Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg var selvfølgelig også nødt til at bestille den. Er med dig hele vejen, bro.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Er i øvrigt på 5. lyt af albummet, og helt på røven over det.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Bruce spiller på camp nou på lørdag. Det var dog et dejligt sted at skulle til koncert.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Ialocin
Indlæg: 734
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Musik

Indlæg af Ialocin »

Radiohead all the way! Fuck det er fedt!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Er det nye album på Spotify?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Nej, vist nok nærmest alle andre steder end Spotify!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Yousee musik, har det... Overraskende at de er før Spotify

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Radiohead/Thom Yorke har ligget i krig med Spotify, så måske er det der, skoen trykker. Selv om de to singler fra albummet ligger på Spotify.

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

JonasV skrev:Radiohead/Thom Yorke har ligget i krig med Spotify, så måske er det der, skoen trykker. Selv om de to singler fra albummet ligger på Spotify.
Mon ikke det kommer på Spotify 17. juni? Det er i hvert fald der CD- og vinyl-udgaverne afsendes (og så er der os, der må vente til september... :smile: )
Er der en gratis-version af Yousee musik? Tænker det måske er fordi Spotify er gratis (og kunstnere er dårligt betalt), at det ikke er der (endnu).
Kan dog se, det er tilgængeligt flere andre steder: http://smarturl.it/rhAMSP bla. iTunes, Tidal og Google Play - ved dog ikke om de har en gratis-version?
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jo, den er skam gratis på Tidal - og lå der på udgivelsestidspunktet, sharp. Det er derfor jeg tænker at det ligger lidt i forlængelse i Thom Y. vs. Spotify-krigen.

kklaus
Indlæg: 9729
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Jeg synes det nye Radiohead bliver bedre og bedre for hver gang jeg hører det - og det var altså ret godt første gang. Men for det hele ikke skal handle om Radiohead, så kommer her lige fem albums, jeg har hørt en del på det sidste. Nogle af dem har været nævnt før, men pyt :smile:

King Gizzard & The Lizard Wizard - Nonagon Infinity
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige til det her, men et eller andet sted, så lyder det fuldstændigt som man ville tro et band ved navn 'King Gizzard & The Lizard Wizard' ville lyde. Det er mærkeligt, kaotisk, men fedt. Albummet er konstrueret som var det ét langt nummer og så er der en flydende overgang mellem sidste og første nummer, så hvis man smider det på repeat, kører det bare i en lang, uendelig, smøre.
phpBB [video]


HÆLOS - Full Circle
Nogle steder lyder det lidt som The xx, andre steder er der lidt London Grammar over det. Generelt er det dog særdeles glimrende.
phpBB [video]


Liima - ii
Efterklang + en finne. Jonas har nævnt det tidligere. Det er godt.
phpBB [video]


Kevin Morby - Singing Saw
En af mine favoritter i øjeblikket.
phpBB [video]


Moderat - III
Elektronisk. Rart.
phpBB [video]



Bonus, fem hurtige: Radical Face, PJ Harvey, Lust For Youth, Woods og Cody. Bum. Så får i ikke flere.

Explosions In The Sky
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Fede anbefalinger, kklaus. Mange tak. Det er fint med lidt ny musik, når man lige holder en lille pause fra Radiohead. Her er et par anbefalinger fra mig:

White Lung - Paradise
White Lungs seneste album var mit yndlingsalbum i 2014, så jeg har set frem til deres nye. Det skuffer heldigvis ikke. Fremragende album, hvor der er skruet op for poppen og ned for punken, uden dog at miste kvalitet.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Eagulls - Ullages
På tredjepladsen i 2014 havde jeg Eagulls. De har også lige udgivet et nyt album, og de har også bevæget sig væk fra punklyden, og det er også fremragende. Der er lidt ondsindet The Smiths (The Cure?) over dem nu, og det passer mig rigtig fint.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Culture Abuse - Peach
Culture Abuse er også catchy punk, men med en mere skramlet produktion og en undertone af garage rock og grunge. Det støjer bare på en god måde, mere er der ikke rigtigt at sige.
Spoiler
Vis
Ingen videoer, men her er et godt nummer.
LUH - Spiritual Songs for Lovers to Sing
Ellery James Roberts fra WU LYF (som i øvrigt udgav et af de allerbedste album i 2011) er gået solo sammen med kæresten. Det er blevet til LUH, der er det ultimative det-her-burde-ikke-virke-men-det-gør-det-band. Det er skiftevist latterligt og fantastisk, engang imellem også på samme tid. Det er ultrapolitisk episk pop.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Parquet Courts - Human Performance
Endnu et tidligere punkband, der har udviklet deres lyd i en helt ny retning. Der er en del anmeldere, som har sammenlignet deres nye lyd med Velvet Underground, men jeg synes mere, at der er lidt Beat Happening over det. Uanset hvad det er suveræn rock.
Spoiler
Vis
phpBB [video]
Deakin - Sleep Cycle
Nu skal det hele jo ikke bare være (tidligere) støjende bands, så Deakins debutalbum får også lige en anbefaling. Deakin er sporadisk medlem af Animal Collective, og det kan man sagtens høre. Det er et bedre Animal Collective-album end det som de udgav tidligere på året. Særligt nummeret Just Am (se spoiler) er behageligt.
Spoiler
Vis
phpBB [video]

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Så er der billetter til Manic Street P i Royal Albert Hall på mandag. Ja for faaan!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Stærkt Skyde! Husk at vælte JDB hvis vi ikke vinder imorgen.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Top. Det har ikke været nødvendigt at vælte nogen de seneste 3 kampe, men står klar ved scenen
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster