav", når vi fx bare har sagt hej.
De er nogle virkelig dovne typer, som aldrig udfører deres tildelte opgaver. De har en hund. De ryger inden for uden at udlejeren påpeger noget. Vi kan heldigvis ikke lugte det inde i vores lejlighed, men kan ikke have hverken sko eller jakker ude på gangen, fordi det kommer til at stinke, da de altid har deres dør åben, når de ryger.

Problemet er ikke kun, at deres opgaver aldrig nogensinde bliver udført. De har som sagt en hund, hvilket jeg heller ikke forstår, at de må, da vi ikke må. Hunden fælder fuldstændig vanvittigt meget, hvilket medfører, at opgangen er tildækket af hundehår, som aldrig bliver fjernet. Vi slæber derfor hår med op, hver gang vi skal ind i vores lejlighed, hvilket er pisse ulækkert. Vi har bedt dem om at støvsuge den ene gang om ugen, og den ene gang samlede de alt skidtet i en bunke uden at feje det op. Det er det eneste, de har gjort de sidste mange måneder på den opgang. Derudover går de aldrig tur med deres hund, men lukker den kun ud i haven. Derfor skider den kun derude, hvilket også er fucking klamt. Jeg kiggede en dag ud i haven og talte 21 lorte. Jeg gik ned og spurgte pænt, om de ikke var søde at fjerne dem i hvert fald hver 2. dag, hvilket de sagde jo til. Det skete selvfølgelig heller ikke.

De lukker, som jeg nævnte, bare deres hund ud i haven. Derfor åbner de hoveddøren og deres egen dør, så hunden kan løbe ind og ud. Det har vi det fint med. Det vi ikke har det fint med, er, at når hunden så kommer ind igen, lukker de kun deres egen dør, hvilket vil sige, at hoveddøren altid står helt åben. Jeg kom engang hjem fra arbejde kl. 01.30, hvor døren bare stod på vid gab. Det er ikke specielt rart at vide, at opgangen altid er åben. Dette har vi også påpeget.

Nå, det er som skrevet vores ansvar at rydde sne. Jer der bor i Odense ved, at der faldt en del i nat. Jeg stod op kl. 7.30 i dag, og skulle cykle kl. 8.00 for at nå mit tog. Jeg kunne derfor ikke nå at rydde sne. Problemet er, at jeg først er hjemme igen mandag, og at min kæreste heller ikke er hjemme. Jeg skrev derfor til min underbo og beklagede, at jeg desværre ikke havde nået at rydde sne, da jeg skulle nå mit tog. Her regner jeg med, at han som et hvert andet normalt menneske, der gerne vil have et fint forhold og samarbejde med sine naboer, svarer: "Det er helt i orden. Jeg skal nok gøre det." - Men nej, her er samtalen:

Han: "Ok. Så må vi håbe, at der ikke er nogen, der falder på fortorvet inden på mandag."

Mig (prøver at være flink og bevare roen): "Ja, det ville være ærgerligt. Skal vi evt. bytte en hurtig snerydning for en græsslåning til sommer?"

Han: "Måske. Det er faktisk "osse" jer der skal slå græs. Jeg har kun gjort det af ren høflighed (flabet blinkesmiley)."

Mig: "Det forstår jeg ikke. Vi fik at vide, at I står for græs, og at vi står for sne og ukrudt. Hvad står I for, hvis vi står for det hele?"

Det har han ikke svaret på, og det er 4 timer siden.

Kvindens søster bor i kælderen. Hun har kat, hvilket også stinker i hele kælderen, hvor vi vasker tøj.
Vi har på et tidspunkt hørt dem bagtale os ude i opgangen. De er utilfredse med alt hvad vi foretager os, og de føler, at udlejeren foretrækker os frem for dem, fordi vi fx har en ekstranøgle, hvilket de ikke har. Ja, så syge er de.
Derudover snakker de altid ned om udlejeren over for os, mens de slikker røv, når han er der.

Vi har prøvet længe at løse det med dem, men det er ikke muligt. Derfor har jeg skrevet en meget, meget lang og ærlig besked til udlejeren i i dag. Problemet er bare, at udlejeren selv boede i vores lejlighed, inden han flyttede i hus. Han har altid haft et fint forhold til dem i stuen. Jeg påpegede i beskeden, at jeg regnede med, at alt hvad jeg skrev var fortroligt. Jeg er dog bange for, at han kontakter dem og siger: "Oliver har skrevet til mig, at I ikke laver noget" eller lignende.

Jeg ved, at det er lidt rodet det hele, så for at opsummere er de pisse nederen, fordi:

1. De fjerner ALDRIG snavs og plamager af hundehår i opgangen
2. De ryger og åbner døren ud til opgangen. Der stinker derfor, og vi kan ikke have noget stående/hængende derude.
3. De samler aldrig deres hundelorte op, hvilket er pisse klamt og lugter om sommeren.
4. De bagtaler os, og jeg tror helt ærligt, at de hader os. Derudover snakker de altid ned om udlejeren.
5. Påstår at vi skal stå for det hele, selvom aftalen med udlejer er en anden.
6. Lukker aldrig hoveddøren. Den står altid på vid gab, også når vi ikke er hjemme.

Der er SÅ dårlig stemning i huset, og det påvirker os faktisk ret meget. Derfor er min kæreste begyndt at snakke om at flytte, hvilket jeg virkelig ikke vil. For det første vil jeg ikke "tabe" til sådan nogle mennesker, og for det andet er lejligheden SÅ fed. Altså jeg er uden den af mine brothrs med den fedeste lejlighed. Lige under 100 m2, 2 plan, helt nyt hjernedødt fedt køkken med stor ø og helt nye materialer. Justerbare spots overalt i hele lejligheden, stort og nyt badeværelse med stor brusekabine. Der mangler intet. Kun et par nye underboer.

Vores dilemma: Hvad fanden skal vi gøre? Vi har prøvet at ordne det med dem indbyrdes, og har nu været nødt til at kontakte udlejeren. Vi tvivler dog på, at det ændrer noget. Skal vi flytte, når nu det påvirker os så meget? Bide i det sure æble og være glade for den fede lejlighed? Vi er nødt til at finde en løsning...

Bonusinfo: Vi er begge 21. De er sidst i 20'erne og starten af 30'erne.
Manden har boet der i 7 år, først i kælderen, nu i stuen. Kvinden flyttede ind hos ham for 2 år siden.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Dissideret lang post. Ingen quoting tak :lol:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

OliverDK skrev:Jeg ved, at det er lidt rodet det hele, så for at opsummere er de pisse nederen, fordi:

4. De bagtaler os, og jeg tror helt ærligt, at de hader os. Derudover snakker de altid ned om udlejeren.
:grin:

Ej, det lyder sgu som nogle nedern mennesker. Jeg har dog lagt mærke til, at dig og kæresten er involveret i en masse drama for tiden.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Argh, Stork. Der er ikke noget jeg hader mere end drama og fnidder. Og ja, vi bagtaler sgu også dem, men vi udfører vores pligter. Jeg vil ikke have noget personligt forhold til dem, men de skal ikke være sådan, fordi vi kræver lidt af dem...

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Vi er bare trætte af at være imødekommende, og er rasende begge to, som du nok kan fornemme.... :grin:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

OliverDK skrev:Argh, Stork. Der er ikke noget jeg hader mere end drama og fnidder. Og ja, vi bagtaler sgu også dem, men vi udfører vores pligter. Jeg vil ikke have noget personligt forhold til dem, men de skal ikke være sådan, fordi vi kræver lidt af dem...
Jeg vælger ikke at svare. Jeg vil ikke give dig den tilfredsstillelse, det ville være med en ophedet diskussion ;-)

On a more serious note: Du må lige melde tilbage med udlejerens svar.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Så ikke din redigering, så svarede på, at vi "godt kan lide drama".
Ved godt jeg har lavet 2 Monopol-indlæg på 14 dage, men det er da netop fordi det frustrerer og irriterer mig. Ikke fordi jeg kan lide det...

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Storken skrev:
OliverDK skrev:Argh, Stork. Der er ikke noget jeg hader mere end drama og fnidder. Og ja, vi bagtaler sgu også dem, men vi udfører vores pligter. Jeg vil ikke have noget personligt forhold til dem, men de skal ikke være sådan, fordi vi kræver lidt af dem...
Jeg vælger ikke at svare. Jeg vil ikke give dig den tilfredsstillelse, det ville være med en ophedet diskussion ;-)

On a more serious note: Du må lige melde tilbage med udlejerens svar.
Haha, bare rolig. Vil kun debattere og høre meninger om noget, der frustrerer os. Ikke diskutere :-)

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

For mig at se har i styr på alt, de har på knap så meget.

Mit råd er, kidnap hunden, derefter hans dame. Hvis det ikke virker så synes jeg sq at du skal være bestemt, og kommer der diskussion og dårlig stemning ud af det så fred være med det, kan næppe være dårligere end det er nu.

Det var helt rigtigt at kontakte udlejeren. Især hvis man ikke må have dyr som de så har, og hvis de ryger med åben dør da det helt klart er til gene for andre.

Det du skal gøre er at puste dig op, stå fast og holde på at de skal gøre det de er ansvarlige for, regner med at du har dette på skrift, hvis ikke så få det fra udlejeren.

Være badass, være ikke sød, da det er noget de bare udnytter. Du har nu længe prøvet at bære fair, det går ikke længere.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

Er der ligefrem ved at være stof nok til en Mads & monopolet-ripoff-brevkasse-tråd?

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Hun har været dernede, Storken. Jeg har været dernede. Vi har været dernede sammen.

Men du har ret, emo. Vi har været alt for flinke, nok fordi vi ikke ville være de nye og sure, der bare kom og krævede alt muligt, men det er seriøst slut nu. Jeg er fuldstændig ligeglad med mit forhold til dem, bare de passer deres pligter.
Ellers kidnapper jeg hunden.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

JonasV skrev:Er der ligefrem ved at være stof nok til en Mads & monopolet-ripoff-brevkasse-tråd?
Ja! Kunne fucking godt bruge en, for jeg elsker drama ;-)

Men seriøst. Ja. Kunne være dissideret sjovt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

911, Bin Ladens side :op:
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Civile i New York, som vover at trodse de store mængder sne og bevæge sig ud på vejene, risikerer fra lørdag klokken 14.30 lokal tid at blive anholdt.


Således indfører myndighederne udkørselsforbud, der gælder i New York City og på Long Island, på grund af den enorme snestorm, der har nået østkysten i USA.

Samtidig bliver al metro- og togtrafik indstillet fra klokken 16 lokal tid.
Fra en BT artikel om snestormen i USA. Det er højst sandsynligt ikke BT, der har valgt de tidspunkter, men altså, hvis det er ulovligt/man kan blive anholdt af at opholde sig ud fra 14.30, og metroen først lukker 16, bliver det da nogle meget tomme toge...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:
Civile i New York, som vover at trodse de store mængder sne og bevæge sig ud på vejene, risikerer fra lørdag klokken 14.30 lokal tid at blive anholdt.


Således indfører myndighederne udkørselsforbud, der gælder i New York City og på Long Island, på grund af den enorme snestorm, der har nået østkysten i USA.

Samtidig bliver al metro- og togtrafik indstillet fra klokken 16 lokal tid.
Fra en BT artikel om snestormen i USA. Det er højst sandsynligt ikke BT, der har valgt de tidspunkter, men altså, hvis det er ulovligt/man kan blive anholdt af at opholde sig ud fra 14.30, og metroen først lukker 16, bliver det da nogle meget tomme toge...
I den først sætning henvises der til bilister. Du må gerne gå udenfor.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster