Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af !Option »

Tello skrev:Men døjer de Franske ikke helt vildt med motorer og rust? Min kollega måtte have skiftet Motor i hans, og få fikset noget rust efter nogle år.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Det er efterhånden en gammel skrøne som er svær at aflive. Den 1,5 diesel motor som ligger i de nævnte modeller er ekstremt anmelder rost. Det er den samme som ligger i flere af Nissans modeller, og selv Mercedes kører med den i nogle af deres mindre modeller.

Mht. rust har jeg intet spottet overhovedet. Jeg har selvfølgelig også fået den undervognsbehandlet.
Rey Abi!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af !Option »

Tello skrev:https://www.stsbiler.dk/brugte-biler/bi ... is-2206872

Har haft kigget på den her.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Sikkert også fin, men der får i godt nok problemer med at få en barnevogn med ;-)
Rey Abi!

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev:
Tello skrev:Men døjer de Franske ikke helt vildt med motorer og rust? Min kollega måtte have skiftet Motor i hans, og få fikset noget rust efter nogle år.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Det er efterhånden en gammel skrøne som er svær at aflive. Den 1,5 diesel motor som ligger i de nævnte modeller er ekstremt anmelder rost. Det er den samme som ligger i flere af Nissans modeller, og selv Mercedes kører med den i nogle af deres mindre modeller.

Mht. rust har jeg intet spottet overhovedet. Jeg har selvfølgelig også fået den undervognsbehandlet.
Men diesel? Vi kører ikke ret meget. Jeg har 6 km hver vej, og damen har 14 hver vej (jeg giver hende tit et lift). Så er der de obligatoriske ture til Ålborg og Århus m.m. Men i hverdagene er det max 40 km, hvis jeg både kører damen på arbejde, selv kører på arbejde og tilbage og så henter hende igen. Normalt er det ellers max 20 om dagen - inklusiv indkøb m.v.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev:
Tello skrev:https://www.stsbiler.dk/brugte-biler/bi ... is-2206872

Har haft kigget på den her.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Sikkert også fin, men der får i godt nok problemer med at få en barnevogn med ;-)
Hvad med bagageplads i Clioen?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 917
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af !Option »

Med det kørselsbehov skal i selvfølgelig ikke have en diesel, men en benzin. Den har jeg dog også kun hørt positivt om.

Pladsen i Clioen er selvsagt mindre end Meganen. Vi prøvede begge to, og endte som sagt med Meganen. Hovedsageligt på grund af den ekstra plads. Der kan dog godt være en familie i en Clio, og du kan også godt få en barnevogn i bagagerummet hvis du bare piller hjulene af, hvilket ikke er nødvendigt i Meganen.

Min erfaring er, at det er rart at slippe for at skulle gøre for meget når der skal pakkes barnevogn sammen :lol:
Rey Abi!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5439
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 569 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Yaris er bundsolid og konservativ.. men igen - er der plads til en barnevogn.. det er der næppe, så skal du nok op i en Auris, og de er dyere..

MEn en Yaris har plads til en Emmajunge klapvogn med lift (som vi brugte istedet for barnevogn) - og hvis du fnder en hybrid -så er du billig kørende uden store problemer..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

!Option skrev:Med det kørselsbehov skal i selvfølgelig ikke have en diesel, men en benzin. Den har jeg dog også kun hørt positivt om.

Pladsen i Clioen er selvsagt mindre end Meganen. Vi prøvede begge to, og endte som sagt med Meganen. Hovedsageligt på grund af den ekstra plads. Der kan dog godt være en familie i en Clio, og du kan også godt få en barnevogn i bagagerummet hvis du bare piller hjulene af, hvilket ikke er nødvendigt i Meganen.

Min erfaring er, at det er rart at slippe for at skulle gøre for meget når der skal pakkes barnevogn sammen [emoji38]
Totalt construction work for at få barnevognen derom [emoji1] Nej, men det lyder fint fint alligevel. En klapvogn kunne evt. være alternativet.

Tak for svarene! Så fik jeg åbnet øjnene lidt omkring Renault. Har ellers haft en fandens masse fordomme [emoji3]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

SpillerSomMESSI skrev:Yaris er bundsolid og konservativ.. men igen - er der plads til en barnevogn.. det er der næppe, så skal du nok op i en Auris, og de er dyere..

MEn en Yaris har plads til en Emmajunge klapvogn med lift (som vi brugte istedet for barnevogn) - og hvis du fnder en hybrid -så er du billig kørende uden store problemer..
Auris er dyrere, men dem har jeg også haft kigget på. Havde vores arbejdssituation herhjemme været lidt mere sikker et par år frem i tiden, så havde jeg valgt enten valgt en Auris eller en Qashqai, og ellers kunne jeg lease en Porsche (never gonna happen, too expensive), nu hvor jeg er i Skive [emoji6]

Har linket til en Yaris fra kære STS biler på Viborgvej, længere oppe i tråden, i et af mine tidligere indlæg. Og en klapvogn ville ikke være et problem, tænker jeg ikke (med mindre damen har store ambitioner).

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10042
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 385 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kubala »

Har andre problemer med at logge på FB og Messenger? Der er en eller anden uventet fejl med fejlkode 2, hver gang, jeg prøver at logge på.

emo
Indlæg: 17768
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Facebook og Insta har en del issues pt..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

Kubala
Indlæg: 10042
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 385 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Kubala »

Aha, ok. Og tak.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Nogen der har erfaringer med leasing?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Af hvad? :lol: Biler?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17768
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

... af daaaam, aarrh!!! ;-)
Allez...

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Tello »

Skydefinten skrev:Af hvad? [emoji38] Biler?
Sådan cirka [emoji1] Nej, det er egentlig bare for at høre ups and downs. Scouter bare.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster