Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Michman, du har ret i princippet.

Flax_Generous, se ikke dig selv som så hellig. Det er ikke lang tid siden Wennerberg måtte slette dine indlæg, fordi du ikke kunne finde ud af at stoppe med at kalde mig racist. Selvom det naturligvis ikke havde nogen rod i virkeligheden, du var bare uenig med mig og ville angribe mig.

Kubala, jeg har undersøgt det lidt. § 210 i jeres straffelov siger det. Man kan dømmes for incest selvom det er ufrivilligt. Jeg kunne dog forestille mig, at der er få sager om det. Ligesom blasfemi.
§ 210. Den, der har samleje med en slægtning i nedstigende linje, straffes med fængsel indtil 6 år. Adoptionsforhold sidestilles med biologisk slægtskab.

Stk. 2. Den, der har samleje med sin broder eller søster, straffes med fængsel indtil 2 år. Straffen kan bortfalde for den, der ikke er fyldt 18 år.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til andet seksuelt forhold end samleje.
Hvor ser du det henne? Og hvad mener du med "i jeres straffelov"? Jeg ser mig selv som nations-løs.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Politik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Kubala skrev:
§ 210. Den, der har samleje med en slægtning i nedstigende linje, straffes med fængsel indtil 6 år. Adoptionsforhold sidestilles med biologisk slægtskab.

Stk. 2. Den, der har samleje med sin broder eller søster, straffes med fængsel indtil 2 år. Straffen kan bortfalde for den, der ikke er fyldt 18 år.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til andet seksuelt forhold end samleje.
Hvor ser du det henne?
Markeret med fed og understregning.
Kubala skrev:Og hvad mener du med "i jeres straffelov"? Jeg ser mig selv som nations-løs.
Jeg mener i den danske straffelov. Jeg skrev det på et dansk forum, hvor der bliver skrevet på dansk, så jeg troede det var fint nok formuleret. Og du forstod det tilsyneladende også fint, heldigvis, men jeg håber da ikke, du føler dig sat i bås.
Senest rettet af ELPISTOLEROSUAREZ ons mar 01, 2017 1:05 am, rettet i alt 1 gang.
qepd

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Kubala skrev:
§ 210. Den, der har samleje med en slægtning i nedstigende linje, straffes med fængsel indtil 6 år. Adoptionsforhold sidestilles med biologisk slægtskab.

Stk. 2. Den, der har samleje med sin broder eller søster, straffes med fængsel indtil 2 år. Straffen kan bortfalde for den, der ikke er fyldt 18 år.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til andet seksuelt forhold end samleje.
Hvor ser du det henne?
Markeret med fed og understregning.
Kubala skrev:Og hvad mener du med "i jeres straffelov"? Jeg ser mig selv som nations-løs.
Jeg mener i den danske straffelov. Jeg skrev det på et dansk forum, hvor der bliver skrevet på dansk, så jeg troede det var fint nok formuleret. Og du forstod det tilsyneladende også fint, heldigvis, men jeg håber da ikke, du føler dig sat i bås.
Det har jo intet med voldtægt at gøre. Det har noget at gøre med, at man ikke kan have samleje med en slægtning i nedstigende linje. Der er langt fra at blive voldtaget af ens barn og blive dømt for det, og så det at have samleje med en slægtning i nedstigende linje.

Du må gerne finde sager, hvor barnet har voldtaget en af forældrene, og forælder er blevet dømt for det.

Til det med "i jeres straffelov"; jeg føler ikke, at jeg bliver sat i bås, men det var bare spøjst. Føler du da ikke en del af "os"?
Senest rettet af Kubala ons mar 01, 2017 10:38 am, rettet i alt 1 gang.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Politik

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Kubala skrev:Til det med "i jeres straffelov"; jeg føler ikke, at jeg bliver sat i bås, men det var bare spøjst. Føler du da ikke en del af "os"?
Jeg har kun boet i Danmark i nogle få år. Jeg kunne godt lide det, men det føles bare unaturligt for mig at sige "vi" om danskere. :) Jeg har forsøgt nogle gange, men det føles bare lidt påtaget for mig.
qepd

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Kubala skrev:Til det med "i jeres straffelov"; jeg føler ikke, at jeg bliver sat i bås, men det var bare spøjst. Føler du da ikke en del af "os"?
Jeg har kun boet i Danmark i nogle få år. Jeg kunne godt lide det, men det føles bare unaturligt for mig at sige "vi" om danskere. :) Jeg har forsøgt nogle gange, men det føles bare lidt påtaget for mig.
Fair nok. Jeg hører til vi, når vi snakker om alle mennesker på denne jord. Jeg er ikke meget for nationalisme. Du svarede dog ikke på den relevante del af mit indlæg.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Hvad i alverden har incest med koranafbrændingen at gøre? ELPISTOLEROSUAREZ er galt afmarcheret, hvis han forestiller sig, at det giver mening.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:Ok, du magter tydeligvis ikke at diskutere blasfemiparagraf og ytringsfrihed, du vil hellere nøjes med platte pseudoanalyser af mig. Så interessant er jeg bare ikke - og det hører heller ikke til i den her tråd.
Jeg magter det fint.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Slet ikke. I vil have rettigheden til at svine alt og alle til inden for alle områder. Nu var det bare det altdominerende emne omkring blasfemiparagraffen, selvom de andre og har været nævnt. Jeg undrer mig stadig, hvorfor man vil kæmpe så indædt, for en rettighed man så ikke vil bruge. Det virker fjollet. Medmindre man naturligvis gerne vil kunne praktisere en krænkende adfærd uden juridiske konsekvenser. Jeg forstår jer på et principielt niveau, bare ikke praktisk.
Jeg er også kæmpe fortaler for at afkriminalisere hash, selvom jeg vel kun har røget to gange i hele min levetid og ikke har planer om at gøre det i fremtiden. Altså endnu en rettighed, som jeg ikke ville benytte mig af, selvom jeg havde mulighed. At jeg "kæmper indædt" for at afskaffe åndssvage lovgivninger som blasfemi- og racismeparagraffen, er ganske enkelt fordi de, i mine øjne, er forkerte.

Det er i virkeligheden ret surrealistisk, at det er i 500-året for starten på reformationen, at vi skal have en debat om blasfemi i Danmark. Det var reelt reformationen, der gjorde bekæmpelse af blasfemi til et anliggende for øvrigheden, dengang primært fyrster. Håndhævelsen af blasfemi blev reelt flyttet fra åndeligheden til verdsligheden for næsten 500 år siden - i Danmark snakker man først om reformationen i 1536 - og siden har vi åbenbart ikke udviklet os som samfund på lige netop dét punkt. Det synes jeg egentlig er skræmmende. Endnu mere skræmmende er det at tænke, at de handlinger Martin Luther foretog sig for 500 år siden, der reelt katalyserede bevægelsen mod sekulariseringen af stater som Danmark, den dag i dag stadig teoretisk ville kunne kaste en retsforfølgelse af sig.

Jeg kan ikke få øje på logiske og rationelle begrundelser for at have blasfemiparagraffen, især ikke set udfra et historisk perspektiv. Indtil videre har dit forsvar af den, velsagtens bare været at der i forvejen er så mange indskrænkelser af ytringsfriheden, at det nærmest ikke kan betale sig at afskaffe den. Med det rationale kunne jeg spørge, hvorfor vi så ikke forbyder karikaturer af medlemmer af Folketinget? Det trækker jo den politiske debat ned på et usagligt og barnligt niveau, gør det ikke?

Var det ikke på tide at vi, med ovenstående og alt andet jeg har skrevet in mente, tog det næste skridt og fik afskaffet et middelalderlig levn fra den kanoniske ret, der skriger alt andet end sekularisme? Ville det virkelig være ytringsfrihedsekstremisme, at følge de glimrende eksempler som Island, Holland og Norge - nationer som vi jo i øvrigt ellers har for vane, at sætte os selv op imod - for nylig har været?

Men så igen; der gik ikke mange indlæg, før end du begyndte at gøre debatten personlig. Det siger nok en del om hvor spinkelt et rationelt grundlag, ethvert forsvar af blasfemiparagraffen i virkeligheden bygger på.

Og så skal du i øvrigt lige holde din kæft, med det pis du starter dit indlæg med, Jesni. Jeg vil ikke have rettigheden til at svine alt og alle til inden for alle områder. Det er simpelthen en løgn. Ganske enkelt. Det ville vel svare til, at jeg påstod du var jihadist, bare fordi du ikke nødvendigvis vil have afskaffe blasfemiparagraffen. Der er ingen som helst sandhedsværdi i nogle af udsagnene.
Jesni skrev:
Flax_Generous skrev:Ok, du magter tydeligvis ikke at diskutere blasfemiparagraf og ytringsfrihed, du vil hellere nøjes med platte pseudoanalyser af mig. Så interessant er jeg bare ikke - og det hører heller ikke til i den her tråd.
Jeg magter det fint.
Det er ærligt talt lidt svært at få øje på. Det er tankevækkende, hvor få af mine og Flax's argumenter du egentlig har adresseret i dine svar.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Kubala skrev:
§ 210. Den, der har samleje med en slægtning i nedstigende linje, straffes med fængsel indtil 6 år. Adoptionsforhold sidestilles med biologisk slægtskab.

Stk. 2. Den, der har samleje med sin broder eller søster, straffes med fængsel indtil 2 år. Straffen kan bortfalde for den, der ikke er fyldt 18 år.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til andet seksuelt forhold end samleje.
Hvor ser du det henne?
Markeret med fed og understregning.
Kubala skrev:Og hvad mener du med "i jeres straffelov"? Jeg ser mig selv som nations-løs.
Jeg mener i den danske straffelov. Jeg skrev det på et dansk forum, hvor der bliver skrevet på dansk, så jeg troede det var fint nok formuleret. Og du forstod det tilsyneladende også fint, heldigvis, men jeg håber da ikke, du føler dig sat i bås.
Det har jo intet med voldtægt at gøre. Det har noget at gøre med, at man ikke kan have samleje med en slægtning i nedstigende linje. Der er langt fra at blive voldtaget af ens barn og blive dømt for det, og så det at have samleje med en slægtning i nedstigende linje.

Du må gerne finde sager, hvor barnet har voldtaget en af forældrene, og forælder er blevet dømt for det.

Til det med "i jeres straffelov"; jeg føler ikke, at jeg bliver sat i bås, men det var bare spøjst. Føler du da ikke en del af "os"?
ELPISTOLERO skal have held og lykke, med at finde et eksempel på en forælder der er blevet tiltalt for incest, efter at være blevet voldtaget af en slægtning i nedstigende linje. Jeg tvivler på at det nogensinde er sket.

Tello
Indlæg: 7714
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Politik

Indlæg af Tello »

En dansk p****model har trillet ært i marmorkirken. Er det blasfemi? Og skal hun nu også tiltales?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Kubala skrev:
§ 210. Den, der har samleje med en slægtning i nedstigende linje, straffes med fængsel indtil 6 år. Adoptionsforhold sidestilles med biologisk slægtskab.

Stk. 2. Den, der har samleje med sin broder eller søster, straffes med fængsel indtil 2 år. Straffen kan bortfalde for den, der ikke er fyldt 18 år.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til andet seksuelt forhold end samleje.
Hvor ser du det henne?
Markeret med fed og understregning.
Kubala skrev:Og hvad mener du med "i jeres straffelov"? Jeg ser mig selv som nations-løs.
Jeg mener i den danske straffelov. Jeg skrev det på et dansk forum, hvor der bliver skrevet på dansk, så jeg troede det var fint nok formuleret. Og du forstod det tilsyneladende også fint, heldigvis, men jeg håber da ikke, du føler dig sat i bås.
Det har jo intet med voldtægt at gøre. Det har noget at gøre med, at man ikke kan have samleje med en slægtning i nedstigende linje. Der er langt fra at blive voldtaget af ens barn og blive dømt for det, og så det at have samleje med en slægtning i nedstigende linje.

Du må gerne finde sager, hvor barnet har voldtaget en af forældrene, og forælder er blevet dømt for det.

Til det med "i jeres straffelov"; jeg føler ikke, at jeg bliver sat i bås, men det var bare spøjst. Føler du da ikke en del af "os"?
ELPISTOLERO skal have held og lykke, med at finde et eksempel på en forælder der er blevet tiltalt for incest, efter at være blevet voldtaget af en slægtning i nedstigende linje. Jeg tvivler på at det nogensinde er sket.
Ved det godt, især efter at have set paragraffen(troede at der var en eller anden absurd paragraf i straffeloven, men han/hun mente paragraf 210, som omhandler incest og intet med voldtægt har at gøre) og så hans/hendes fortolkning af den. Det giver jo absolut ikke nogen mening, at voldtægtsoffer skulle blive dømt i DK(hvis anklagen selvfølgelig ikke er fabrikeret), selvom det er ens barn, der har voldtaget en.
Senest rettet af Kubala ons mar 01, 2017 3:28 pm, rettet i alt 2 gange.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

I øvrigt, for lige at vende tilbage til blasfemidebatten, kan det jo påpeges, at OIC længe har skubbet for en bindende blasfemiresolution i FN. Det ville reelt legitimere de blasfemiparagraffer lande som Iran, Saudi Arabien og Pakistan har. Nuvel, FN ville sikkert stadig kritisere deres dødsstraf og deres retspraksis, men man ville næppe kunne brokke sig over, at folk blev smidt i fængsel, for at fornærme profeten Muhammed. Det er altså endnu en grund til at følge trop og gøre som Island, Holland og Norge. Især når lande som Australien og Canada, desværre, trækker i den forkerte, modsatte retning.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Jeg forstår heller ikke, hvorfor de tre muslimske lande dømmer en efter den paragraf? Det er ikke strafbart i islam med blasfemiske handlinger eller udtalelser. Det er kun forbeholdt gud, hvad det angår.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Kubala skrev:Jeg forstår heller ikke, hvorfor de tre muslimske lande dømmer en efter den paragraf?
Ja, jeg tror ikke kun, det handler om religion. De bruger den til at undertrykke dissidenter og minoriteter.
Senest rettet af Flax_Generous ons mar 01, 2017 3:33 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:
Kubala skrev:Jeg forstår heller ikke, hvorfor de tre muslimske lande dømmer en efter den paragraf?
Ja, jeg tror ikke, det handler om religion. De bruger den til at undertrykke dissidenter og minoriteter.
Det skulle ikke undre mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster