Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:http://www.si.com/edge/photos/2014/08/0 ... orts#start

Det her er satme åndssvagt.
Hvad fanden er det for en latterlig liste? Hvor fanden er Rich Froning fx? Sjov måde bare at slynge random tal ud. Strength: 5
Billede

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Badabing »

Blaugrana92 skrev:http://www.si.com/edge/photos/2014/08/0 ... orts#start

Det her er satme åndssvagt.
Du burde fandme være nummer 1 med al de cykelløb du har været til!

Jeg fatter det virkelig ikke. Hvordan kan LeBron have mere i styrke end en MMA kæmper?
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:http://www.si.com/edge/photos/2014/08/0 ... orts#start

Det her er satme åndssvagt.
Hvad fanden er det for en latterlig liste? Hvor fanden er Rich Froning fx? Sjov måde bare at slynge random tal ud. Strength: 5
Billede
Tror nok at Froning var nummer 30 på den liste. Men det der irriterede mig mest, var nærmest at de smed fucking Nani og Diego Forlán på listen? WHY? WHYYYY? Og så tænkte jeg også ... hvad med rugby spillere? Og hvorfor er Chris Froome eneste cykelrytter på listen, når han åbenlyst ikke er den all-round mest fitte af dem. Så havde Sagan været et meget, meget bedre bud. Jeg tænker bare lidt at hvis Froome er 5 i speed, 4 i strength, 5 i agility og 9 i endurance (hvordan han ikke kan være en klar 10'er, kan man jo så sidde og undre sig over), så må Sagan da have 10 i speed, 8-9 i strength, 1000000 i agility og 7-8 i endurance. Bare latterligt. Jeg tabte i hvert fald al respekt for Sports Illustrated på grund af den der latterlige liste. Det er Goal om igen.

Edit: Og hvad med biathlon udøvere? Eller generelt bare professionelle langrendere (det fandt jeg selv lige på, det er jeg faktisk lidt stolt over). Og hvorfor har LeBron 10 i endurance? Han fik fucking krampe i en basketball kamp for få måneder siden? Jeg har set rigtig mange basketball kampe de sidste 3 år (vel over 300) og jeg mindes seriøst ikke andre der har fået krampe. Men okay. 10 til LeBron. 10 til en af verdens bedste marathonløbere. 9 til Chris Froome. Because fuck logic.

BarçaDK

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BarçaDK »

Dez Bryant bedre fysik end Megatron?

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

Det er tåkrummende og hjerteskærende, at kurderne i Syrien og Irak står alene tilbage med ISIS. utilgiveligt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Raman93 skrev:Det er tåkrummende og hjerteskærende, at kurderne i Syrien og Irak står alene tilbage med ISIS. utilgiveligt.
Seneste meldinger er at ISIS bliver bombarderet i småstykker af tyrkiske F16, men ja, det er sgu ret vildt hvordan hele det internationale samfund bare kigger på. Når det er sagt skal det siges at YPG/PKK's tab er minimalt og dag efter dag bliver mere og mere land indhentet - de tre vigtigste byer må nok være Kirkuk, Erbil og Mosul og de er vist alle under kurdisk styre. Det er krigere som har kæmpet i bjergene i snart 100 år og som ikke en gang det tyrkiske militær har kunne slå ned på. Det er dog tragisk hvordan Ezidierne bliver behandlet. Håber virkelig snart de kan vende hjem.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Sjove mennekser på Studenterhuset..

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

Hvordan fanden kan du påstå, at PYD tropper lider minimale tab? Flere af deres soldater er afgåede ved døden og en stor del af deres "folk" bliver der også tæret hårdt på. Det, der sker i Shingal nu, har varet i snart 1 år i Rojava. Det er bare ikke kommet frem i medierne. Byerne Hasakhah, Kobane og Serekaniye er under massiv belejring. De mangler våben og har gang i kampe i Shingal og Rojava. Det er i øvrigt ikke PKK, men syriske kurdere. Dybt, dybt godnat at Barzani har set på i et år i Rojava, mens PYD tropper træder til ligeså snart hans Peshmerga tropper træder til det øjeblik hans Peshmerga styrker ikke kan klare mosten længere. Selv deres kvinder har hjulpet til, mens KDP har set på.

I øvrigt er det enormt imponerande, at PYD har skabt et militær på under 4 år, der i Aleppo ser ud til at have besejret FSA, i Rojava(deres hjemsted) i hårde kampe mod ISIS(der har massere af penge og våben fra den irakiske hær) og i Qamislho mod den syriske hær. Samtidigt har de overskud til at hjælpe og kæmpe mod ISIS i Shingal også, selvom KDP vendte dem ryggen og lukkede grænserne, da deres familier og folk strømmede til. Dette er uden hverken militært eller økonmisk støtte fra EU, Saudi Arabien, Iran eller Tyrkiet. En stor del af deres kæmpere er kvinder, der frivilligt vil beskytte sig selv. Man skal i øvrigt ikke undervudere ISIS. De har nogle af de mest avancerede våben, der findes i Mellemøsten og stor folkelig opbakning. Det tog dem under en time at besejre den irakiske hær, som USA skulle have optimeret og foræret våben. Kurdiske peshmerga styrker jagede dem ud, men blev besejret i Shingal, hvor befolkningen hovedsagligt er Ezider. Her er de ikke stærke. Og herfra tog PYD styrker, YPG, over. Man må tage hatten af for, at de kan vise overskud til dette, når de har deres at se til. Det fortæller i øvrigt også, hvor langt kurderne er kommet.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Raman93 skrev:Hvordan fanden kan du påstå, at PYD tropper lider minimale tab? Flere af deres soldater er afgåede ved døden og en stor del af deres "folk" bliver der også tæret hårdt på. Det, der sker i Shingal nu, har varet i snart 1 år i Rojava. Det er bare ikke kommet frem i medierne. Byerne Hasakhah, Kobane og Serekaniye er under massiv belejring. De mangler våben og har gang i kampe i Shingal og Rojava. Det er i øvrigt ikke PKK, men syriske kurdere. Dybt, dybt godnat at Barzani har set på i et år i Rojava, mens PYD tropper træder til ligeså snart hans Peshmerga tropper træder til det øjeblik hans Peshmerga styrker ikke kan klare mosten længere. Selv deres kvinder har hjulpet til, mens KDP har set på.
Jeg kender udemærket til Rojava kampene, og det er forfærdeligt hvordan det internationale samfund har set til, men nu talte jeg mere om den "nye" situation i Irak (hvorfor jeg også nævnte PKK). Derudover er PYD og YPG ikke det samme. Desuden er det oftest civile landmænd som kæmper i Rojava området, hvilket er endnu mere imponerende.
Raman93 skrev:I øvrigt er det enormt imponerande, at PYD har skabt et militær på under 4 år, der i Aleppo ser ud til at have besejret FSA, i Rojava(deres hjemsted) i hårde kampe mod ISIS(der har massere af penge og våben fra den irakiske hær) og i Qamislho mod den syriske hær. Samtidigt har de overskud til at hjælpe og kæmpe mod ISIS i Shingal også, selvom KDP vendte dem ryggen og lukkede grænserne, da deres familier og folk strømmede til. Dette er uden hverken militært eller økonmisk støtte fra EU, Saudi Arabien, Iran eller Tyrkiet. En stor del af deres kæmpere er kvinder, der frivilligt vil beskytte sig selv. Man skal i øvrigt ikke undervudere ISIS. De har nogle af de mest avancerede våben, der findes i Mellemøsten og stor folkelig opbakning. Det tog dem under en time at besejre den irakiske hær, som USA skulle have optimeret og foræret våben. Kurdiske peshmerga styrker jagede dem ud, men blev besejret i Shingal, hvor befolkningen hovedsagligt er Ezider. Her er de ikke stærke. Og herfra tog PYD styrker, YPG, over. Man må tage hatten af for, at de kan vise overskud til dette, når de har deres at se til. Det fortæller i øvrigt også, hvor langt kurderne er kommet.
Helt enig her. Udover at vise militaristisk styrke har de også sans for strategi, bl.a. måden de indtog Kirkuk på. Men du gør KDP og resten af "kurdistan" til værre end de er. I Rojava områderne skal du helt klart bebrejde den tyrkiske regering for at lukke grænsen for hjælp og samtidig åbne flere km af grænser for jihadister. Kurdernes største fjende ligenu er Araberne (dette gælder self også Maliki), både de rige fra Saudi men også de lokale, som gang på gang velkommer og hjælpe ISIS. Der er ikke så meget at sige om det Irakiske hær. Den har fra start været korrupt og da de så lidt modstand stod de øverst kommanderende allerede i civilt tøj og stak af, og derfra sker domino effekten bare. PKK, YPG, PJAK og resten af de kurdiske pesmerge skal bare stå sammen!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

PYD/YPG er det samme. Du finder ikke en person, der vil vove at påstå, at han støtter PYD, men ikke YPG - eller omvendt. Hverken her Danmark eller Syrien. YPG er bare PYD militær. Selv deres leder siger det samme. Han mistede på tragisk vis sin 14 årige søn, da han forsvarede sit hjemland - som YPG soldat. De fleste landmænd er også YPG. PYD er syrisk version af PKK - alle inspireret af Ocalan. De vil ikke have hjælp fra vesten i form af soldater eller fly, bare våben, der matcher ISIS. Samtidig vil de gerne have mere fokus på hændelserne. Gaza er løbet med al opmærksomheden.

Men ja, det er dybt tragisk, hvad der sker. De eneste vindere i dette her er Assad og den syriske regeringen. Mens FSA, ISIS og YPG bruger deres resourcer på at nedkæmpe hinanden, ser alle ud til at have glemt, hvorfor det hele opstod!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

PKK er både militær og politisk parti mens YPG er PYD's militær. Men det er også ligemeget. Biji Apo. Ved ikke om det e typisk kurdisk propoganda men ifølge rudaw og andre kurdiske medier, led ISIS kæmpe tab i nat.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

ISIS leder kæmpe tab, men det gør YPG også. De ser dog ikke ud til at volde YPG de helt store problemer. Problemet ligger i, at de angriber den civili befolkning og tager gidsler, herunder de forskellige YPG's soldater børn og familie. Sørgeligt. Kom nu Obama, det er dine våben, ISIS angriber med i øjeblikket. "Overvejer et luftangreb for at stoppe folkemord" - hahahahha

BarçaDK

Re: Off topic-tråden

Indlæg af BarçaDK »

I går øllede jeg for første gang siden Roskilde. For satan da jeg har det skidt.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Tillykke med fødselsdagen, Elbarca.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster