Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Martyrs. Horror win.
#jesuisSheep

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Film

Indlæg af fidanho »

Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Film

Indlæg af Ronaldinho »

Nogen der har set Never Back Down før? Kunne godt tænke mig at se den....
Ronaldinho Gaúcho

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Film

Indlæg af Mander »

Tintin i aften, skal nok blive godt. Skader jo heller ikke, at billetterne er halv pris i dag.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Tintin i aften, skal nok blive godt. Skader jo heller ikke, at billetterne er halv pris i dag.
Fo' real? Har lige været inde at se den! Pisse fedt, fedt, fedt. Selvom jeg synes det er ærgeligt at den er så angloficeret. Altså forstået på den måde at avisartiklerne osv. burde stå på fransk. Det foregår jo i Belgien. Men ellers var jeg glad for den. Også selvom jeg synes der mangler nogle sjove og gode scener i ny og næ, og selvom jeg et eller andet sted synes det er lidt synd at blande historierne sammen på den måde. Men - jeg synes alligevel det er gået godt. Det giver trods alt Tintin universet noget nyt liv, og jeg synes det var fedt at se at de har trods alt har været så tro mod universet og holdt sig indenfor rammerne hvad angår personer og 'settings'. Generelt en super oplevelse!

PS. Jeg synes Haddock bandede for lidt!

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Film

Indlæg af abx »

TinTin var over alle forventninger!

Sikke et fantastisk eventyr. Dog dæmper 3D'en for meget af lyset, som er vigtig - særligt i Marokko-scenerne.

Jeg glæder mig til at se filmen i BlueRay og alm 2D ;)

Super fed plot, flot værk af Jackson og co. Ser frem til en Sequel, måske med hjælp fra Del Toro ;)
Próxima Estación.... Parallel!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

abx skrev:Sikke et fantastisk eventyr.
Jeg kan varmt anbefale dig at læse bøgerne/hæfterne/tegneserierne/kald-det-hvad-du-vil! Fantastisk eventyr som du siger, og fantastisk univers Hergé formåede at skabe. I øvrigt en fed lille detalje med lige netop Hergé der i starten af filmen! ;-)

Jeg ser i øvrigt meget gerne at De 7 Krystalkugler + Tintin og Soltemplet bliver lavet efter den næste film. Altså når Rackham den Rødes Skat er afsluttet.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Film

Indlæg af Mander »

Blaugrana92 skrev:
Mander skrev:Tintin i aften, skal nok blive godt. Skader jo heller ikke, at billetterne er halv pris i dag.
Fo' real? Har lige været inde at se den! Pisse fedt, fedt, fedt. Selvom jeg synes det er ærgeligt at den er så angloficeret. Altså forstået på den måde at avisartiklerne osv. burde stå på fransk. Det foregår jo i Belgien. Men ellers var jeg glad for den. Også selvom jeg synes der mangler nogle sjove og gode scener i ny og næ, og selvom jeg et eller andet sted synes det er lidt synd at blande historierne sammen på den måde. Men - jeg synes alligevel det er gået godt. Det giver trods alt Tintin universet noget nyt liv, og jeg synes det var fedt at se at de har trods alt har været så tro mod universet og holdt sig indenfor rammerne hvad angår personer og 'settings'. Generelt en super oplevelse!

PS. Jeg synes Haddock bandede for lidt!
Jeg var meget glad for den. Man er jo altid nervøs, når ens barndomshelt (Haddock, ikke Tintin) skal overføres til det store lærred. Synes dog, at Spielberg slap meget heldigt fra det, selvom den er ret angloficeret (men trods alt ikke amerikaniseret). Der er stadig et Tintin-feel.

Jeg kan ikke huske historierne godt nok mere til at sige, hvornår historierne bliver blandet sammen/afviger fra originalen. Det virkede dog i det store hele til, at de ikke afveg alt for meget. Tror ikke, at de kunne gøre Haddock meget mere bandende - som jeg har forstået det, er den danske oversættelse ekstraordinært god, og han bander ikke nær så godt på fransk. Så giver det vel god mening. at han heller ikke gør det på engelsk.

Eneste minusser jeg så ved filmen, var, at kameraføringen var lige voldsom nok (blev ved med at svinge rundt om personerne, hvilket vel er af hensyn til 3D, antager jeg), og at musikken var lidt tam. Hvis nogen spillede soundtracket for mig lige her og nu, ville jeg næppe genkende det som Tintin (i modsætning til et vist andet soundtrack).
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Film

Indlæg af JonasV »

Mander skrev:(i modsætning til et vist andet soundtrack).

Aaah, et af verdens mest vellykkede stykker signatur-musik!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Uf, skal ind og se den i dag. Glæder mig fandme!

Edit; Skal jeg se den i 3d eller 2d?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Film

Indlæg af Alchemist »

Jeg skal faktisk også ind og se den i dag, skal til at bestille billetter. 2D eller 3D? anyone? :D
Follow your inner moonlight; don't hide the madness.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Jeg var meget glad for den. Man er jo altid nervøs, når ens barndomshelt (Haddock, ikke Tintin) skal overføres til det store lærred. Synes dog, at Spielberg slap meget heldigt fra det, selvom den er ret angloficeret (men trods alt ikke amerikaniseret). Der er stadig et Tintin-feel.

Jeg kan ikke huske historierne godt nok mere til at sige, hvornår historierne bliver blandet sammen/afviger fra originalen. Det virkede dog i det store hele til, at de ikke afveg alt for meget. Tror ikke, at de kunne gøre Haddock meget mere bandende - som jeg har forstået det, er den danske oversættelse ekstraordinært god, og han bander ikke nær så godt på fransk. Så giver det vel god mening. at han heller ikke gør det på engelsk.

Eneste minusser jeg så ved filmen, var, at kameraføringen var lige voldsom nok (blev ved med at svinge rundt om personerne, hvilket vel er af hensyn til 3D, antager jeg), og at musikken var lidt tam. Hvis nogen spillede soundtracket for mig lige her og nu, ville jeg næppe genkende det som Tintin (i modsætning til et vist andet soundtrack).
Helt sikkert. Spielberg har været meget tro mod universet, hvilket jeg da egentlig heller ikke var i tvivl om at han ville. Jeg synes det er tydeligt at han har haft en god portion respekt overfor historierne og universet og det er også rigtigt at den ikke afviger alt for meget. Jeg er bare så nørdet når det kommer til Tintin at jeg prompte lagde mærke til det, når der var ændret i historien, eksempelvis at der pludselig var to piloter i det gule vandfly (hvis det da ellers hedder det), og så savnede jeg små sjove scener, såsom scenen hvor Haddock tror Tintin er en kæmpe flaske champagne og er lige ved at kvæle ham, eller scenen hvor Haddock (tror at han) jager en flok ørkenrøvere på flugt, efter de har skudt hans sidste flaske i stykker. Men altså. Det trækker absolut ikke ned på mit overordnede indtryk af filmen, der som sagt er rigtig godt.

Ja, soundtracket var jeg også lidt ked af. Det originale er simpelthen så godt og så karakteristisk. Jeg synes ikke rigtigt at der er noget i det nye her, som der for alvor fanger en. Der mangler ligesom et hook.

Alchemist og zqa: 3D! Selvom det kan blive irriterende at have de grimme og dårligt siddende briller på i så lang tid, synes jeg det var det værd. For det er virkelig nogle flotte scener og billeder Spielberg har fået skabt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Fik set den i 3d i går.

Meget enig i ovenstående.
#jesuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Film

Indlæg af Mander »

Alchemist skrev:Jeg skal faktisk også ind og se den i dag, skal til at bestille billetter. 2D eller 3D? anyone? :D
2D. Altid 2D. Bare træls at de har indrettet filmen så meget efter 3D mht. kameraføring.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Jeg er klart mest til 2d, men den fungere rigtig godt i 3d, må jeg indrømme.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster