Rejse-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Gnomitz
Indlæg: 217
Tilmeldt: tors maj 14, 2009 7:57 pm
Har takket: 158 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Gnomitz »

Hej, har endelig fået taget mig sammen til at poppe min indlægs "cherry" :D
Grunden til mit indlæg er at jeg skal til Barcelona her i vinterferien, (For første gang!) og vil derfor gerne spørge forummets brugere om der er noget bestemt i Barcelona man bare ikke må gå glip af?
Her tænker jeg kultur og seværdigheder. :)
Skal være i Barcelona fra søndag aften d.9 til fredag d.14.
Skal bare rejse med mig selv og en ældre dame - er selv 20. ;)

Om jeg kommer til at skrive flere indlæg fremover skal jeg ikke kunne sige, men det kan godt være at jeg på et senere tidspunkt præsentere mig selv i velkomst tråden, men det må tiden jo vise. :D
Lad vær og bliv ved, op til dig.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af JonasV »

Hyggeligt - velkommen til (eller hvordan man nu skal formulere det)!

Det kan anbefales at kigge lidt i denne tråd:
http://www.fcbarcelona.dk/debat/viewtop ... f=7&t=3625

Der findes vist efterhånden mange bud på hvad man kan tage sig til i den prægtige by. Heldige asen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hey boys.

Er der nogle af jer der har erfaringer med det sydøstlige USA? Jeg har en masse penge til gode hos KML, som jeg overvejer at bruge til sommer.

Jeg sad lige og overvejede en tur, hvor jeg starter i NYC, NY og så kører til Philadelphia, PA. Herefter fortsætter jeg sydpå, dog lige med en hurtig tur forbi Gettysburg, PA. Idéen var så at køre mod Charleston, SC og Savannah, GA. Der er dog utroligt langt fra Philadephia til Charleston, så jeg overvejer at tage et pitstop (på et par dage) i enten Charlotte, NC eller Raleigh, NC. Jeg ved bare ikke lige om nogle af dem er værd at bruge tid i? Derefter tænker jeg som sagt at jeg vil en tur forbi Charleston, SC og Savannah, GA, som skulle være to rigtige sydstatsbyer med super med historie og charme. Herefter var planen så at tage til Orlando, FL og slutte i Miami, FL.

Så som sagt; er der nogle af jer, der har nogen former for erfaringer med nogle af disse byer? Er Orlando eksempelvis værd at bruge tid i? Jeg mener; har byen overhovedet andet at byde på end forlystelsesparker?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi har vidst lidt styr på det. Ellers, så kan du altid give turen til mig, så vil jeg gerne skrive en anmeldelse af stederne. Evt. også smide billeder op af babes og mad.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Hey boys.

Er der nogle af jer der har erfaringer med det sydøstlige USA? Jeg har en masse penge til gode hos KML, som jeg overvejer at bruge til sommer.

Jeg sad lige og overvejede en tur, hvor jeg starter i NYC, NY og så kører til Philadelphia, PA. Herefter fortsætter jeg sydpå, dog lige med en hurtig tur forbi Gettysburg, PA. Idéen var så at køre mod Charleston, SC og Savannah, GA. Der er dog utroligt langt fra Philadephia til Charleston, så jeg overvejer at tage et pitstop (på et par dage) i enten Charlotte, NC eller Raleigh, NC. Jeg ved bare ikke lige om nogle af dem er værd at bruge tid i? Derefter tænker jeg som sagt at jeg vil en tur forbi Charleston, SC og Savannah, GA, som skulle være to rigtige sydstatsbyer med super med historie og charme. Herefter var planen så at tage til Orlando, FL og slutte i Miami, FL.

Så som sagt; er der nogle af jer, der har nogen former for erfaringer med nogle af disse byer? Er Orlando eksempelvis værd at bruge tid i? Jeg mener; har byen overhovedet andet at byde på end forlystelsesparker?
Jeg har kørt rundt i USA i to måneder, fra NYC til LA, men vi tog også turen ned syd. Her er nogenlunde byerne vi kørte efter:

Philly
Washington
Charlotte
Jacksonville
Daytona Beach
Fort Lauderdale
Hollywood, FL
Miami
Key West
Orlando
New Orleans
Houston
Austin
Phoenix
Williams (Grand Canyon)
Las Vegas
San Francisco
Los Angeles

Skriv hvis du har spørgsmål :)

Ruten så nogenlunde sådan ud (der blev improviseret lidt derhenne):
Billede

Heartbreaker skrev:Brombi har vidst lidt styr på det. Ellers, så kan du altid give turen til mig, så vil jeg gerne skrive en anmeldelse af stederne. Evt. også smide billeder op af babes og mad.
Tag mig med!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Mit eneste umiddelbare spørgsmål, er egentlig bare om det er værd at bruge tid i Charlotte og Orlando? Hvordan er de? :-)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Rejse-tråden

Indlæg af Brombi »

Der er ikke så meget at komme efter i Charlotte, men Orlando var rigtig fedt! Vi var også 9 gutter, men stadig.. Der er både wetnwild og Disney :) wetnwild skulle være et af verdens største badelande, det var rimelig vildt :))

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, så holder jeg nok fast i Orlando. Udover Disney, Wet 'N Wild og SeaWorld er der jo også Universal Studios, hvor jeg har årskort til (eftersom det kostede det samme som en almindelig billet).

Charlotte ender nok med at være en del af turen alligevel, for jeg vil rigtig gerne ud på Blue Ridge Parkway og se noget af Great Smoky Mountains National Park og så ligger Charlotte ideelt.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

Blaugrana92 skrev:Mit eneste umiddelbare spørgsmål, er egentlig bare om det er værd at bruge tid i Charlotte og Orlando? Hvordan er de? :-)
Har kørt små tre uger rundt i Florida fra Keys op til Orlando. Vandscooter i Key Lago.... Mer'!
Orlando så jeg ikke så meget af. Så Universal Studios (ret fedt) og så Disney. Tror egentligt byen er ret fed, men havde ikke selv tid, da jeg skulle nogle dage til Forth Lauderdale! Det var et fedt sted. Så forresten også Cape Canaveral og fik rørt min rumfærge og månesten :cool: Fik jeg sagt at det var en fed tur?
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af emo »

Kan du ikke bare google-mappe de byer der. Fanger de dit øje, go 4 them! Gør det ikke, kør en lang bue udenom, og besøg alle de små-byer rundt omkring, og spis burgerz! Masser af dem, så du ikke kan cykle mere.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Jeg vil meget gerne undersøge Orlando og Charlotte for dig hvis du betaler for rejsen ;)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Lopezzz skrev:Jeg vil meget gerne undersøge Orlando og Charlotte for dig hvis du betaler for rejsen ;)
Sorry, Lopezzz. Den er taget.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Heartbreaker skrev:
Lopezzz skrev:Jeg vil meget gerne undersøge Orlando og Charlotte for dig hvis du betaler for rejsen ;)
Sorry, Lopezzz. Den er taget.
Jeg er allerede i lufthavnen :P
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Hej girls kender i nogle gode restauranter i Berlin? Jeg skal der på torsdag.
Tak :)
MDCCCXCIX

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Rejse-tråden

Indlæg af Skydefinten »

McDonalds. De har burgere og alt muligt!

Faldt over denne tilfældigt artikel fornylig.
http://politiken.dk/rejser/laesertip/EC ... isesteder/
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster