Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Guys, jeg har lige fået et brev fra et eller andet random ass advokatfirma. Der står noget med, at jeg på et tidspunkt i februar har hentet ét afsnit af Black Sails (jeg har ikke læst det endnu, kæresten ringede og overbragte nyheden) Meeen; den IP der står passer dog overhovedet ikke med min nuværende IP, den passer heller ikke med IP'en på mit mobildata og der har været utallige problemer med vores netværk så vi har både fået ny router og nulstillet flere gange - både fra os selv og fra Yousee af. What do? De tilbyder et forlig på 1950 kroner og er mega fucking paranoid når det kommer til sådan noget, så overvejer bare at betale. Er bare bange for at få flere breve og for at ignorere dem som flere tusinde har gjort.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af A$AP »

Har også modtaget et i August, skrev en mail til dem om at jeg ikke kender noget til det, og at jeg derfor ikke vil betale det beløb de skrev. De sendte et brev mere til mig, jeg ignorerede det, og mere skete der ikke. Det var i øvrigt fra Njord Law film eller sådan noget. Hvis jeg absolut skal downloade film på ''ulovlig'' vis, så er det alle andre film end The Expendables 3.

Jeg tror dog ikke engang at man behøver at svare på deres første brev, jeg gjorde det bare fordi at jeg havde læst flere steder at andre også gjorde det. Det andet brev var næsten bare det samme som det første, bare kortere og mere præcist. Det skete dog aldrig noget igen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af zqa »

Du skal bare ignorere det.
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:Har også modtaget et i August, skrev en mail til dem om at jeg ikke kender noget til det, og at jeg derfor ikke vil betale det beløb de skrev. De sendte et brev mere til mig, jeg ignorerede det, og mere skete der ikke. Det var i øvrigt fra Njord Law film eller sådan noget. Hvis jeg absolut skal downloade film på ''ulovlig'' vis, så er det alle andre film end The Expendables 3.

Jeg tror dog ikke engang at man behøver at svare på deres første brev, jeg gjorde det bare fordi at jeg havde læst flere steder at andre også gjorde det. Det andet brev var næsten bare det samme som det første, bare kortere og mere præcist. Det skete dog aldrig noget igen.
Har læst flere steder, at Njord skulle være mere samarbejdsvillige og venlige i tonen end Opus. Jeg har åbenbart fået fra Opus og de virker næsten truende i deres breve. Er bange for at tage den approach du har taget - mine værste mareridt er RKI, retssager, advokater m.m.

Hvad var beløbet på i dit brev, hvis jeg må spørge?



Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af A$AP »

Så vidt jeg husker, var det enten 2.200 eller 2.500kr. Jeg tror dog, grundlæggende at indholdet er det samme om det er fra Njord eller Opus. Der er dog ikke så meget de kan gøre, hvis man bare ignorere det, eller skriver til dem at man ikke kender noget til det.

Det er skræmmebreve, og nogle gange er de sikkert heldige med at folk bliver skræmt nok, til faktisk at betale de penge. Jeg var dog også virkelig paranoid da jeg fik mit.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:Så vidt jeg husker, var det enten 2.200 eller 2.500kr. Jeg tror dog, grundlæggende at indholdet er det samme om det er fra Njord eller Opus. Der er dog ikke så meget de kan gøre, hvis man bare ignorere det, eller skriver til dem at man ikke kender noget til det.

Det er skræmmebreve, og nogle gange er de sikkert heldige med at folk bliver skræmt nok, til faktisk at betale de penge. Jeg var dog også virkelig paranoid da jeg fik mit.
Stod din IP også specificeret? Og var dit navn/efternavn i brevet?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Du kan som regel slippe helt ud af det ved at skrive at dit netværk har været pivåben.
De bruger ikke krudt på at køre den videre så.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Har sendt en mail afsted nu. Hold kæft man, de har ødelagt hele min fucking dag.

Tak for hjælpen, fellas!

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af A$AP »

Tello skrev:
A$AP skrev:Så vidt jeg husker, var det enten 2.200 eller 2.500kr. Jeg tror dog, grundlæggende at indholdet er det samme om det er fra Njord eller Opus. Der er dog ikke så meget de kan gøre, hvis man bare ignorere det, eller skriver til dem at man ikke kender noget til det.

Det er skræmmebreve, og nogle gange er de sikkert heldige med at folk bliver skræmt nok, til faktisk at betale de penge. Jeg var dog også virkelig paranoid da jeg fik mit.
Stod din IP også specificeret? Og var dit navn/efternavn i brevet?
Jep.

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Ialocin »

Vi har også fået et brev fra OPUS om The Hateful Eight selvom ingen i lejligheden har set filmen. Vi svarede at vi ikke kendte noget til det, og at netværket har været brug af mange forskellige i den periode, hvor filmen skulle være ulovligt downloadet. De svarede med et brev, hvor de gentog sig selv. Jeg tror ikke der sker mere i sagen, da det virker som om de skyder med løst krudt. Der er i hvert fald mange der har modtaget breve om The Expendables 3(4?) og The Hateful Eight, selvom de aldrig har set filmene.

Chill out! Landskamp om lidt! Med Fisse-Mike på midten endda!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Du skal bare ignorere det.
Endte du med at gøre det?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:
zqa skrev:Du skal bare ignorere det.
Endte du med at gøre det?
Selvfølgelig.
Min far har også fået et. Han fattede hat af det :D
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Ialocin skrev:Vi har også fået et brev fra OPUS om The Hateful Eight selvom ingen i lejligheden har set filmen. Vi svarede at vi ikke kendte noget til det, og at netværket har været brug af mange forskellige i den periode, hvor filmen skulle være ulovligt downloadet. De svarede med et brev, hvor de gentog sig selv. Jeg tror ikke der sker mere i sagen, da det virker som om de skyder med løst krudt. Der er i hvert fald mange der har modtaget breve om The Expendables 3(4?) og The Hateful Eight, selvom de aldrig har set filmene.

Chill out! Landskamp om lidt! Med Fisse-Mike på midten endda!
Der er også mange der har modtaget med Black Sails. Hvornår fik du det sidste brev?

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15014
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1123 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

http://www.antipiratgruppen.dk
Her står alt hvad du/I skal gøre ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster