Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:
Blaugrana92 skrev::roll:
Hahahaahhaha jeg vidste det
De sidste par sider i den her tråd, har bare været den værste omgang gatekeeping.

"Det der er ikke rigtig rap."
"Alle de nye er fake."
"Kunstnere født efter 1996 er talentløse."


Osv. osv. osv. Man bliver så træt af sådan noget ...
Prøv at sammenligne på tværs af Run-DMC, MC Hammer, Wu-Tang Clan, Tupac, Biggie, Nas, Eminem, Snoop Dogg, Kendrick Lamar og hvem I nu ellers lige anser for "rigtige" rappere og hip-hop kunstnere, og så indse at der i mange tilfælde er enormt stor forskel på dem, både melodisk, lyrisk og for så vidt angår flow. Der er altså ikke nogen opskrift på hip-hop eller rap, og der er overvejende stor sandsynlighed for, at det som I mener er "rigtig" hip-hop også ville blive set skævt til for 30-35 år siden. Lad nu være med at være så fandens forskrækkede og mavesure, når kunstnere indenfor en eller anden musikgenre eksperimenterer og bevæger sig lidt ud i det ukendte.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:Argh. Den yngre Lil Wayne var dygtig. Men enig i, at den ældre Lil Wayne fra omkring 2008-2009 har været skod og hans teskter giver ingen mening, men det er, hvad du vel får ud af det, når du drikker lean 24/7 i den periode der, så virker ens hjerne ikke.

Den yngre Lil Wayne var en dygtig rapper.

Og Snopp Dogg skal bare holde sin kæft og lade være med at pege fingre ad nogen, når manden lavede en fucking sang med skidespælleren KATO fra fucking Danmark. Ja, Snopp. Sit yo fucking ass down. Du har lavet lort i flere år. Du er selv med til at forpeste hiphop-verdenen.
Den video jeg postede, for you to see, var en sang fra et mixtape fra 2017. Hans 'wordplay' er nok også det vildeste omkring Wayne.
I'm a Hot Boy under air conditionin'
Shoot the gun with the left arm limpin'
George Jefferson in all seven minutes
Got a hot girl off television
With a very sticky unhairy kitty
In the right position, screamin' "You're consistent"
I sit there and listen like we talkin' business
I don't need her out here filmin' niggas
I'd really rather have her steal from niggas
I really travel like a pilgrim, nigga
Kush loud as Fred screamin' "Wilma!", nigga.
Fra 2017. Han har aldrig mistet det.

Hahaha! Det omkring Snoop. Generelt er alt det der; "This is real rap" bare lidt tåkrummende. 14 årige i en Youtube kommentar sektion.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Musik

Indlæg af Lopezzz »

Blaugrana92 skrev: Prøv at sammenligne på tværs af Run-DMC, MC Hammer, Wu-Tang Clan, Tupac, Biggie, Nas, Eminem, Snoop Dogg, Kendrick Lamar og hvem I nu ellers lige anser for "rigtige" rappere og hip-hop kunstnere, og så indse at der i mange tilfælde er enormt stor forskel på dem, både melodisk, lyrisk og for så vidt angår flow.
Lyt til Snoop fra 1:45 i den video som jeg postede
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Yo, Tello.

Nu, hvor du senest snakkede om Lil Wayne og din kærlighed for ham.

Har du nogensinde hørt hans måske bedste sang, som var på et af hans mixtapealbums? Den er desværre ikke på nogen streamingtjenester, så den er gået en del under radaren, men hør den lige og så nyd beatet, som er helt massiv. Og det her er Lil Wayne i hans prime, inden han begyndte at mumle og være vanvittig blæst på lean.

phpBB [video]


Jeg hørte så meget den sang her, da jeg lige var blevet teenager. Beatet rocker så hjernedødt godt og Lil Waynes ordspilleri spiller sgu her.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:Yo, Tello.

Nu, hvor du senest snakkede om Lil Wayne og din kærlighed for ham.

phpBB [video]


Jeg hørte så meget den sang her, da jeg lige var blevet teenager. Beatet rocker så hjernedødt godt og Lil Waynes ordspilleri spiller sgu her.
Den er vild, men det er der så meget fra Wayne's diskografi der er. A Milli, Beat Without Bass, 30 Minutes to New Orleans, Sky is the Limit, Run This Town og så videre.

Wayne. Er. Bare. Vild.

Det nye album, Carter V, er i øvrigt fantastisk. Det er ikke 'entry level' Wayne, og af hvad jeg kan læse på Kanyetothe og Reddit, så er det mest af alt Wayne "stans" der er skudt i albummet. Det mest vanvittige er, at han ikke har skrevet en eneste sang på det album, all freestyle.

Det album er så fyldt med de vildeste tekster. Fuck. Vil næsten mene, at Wayne er den bedste lyriker i live.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Musik

Indlæg af Barcaholic »

Hørte Lil Waynes nye album på vej hjem fra Møn. Var engang stor fan af ham 10+ år siden. Dengang jeg selv synes jeg var en karl. God skudt af på alt der kunne indtages, måske derfor jeg kunne li' ham.
Vil sige at Carter V er en del bedre, end hvad man kunne forvente af ham. Dog synes jeg stadig han er milevidt fra toppen.

Dem der siger Eminems nye album kun er fast rap, har seriøst ikke lyttet det igennem.
Eminem har egenhændigt reddet hiphop.
Fuck lil pump, 69, lil xan og hvad taberne idag ellers kalder sig selv.
EM har lyrik, de andre har beats.

Machine Bun Kelly er et perfekt eksempel :lol:

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

Barcaholic skrev:Vil sige at Carter V er en del bedre, end hvad man kunne forvente af ham. Dog synes jeg stadig han er milevidt fra toppen.
Han er milevidt fra toppen, men Carter V er bedre end en del andet fra hans diskografi. Der er en masse godter med ordleg. Han reflekterer overraskende meget over sit liv på Carter V, nogle steder lyder som et selvmordsbrev, to be honest. Men han har dedikeret albummet til fansene, og er stadig Wayne.
Barcaholic skrev:Dem der siger Eminems nye album kun er fast rap, har seriøst ikke lyttet det igennem.
Den diskussion om bl.a. Lil Pump, Lil Xan og Eminem har efterhånden fyldt et par sider i denne tråd [emoji16] Bare scroll tråden igennem.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Musik

Indlæg af MessiPogba »

Har kun sådan rigtig hurtigt hørt CARTER V en gang igennem, men første håndsindtrykket er, at det er ekstrem middelmådigt og intet ivdunder. Mona Lisa er en dog en komplet vanvittig fed sang. Beatet spillet, historiefortællingen er vild, og rappen er god, flowet er godt, melankolien er gennemført, men resten af albummet er meeeeeh.

Men ud fra Mona Lisa, så virker det som om, at Lil Wayne godt kan, når han vil. Han burde IMO virkelige prøve at forbedre sit craft og i stedet for at spytte så meget musik ud. Det er ikke så gennemført, som det var en gang.

KAMIKAZE > CARTER V.

Men skal lige høre Carter V igennem en gang til, så måske ændrer det sig for mig.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Musik

Indlæg af Barcaholic »

Tello skrev:
Barcaholic skrev:Vil sige at Carter V er en del bedre, end hvad man kunne forvente af ham. Dog synes jeg stadig han er milevidt fra toppen.
Han er milevidt fra toppen, men Carter V er bedre end en del andet fra hans diskografi. Der er en masse godter med ordleg. Han reflekterer overraskende meget over sit liv på Carter V, nogle steder lyder som et selvmordsbrev, to be honest. Men han har dedikeret albummet til fansene, og er stadig Wayne.
Barcaholic skrev:Dem der siger Eminems nye album kun er fast rap, har seriøst ikke lyttet det igennem.
Den diskussion om bl.a. Lil Pump, Lil Xan og Eminem har efterhånden fyldt et par sider i denne tråd [emoji16] Bare scroll tråden igennem.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Jeg synes det var rart endeligt at høre Lil Wayne Rappe lidt igen, ikke bare hans mumble/purple drank rap.
Som sagt, var stor fan af ham da han udgav Like father like son og de første carter albums. Mistede bare en del for ham, da han begyndte på sit lean pis.

Jeg ved godt i har diskuteret det tidligere, ville bare lige give min mening til kende også, da jeg lidt føler at folk negligerer Eminems nye album. Han har sku sat ild til industrien med det album. :glad:

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

MessiPogba skrev:Har kun sådan rigtig hurtigt hørt CARTER V en gang igennem, men første håndsindtrykket er, at det er ekstrem middelmådigt og intet ivdunder. Mona Lisa er en dog en komplet vanvittig fed sang. Beatet spillet, historiefortællingen er vild, og rappen er god, flowet er godt, melankolien er gennemført, men resten af albummet er meeeeeh.
De ting kan findes mange steder på Carter V. Er det fordi Kendrick er derpå? [emoji6]
MessiPogba skrev:KAMIKAZE > CARTER V.
Har vi glemt Revival?



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

Barcaholic skrev:Jeg synes det var rart endeligt at høre Lil Wayne Rappe lidt igen, ikke bare hans mumble/purple drank rap.
Som sagt, var stor fan af ham da han udgav Like Father Like Son og de første Carter albums. Mistede bare en del for ham, da han begyndte på sit lean pis.
Han drikker stadig lean. For meget af det. Mac Miller var afhængig af lean.
Barcaholic" skrev:Jeg ved godt i har diskuteret det tidligere, ville bare lige give min mening til kende også, da jeg lidt føler at folk negligerer Eminems nye album. Han har sku sat ild til industrien med det album.
Tror vi alle anerkender Em's evner og store dele af Em's diskografi, men han kan ikke følge med mere.

Vil også gerne indrømme, at Wayne ikke kan følge med mere, men Carter V er til fansene, og Wayne virker ikke så desperat som Eminem. CV er et hjerte-projekt, hvorimod Revival virker som et desperat forsøg, og Kamikaze virker som ren utilfredshed.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Musik

Indlæg af A$AP »

Eminem og hans musik i rap industrien de sidste 8 år.

phpBB [video]

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Musik

Indlæg af Tello »

A$AP skrev:Eminem og hans musik i rap industrien de sidste 8 år.

phpBB [video]
More like Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Musik

Indlæg af Skydefinten »

Så står den på et VIP u2 arrangement i Royal.

Jeg er gammel, og er ikke pjattet med at setlisten hovedsageligt består af nyere numre.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Du er en heldig kartjoffel. Det er længe siden U2 har lavet et album, der har sagt mig det store, men de er alligevel lidt af en musikalsk institution (og har tidligere i karrieren lavet nogle fantastiske plader) - alene det er nok til at jeg virkelig ville ønske, jeg skulle se dem.

Achtung baby!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster