Mad

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Mad

Indlæg af Flax_Generous »

Heartbreaker skrev:Kebabistan er øvrigt mange klasser over alle Sharwarma steder i Odense.
Men ikke bedre end Dürüm Bar på Nørrebrogade.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:
Heartbreaker skrev:Kebabistan er øvrigt mange klasser over alle Sharwarma steder i Odense.
Men ikke bedre end Dürüm Bar på Nørrebrogade.
Der er ikke mange steder som er bedre end durum bar, men til gengæld er der sgu mange steder som er bedre end kebabistan...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: Mad

Indlæg af Piquénbauer »

Kebabistan er svingende men på de gode dage er det fremragende. Har dog ikke spist der siden jeg flyttede fra vesterbro...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Gutterne... Jeg har lige brug for lidt ideer til min madplan den kommende uge. Det må gerne være noget, som man evt. kan lave en større portion af og genopvarme dagen efter.

Jeg har selv tænkt på:
- Tom Yum suppe/Hokaido suppe
- Indisk (Butter chicken/chicken tikka)
- Lasagne
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Brombi skrev:
Flax_Generous skrev:
Heartbreaker skrev:Kebabistan er øvrigt mange klasser over alle Sharwarma steder i Odense.
Men ikke bedre end Dürüm Bar på Nørrebrogade.
Der er ikke mange steder som er bedre end durum bar, men til gengæld er der sgu mange steder som er bedre end kebabistan...
Vi har ingen af stederne i Odense.. Skod by. Yeeeah, I said it!!!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:
Brombi skrev:
Flax_Generous skrev:
Heartbreaker skrev:Kebabistan er øvrigt mange klasser over alle Sharwarma steder i Odense.
Men ikke bedre end Dürüm Bar på Nørrebrogade.
Der er ikke mange steder som er bedre end durum bar, men til gengæld er der sgu mange steder som er bedre end kebabistan...
Vi har ingen af stederne i Odense.. Skod by. Yeeeah, I said it!!!
Yoooouuuu said it. Det eneste gode ved Odense er at det er den eneste station man stopper ved med lyntoget..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Mad

Indlæg af Heartbreaker »

Tømte køleskabet den anden dag. Det blev til fem liter rodfrugtsuppe. Det var fandme lækkert.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Aftensmad? Kom med en masse forslag! Ikke bolo..

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Mad

Indlæg af Jamial »

Brombi skrev:Aftensmad? Kom med en masse forslag! Ikke bolo..
Lidt sent nu, men en god gryderet er aldrig af vejen.

2gulerødder, 2 løg, så-mange-fed-hvidløg-du-kan-klare, 2 stilke bladselleri, 4-5 stilke frisk timian (kan købes i føtex og smides i køleskabet eller fryser). Svits i olie i 10min. Smid 500g kyllingebryst i tern i, en spiseskefuld mel, 500ml tør hvidvin og 1 dåse hakkede tomater. Simr under låg i 1 time, og så en halv uden. Husk at krydre med salt+peber.

Server med ris eller lav et låg af kartofler og smid det i ovnen eller lav et låg af kartoffelmos (også i ovnen) eller lav et låg med filodej/whatever.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Aight guys, idag har jeg lavet lasagne. Tænkte at jeg ville dele processen med jer. En lasagne er ikke så kompliceret, men min er sgu ret lækker, hvis jeg selv skal sige det.

OK det her skal du bruge:
Løg
Gulerødder
Hvidløg
500g hakket kød
Smør
Olie
Bechamelsauce
Tomatpuré
1 dåse hakkede tomater
Revet mozzarellaost
Revet parmesanost
Oregano
Basilikum
Timian
Karry
Paprika
Salt
Peber
og lidt chili og aromat


Start med at hakke grøntsagerne, således at hvidløget er nogenlunde fint hakket og løg og gulerødder er groft hakkede:
Billede
Billede
Således.

Kom derefter det hele i en gryde. Jeg starter med at smør og olivenolie som fedtstof, og derefter starter jeg med at svitse grøntsagerne. Kom derefter kød i, det skal helst være 8-12%, da det giver en god smag.
Billede

Lad det stege godt igennem og kom derefter krydderier i. Jeg plejer at bruge rigeligt, så det dækker overfladen i gryden. Undtagen med salt, peber og chuli. Bare kom rigeligt i med resten. Lad det stege godt igennem og kom derefter 3-4 teskeer tomatpuré i. Lad det stege og kom efterfølgende 1 dåse hakkede tomater i, som skal fyldes igen med vand som også skal i gryden.
Billede

Hemmeligheden ved en god lasagne er:
1) den skal koge i flere timer
2) godt med smør
Billede
Husk låg på, så det ikke fordamper!

Efter 2-3 timer gøres et ildfast fad klart, som skal smøres med smør. Herefter bygges lasagnen op i lag, start med lidt kødsovs. Husk bechamel! Pak den ind i sølvpapir og giv den ca 30 min i ovnen med 200 grader på varmluft.
Først efter de 30 minutter skal du komme ost på, jeg bruger som sagt både revet mozzarella og parmesan.

Billede
Ingen sølvpapir her. Du behøver ikke at spare på osten ;)

og efter 10 minutter med ost på: voila
Billede

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Mad

Indlæg af Bager »

Karry alligevel

Billede

Tjaa, hvorfor ik
Visca el Barca

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Mad

Indlæg af Jamial »

Bager skrev:Karry alligevel

Billede

Tjaa, hvorfor ik
Jeg bruger sgu også altid karry når jeg laver bolognese. Det spiller - specielt godt at svitse løg/hvidløg/gulerødder i!

BarçaDK

Re: Mad

Indlæg af BarçaDK »

Prøv at fordel osten ind mellem lagene. Meget bedre, synes jeg.

Studsede også over karry, men altså, jeg blev da sulten da jeg så den! :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Mad

Indlæg af Brombi »

Jeg tror folk har en tendens til at spare på krydderierne, men det skal man altså ikke. Bare høvl på. Og ost mellem lagene har jeg også prøvet, synes dog at det bliver lidt for tørt. Men til gengæld bruger jeg vildt meget på toppen, og godt med parmesan, det giver lige det sidste :) og husk godt med smør. Når den står og simrer i 2-3 timer med meget smør, bliver den vildt cremet ;)

BarçaDK

Re: Mad

Indlæg af BarçaDK »

Jeg mente ikke så meget mængden, jeg har bare svært ved at forestille mig, hvordan lige netop karry vil være. Jeg prøver det næste gang.

Sjovt, for mig er det netop osten mellem lagene, der giver en dejlig cremet konsistens. Selvom jeg er et ostesvin, synes jeg egentlig ikke, at det sådan et kæmpe låg af ost passer til lasagne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster