TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af A$AP »

Spoiler
Vis
Hvis der er nogen der fortjener noget, må det vel være Grey Worm. Specielt efter sidste afsnit. Nu håber jeg bare han for sin hævn.

Og Jon Snow er så skide dum. Det er ikke et under, at manden døde i sæson 5 og sikkert dør for good, inden det er slut. Jeg fatter stadigvæk ikke hans ræsonnement med at fortælle det videre ''we're family''..

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af DeanCassady »

A$AP skrev:
Spoiler
Vis
Hvis der er nogen der fortjener noget, må det vel være Grey Worm. Specielt efter sidste afsnit. Nu håber jeg bare han for sin hævn.

Og Jon Snow er så skide dum. Det er ikke et under, at manden døde i sæson 5 og sikkert dør for good, inden det er slut. Jeg fatter stadigvæk ikke hans ræsonnement med at fortælle det videre ''we're family''..
Spoiler
Vis
Jeg synes simpelthen, at Grey Worm er for underudviklet som karakter til, at jeg kan give en fuck for ham. Samme gælder iøvrigt Missandei.

Giv os Stannis tilbage.
Robert Zimmerman

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

DeanCassady skrev:
Spoiler
Vis
Hehe, det er de fleste karakterer efterhånden. Jeg holder egentlig relativt meget af Sansa - muligvis fordi hun hidtil har været det eneste modspil til Daenerys' selvretfærdige hykleri.
Spoiler
Vis
True, alligevel. Holdte af Daenerys, men hun er simpelthen til at brække sig over efterhånden. Hende og Cersei måtte gerne kvæle hinanden ihjel for min skyld. Af alle de kvindelige karakterer der er tilbage, så bryder jeg mig kun om Yara Greyjoy. Lille Lady Mormont viste desuden også mere hjerte end stort set alle andre.
A$AP skrev:
Spoiler
Vis
Hvis der er nogen der fortjener noget, må det vel være Grey Worm. Specielt efter sidste afsnit. Nu håber jeg bare han for sin hævn.

Og Jon Snow er så skide dum nogen gange. Det er ikke et under, at manden døde i sæson 5 og sikkert dør for good, inden det er slut. Jeg fatter stadigvæk ikke hans ræsonnement med at fortælle det videre med 'we're family'.
Spoiler
Vis
Fuldstændig fucking enig. Elsker den mand - no homo. Og Jon er naiv. Manden har hjerte, men han er naiv. Han burde få et kursus i koldblodighed hos Tormund.
Jeg plejede desuden at være opmærksom på spoilere på Twitter, Reddit osv., men er egentlig fuldstændig ligeglad nu, for orker næsten ikke at se mere.
Spoiler
Vis
Havde set frem til, at Night King skulle fryse hele King's Landing ned og at Bran skulle warge ind i Drogon, men nej. Lad Arya komme flyvende med en fucking kniv i hånden.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af LeoMessi »

Spoiler
Vis
Er der nogen der har fundet ud af hvorfor Night King var SÅ opsat på at dræbe Bran? Han virker umiddelbart noget så harmløs?
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

DeanCassady skrev:Giv os Stannis tilbage.
Preach. Stannis skulle i et drømmescenarie have haft Robb's hær, Wildlings, Iron Fleet, Winterfell og The North på hans side. Så skulle han have brændt King's Landing fuldstændig ned til fucking grunden, ofret alle fjender til Melisandre, og så skulle serien have været ovre. Boom. Done.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

LeoMessi skrev:
Spoiler
Vis
Er der nogen der har fundet ud af hvorfor Night King var SÅ opsat på at dræbe Bran? Han virker umiddelbart noget så harmløs?
Spoiler
Vis
Noget med, at Bran, Three Eyed Raven, er bindeleddet mellem gamle Westeros, og det nye Westeros. Han er hukommelsen, så at sige. Hvis han dør, så kan ingen genfortælle fortiden, forudsige fremtiden eller noget i den stil.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af LeoMessi »

Tello skrev:
LeoMessi skrev:
Spoiler
Vis
Er der nogen der har fundet ud af hvorfor Night King var SÅ opsat på at dræbe Bran? Han virker umiddelbart noget så harmløs?
Spoiler
Vis
Noget med, at Bran, Three Eyed Raven, er bindeleddet mellem gamle Westeros, og det nye Westeros. Han er hukommelsen, så at sige. Hvis han dør, så kan ingen genfortælle fortiden, forudsige fremtiden eller noget i den stil.
Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Spoiler
Vis
Ja, det fik jeg også med, men kan ikke lade være med at tænke - var det virkeligt bare det...
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

LeoMessi skrev:
Spoiler
Vis
Ja, det fik jeg også med, men kan ikke lade være med at tænke - var det virkeligt bare det...
Enig, det var lidt fesent.



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

LeoMessi skrev:
Spoiler
Vis
Er der nogen der har fundet ud af hvorfor Night King var SÅ opsat på at dræbe Bran? Han virker umiddelbart noget så harmløs?
Spoiler
Vis
Jeg er 99% sikker på, at forfatterne ikke har et gennemtænkt svar, og jeg er 100% sikker på, at de vil bruge det mysterie til at promovere en kommende Game of Thrones-prequel om den første Long Night.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Dytrax »

Spoiler
Vis
Tænk, at bruge flere år på at bygge op til klimaks og når man endelig når dertil, vælger de at tabe hele pisset på gulvet. Det logiske fundament i seriens univers er smidt ud af vinduet og pludseligt står vi tilbage med karakterer, som uden videre kan løbe et iskoldt marathon (Gendry) og derefter sende en raket-ravn afsted. Så kom scenen med kæderne på dragen og jeg kunne nærmest mærke hjernecellerne rasle ud af ørerne.

I denne sæson, hvor der skulle bindes en sløjfe, er der tage fortælletekniske valg, som imo slet ikke fungerer. I Winterfell episoden bliver der hygget igennem, der dvæles ved relationer og man mærker, at det lange tilløb har kostet dyrt. I næste episode har vi så slaget ved Winterfell, hvor Dothraki styrken får smarte, selvllysende sværd, som rent cinematisk giver noget smukt. Tanken har formentlig været, at det vil se cool ud, når lysene så går ud. Det var til gengæld ikke snedigt.

Og så er der i seneste afsnit en skartskytte i form af Euron Greyjoy. Ikke alene har han formået at placere flåden i et snedigt skjul, som tillader samtligte både frit udsyn af den blå himmel, men også holder dem skjult for den flyvende fjende. Dernæst rammer de dragen uden problemer med deres våben, som nu er masseproduceret, for mens der i norden blev kæmpet, åbnede Cersei lige en fabrik. I næste afsnit forventer jeg, at hendes grandmaster tropper op med en Apache helikopter eller lignende ...

Må tilstå, at serien har mistet sit greb i mig og dermed også min interesse i karaktererne. Bevares, jeg skal se den til ende, men de følelser, som måtte have været der for nøglerollerne, er forduftet.

Og helt fucking ærligt, hvad sker der for Bronn? Han var én af de personlige favoritter og nu er han pludseligt en idiot, som tror på at han får Highgarden. Suk. Jeg havde troet, at han var en Rain fra Castamere og blot havde ventet på den perfekte mulighed ... Det kan selvfølgelig nå at ske endnu, men ak ...

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

Spoiler
Vis
Hvis Cersei ikke dør, så har det vitterligt været en forfærdelig sæson. Der er så mange characters der var langt mere interessante end Cersei, Sansa, Jon og Daenerys. Bare hvad jeg kan huske;

Khal Drogo.
Rhaegal.
Stannis.
Melisandre.
Missandei.
Theon - ja, mener det. Han havde en langt federe udvikling og en langt federe person end nogle af dem der stadig er i live.
Jorah Mormont.
Lille Lady Mormont.
Maester Aemon.
Mance Raider.
Ramsay Bolton - ja, ville vitterligt gerne have set ham angribe King's Landing - (manden var jo magtliderlig og nådesløs)

Der er sikkert mange flere.

Men nej, D&D dræber sikkert Drogon, Bran, Tyrion, The Hound, Tormund og Greyworm.

Hader den her sæson.
Senest rettet af Tello lør maj 11, 2019 1:08 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Tello skrev:Hvis Cersei ikke dør, så har det vitterligt været en forfærdelig sæson.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Why? Kunne da godt ende med en aftale mellem hende og resten, jeg tænker slet ikke at vi behøver at få en afklaring på krisen og fremtiden. Kunne godt gå hen og blive åbent og stadig kaotisk hvor magten måske er fordelt via nogle aftaler...

Dunno crazy. Men gad godt se historien hvis hun ikke bliver dræbt. Kunne også begå slevmord som sin søn. Who knows! Wuhu!


Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

Fordi hendes karakter burde have været død flere sæsoner tilbage - ikke fordi jeg hader hende som seer, men fordi hun slet ikke er interessant længere. Havde man ønsket en psykopat på tronen, så havde det for mit vedkommende været langt mere spændende med en voksen Joffrey på tronen. Eller Daenerys for et par sæsoner siden, som sidenhen ville blive 'en mad queen' med drager, lidt ala hendes familie.

Imagine en paranoid Daenerys med drager, Unsullied og Dothrakis i hendes hænder. Hun ville jo brænde King's Landing ned, og samtlige andre steder i Westeros der trodsede hende.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

Nogen der har set episode 5?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af ulrich »

Tello skrev:Nogen der har set episode 5?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Ja
Spoiler
Vis
CLEGANEBOWL

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster