Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Brombi skrev:Nogen der kan hjælpe med at skifte netværksfrekvens (hedder det overhovedet det?)? Nettet er lidt sløvt..
nevermind, har fundet ud af det :)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

Jeg sad og snakkede med en kammerat om at tage en tur til London mellem jul og nytår 2016 - og så se en PL-kamp eller to. Nogen der har erfaringer med køb af billetter? Det behøver ikke nødvendigvis at være de store London-klubber, selv om det selvfølgelig også kunne være sjovt. Er det svært at få fat i billetter? Er de dyre?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

God ide!

Jeg har købt nogle gange. Det var bare på klubbens egen hjemmeside.
Arsenal er rigtigt dyrt. Var det 80 pund de ville have for en nogenlunde plads? :roll:

Jeg valgte QPR sidste år, da de var billigere og lettere at få fat i. Også en hyggelig stemning.

West Ham gad jeg sgu godt se hjemme.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af JonasV »

Tak for svaret, Skyde! Vi klarer os nok uden en tur til Emirates. Hvordan var QPR's priser til sammenligning? White Hart Lane kunne også være sjov at besøge.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Det kunne da også være fedt at se en 1. div kamp?

QPR var betydeligt billigere end Arsenal.

Så Tottemham - Leeds for små 10 år siden. :lol: Der var altså også fin stemning.

Her kan du se billet-priserne for de forskellige klubber (kun PrL dog)

http://www.premierleague.com/en-gb/news ... rices.html

http://www.telegraph.co.uk/finance/pers ... costs.html

Måske nogle andre har nogle indspark? Storken? :lol:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har været på Emirates for nogle år siden, men det var en del af en pakkerejse hvor vi sejlede derover. Det var faktisk en rigtig billig pakkerejse. Vi kunne ikke have gjort det billigere ved selv at arrangere det. Men nu er der selvfølgelig ingen færge fra Esbjerg længere, så det er selvfølgelig ikke så relevant.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af OliverDK »

Long post incoming, men jeg vil gerne høre jeres mening, og så er det rart lige at tømme hjernen mellem studierne ;-)

Kære Brothrs & Monopolet

Min kæreste og jeg aftalte i efteråret at holde nytårsaften sammen med to af mine venner og deres kærester.
Vi aftale også, at vi ville holde det hos det ene par, som lige er flyttet ind i et stort og flot hus.
Vi aftalte at bestille en 3-retters menu fra et cateringfirma for at gøre det så nemt som muligt. Dette kostede 235 kr. pr. person, og var meget lækkert hele vejen igennem.
Mht. drikkevarer aftalte vi, at det sørgede vi for hver især. Min kæreste og jeg drikker meget sjældent, og da det bare skulle være en hyggeaften, og da jeg ovenikøbet var småsyg, var det heller ikke planen til nytår. Vi medbragte derfor ingen alkoholiske drikkevarer ud over en stor og dyr champagne på 1,5 liter, som min kæreste fik af sit arbejde i julegave. Den ville vi gerne dele med de andre kl. 24.00.

Vi aftalte, at vi selvfølgelig ville dele beløbet for tilbehør i 6. Herunder lidt pynt og chips.

De to andre par har så gjort det, at de har købt vin og en hel masse sprut sammen. Så meget sprut, at det er fuldstændig urealistisk, at vi, 6 mennesker, skulle kunne drikke det uden at ende i hver vores seng på hospitalet.

Min ene ven, værten, spørger under hovedretten, om jeg vil smage den rødvin, han har købt. Det siger jeg ja tak til.
Senere spørger han, om jeg vil have en drink og endnu senere, om jeg vil have et par shots. Jeg siger ja tak til det hele, men drikker på ingen måde nok til at blive i nærheden af fuld. Jeg drikker et lillebitte glas rødvin, én drink og 3 shots.

Da værtens kæreste i dag skriver til os, at vi skylder 800 kr. tilsammen, undrer vi os lidt. Vi har spist for 235,- hver, altså 470 kr. og dermed bliver det altså 165 kr. pr. person ud over maden. 165 x 6 er 990 kr. Har de købt for 990 kr. pynt og chips?

Jeg spørger stille og roligt ind til, hvad de penge helt præcist går til. Det viser sig så, at de har regnet os med i alt deres vin og sprut, "fordi vi jo også drak af det i løbet af aftenen."
Min kæreste fik én drink, og jeg fik én drink, meget lidt rødvin og 3 shots, som vi venligt blev tilbudt. Vi leverede ovenikøbet champagnen uden at kræve noget for den. Vi har nu gang i en mindre diskussion, hvilket jeg på ingen måde orker. Jeg betaler gerne. Det er 100% principielt, at det pisser mig af. De kunne i det mindste have skrevet: "Er det okay, at vi regner lidt ekstra i jeres regning, nu når I fik lidt at drikke?" i stedet for at skrive: "I skylder 800 tilsammen. De kan sendes på 12345678" uden at uddybe, hvad alle pengene går til.

Her er mit spørgsmål. Er jeg pisse nærig eller hvad? Jeg plejer at være meget konfliktsky og overskudsagtig, men for helvede.....

Hilsen brothr Oliver

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Piquénbauer »

Personligt ville jeg være ligeglad og betale. De lagde hus til (hvis jeg forstår korrekt?) og skulle ordne oprydningen osv.

Der er bare nogle folk som har ondt i røven over økonomi (det virker det til at de har) og tidligere oplevelser med dette siger mig at det ikke er en kamp der er værd at tage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af OliverDK »

Piquénbauer skrev:Personligt ville jeg være ligeglad og betale. De lagde hus til (hvis jeg forstår korrekt?) og skulle ordne oprydningen osv.

Der er bare nogle folk som har ondt i røven over økonomi (det virker det til at de har) og tidligere oplevelser med dette siger mig at det ikke er en kamp der er værd at tage.
Jeg plejer også at være ligeglad med sådan noget, men jeg bliver bare sur over, at de ikke involverer os før de beslutter, at vi er en del af deres drikkevareindkøb.
Og ja, de lagde hus til, og vi ryddede op sammen alle 6 morgenen efter. Jeg orker simpelthen bare ikke, at vi skal ned i så små detaljer, som at jeg smagte rødvinen. Skal vi så også regne husleje med, og skal jeg betale for den raket jeg tændte, som jeg ikke havde betalt for? Det gør mig sgu træt :lol:

Jeg er enig i, at det ikke er det værd at tage diskussionen. Det plejer jeg heller ikke at gøre. Lige den her gang pissede det mig bare af...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan sagtens forstå det... Har haft min del af diskussioner med folk der pludselig sender "en regning" dagen efter en bytur hvor vedkommende at givet en omgang.

Hvis det ikke smadrer din økonomi så ville jeg glemme det og se pengene som et tilskud til en god aften. Hvis det derimod fucker din økonomi op så tag diskussionen på den mest rolige måde overhovedet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af OliverDK »

Jeg har betalt nu. Problemet er bare, at jeg ikke kan undgå en konflikt, fordi min kæreste er iskold med sådan noget. Så diskussionen ruller på fuld drøn alligevel.
Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Sig til dem at de kan mødes med mig og brothr HB på Valby station, så kan vi tæskr dem og brækr all ders knoglr! ;-)

Ellers er jeg enig med Piquén. Tag diskussionen stille og roligt og forklar hvorfor I synes det måske er lidt urimeligt at skulle betale så stor en del af aftenens alkohol, der tydeligvis primært (egentlig udelukkende, men det er jo så ekstremt et ordvalg) var købt til deres forbrug. Især når nu I på forhånd havde aftalt at I selv, hver især, skulle stå for drikkevarer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Piquénbauer »

OliverDK skrev:Jeg har betalt nu. Problemet er bare, at jeg ikke kan undgå en konflikt, fordi min kæreste er iskold med sådan noget. Så diskussionen ruller på fuld drøn alligevel.
Billede
Haha ffs...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af OliverDK »

Hahahaha, skriver med drengene ved siden af. Vi er cool. Pigerne bitcher i en gruppesamtale. Kæft jeg elsker at være dreng <3

og tak brothr blau! de skarl bar hol ders keft. men jag givar kon lov vis du brur din basketball bat.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Jeg plejer også at være lidt ligeglad med at betale lidt ekstra, hvis bare det ikke er mange penge. Det er virkelig det sidste jeg vil skændes med mine venner om. Synes du skal forklare det til dem på samme måde, som du har forklaret os det - at du ikke havde noget imod at betale, hvis det bare var blevet sagt på forhånd at i skulle dele drikkeregningen også.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster