Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

soul_pitcher skrev:
zqa skrev:Overvejer også lidt at nappe en billet, hvis den da ikke er alt for dyr.
Såvidt jeg kan erindre, betalte jeg 1432kr for to billetter inkl. gebyr. Så mon ikke prislejet ligger på samme niveau igen. Dog skal du ikke lade penge komme an på, om du skal til koncert eller ej. De er jo ikke helt unge mere, og som Frank selv siger:
Frank Sampedro skrev:"My gut tells me this is really the last tour," he said. "I hate saying their ages, but I'm 64 and I'm the baby of the band. I love playing and we're playing as good as we ever did, but at any time, something could go down with any one of us."
Så op på hesten, zqa og køb køb køb.. Once in a lifetime.
Lige knap 800.- kr, det nægter jeg simpelthen at betale for en billet.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi skrev:haha du sagde skøb..
Du er også skøb
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

soul_pitcher skrev:
zqa skrev:Overvejer også lidt at nappe en billet, hvis den da ikke er alt for dyr.
Såvidt jeg kan erindre, betalte jeg 1432kr for to billetter inkl. gebyr. Så mon ikke prislejet ligger på samme niveau igen. Dog skal du ikke lade penge komme an på, om du skal til koncert eller ej. De er jo ikke helt unge mere, og som Frank selv siger:
Frank Sampedro skrev:"My gut tells me this is really the last tour," he said. "I hate saying their ages, but I'm 64 and I'm the baby of the band. I love playing and we're playing as good as we ever did, but at any time, something could go down with any one of us."
Så op på hesten, zqa og køb køb køb.. Once in a lifetime.
Præcis! Man må ikke lade penge holde en fra at se legenderne. Jeg har betalt en del mere end 770 kr for at se nogle af de helt store. Neil young har gjort sig fortjent til at tage 770 kr for en billet og jeg betaler dem med glæde!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved ikke om I allerede har set det, men det her show:

phpBB [video]


Holy fuck. Sick.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Classic Album-dokumentaren om Nirvanas 'Nevermind' ligger nu på DRs hjemmeside:
http://www.dr.dk/tv/se/classic-albums/c ... ms-nirvana

Goooooood stuff.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Netop hjemvendt fra plademesse i Nørrebrohallen med en meget, meget rar stak vinyler;


Neil Young - After The Gold Rush
R.E.M - Up
Tyler, The Creator - Goblin
The Doors - Strange Days
John Mayer - Heavier Things
Echo & the Bunnymen - Ocean Rain
The Band - The Last Waltz
The Weeknd - Kiss Land
Broken Bells - After The Disco
Cocteau Twins - Blue Bell Knoll
Cocteau Twins - Treasure
Tim Buckley - Starsailor


Mmmm. Kaffen smager ekstremt godt nu.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

God fangst.

Jeg var også lige forbi plademessen tidligere i dag. Ikke fordi jeg har en super pladespiller, faktisk står min eneste begravet nede i kælderen, men mere for at have mine yndlingsalbum hængende på væggen. Og så på den måde presse mig selv til at få købt en god pladespiller.

Anyway, det lykkedes at finde et par The Smiths. Ikke så tosset.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Du skal da have pladespilleren op fra kælderen, Flax!

The Smiths er så djævelsk go' musik. Havde lyst til at købe The Queen Is Dead i dag, selv om jeg allerede har den. Hvilke købte du?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

The Queen Is Dead og Meat Is Murder. Suveræne album. Men drømmen er at få fat i alt de udgav i 80'erne (også compilations og singles). Min kæreste er meget hardcore hvad angår The Smiths, så hun går all-in.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Det er sejt.

Godt nok svært at komme i tanke om særlig mange andre kunstnere fra 80'erne der kan matche Morrissey & co's sangmateriale.

Billede

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

Flax_Generous skrev: Jeg var også lige forbi plademessen tidligere i dag. Ikke fordi jeg har en super pladespiller, faktisk står min eneste begravet nede i kælderen, men mere for at have mine yndlingsalbum hængende på væggen. Og så på den måde presse mig selv til at få købt en god pladespiller.
Det skulle nu ikke være så svært. Brugtmarkedet er fyldt med dem til gode priser, her er ren vintage:

http://www.dba.dk/pladespiller-bang-olu ... 001551070/

En rigtig god ny kan også fås til en rimelig pris:

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx? ... er=1620103
JonasV skrev: Godt nok svært at komme i tanke om særlig mange andre kunstnere fra 80'erne der kan matche Morrissey & co's sangmateriale.
Hvis man kan frigøre sig for de ubegrundede mistanker om tøzemusik og ubehaget ved den filial af bandet, der ligner en velgørenhedsorganisation, vil jeg klart fremhæve U2, men gruppen deler vandene. Det ved jeg. Særligt The Unforgettable Fire er dog et sindssygt godt album.

Stærk pladehøst forresten! Jeg handler meget hos LP Collect - http://lpcollect.dk - og indehaveren er selv stor pladeentusiast og en fortræffelig mand at handle med.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Luis Enrique skrev:
JonasV skrev: Godt nok svært at komme i tanke om særlig mange andre kunstnere fra 80'erne der kan matche Morrissey & co's sangmateriale.
Hvis man kan frigøre sig for de ubegrundede mistanker om tøzemusik og ubehaget ved den filial af bandet, der ligner en velgørenhedsorganisation, vil jeg klart fremhæve U2, men gruppen deler vandene. Det ved jeg. Særligt The Unforgettable Fire er dog et sindssygt godt album.
Jeg må give dig ret i at U2 har begået nogle virkelig gode ting i løbet af deres karriere. The Unforgettable Fire indeholder nogle ekstremt gode sange. Eksempelvis er titelnummeret og 'Bad' stærke sager!
Selv om The Joshua Tree og Achtung Baby er ved at være nogle lidt fortærskede størrelser, så er der altså også guld i rillerne på de plader.

Luis Enrique skrev:Stærk pladehøst forresten! Jeg handler meget hos LP Collect - http://lpcollect.dk - og indehaveren er selv stor pladeentusiast og en fortræffelig mand at handle med.
Uh, en hurtig Scott Walker-søgning viser at det bestemt er et sted at have for øje når der skal høstes plader. Tak for linket!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

...i øvrigt tror jeg, min yndlingsplade fra 80'erne må være mesterværket 'Spirit Of Eden' med Talk Talk.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Musik

Indlæg af Luis Enrique »

JonasV skrev: The Unforgettable Fire indeholder nogle ekstremt gode sange. Eksempelvis er titelnummeret og 'Bad' stærke sager! Selv om The Joshua Tree og Achtung Baby er ved at være nogle lidt fortærskede størrelser, så er der altså også guld i rillerne på de plader.
'Bad' er et ubegribelig fantastisk nummer. Jeg kunne skrive - og har skrevet - stople op og stolpe ned om det nummer. Uanset hvordan det præsenteres er det fremragende. Indspilningen på albummet er fremragende, live-indspilningen uden snippets på Wide Awake in America er fremragende. På albummet er det fremragende - og et lille kender-trick - hvis man lytter til Bad og nummeret forinden, '4th of July', som en helhed; 4th of July som instrumental optakt til Bad. Koncert-indspilningerne, hvor U2 helt sømløst changerer Bad over i en række snippets af Rolling Stones, Lou Reed m.fl. er fremragende. Uha, jeg bliver blød i knæene, men vil lige tillægge live-pladen Under a Blood Red Sky til din liste. Her får man det bedste af det tidlige U2, uden det lidt forcerede og dumpe fra studieindspilningerne.

Her er en stærk, men lydmæssigt ikke topkvalitets live-indspilning af Bad, hvor U2 i øvrigt tager pænt afsked med Thin Lizzy's Phil Lynott, der desværre døde et par måneder før koncerten i maj 1986.

phpBB [video]

JonasV skrev: 'Spirit Of Eden' med Talk Talk.
Genial plade, hvor man må sige at samtidens anmeldere tog helt ufattelig meget fejl!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

phpBB [video]


Fedt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster