Dit seneste køb

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af OliverDK »

Damn. Det lyder lækkert. Men jeg klarer mig med min PS4 med Netflix, Viaplay og HBO indtil jeg i et svagt øjeblik køber det nye ATV.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Brombi »

Fritte skrev:Hurtigere indmad: ATV3 har A5-chip. ATV4 har A8-chip og 2GB RAM. Man kan vælge mellem 32GB eller 64GB.

App Store: DRTV app'en er simpelthen SÅ lækker. Hvis TV2 laver en tilsvarende app, så kan man kysse antennepakken farvel. HBO Nordic er også ude med en app. Periscope er ret sjovt. Netflix er HURTIG :eek: Det er med App Store at man virkelig begynder at kunne se fordelen i ATV4.

Fjernbetjeningen med touch interface. Siri er endnu ikke tilgængelig i Danmark. Det kan slås til, hvis man benytter sig af en amerikansk iTunes-konto (hvilket er ret nemt at lave). Derudover fungerer fjernbetjeningen ligesom en Wii controller med bevægelsessensorer indbygget. Slut med at klikke sig igennem menuerne. Man swiper bare henover fladen på toppen af remoten.

Opdateret UI. Apple Music. Og så er den bare generelt pissehurtigere til det hele!

Det fedeste er næsten de nye screensavers :glad: WOW, siger jeg bare!

Men billedekvaliteten er ikke bedre, så hvis du og jeg ser netflix på to ens fjernsyn med henholdsvis atv3 og 4, så er billedet det samme :) Men det må være lækkert nok ikke at airplaye sine apps.. Heldigvis har de fleste apps indbygget airplay funktion, så der ikke rigtig noget tabt, og det gælder viaplay, hbo, plex osv

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg forstår virkelig ikke apple tv. Kan den køre mine apps hurtigere end mit tv eller ps4? Er der virkelig nok apps til at den er nødvendig?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Brombi »

Fritte skrev:Nu er det ikke billedekvaliteten Apple bruger som salgsargument for at du skal opgradere til ATV4, Brombi.

Hvis det er sådan noget man er ude efter, så kan man købe Roku 4 og være fremtidssikret.
Okay, min pointe var bare, at selvom den er hurtigere og har mere RAM, så betyder det ikke at billedet er bedre. Faktisk betyder det bare, at den nu rent faktisk kan spille spil. :)

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Skydefinten »

Fritte skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg forstår virkelig ikke apple tv. Kan den køre mine apps hurtigere end mit tv eller ps4? Er der virkelig nok apps til at den er nødvendig?
Som streamingboks er den glimrende. Uanset om det er ATV3 eller ATV4. Jeg har ikke PS4, men da jeg havde PS3, så fungerede det fint nok. Men jeg gamer ikke, så hvis du har PS4, så er den bok overflødig.

Mht. apps, så kommer der nye hele tiden. Som sagt, hvis TV2 lavede en app (som DR har til ATV3), så kan man efterhånden godt kappe antennepakken.

Brombi, som Netflix/Viaplay osv. streamingmaskine kan man sagtens leve med ATV3! Det er i hvert fald ikke årsagen til at opgradere. :)

Dr app til ATV3??? Tell me more?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Skydefinten »

Ahhh:) Har afmeldt yousee, men er træt af at smide dr kanaler over fra iPad'en. Måske jeg skulle købe et Sony tv med indbygget dr app...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Jesni »

Nogen der har leget med google chrome audio?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Mener du Chromecast Audio? For så har jeg [emoji3]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Tello »

Havde brug for en ny taske til arbejdet. Endte med at købe 'Recon' modellen fra The North Face til 599. Praktisk, holdbar og med alt det man nu skal bruge. Very happy.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Jesni »

Heartbreaker skrev:Mener du Chromecast Audio? For så har jeg [emoji3]
Hov, ja, det var det, den hed. Var det nemt at sætte op? Og har jeg forstået det rigtigt, at man kan få den over på "devices" på Spotify, så man bare lige kan smide musikken over på den?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Det er super nemt.

Jeg har gjort det på den måde, at jeg har sat Chromecast i fjernsynet. Det skal bare sættes i HDMI og USB (strømforsyning), så bruger jeg min telefon eller computer som fjernbetjening og skifter musik derfra. Du skal, som du selv skrev, bare trykke på devices (nede i højre hjørne) og smide det op på fjernsynet, så spiller den over de højtalere, du har sat til.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Jesni »

Heartbreaker skrev:Det er super nemt.

Jeg har gjort det på den måde, at jeg har sat Chromecast i fjernsynet. Det skal bare sættes i HDMI og USB (strømforsyning), så bruger jeg min telefon eller computer som fjernbetjening og skifter musik derfra. Du skal, som du selv skrev, bare trykke på devices (nede i højre hjørne) og smide det op på fjernsynet, så spiller den over de højtalere, du har sat til.

Ahh, okay. Jeg har ikke et fjernsyn, men et anlæg, jeg skal have koblet til, så jeg går ud fra at jeg ikke kan bruge Chromecasten, men chromecast audio istedet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Heartbreaker »

Jesni skrev:
Heartbreaker skrev:Det er super nemt.

Jeg har gjort det på den måde, at jeg har sat Chromecast i fjernsynet. Det skal bare sættes i HDMI og USB (strømforsyning), så bruger jeg min telefon eller computer som fjernbetjening og skifter musik derfra. Du skal, som du selv skrev, bare trykke på devices (nede i højre hjørne) og smide det op på fjernsynet, så spiller den over de højtalere, du har sat til.

Ahh, okay. Jeg har ikke et fjernsyn, men et anlæg, jeg skal have koblet til, så jeg går ud fra at jeg ikke kan bruge Chromecasten, men chromecast audio istedet.
Ja, jeg er dog sikker på, det fungerer på samme måde og er super nemt. Med Chromecast Audio sætter du den bare direkte i anlægget via minijack eller optisk-tosnisk, så vidt jeg ved.

Jeg var ved at købe en bluetooth reciever til at smide i anlægget, så jeg slap for at sætte mobil eller computer i mini-jack (dovenskaben længe leve). Det her er meget smartere og forbindelsen er langt bedre, da den bare kører over wi-fi.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Jesni »

Heartbreaker skrev:Ja, jeg er dog sikker på, det fungerer på samme måde og er super nemt. Med Chromecast Audio sætter du den bare direkte i anlægget via minijack eller optisk-tosnisk, så vidt jeg ved.

Jeg var ved at købe en bluetooth reciever til at smide i anlægget, så jeg slap for at sætte mobil eller computer i mini-jack (dovenskaben længe leve). Det her er meget smartere og forbindelsen er langt bedre, da den bare kører over wi-fi.
Ja mon ikke. Jeg må lige købe en én af dagene og prøve det. Og ja, dovenskaben længe leve! :D

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Dit seneste køb

Indlæg af Brombi »

Så fik jeg købt ny sofa!

Var i Sinnerup i sidste uge, men valgte at bruge lidt mere tid på at finde noget. Tog så ud til IKEA (hvilket i øvrigt nok er et af de værste steder i Danmark på en lørdag!) men der var ikke rigtig noget godt. ILVA ligger lige ved siden af, så det tjekkede vi naturligvis også ud, men valgte igen ikke at tage en beslutning før vi havde tjekket IDEMøbler, da udvalget ikke var viildt godt, og så var mange af deres sofaer bare hårde på den dårlige måde. Efter en halv dagsrejse ud til IDEMøbler fandt vi ud af at deres udvalg næsten var identisk med ILVA, bare med andre navne! Så vi besluttede at tage ud hvor det hele startede, i Sinnerup og købte en rimelig billig sofa, som så til gengæld var bedre end udvalget de andre steder. Budgettet var 6000 kr men vi fandt en til 3500 hvilket var helt fint, nu har vi 2500 ekstra i rejsekontoen :D


Det blev i øvrigt den her
Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster