Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Brothr og monopolet, jeg har brug for lidt hjælp i mit lille dilemma!

Sagen er den, at jeg her 1. januar fremlejede et værelse i min lejlighed, da min tidligere roomie flyttede sammen med sin kæreste. Aftalen med den nye roomie (som i øvrigt er super sød) var, at hun skulle erstatte de ting, som min tidligere roomie tog med sig som blandt andet var fjernsynet i stuen. Stuen er forholdsvis stor og man sidder ret langt fra fjernsynet, så det var meget passende med 50", det skulle i hvert fald ikke være mindre.

Her for to uger siden siger min nye roomie så, at hun kan købe sin søsters gamle fjernsyn, da det er hvad, hun har penge til lige nu. Jeg tænker ikke rigtigt videre over det, da jeg tænkte, det var en midlertidig løsning og at hun ville bruge fjernsynet på sit værelse, når hun købte et nyt. Nu lader det så til, at det ikke var en midlertidig løsning, og at det er hendes mening, at vi skal have et seks år gammelt 40" fjernsyn hængende i stuen. Jovist, mænd går måske mere op i teknologi end kvinder, men vi havde bare en klar aftale om, at de få ting min tidligere roomie tog med sig, skulle erstattes, så en så stor nedgradering på fjernsynet i stuen er bemærkelsesværdigt. Især fordi sofaen og tv'et i stuen bliver brugt som et opholdssted, hvor vi kan se en film eller serie sammen.

De sidste par dage hvor jeg har læst til eksamen, har jeg så hørt hende snakke med min læsemakker om, at hun normalt har 45 timer/uge og at hun lige har fået 4-5000,- ind på sin konto. I går spørger hun mig, om hun skal købe en Parajumpers jakke som koster 5000,-. Da jeg går i seng slår det mig, at hun havde sagt, hun ikke lige havde penge til et fjernsyn, men nu godt kan købe en jakke til det samme, som hvad et fjernsyn koster (sådan da).

Jeg skal slet ikke bestemme, hvad hun skal bruge sin penge på, men det går mig lidt på, at vores aftale ikke er blevet overholdt. Jeg har fx også været ude at købe ny magnetstribe til knivene, da der heller ikke skete noget der.

Hvad skal jeg gøre, brothrs? Jeg vil jo gerne se Barca-bold på en stor skærm.


Bonusinfo:
- Hun er 21 år.
- Hun har arbejdet fuld tid siden gymnasiet og starter på studie til feb.
- Det er første gang hun flytter hjemmefra.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Sir Suiram
Indlæg: 191
Tilmeldt: man sep 15, 2014 10:40 am
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Sir Suiram »

Hvis det var en klar del af aftalen, at "...det var meget passende med 50", det skulle i hvert fald ikke være mindre.", så synes jeg, du har en sag. Så kan du godt lige nævne for hende, at nu hvor det lader til hun har penge, og at I havde førnævnte aftale, så kunne hun da overveje, om ikke det var et TV, hun skulle købe.

Hvis aftalen var, at "...hun skulle erstatte de ting, som min tidligere roomie tog med sig som blandt andet var fjernsynet i stuen.", så synes jeg ikke, du har en sag, når hun erstatter det med et velfungerende 40'' TV.

"...det er hvad, hun har penge til lige nu." kan fra hendes side forståes som 'Nu har jeg fortalt det, og det lød til at være OK med ham (dig)' - særligt ved sidstnævnte aftale.

Men igen, jeg synes, det afhænger meget af de præcise formuleringer og jeres egentlige aftale. Og til sidst skal du måske også gøre op med dig selv, hvor meget det betyder for dig med det TV, kontra hvor meget det vil betyde for jeres "forhold", når I skal bo sammen fremover.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Vi har ikke aftalt, at det minimum skulle være et 50" eller over, men i og med, at hun flytter ind i en fuldt møbleret lejlighed lige pånær fjernsyn og lidt køkkenudstyr, så synes jeg, det er lige billigt nok sluppet at smide et 40" fra 2010 ind i stuen. Jeg kan dog også sagtens se det fra hendes side, og hun måske er tilfreds nok med det nuværende fjernsyn, men jeg jeg får bare mere lyst til at se fjernsyn på værelset, hvilket lidt går ud over det sociale.

Jeg tror dog godt hun var indforstået med, at det skulle være et magen til, eftersom jeg nævnte størrelsen på det tidligere fjernsyn en del gange for hende, inden hun flyttede ind. Hun sagde jo også selv, at "det var hvad jeg havde råd til lige nu", da hun fik det af sin søster.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Valby Station, brothr.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

Hvis du ikke har nogle ambitioner om at knalde hende, så sig det ligeud. Det bliver sgu ikke sjovt at bo sammen med hende, hvis hun bare kører dig rundt i manegen hver gang. Det er bedre at finde ud af det i starten, hvis det ikke fungerer imellem jer.

Bonusinfo:
Tøsen har ikke sine prioriteter i orden, når hun vægter Parajumpers jakke over tilstrækkeligt TV.

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Jeg ville nok lige, gør hende til HBs biaaatch! Og så ja, følg Blsmusses råd!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Daluigi »

Tag konfrontationen og redegør for din holdning og forventning, da I lavede den oprindelige aftale. Det er bedre end konstant fremover at blive irriteret hver gang hun bruger penge på andet end det TV.

Elefanten i rummet skal adresseres! Især når det hænger på din væg og kan formidle Barcas kampe
Forumlegende

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Der er jo en tendens i samfundet til, at kvinder ikke vægter teknologisk udstyr lige så højt som mænd. Jeg ville sige "hold kæft kælling" og kræve penge til et nyt 60" curved 4K og en PS4 oveni som kompensation for besværet og de kampe du indtil videre har misset. Barca på storskærm er vigtigere end forholdet til en kvindelig roomie. Jeg har selv tvunget et 55" ned over hovedet på min kæreste, og det var hele diskussionen værd!
Ellers er det Valby Station og basketballbat, brothr.

(Skal læses med Mads Christensen-stemme)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Brothr HB

Hvis det var en del aftalen synes jeg du skal tage den over aftensmaden, måske lige fortælle inden, at der er noget du synes i skal snakke om.

Personligt synes jeg at det er en lidt spøjs aftale, især hvis det er dig der går mest op i det, og at det er din lejlighed. Hvorfor ikke bare købe et nyt og godt fjernsyn selv, som så bliver hængende når hun evt. flytter ud en dag.

Men kutymen er jo at man betaler depositum inden indflytning, og hvis hun både skal betale depositum og erstatte din tidligere roomies store fjernsyn, synes jeg at det er lidt unfair, især hvis hun ikke selv går op i store fjernsyn - men hun er nu engang selv gået med til aftalen, og derfor synes jeg godt du kan snakke med hende om det, i hvert fald stille og roligt.

Måske har hun slet ikke opfattet at det var et problem, fordi hun netop ikke går ligeså meget op i teknologi som dig. Måske kan hun slet ikke se forskel på et nyt 50" TV og "gammelt" 40" TV, som hendes søster har været glad for.

Hvis hun derimod ikke har betalt depositum, skal du bare køre på :D

"Kommunikation er nøglen til et godt bofællesskab"
- Brombi

"Lad mig væge"
- HB

Ellers er det self Valby St!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Mange tak for jeres svar, brothrs. Jeg havde tænkt mig at tage en snak med hende, men jeg ville lige høre jer, om jeg kunne tillade mig det. Eftersom det var en aftale inden hun flyttede ind, så synes jeg godt, jeg kan. Mht. selv at købe fjernsynet, så ser jeg ikke dette som en mulighed, da jeg har møbleret hele lejligheden + SONOS og andre goder, som hun nyder godt af og der kommer slid på. Hun betaler hverken mere eller mindre i husleje, så det var imo kun fair, at hun købte et fjernsyn og noget køkkengrej, da hun flyttede ind.

Se med på fcbarcelona.dk/debat i næste uge for opfølgning!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Brombz, vil du ikke sige til blau, at han dissideret skal lade mig væge???
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Kyl hende ud, få mig som roomie... jeg tager øl med.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

JA!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

abx og Ronaldinho, MEGA TILLYKKE'R MED DAGEN!

Billede

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Stort tillykke! Hav en awesome dag.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster