Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Jeg har lige set Shallows. Meh.
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Film

Indlæg af Piquénbauer »

Haha synes faktisk den var ok. Fin underholdning på trods af at være pænt plat. Det pissede mig dog af at
Spoiler
Vis
hajen ikke bed hende vildere. Det gav ingen mening når den ellers skulle være en dræbermaskine.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15143
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Film

Indlæg af Lopezzz »

Længe ventede film

phpBB [video]
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Film

Indlæg af Storken »

Jeg har lige fået set End of Watch for første gang. Det var fandme en fed film. Jeg så den desværre på en iPad i et fly, så den skal helt sikkert genses på fladskærmen, når jeg kommer hjem igen.

Jeg fik samtidig et mindre crush på Anna Kendrick efter den her scene:
phpBB [video]

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Film

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Arh, du er sgu for nem :glad:
qepd

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Hvem har fået set Arrival?

Jeg ville så gerne elske den. Jeg elsker jo sci-fi, Denis Villeneuve er en af mine yndlingsinstruktører, og jeg har nørdet en masse lingvistik og sprogfilosofi. Men filmen irriterer mig lidt. Det har ikke så meget med selve filmen at gøre. Den er flot og velskrevet. Men filmen er bare ikke så intelligent som den tror. Eller jo, den er intelligent, men ekstrem lingvistisk relativitet og determinisme er efter min mening en bullshit teori.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Film

Indlæg af emo »

Skyldes det måske novellen? Følger den novellen tæt, den skulle være ret tam til sidst.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har ikke læst novellen. Det må jeg hellere lige.

Måske skyldes det mest af alt, at jeg er uenig i de videnskabelige teorier som den bygger på. Det svarer lidt til, hvis der blev lavet en interessant og flot film som tog Malthus, Watson eller Marx meget seriøst (eller forestillingen om, at Ronaldo er verdens bedste fodboldspiller, for at bruge et lidt mere kendt emne). Det er jo simpelthen bare forkert.

Eller også skyldes det bare, at jeg var lidt syg og meget træt i mandags. Måske skal jeg se den igen. På papiret burde det være min nye yndlingsfilm, ikke en film som irriterer mig lidt.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Film

Indlæg af Guardiola »

Jeg var inde og se den i dag. Lad være med at se den igen. Den er ok, men heller ikke mere. 6/10. Den er lidt en blanding af contact og melancholia, efter min mening, to fantastiske film, men resultatet er en sløj affære. Den er for overambitiøs og usammenhængende samtidig med at være letkøbt og navlepillende. Jeg er enig i at filmen er lidt irriterende og ikke er nær så intelligent, som den selv tror.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Film

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Guardiola skrev:Jeg var inde og se den i dag. Lad være med at se den igen. Den er ok, men heller ikke mere. 6/10. Den er lidt en blanding af contact og melancholia, efter min mening, to fantastiske film, men resultatet er en sløj affære. Den er for overambitiøs og usammenhængende samtidig med at være letkøbt og navlepillende. Jeg er enig i at filmen er lidt irriterende og ikke er nær så intelligent, som den selv tror.

Nemlig! Super skuespillere, men den prøver at være mere end den er, så den bliver lidt meh... lidt ala Interstellar også fes ud fordi den prøvede at være mere den den var.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Film

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Rogue One er GO!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

SpillerSomMESSI skrev:Rogue One er GO!
Yeah! Den er fed. Skal se den igen snart.
#jesuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Film

Indlæg af Jesni »

zqa skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Rogue One er GO!
Yeah! Den er fed. Skal se den igen snart.
Virkelig? Jeg synes karakterene er så tynde, at det var pinligt. Hovedpersonen, ved f.eks. intet om, udover hvem hendes far er, hvad der skete for moderen, og at hun nu skal hjælpe Alliancen. Alt for meget Marvel-humor (men laveste fællesnævner har desværre magten i disse tider) og så var den grafisk, synes jeg, solgt som værende den flotteste nogensinde, hvilket jeg slet ikke er enig i.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Jesni skrev:
zqa skrev:
SpillerSomMESSI skrev:Rogue One er GO!
Yeah! Den er fed. Skal se den igen snart.
Virkelig? Jeg synes karakterene er så tynde, at det var pinligt. Hovedpersonen, ved f.eks. intet om, udover hvem hendes far er, hvad der skete for moderen, og at hun nu skal hjælpe Alliancen. Alt for meget Marvel-humor (men laveste fællesnævner har desværre magten i disse tider) og så var den grafisk, synes jeg, solgt som værende den flotteste nogensinde, hvilket jeg slet ikke er enig i.
Tynde?...... Hvad du nævner er lige præcist alt hvad man behøver at vide. Det er Star Wars, ikke en fransk melodramatisk Lynch-inspireret film noir.
#jesuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Film

Indlæg af Jesni »

Nej, men der er trods alt en mellemting mellem fransk højkultur og Marvel. Jeg mener Star Wars skulle være et sted imellem der, når der kommer til introduktionen af karakterene. Vi ved stortset intet om Jyn, selvom hun er hovedpersonen. Som jeg ser det, blev den film reduceret til en middelmådig actionfilm, der virkelig savnede charme fra de gamle film. Heldigvis var Force Awakens længder bedre.

Derudover undrer jeg mig lidt over slutningen af filmen, hvor
Spoiler
Vis
Dart Vader kæmper og stortset har planerne. Hvorfor bruger han ikke sine force kræfter til at lukke den dør, så de ikke kan smide den igennem? I de gamle film har han bøjet så mange, meget større og tungere ting end en lille skydedør. Generelt synes jeg ikke den film havde et særlig stærkt manuskript, hvilket var synd for ideen med en film om en kamp om planerne for dødsstjernen var rigtig god

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 43 gæster