TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

Helt håbløst.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Jeg vil da stadig anbefale folk at se Breaking Bad. De senere sæsoner er glimrende underholdning. Den er bare voldsomt overvurderet i mine øjne. Folk taler om den som den bedste nogensinde, men den er vitterligt milevidt fra en serie som Game of Thrones.

Jeg vil vove den påstand, at Skyler og Junior bidrager med nul og nix i Breaking Break. Jeg kedede mig næsten hver eneste gang de var med i en scene. Det hjælper ikke, at de har to ret fremtædende roller. Derudover finder jeg Jesse Pinkman en anelse trættende i længden med alle hans samvittigheds problemer. Jeg er faktisk ikke engang en kæmpe fan af Walter White, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg har intet imod ham, men det er ikke sådan, at jeg bliver fanget, når han dukker op på skærmen.

I mine øjne bliver serien holdt oppe af Saul, Gus og til dels Ehrmantraut. Der er bare åndssvagt mange scener, hvor de ikke deltager.

Man har ret til sin holdning, men jeg køber bare ikke den hype, der er opstået omkring serien.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Du kritiserer BB og nævner så Dexter og Modern Family som bedste serier fra nyere tid :eek: Det må jeg nok sige.

BB er fremragende. Og hvis du skal se noget sjovt så tjek Trailer Park Boys eller verdens nok sjoveste serie - It's Always Sunny in Philadelphia.

Jeg forstår desuden ikke de rosende ord til suits herinde. Har set de første 2 sæsoner og den bevæger sig ingen steder.
Modern Family er absurd veludført. Jeg er færdig af grin hver gang.

Dexter er rigtig god de første 4-5 sæsoner, men den falder i niveau efterfølgende. Jeg var i hvert fald ret fanget af den, da jeg så den for nogle år siden. Jeg synes samtidig, at det er imponerende, hvordan serien får én til at sympatisere så meget med Dexter.

Trailer Park Boys er slet ikke sjovt i mine øjne. Det er ikke engang plat på den sjove måde. It's Always Sunny in Philly er sjovt, men jeg ville hellere se New Girl, hvis det var.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

zqa skrev:Helt håbløst.
Burde du ikke smutte ind på Sydsiden og debatere med ligesindede? Jeg kan forstå, at niveauet ikke adskiller sig synderligt, hvorvidt man er menig Bundby fan eller klubbens hovedaktionær derinde.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Du kritiserer BB og nævner så Dexter og Modern Family som bedste serier fra nyere tid :eek: Det må jeg nok sige.

BB er fremragende. Og hvis du skal se noget sjovt så tjek Trailer Park Boys eller verdens nok sjoveste serie - It's Always Sunny in Philadelphia.

Jeg forstår desuden ikke de rosende ord til suits herinde. Har set de første 2 sæsoner og den bevæger sig ingen steder.
Modern Family er absurd veludført. Jeg er færdig af grin hver gang.

Dexter er rigtig god de første 4-5 sæsoner, men den falder i niveau efterfølgende. Jeg var i hvert fald ret fanget af den, da jeg så den for nogle år siden. Jeg synes samtidig, at det er imponerende, hvordan serien får én til at sympatisere så meget med Dexter.

Trailer Park Boys er slet ikke sjovt i mine øjne. Det er ikke engang plat på den sjove måde. It's Always Sunny in Philly er sjovt, men jeg ville hellere se New Girl, hvis det var.
Hehe vi to er så langt fra hinanden humor-mæssigt at der overhovedet ikke er grund til at fortsætte ;-) De serier du nævner er ok men det er så amerikansk og sukkersødt. Lidt som at æde candyfloss - første par bider er ok og derefter bliver det lidt ulækkert ;-)

En serie der leverer 4-5 sæsoner ud af 8 kan imo aldrig nævnes som en af de bedste. Det er simpelthen for skidt. Selv hoppede jeg fra i 3 da jeg kunne mærke at jeg ikke var interesseret i måden den udviklede sig på. Og med den omtale den fik efterfølgende er jeg glad for at jeg ikke blev hængende selvom jeg måske glippede et par fine sæsoner.

Men ja hver sin smag og du har nogle fine serier på din liste. Kan især godt lide dit man crush på Timothy Olyphant!

Hvis jeg skulle nævne et nogle serier så ville det være:
The Sopranos (imo den bedste nogensinde)
Breaking Bad
Game of Thrones
It's Always Sunny in Philadelphia
Trailer Park Boys
Arrested Development (glemte den før)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Blaugrana92 »

Hej brothrs. Lad lige være med at glemme Archer. Mange tak.

phpBB [video]


Fuck, jeg glæder mig til der kommer nye afsnit! Nyt Archer og nyt Game of Thrones på nogenlunde samme tid? Det er jo dissideret jul.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Hehe vi to er så langt fra hinanden humor-mæssigt at der overhovedet ikke er grund til at fortsætte ;-) De serier du nævner er ok men det er så amerikansk og sukkersødt. Lidt som at æde candyfloss - første par bider er ok og derefter bliver det lidt ulækkert ;-)

En serie der leverer 4-5 sæsoner ud af 8 kan imo aldrig nævnes som en af de bedste. Det er simpelthen for skidt. Selv hoppede jeg fra i 3 da jeg kunne mærke at jeg ikke var interesseret i måden den udviklede sig på. Og med den omtale den fik efterfølgende er jeg glad for at jeg ikke blev hængende selvom jeg måske glippede et par fine sæsoner.

Men ja hver sin smag og du har nogle fine serier på din liste. Kan især godt lide dit man crush på Timothy Olyphant!

Hvis jeg skulle nævne et nogle serier så ville det være:
The Sopranos (imo den bedste nogensinde)
Breaking Bad
Game of Thrones
It's Always Sunny in Philadelphia
Trailer Park Boys
Arrested Development (glemte den før)
Jeg har været vild med Timothy Olyphant siden jeg så "The Girl Next Door" :)

Jeg har det med Arrested Development som med Twin Peaks. Jeg er glad for, at jeg så det, men det var mere for eftertidens skyld. Jeg var reelt ikke super underholdt, men det kan godt være nyttigt at have set det alligevel.

Jeg kunne forestille mig, at langt de fleste vil synes begge serier er noget bras. Folk har det bare med at hylde det smalle i offentligheden, da det får dem til at fremstå mere sofistikeret end de er. Det er ligesom dem, der påstår, at de ser Deadline hver aften, hvor de i virkeligheden napper et afsnit af Luksusfælden eller Familien fra Bryggen :silent:

Jeg er dog sikker på, at du (Piquenbauer) faktisk er helt vild med Arrested Development ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Jeg <3 Arrested Development!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Storken »

Der er også nogle rigtig gode scener indimellem. Man lærer hurtigt at påskønne alle de mange referencer til tidligere i serien. De er virkelig spidsfindige.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Du kritiserer BB og nævner så Dexter og Modern Family som bedste serier fra nyere tid :eek: Det må jeg nok sige.
Haha, ja, den skulle jeg også lige vende igen, men fair nok. Modern Family har jeg dog aldrig forstået. Jeg gik egentlig og troede, det var fordi den var kreeret til kvinder på 30+, der kunne relatere til problemstillingerne i den. Men det kan andre segmenter tydeligvis også.
Piquénbauer skrev:Jeg forstår desuden ikke de rosende ord til suits herinde. Har set de første 2 sæsoner og den bevæger sig ingen steder.
Suits var egentlig ok op til sæson fem. Nu er den så udpint at de burde have lukket den for længe siden. Og så er karakteren Mike Ross egentlig latterlig. Bare det at hele hans eksistensgrundlag er bygget op omkring hans fotografiske hukommelse, som er en egenskab, der er mytifiseret og ikke har nogen rod i virkeligheden, virker faktisk ret plat.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

Storken skrev:
zqa skrev:Helt håbløst.
Burde du ikke smutte ind på Sydsiden og debatere med ligesindede? Jeg kan forstå, at niveauet ikke adskiller sig synderligt, hvorvidt man er menig Bundby fan eller klubbens hovedaktionær derinde.
Tak for dig og dine citater <3
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Jeg vil bare sige en ting, gutter. BB er ikke hyped eller overvurderet, det er den altså ikke. Skulle jeg tvinges til at vælge, så er BB foran GoT. Det er den altså, skulle man tvinges.
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Jesni »

zqa skrev:
Storken skrev:
zqa skrev:Helt håbløst.
Burde du ikke smutte ind på Sydsiden og debatere med ligesindede? Jeg kan forstå, at niveauet ikke adskiller sig synderligt, hvorvidt man er menig Bundby fan eller klubbens hovedaktionær derinde.
Tak for dig og dine citater <3
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh! Smask! Bundby! Det er jo lyrik fra en anden planet!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Jeg vil bare sige en ting, gutter. BB er ikke hyped eller overvurderet, det er den altså ikke. Skulle jeg tvinges til at vælge, så er BB foran GoT. Det er den altså, skulle man tvinges.
IMDB taler ikke altid sandheden, men efter 800.000 stemmer bør 9.5 alligevel give et ret kraftigt signal om hvor vanvittig den serie er, så enig :D

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af OliverDK »

BB er ikke overvurderet, men hvis man principielt godt kan lide at gå mod strømmen, så har man måske set serien med meget kritiske briller på for at være lidt på tværs.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster