Funny/Mental Retardation

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af A$AP »

Hvilken latterlig liste. Og hvis den er lavet for at bevise at deres trup er bedre end vores, og for at retfærdiggøre at man ikke henter nye spillere ind, så bliver det sjovt at se deres reaktioner når en dårligere trup igen vinder ligaen for næsen af dem, og at de nu kan prale af 1 ligamesterskab på 9 år. Deres forventninger til deres hold må vel bare ikke være specielt høje.

Og så er det jo bare et spørgsmål om personlig præference. Undtagen de åbenlyse. Som for eksempel Denis > Lucas.

Og jeg tvivler på at vedkommende overhovedet kender til Cillessens niveau. Jeg synes så at Piqué > Pepe. Varane vs Umtiti (x) hvis ikke 2, jeg synes reals forsvar er klart stærkest når det er Pepe og Ramos, Varane var stærk under Mourinho, ikk så meget nu imo. Og jeg ved ikke hvad han dømmer Paco ud fra, jeg er for eksempel på ingen måde overhovedet imponeret af Morata efter det han har vist i denne sæson indtil videre, og under EM.

Meen, lad dem nu bare hygge sig, det er vel altid sådan her i starten af sæsonen.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Når det kommer til moratta så kan jeg ikke se hvorfor han skulle være bedre end paco? Han har ikke vist mere i Juve end paco har i Valencia.
Paco var ikke engang udtaget til EM slutrunden for Spanien, hvor Morata var førsteangriber og holdets topscorer. Det siger vist alt. Og det skal endda nævnes, at jeg er ret vild med købet af Paco.

Men hensyn til Varane vs Umtiti, så får vi i aften at se hvem der starter for landsholdet mod Italien.
Hmm jeg kan ikke forstå hvorfor landsholdsfodbold skal fungere som en målestok for spillernes niveau. Vil hellere se på det niveau de har lagt for dagen på deres klubhold og der kan jeg ikke se hvad der adskiller Paco og Morata. De har leveret tæt på det samme over de sidste år og her har Paco endda spillet på et hold i kæmpe krise mens Morata har spillet for det KLART bedste hold i serie a.
Det siger netop en del om spillerne, at Paco spillede for et hold i krise og Morata spillede for Juventus. Derudover fortæller landsholdet jo noget om spillernes præstationer på klubhold, da det er grundlaget for deres udtagelse.

Paco er et glimrende talent, men Morata har bare vist mere i sin karriere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Piquénbauer »

Det siger netop en del om spillerne, at Paco spillede for et hold i krise og Morata spillede for Juventus.
Ja det siger vel at han gjorde det så godt at han nu er blevet købt af verdens bedste hold?

Og jeg deler ikke dit syn på landsholdet som en indikator for niveau. Det er set utallige gange at der er blevet set bort fra spillere selvom de har gjort det fornemt på deres klubhold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Det siger netop en del om spillerne, at Paco spillede for et hold i krise og Morata spillede for Juventus.
Og jeg deler ikke dit syn på landsholdet som en indikator for niveau. Det er set utallige gange at der er blevet set bort fra spillere selvom de har gjort det fornemt på deres klubhold.
Der er sikker massere af spillere, der er blevet snydt for landsholsdeltagelse. Det ændrer bare ikke på, at man i klart størstedelen af tilfældene kan være sikker på, at den startende angriber for landsholdet ved en slutrunde er bedre end en angriber, der ikke er blevet udtaget.

Selvom man kan kunne nævne fire hold fra EM, hvor den bedste angriber ikke var udtaget, så var der 20 hold, hvor det forholdt sig anderledes. Derfor er landsholdsdeltagelse et reelt argument, da det vil være retvisende i langt størstedelen af tilfældene.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af emo »

Moratta er god, men så er det også det. Ikke vildt mange begræder hans afgang fra Juventus, han er lidt for begrænset i sin spillestil. Det er også klart at når du spiller for Juve så vil du stå foran en der spiller i Valencia, hvis i begge er unge og upcomings.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

Velkommen i klubben emo. Vi er indtil videre tre medlemmer, der har det til fælles ikke at kunne stave til Morata :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Det siger netop en del om spillerne, at Paco spillede for et hold i krise og Morata spillede for Juventus.
Og jeg deler ikke dit syn på landsholdet som en indikator for niveau. Det er set utallige gange at der er blevet set bort fra spillere selvom de har gjort det fornemt på deres klubhold.
Der er sikker massere af spillere, der er blevet snydt for landsholsdeltagelse. Det ændrer bare ikke på, at man i klart størstedelen af tilfældene kan være sikker på, at den startende angriber for landsholdet ved en slutrunde er bedre end en angriber, der ikke er blevet udtaget.

Selvom man kan kunne nævne fire hold fra EM, hvor den bedste angriber ikke var udtaget, så var der 20 hold, hvor det forholdt sig anderledes. Derfor er landsholdsdeltagelse et reelt argument, da det vil være retvisende i langt størstedelen af tilfældene.
Eller også kan det være fordi den angriber passer bedre ind i planerne. Men der er ingen grund til at køre den længere ud. Jeg vægter overhovedet ikke landsholdsfodbold og for mig kan man sådan ca bruge det til nada.

Jeg ser to unge spillere som ca har leveret det samme og jeg har svært ved at se hvad der gør morata til en klart bedre spiller end paco.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Det siger netop en del om spillerne, at Paco spillede for et hold i krise og Morata spillede for Juventus.
Og jeg deler ikke dit syn på landsholdet som en indikator for niveau. Det er set utallige gange at der er blevet set bort fra spillere selvom de har gjort det fornemt på deres klubhold.
Der er sikker massere af spillere, der er blevet snydt for landsholsdeltagelse. Det ændrer bare ikke på, at man i klart størstedelen af tilfældene kan være sikker på, at den startende angriber for landsholdet ved en slutrunde er bedre end en angriber, der ikke er blevet udtaget.

Selvom man kan kunne nævne fire hold fra EM, hvor den bedste angriber ikke var udtaget, så var der 20 hold, hvor det forholdt sig anderledes. Derfor er landsholdsdeltagelse et reelt argument, da det vil være retvisende i langt størstedelen af tilfældene.
Eller også kan det være fordi den angriber passer bedre ind i planerne. Men der er ingen grund til at køre den længere ud. Jeg vægter overhovedet ikke landsholdsfodbold og for mig kan man sådan ca bruge det til nada.
Det vil altid fortælle noget om en spillers evner, hvis han starter på det spanske landshold. Det er i hvert fald klart at foretrække fremfor ikke at blive udtaget.

Du skrev sjovt nok nedenstående for under en uge siden, da det støttede op om dit syn på Roberto:
http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?p=444253#p444253
http://fcb.dk/debat/viewtopic.php?p=444591#p444591

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af emo »

Storken skrev:Velkommen i klubben emo. Vi er indtil videre tre medlemmer, der har det til fælles ikke at kunne stave til Morata :glad:
Jeg scrollede helt i toppen for at se hvordan man gjorde, en skrev det med to 't" og jeg copy pastede bare. Hader det navn, forveksler ham altid med Beppe Marotta!
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe ja og der fik du hurtigt fejet det til side da det ifølge dig ikke fortalte noget om Roberto overfor bellerin.

Og det jeg prøver på at sige er at det ligeså vel kan fortælle noget om træneren. VdB var notorisk konservativ når det kom til sin starter og de spiller han udtog. Så derfor mener jeg heller ikke at casilias var bedre end de gea eller koke/thiago var dårligere end cesc.

Paco har været anfører for Valencia og leveret et fint antal mål og assists. Det mener jeg er ligeså imponerende som hvad morata har præsteret. Og det ændrer lidt flere landskampe sgu ikke på.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Hehe ja og der fik du hurtigt fejet det til side da det ifølge dig ikke fortalte noget om Roberto overfor bellerin.

Og det jeg prøver på at sige er at det ligeså vel kan fortælle noget om træneren. VdB var notorisk konservativ når det kom til sin starter og de spiller han udtog. Så derfor mener jeg heller ikke at casilias var bedre end de gea eller koke/thiago var dårligere end cesc.

Paco har været anfører for Valencia og leveret et fint antal mål og assists. Det mener jeg er ligeså imponerende som hvad morata har præsteret. Og det ændrer lidt flere landskampe sgu ikke på.
Vi er fuldstændigt enige om, at Del Bosque var en konservativ træner. Det er heller ikke sådan, at hans beslutninger står som noget helligt hos undertegnede. Det var grotesk, at Casillas startede indtil EM.

Jeg er bare af den mening, at landsholdsdeltagelse fortæller noget om en spiller (især til slutrunder). Landstræneren er sandsynligvis den person, der bruger flest kræfter på at finde ud af om Spiller A fra Klub X er bedre end Spiller B fra Klub Y. Derudover har han et helt team af trænere, scouts, analytikere osv til sin hjælp.

Der er selvfølgelig eksempler på, at træneren tydeligvis vælger den inferiøre spiller, men man må formode, at han gør sig nogle grundige overvejselser. Derfor er det interessant at kigge på hvem han vælger. Han har trods alt et helt andet beslutningsgrundlag end os andre, der bare sidder i sofaen og smider om os med meninger :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Piquénbauer »

Vi nærmer os hinanden! Men jeg synes sgu stadig det er søgt at bruge moratas deltagelse ved EM som et bevis på at han er en klart bedre spiller end paco. Klubmæssigt har de leveret stort set det samme og de befinder sig også i samme situation nu hvor de begge er reserver på et spansk tophold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Vi nærmer os hinanden! Men jeg synes sgu stadig det er søgt at bruge moratas deltagelse ved EM som et bevis på at han er en klart bedre spiller end paco. Klubmæssigt har de leveret stort set det samme og de befinder sig også i samme situation nu hvor de begge er reserver på et spansk tophold.
Mit syn på Morata stammer hovedsageligt fra sæsonen 14/15, hvor han var rigtig god. Han kom ned på jorden i sidste sæson, hvilket jeg muligvis har ignoreret en smule. Det vil jeg ikke afvise :glad:


En lille historie omkring det her med trænerens syn på tingene og dertilhørende beslutninger:
Matthew Benham er ejeren af bettingsyndikatet SmartOdds, der har tjent milliarder på betting. Han har efterfølgende købt klubberne Brentford og FC Midtjylland. Han blev på en konference spurgt ind til, hvad han havde lært fra sit ejerskab i de her to klubber, som man kunne bruge i betting.

Han svarede, at han havde fået forståelse for, at trænerne tit tog de rigtige beslutninger med hensyn til valg af startopstilling, selvom det ikke altid virkede sådan set udefra. Trænerne havde meget mere viden end alle andre, hvilket gav et helt andet beslutningsgrundlag. Det kunne være præstationer til træning, spillernes motivation, taktiske hensyn osv, der fik træneren til at ændre startopstillingen fra det konventielle. Derudover har træneren en kæmpe motivation for at vælge den optimale startopstilling, da han har noget på spil.

Det synes jeg egentlig var meget interessante betragtninger, når nu det kom fra en fyr, der har tjent så mange penge på at analysere fodboldkampe.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af Storken »

emo skrev:
Storken skrev:Velkommen i klubben emo. Vi er indtil videre tre medlemmer, der har det til fælles ikke at kunne stave til Morata :glad:
Jeg scrollede helt i toppen for at se hvordan man gjorde, en skrev det med to 't" og jeg copy pastede bare. Hader det navn, forveksler ham altid med Beppe Marotta!
Skal vi ikke bare blive enige om at give Piquénbauer skylden?

:grin:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Funny/Mental Retardation

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:
emo skrev:
Storken skrev:Velkommen i klubben emo. Vi er indtil videre tre medlemmer, der har det til fælles ikke at kunne stave til Morata :glad:
Jeg scrollede helt i toppen for at se hvordan man gjorde, en skrev det med to 't" og jeg copy pastede bare. Hader det navn, forveksler ham altid med Beppe Marotta!
Skal vi ikke bare blive enige om at give Piquénbauer skylden?

:grin:

Alti' alti'
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster