Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:
tors jul 07, 2022 11:16 pm
Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 7:59 pm
Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.

På forhånd tak herfra!
https://picnic.barcelona/en/best-views-barcelona/
Vi fik besøgt nr. 6 efter en lang gåtur i 24 graders varme men gyngen var væk. Der var kun reb tilbage :lol:

I skal også være klar over at i kommer til at bruge næsten en hel døgn for hver seværdighed ;-)
Nu bevægede vi os ud i går, efter vi lige havde smidt kufferter og sådan på hotelværelset. Vi nåede, på 6-7 timer, at se (beklager stavefejl på forhånd) Placa D'Espanya, Venetian Towers, Triumfbuen, Det Gotiske Kvarter (her spiste vi også), Montjuic og Parc Ciutedella :lol: Vi vender helt sikkert tilbage til Montjuic og det Gotiske Kvarter! Min kæreste var helt solgt på det.

Efter gud ved hvor mange kilometers gang, så tog vi metroen fra Triumfbuen og ind til Sants. Så tilbage til hotellet.

Vi nupper Sagrada i dag, og lidt andet også.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af !Option »

Tello skrev:
fre jul 08, 2022 8:28 am
Lopezzz skrev:
tors jul 07, 2022 11:16 pm
Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 7:59 pm
Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.

På forhånd tak herfra!
https://picnic.barcelona/en/best-views-barcelona/
Vi fik besøgt nr. 6 efter en lang gåtur i 24 graders varme men gyngen var væk. Der var kun reb tilbage :lol:

I skal også være klar over at i kommer til at bruge næsten en hel døgn for hver seværdighed ;-)
Nu bevægede vi os ud i går, efter vi lige havde smidt kufferter og sådan på hotelværelset. Vi nåede, på 6-7 timer, at se (beklager stavefejl på forhånd) Placa D'Espanya, Venetian Towers, Triumfbuen, Det Gotiske Kvarter (her spiste vi også), Montjuic og Parc Ciutedella :lol: Vi vender helt sikkert tilbage til Montjuic og det Gotiske Kvarter! Min kæreste var helt solgt på det.

Efter gud ved hvor mange kilometers gang, så tog vi metroen fra Triumfbuen og ind til Sants. Så tilbage til hotellet.

Vi nupper Sagrada i dag, og lidt andet også.
Kæmpe misundelse! Kæft jeg vil godt snart tilbage :mrgreen:

Vi havde også købt metrokort men benyttede det meget begrænset faktisk. Tror vi gik over 30.000 skridt hver dag, så der var også ømme fødder til sidst!

Rigtig god fornøjelse!
Rey Abi!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:
fre jul 08, 2022 8:28 am
Lopezzz skrev:
tors jul 07, 2022 11:16 pm
Tello skrev:
tirs jul 05, 2022 7:59 pm
Alright. Langt om længe - hvis ikke flere selskaber strejker m.v. - skal jeg til Barcelona igen. Kæresten og jeg tager en uge derned. Det er efterhånden 10 år siden sidst, og derfor spørger jeg nu forummet her om hjælp til 2 ting. Kort info inden: vi bor på et hotel lige ved siden af togstationen, og vi regner med at tage toget fra El Prat og ind.

1: Must see: min kæreste har aldrig været der før. Hvad SKAL ses?

2: Sikkerhed: ifølge Reddit er Barcelona blevet ret slemt hvad angår tricktyve og lommetyve. Is this true? Og hvilke forholdsregler skal vi tage? Her tænker jeg særligt på når vi går rundt crowdede steder, og offentlig transport.

På forhånd tak herfra!
https://picnic.barcelona/en/best-views-barcelona/
Vi fik besøgt nr. 6 efter en lang gåtur i 24 graders varme men gyngen var væk. Der var kun reb tilbage :lol:

I skal også være klar over at i kommer til at bruge næsten en hel døgn for hver seværdighed ;-)
Nu bevægede vi os ud i går, efter vi lige havde smidt kufferter og sådan på hotelværelset. Vi nåede, på 6-7 timer, at se (beklager stavefejl på forhånd) Placa D'Espanya, Venetian Towers, Triumfbuen, Det Gotiske Kvarter (her spiste vi også), Montjuic og Parc Ciutedella :lol: Vi vender helt sikkert tilbage til Montjuic og det Gotiske Kvarter! Min kæreste var helt solgt på det.

Efter gud ved hvor mange kilometers gang, så tog vi metroen fra Triumfbuen og ind til Sants. Så tilbage til hotellet.

Vi nupper Sagrada i dag, og lidt andet også.
Dejligt at høre at I har det godt :thumbup:
Jeg overvejer også at rejse til Barcelona på søndag sammen med familien. Vejret er perfekt dernede.

Billede
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev: Dejligt at høre at I har det godt :thumbup: Jeg overvejer også at rejse til Barcelona på søndag sammen med familien. Vejret er perfekt dernede.

Billede
Do it! Vejret er så lækkert hernede lige nu. Mellem 27 og 31, ikke en sky på himlen og let vind. Himmelsk!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev:Kæmpe misundelse! Kæft jeg vil godt snart tilbage :mrgreen:

Vi havde også købt metrokort men benyttede det meget begrænset faktisk. Tror vi gik over 30.000 skridt hver dag, så der var også ømme fødder til sidst!

Rigtig god fornøjelse!
Det er bare med at skaffe nogle billige flybilletter, og komme herned. Gud, hvor har jeg savnet at være her. Ærgerligt vi ikke kunne få en kamp med, men next time!

Og tusind tak!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Tello skrev:
søn jul 10, 2022 11:30 pm
Lopezzz skrev: Dejligt at høre at I har det godt :thumbup: Jeg overvejer også at rejse til Barcelona på søndag sammen med familien. Vejret er perfekt dernede.

Billede
Do it! Vejret er så lækkert hernede lige nu. Mellem 27 og 31, ikke en sky på himlen og let vind. Himmelsk!
Lige nu er jeg i syd Tyskland og har 3 ugers ferie. Måske kører vi i denne uge til Barcelona.
God ferie boss ;-)
MDCCCXCIX

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Lopezzz skrev:Lige nu er jeg i syd Tyskland og har 3 ugers ferie. Måske kører vi i denne uge til Barcelona.
God ferie boss ;-)
Tak og i lige måde, m8!

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Så gik den uge hernede sgu. Det blev 160 kilometers gang i alt, på 6 dage. Egentlig ret godt gået. Jeg tror vist vi nåede så meget som vi nu kunne. Jeg har dog en kæreste som pev lidt her til sidst, og fik en vabel der sprang, og blev blå/blodig - en tur forbi farmacia og købe noget desinficerende, og nogle plastre, og videre i filmen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Og tillykke med dagen til emo :)
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Michman skrev:
tirs okt 18, 2022 8:49 pm
Og tillykke med dagen til emo :)
Haha, takker mand!
Allez...

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Tillykke til A$AP med de 29 :)
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Glædelig jul til alle herinde! Må vi snart komme i gang med ligaen og lovende takter!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Isageren »

PuyolErGud skrev:
lør dec 24, 2022 6:42 pm
Glædelig jul til alle herinde! Må vi snart komme i gang med ligaen og lovende takter!
Ja for fanden PuyolErGud. Glædelig jul til dig også og til resten herinde. I har sku fortjent det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Mésqueunclub
Indlæg: 359
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 54 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Mésqueunclub »

Læste lige det interview med Balde og sine udtalelser omkring kontraktforlængelse. Det undrer og bekymrer mig hvor lidt spillere virker til at være involveret. Det var den samme snak om Dembele og hvor det virkede til at hans agent forlangede skyhøje lønninger, som det virkede til at Dembele ikke var specielt indblandet i. Jeg ved godt at spillerne selfølgelig skal fokusere på fodbolden, men det virker lidt til at agenterne nogen gange fører deres egne holdninger og skaber unødvendig splid mellem klub og spiller pga. agentens selvopfundet økonomiske forlangelser.
Er jeg helt ved siden af, eller er der noget her der virker lidt skummelt?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster