Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

abx skrev:BG
Jamen, at gå op en morale i en film, er vel en del af det at danne en holdning til en film?
Hvordan kan man synes en film er glimrende, hvis "man ikke går op i budskabet" ? Det betyder jo ikke at du skal gøre hvad de siger, men blot at du tager stilling til det og forholder dig til det. Ting kan fremstilles på en rigtig god måde, selvom indholdet ikke er noget man bryder sig om.
Nææææh, ikke for mit vedkommende. Jeg er for doven til at tænke over moralen eller budskabet. Jeg gider ikke rigtigt at bruge tid på at spekulere over hvad Sean Penn gerne vil have mig til at tænke når jeg har set Into The Wild.

Men hvis jeg absolut skal tage stilling til det, så må jeg sige at jeg synes det er en smuk tanke at man skulle kunne leve alene i naturen og klare sig med det mest basale. At søge tilbage til menneskehedens oprindelige levevilkår. Det er også noget som jeg personligt godt kunne tænke mig at opleve. Ikke fordi at samfundet og dets opbygning pisser mig af på samme måde som det pissede ham af, men udelukkende for at prøve det. Nu er jeg selv ret glad for at afprøve mine egne grænser og presse mig selv, så det er nok der at lysten til det kommer fra - for mine motiver ville aldrig kunne blive de samme som hans.

(Hvor kunne jeg da i øvrigt bare sindssygt godt tænke mig at komme til enten Canada eller Alaska!)

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Film

Indlæg af Elbarca »

Den slags film kan man ikke se uden at danne sig en mening. Jo hvis man er et bong hoved kan det vel lade sig gøre

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Film

Indlæg af Mander »

Heartbreaker skrev:Du ved.. film med lidt mere handling end det sådan "normale" overfladiske. Livbekræftende og gerne med budskab. Jeg ændrer mig heller ikke en meter af filmene, men det er rart at se en film og bagefter tænke lidt over tingene, if you know what i'm sayin' :cool: :cool:
Hvis du er ude efter det livsbekræftende, er det nok næppe TWBB, du skal se. Se den for godt skuespil og godt drama.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Film

Indlæg af JonasV »

Jeg har gråvejrstømmermænd (tror ikke uddybende forklaring er nødvendig), og kunne forestille mig at i dag ville være en god dag at se Garden State igen.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

@Mander, det er også cool nok. Lyder helt klart til at være et kig værd :)

edit: Sherlock Holmes 2 i aften.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Challenge: Se alle film på "Bottom 100" på IMDb.com :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Film

Indlæg af Lopezzz »

The Avengers, filmen som får sci-fi nørder til at tror at alt det crap findes i virkeligheden.
Jeg vil hellere se Titanic 10 gange i træk end at spilde mit liv på fantasier.
Få jer et liv f...... nørder.
Året er 2012 og jeg har stadigvæk ikke set rumvæsner...... :roll:
MDCCCXCIX

Hotnuk

Re: Film

Indlæg af Hotnuk »

Lopezzz skrev:The Avengers, filmen som får sci-fi nørder til at tror at alt det crap findes i virkeligheden.
Jeg vil hellere se Titanic 10 gange i træk end at spilde mit liv på fantasier.
Få jer et liv f...... nørder.
Året er 2012 og jeg har stadigvæk ikke set rumvæsner...... :roll:
Det var utrolig modent sagt, Lopezzz - hvad er der i vejen med, at man interesserer sig for overnaturlige ting? Der er flere hundrede tusinder mennesker som synes, at du burde få dig et liv, fordi du interesserer for fodbold.
Må folk ikke have forskellige interesser, eller skal alle leve som dit perfekte liv?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Film

Indlæg af Skydefinten »

Jeg tror så at både rumvæsener og fodbold er vejen frem.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Jeg har kun set den første af Hannibal filmene, men kan se, at de sender Hannibal Rising i fjernsynet nu. Skal jeg optage den og vente med at se den, til jeg har set de forrige, eller kan jeg godt smide mig i sengen nu?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Film

Indlæg af Lopezzz »

Hotnuk skrev:
Lopezzz skrev:The Avengers, filmen som får sci-fi nørder til at tror at alt det crap findes i virkeligheden.
Jeg vil hellere se Titanic 10 gange i træk end at spilde mit liv på fantasier.
Få jer et liv f...... nørder.
Året er 2012 og jeg har stadigvæk ikke set rumvæsner...... :roll:
Det var utrolig modent sagt, Lopezzz - hvad er der i vejen med, at man interesserer sig for overnaturlige ting? Der er flere hundrede tusinder mennesker som synes, at du burde få dig et liv, fordi du interesserer for fodbold.
Må folk ikke have forskellige interesser, eller skal alle leve som dit perfekte liv?
Er jeg perfekt hvis jeg ser Titanic 10 gange i træk?
Sorry mayn men jeg bliver nemt irriteret når jeg hører folk siger: Wooooooow! til noget som er uvirkelig.
MDCCCXCIX

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Film

Indlæg af Mander »

Heartbreaker skrev:Jeg har kun set den første af Hannibal filmene, men kan se, at de sender Hannibal Rising i fjernsynet nu. Skal jeg optage den og vente med at se den, til jeg har set de forrige, eller kan jeg godt smide mig i sengen nu?
Jeg er i hvert fald pt. skuffet over, at jeg rent faktisk så det indtil South Park begyndte, så kan anbefale dig slet ikke at se den...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Ja, den var godt nok lidt små dårlig.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Film

Indlæg af Qwade »

Nogen der har en bunke film de mener man BØR have set eller se i fremtiden? :)

EDIT: Flere må selvfølgelig gerne byde ind!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

fcbarcelona.dk/debats must-see liste er hermed skudt i gang (man kunne måske skiftes til at tilføje en film/boxset til samlingen):
  • 1. Starwars I-VI
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster