Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

But why, Bromb?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Hahahahaha
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Og hermed link;

phpBB [video]
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Har nu hørt hele den nye Arcade skive. Vil ikke sige at jeg er skuffet for det er en rigtig fin plade men imo er den et stykke fra deres tidligere værker (som alle er geniale). Jeg mangler den simple melodi og den klare lyd af instrumenter. Normalt plejer jeg at blive blæst væk allerede ved første gennemlytning og må indrømme at sange som ocean of noise, my body is a cage, wake up, the suburbs og mange andre kan få en lille tåre frem men den samme følelse havde jeg ikke med denne skive. Følelserne forsvandt lidt i de uendelige elektroniske lyde og små detaljer.

Der er dog flere gode sange og det er klart en cd som er et stykke over gennemsnittet af hvad der bliver udgivet men lidt for meget drive soundtrack og lidt for lidt følelser til at den virkelig rammer mig der hvor de ellers plejer at ramme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Haha, Brombi, det er sgu et stærkt lineup!

Ang. Arcade Fire, så magter jeg ikke lige Youtube nu her, så må nok vente til det kommer på Spotify - eller kommer med posten (når jeg lige får bestilt det).
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

@Brombi
phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

haha ja hvordan kunne man glemme den :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Musik

Indlæg af Heartbreaker »

phpBB [video]

phpBB [video]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

phpBB [video]


RIP Lou Reed <3
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Hvis I endnu ikke har set det, så kan det nye Arcade Fire album streames netop nu.
Nu har jeg har hørt albummet næsten nonstop henover weekenden. Jeg ved endnu ikke helt, hvor det rangerer i forhold til de tre andre, men det er godt deroppe, synes jeg. Numre som Reflektor, Joan of Arc, Awful Sound, It's Never Over og Afterlife er noget af det bedre, de har lavet. I det hele taget er jeg ret begejstret for hele Eno/Bowie-lyden, de har tillagt sig. Calypso/reggae/rara-inspiration fungerer for det meste også okay.

Det er dog ikke et perfekt album. Flashbulb Eyes er irriterende på den måde som kun dub og ska kan være det. De tager også stadigvæk sig selv lige lovligt seriøst i forhold til min smag. Det hele er lidt prætentiøst. Men sådan er Win Butler og co. åbenbart. Nogle af numrene er også lidt for lange. James Murphy måtte gerne lige have slået i bordet og sagt "nok er nok," for det er lidt overkill, at 8 ud af 13 sange varer omkring 6-7 minutter. Det er ikke episk doom metal, de spiller. Ingen af disse skønhedsfejl er dog ødelæggende for helheden.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

Nå ja, måske er det bare mig, der har hørt for meget lo-fi garage rock og punk på det seneste, men jeg er også ret imponeret over lyden på albummet. Virkelig rig på detaljer, men meget langt fra mudret.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Musik

Indlæg af Nyhuus »

Har nu hørt albummet igennem 2-3 gange om må sige, at jeg synes det er fantastisk.
Kan virkelig godt lide pladen som helhed, og den nye lyd sidder lige i skabet.

Har egentlig ikke så meget imod at mange af numrene er lange, så længe de kan bære det.
Reflektor (pladens bedste nummer lige pt. for mig) er et glimrende eksempel, på et langt numre som ikke keder en.
Der opstår hele tiden nye lyde, som overrasker.

"Flashbulb Eyes", som Flax G nævner, tror jeg mere skal ses som en stemningssætter til HCTNT, hvilket jeg faktisk godt kan lide. Agnes Obel (for lige at tage et eksempel fra en helt anden genre bruger 2-3 af sådanne numre på sine nye plade, hvilket fungerer imponerende godt synes jeg.
Ved ikke hvor mange af jer, der har hørt Kwes' nye album "ilp" ? (Ellers burde I gøre det:
Den eneste kritik der som sådan går på hans album er, at det er for usammenhængende. Han placerer fx. 2 numre lige ved siden af hinanden, som kræver 2 helt forskellige mindset, hvilket jeg synes AF er eksperter i.

Er i tvivl om det er bedre en nogen af deres andre album, eller lige det mindre godt.
Men sådan har jeg det med alle deres plader. Synes det er svært at placere et over det andet.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

En lille (god) én til vejret:

phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

En mere! 'Four sheets to the wind in Copenhagen' da!

phpBB [video]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Drake + The Weeknd til DK:
http://gaffa.dk/nyhed/77666

Volcano Choir kommer i øvrigt også:
http://www.billetlugen.dk/musik/31446/volcano-choir/

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster