Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

OliverDK skrev:Når min kæreste ringer fremover, kommer hun til at høre "Beautiful, I just want you to know - you're my favorite girl".
Hvad er mere romantisk end en sang med Snoop Dogg? Kæft hun bliver glad!
Haha, det er så genialt! :lol:

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

FCBarcelonaChr skrev:
OliverDK skrev:Når min kæreste ringer fremover, kommer hun til at høre "Beautiful, I just want you to know - you're my favorite girl".
Hvad er mere romantisk end en sang med Snoop Dogg? Kæft hun bliver glad!
Haha, det er så genialt! :lol:
Har du ikke nogle gode ideer til venner, forældre osv.? Det er en pisse dårlig app :lol:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

OliverDK skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
OliverDK skrev:Når min kæreste ringer fremover, kommer hun til at høre "Beautiful, I just want you to know - you're my favorite girl".
Hvad er mere romantisk end en sang med Snoop Dogg? Kæft hun bliver glad!
Haha, det er så genialt! :lol:
Har du ikke nogle gode ideer til venner, forældre osv.? Det er en pisse dårlig app :lol:
Haha, jeg har kun tjekket det ud på 3's hjemmeside, er slet ikke gået igang med app'en endnu! Står nemlig i den situation at jeg møder ind på arbejde om 6,5 time. Burde nok ligge mig til at sove. Tjekker den ud senere!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

FCBarcelonaChr skrev:
OliverDK skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
OliverDK skrev:Når min kæreste ringer fremover, kommer hun til at høre "Beautiful, I just want you to know - you're my favorite girl".
Hvad er mere romantisk end en sang med Snoop Dogg? Kæft hun bliver glad!
Haha, det er så genialt! :lol:
Har du ikke nogle gode ideer til venner, forældre osv.? Det er en pisse dårlig app :lol:
Haha, jeg har kun tjekket det ud på 3's hjemmeside, er slet ikke gået igang med app'en endnu! Står nemlig i den situation at jeg møder ind på arbejde om 6,5 time. Burde nok ligge mig til at sove. Tjekker den ud senere!
Bare forbered dig på en dårlig app så. Jeg fandt kun den Snoop Dogg-sang, fordi den var på forsiden..... :smile:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Så har jeg noget at se frem til! ;-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Så lige et indslag om Neil Harbisson, der har fået indopereret en antenne i sit hoved, så han kan høre farver. Praktisk talt en cyborg. Ret sygt at han kan høre farver. Men det eneste jeg kunne tænke på under indslaget, var at Harbisson udtalte nogle af ordene præcis ligesom Ricky Rubio. Og så viser det sig fandeme at Harbisson er opvokset i Catalonien, med sin catalanske mor. Skægt hvor let nogle accenter er at genkende. Hvilket minder mig om at jeg så Chappie, da jeg fløj til USA forleden. Engelsk med afrikaans accent er ... helt fucked. Die Antwoord er ... helt fucked. Chappie var i øvrigt pænt dårlig.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Har skrevet under på lejekontrakt i dag, og flytter d. 15. august. Ro i sjælen. Aaaaahhh.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Nogle erfarne Odenseanere med en masse gode insider tips, must knows og anbefalinger, som en tilflytter bare SKAL kende til? Det kan være alt fra hvor man får den bedste pizza til hvordan jeg skal opføre mig i byen (der er faktisk stor chance for at de to skal kombineres). Men giv mig hvad I har, hvis I har noget :glad:

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Smid en masse spørgsmål, så skal jeg nok svare på dem. :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Odense Pilsner smager ret godt, har jeg hørt.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Haha, den er fandeme svær :lol:
Hmm. Okay, lad os starte med nogle helt simple så.
O'ense Pils er forresten øverst på min første indkøbsliste!

Bedste pizza? Eller generelt bare gode madsteder.
Bedste bar/diskotek?
Er der nogle steder, jeg SKAL besøge/opleve, før jeg er inde i en rigtig O'ense-stemning?
Hvilke steder ville specielt være gode at løbe? Er der fx et stadion (bane) man frit kan benytte? Park, skovområde osv.
Nogle specialbutikker, som er ekstra gode? En slagter fx. (Jeg elsker at lave god mad, og er blevet benådet med en lejlighed med et helt nyt køkken med fantastisk udstyr)
Hvordan er folk generelt? Både på gaden i hverdagen og i bylivet? Når jeg er i byen i Næstved, kan jeg jo sagtens mærke, at det er langt mere lokalt og de samme mennesker hver gang, og jeg ender derfor altid op sammen med en anden gruppe end den jeg tog derhen med. Jeg kan jo mærke kæmpe forskel på fx Næstved og København, og har lidt en forventning om, at Odense er en kombination af de to, men jeg ved ikke hvad jeres indtryk er?
Kommer jeg til at tale med fynsk dialekt om et år? :cry:

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

OliverDK skrev:Haha, den er fandeme svær :lol:
Hmm. Okay, lad os starte med nogle helt simple så.
O'ense Pils er forresten øverst på min første indkøbsliste!

Bedste pizza? Eller generelt bare gode madsteder.
Bedste bar/diskotek?
Er der nogle steder, jeg SKAL besøge/opleve, før jeg er inde i en rigtig O'ense-stemning?
Hvilke steder ville specielt være gode at løbe? Er der fx et stadion (bane) man frit kan benytte? Park, skovområde osv.
Nogle specialbutikker, som er ekstra gode? En slagter fx. (Jeg elsker at lave god mad, og er blevet benådet med en lejlighed med et helt nyt køkken med fantastisk udstyr)
Hvordan er folk generelt? Både på gaden i hverdagen og i bylivet? Når jeg er i byen i Næstved, kan jeg jo sagtens mærke, at det er langt mere lokalt og de samme mennesker hver gang, og jeg ender derfor altid op sammen med en anden gruppe end den jeg tog derhen med. Jeg kan jo mærke kæmpe forskel på fx Næstved og København, og har lidt en forventning om, at Odense er en kombination af de to, men jeg ved ikke hvad jeres indtryk er?
Kommer jeg til at tale med fynsk dialekt om et år? :cry:
Pizza: De bedste restauranter er Mamma's og Italiano. Slice og take-away er Piccolo og Peach Pit.

Bar/diskotek: Jeg kan bedst lide Christian Firtal, da de har et godt udvalg af forskellige øl. Det er stille og roligt. Man skal dog tage en tur på Tinsoldaten, når man er på vej hjem fra byen. Det er en bestemt type mennesker der kommer der :)

Must-see places i O'ense: Man skal på en solskins dag gå en tur rundt om skovsøen og få en gammeldavs hos ismanden.

Løbesteder: Langs Odense Å forbi OB's baner (Ådalen). Rigtig god rute.

Butikker: Jeg ved sgu ikke rigtig. Vi er glade for Rosengårdcentret i Odense :)

Opførsel i byen: Store armbevægelser er ikke vejen frem. Det er tydeligt, når en Københavner får forvildet sig til byen :)

Dialekt: Det er kun de heldige få, der taler som englene synger. Du lærer det aldrig :)

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Tak Storken :cool:
Jeg kommer nok til at udforske byen i løbeskoene de første par måneder. Glæder mig til at flytte derover!

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Badabing »

OliverDK skrev:Haha, den er fandeme svær :lol:
Hmm. Okay, lad os starte med nogle helt simple så.
O'ense Pils er forresten øverst på min første indkøbsliste!

Bedste pizza? Eller generelt bare gode madsteder.
Bedste bar/diskotek?


Er der nogle steder, jeg SKAL besøge/opleve, før jeg er inde i en rigtig O'ense-stemning?
Hvilke steder ville specielt være gode at løbe? Er der fx et stadion (bane) man frit kan benytte? Park, skovområde osv.
Nogle specialbutikker, som er ekstra gode? En slagter fx. (Jeg elsker at lave god mad, og er blevet benådet med en lejlighed med et helt nyt køkken med fantastisk udstyr)
Hvordan er folk generelt? Både på gaden i hverdagen og i bylivet? Når jeg er i byen i Næstved, kan jeg jo sagtens mærke, at det er langt mere lokalt og de samme mennesker hver gang, og jeg ender derfor altid op sammen med en anden gruppe end den jeg tog derhen med. Jeg kan jo mærke kæmpe forskel på fx Næstved og København, og har lidt en forventning om, at Odense er en kombination af de to, men jeg ved ikke hvad jeres indtryk er?
Kommer jeg til at tale med fynsk dialekt om et år? :cry:
Bedste pizza: Jeg kan sige +1 på Peach Pit og Piccolo i byen om aftenen. De mere fedtede pizzeriaer er Istanbul og Emils Hot House, hvis du virkelig skal have dårlig samvittighed. Mamma's er også ret godt, hvis man skal spise aftensmad.

Bedste bar/diskotek: Jeg synes det er ret sjovt at drikke dato på Viggos. (Drik 10 øl på en aften, og få dit eget krus med navn og dato på samt en 11. gratis øl eller anden drikkevare gratis. Hvis du undervejs falder i søvn, kaster op, snyder med dine øl ved at tage dem med på toilettet og hælde fra o.lign., bliver du disket. Du får 2 timer til at spise mad i, som fungerer som pause, og du bestemmer helt selv om/hvornår du vil holde den.) Ret sikker på, at FCBarcelonaChr meget ofte holder til her.

LA Bar er også ganske fint. 50% på al sprut og flasker inden midnat og generelt gode tilbud + tequila-shots til 10 kr. stykket. 20+ år. Sørg for at komme i god tid hvis muligt, for det er virkelig dårligt indrettet og der bliver hurtigt proppet og det er bare svært at komme igennem folk, fordi der nemt opstår flaskehalse.

Honrable mentions:

Bodegaen - God barstemning, man kan rafle og spille Jenga og ordentlig øl.
Heidi's - Tyrolerbar med dans på bordene og DJ Anton musik. Jeg synes det er ok i bidder, men nogle folk er helt pjattede med det. Også okay øl
Boogies - Lidt mere alternativt sted. Det er lidt mere her hipsterne kommer, og damerne er pæne.
Sir Club - Også en alternativ bar, der er poolborde og live musik ind i mellem.
The Australian Bar aka A-bar - Diskoteket for alle gymnasie-folk. 18+ Fyre/pige-ratio på 80/20%
The Gym - Her kommer der folk, der går i bøllehat og så meget sort tøj som muligt. De spiller trap-musik og har samples med airhorn
Blomsten & Bien - Serverer strawberry daiquiris og tiltrækker mange damer, og fyre, der prøver at score.


Løbebane: Jeg ved, at der er et atletikstadion ved SDU Campus. Om det er for hvem som helst eller man skal være medlem ved jeg ikke.

Butikker, der er værd at nævne: Rosas Tapas på Christian Sonnes Vej. Hun sælger alt hvad der findes i et catalansk køkken. Prisen er dog lidt i den dyre ende, men det er kvalitet.

Folk i byen: Når jeg selv kommer fra en by, hvor man er bekendt med det faste klientel, hvis man bare besøger stedet med jævne mellemrum, så vil jeg sige at fynboer generelt er meget hyggelige og venlige folk, og det er nemt at indføre korte samtaler osv. Den der med at støde på andre i byen man kender og ende med at gå hjem med andre end dem er ret usandsynlig i Odense. Når man tager en gruppe af sted, tager man (i hvert fald i alle mine tilfælde) sandsynligvis hjem med dem man tog af sted med. I byen i weekenden er der selvfølgelig typer, hvor man ved med det samme, man ikke skal provokere eller komme med dumsmarte bemærkninger. Brug din almindelige sunde fornuft, og du klarer dig fint. Som jyde er det også nemt at regne ud, at man ikke skal være smart og lige konstant "1 uppe" folk og ellers være træls.

Dialekt: En af mine venner hjemmefra har kommenteret på min dialekt og sagt, at man kan høre på mig, at jeg til dagligt bor i Odense (han har til gengæld familie fra Odense, så det er nemt for ham at genkende det) imens andre fra vennegruppen hjemmefra siger at det overhovedet ikke bemærkes, hvorimod folk i Odense siger at jeg lyder virkelig jysk, så jeg ville ikke bekymre mig hvis jeg var dig mht. accenten. :glad:
Jeg har nemlig selv frygtet at lyde ligesom Polle fra Snave, når jeg har hørt mine venner, der bor i København der ender med at tale ret københavnsk når de er hjemme. Der er et eller andet, der bevæger sig inde i en, når man hører en jyde snakke som sårn en ræddi' kjøwenhawner
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Badabing skrev:The Gym - Her kommer der folk, der går i bøllehat og så meget sort tøj som muligt. De spiller trap-musik og har samples med airhorn
phpBB [video]


!?!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster