Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Hvem er det, der anmelder der? Rune Skyum?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

JonasV skrev:Hvem er det, der anmelder der? Rune Skyum?
Nej han er sgu ok.. det er ham Simon Sandfeld..

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Jeg synes nemlig også Skyum er ret ok, mener bare at have set ham i Go'morgen Danmark.

Må i øvrigt kandidere til at være et af landets værste tv-programmer. I skarp konkurrence med Go'aften Danmark.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu har jeg efterhånden hørt The 20/20 Experience igennem et par gange, og jeg kan lide det. Jeg har aldrig rigtigt lyttet til Justin Timberlake, selvom der da var et par rigtig gode numre på FutureSex/LoveSounds. Generelt lyder han bare mere voksen og materialet virker mere modent. Mere afholdende på en eller anden måde. Knapt så meget 'nu skal vi danse og have en fest' musik, selvom der da er et par numre der har godt med tempo på. Blue Ocean Floor er jeg især helt tosset med.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Blaugrana92 skrev:Nu har jeg efterhånden hørt The 20/20 Experience igennem et par gange, og jeg kan lide det. Jeg har aldrig rigtigt lyttet til Justin Timberlake, selvom der da var et par rigtig gode numre på FutureSex/LoveSounds. Generelt lyder han bare mere voksen og materialet virker mere modent. Mere afholdende på en eller anden måde. Knapt så meget 'nu skal vi danse og have en fest' musik, selvom der da er et par numre der har godt med tempo på. Blue Ocean Floor er jeg især helt tosset med.
Jeg synes umiddelbart også ganske godt om det, her efter de første par lyt. Enig, jeg kan bedst lide når han ikke forsøger at lave fest.
Han kommer nok aldrig til at lave et track jeg bliver mere glad for end:
[youtube]DksSPZTZES0[/youtube]

Edit: Og ja, 'Blue Ocean Floor', er super flot. Minder mig stemningsmæssigt en anelse om Frank Oceans 'Pilot Jones'. Måske er det bare pga. at begge har baglæns klaver som fremtrædende element.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Musik

Indlæg af Quaresma »

Jeg synes ærlig talt, at Mirrors var elendig set fra et udviklingsmæssigt perspektiv. Trommerne f.eks. var tydeligvis bare direkte jacket fra hovedparten af FutureSex/LoveSounds' tracks, og det var generelt bare et umådeligt kedeligt nummer. Suit & Tie var jeg derimod virkelig, virkelig begejstret for! Shit, det er svedigt. Jeg har ikke hørt resten af pladen endnu, men det kan være, at jeg skal sætte mig ned og gennemlytte det en gang.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Orv, ja. Godt set Jonas, med baglæns klaver. Se, sådan noget lægger jeg overhovedet ikke mærke til! :razz:

Jeg er i øvrigt enig med hensyn til Mirrors, Qua. Jeg var helt vild med den i starten, men efter at have hørt den 4-5 gange, var jeg allerede utroligt træt af den. Det har været lige omvendt med Suit & Tie, som jeg var meget skeptisk overfor, og ikke rigtig kunne vænne mig til. Måske fordi jeg egentlig syntes, og faktisk stadig synes, at Jay Z's vers derpå er ret fladt og lidt kedeligt. Men som helhed er jeg blevet mere og mere glad for Suit & Tie. Men tag lige at lytte The 20/20 Experience igennem et par gange. Det skylder du dig selv. Hvorfor ved jeg ikke. Det gør du bare.

I øvrigt vil jeg lige anbefale Johnny Rain til jer der godt kan lide The Weeknd, Frank Ocean, Drake og den slags. Eller Elijah Blake.

[youtube]fa7xvIJNDq4[/youtube]

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Hvad er baglæns klaver? :p
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Når du vender ryggen til klaveret, mens du spiller. Teknisk er det ikke så svært. Det er mere det fysiske med at få armene vendt rigtigt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Musik

Indlæg af Heartbreaker »

Haha. Havde håbet på, at Jonas ville svare inden, så jeg kunne få et kvalificeret svar, men jeg godtager dit. :D
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Hæhæ! Det lidt mere kedelige svar er, at man optager noget klaver og derefter vender/reverser filen. Et godt musikalsk cowboytrick, hvis man skal have noget halv-udefinerbart stemnings-ræs :cool:

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Tju-hej!

[youtube]reifFcUoTKw[/youtube]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Det er bare gået stejlt ned af bakke lige siden Is This It.. Desværre.

Apropos så kom der lige "Last Nite" på P3.
Senest rettet af zqa fre mar 22, 2013 3:30 pm, rettet i alt 1 gang.
#jesuisSheep

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Musik

Indlæg af Badabing »

A-what up, Chief Keef?

I'M 3 HUNNA, NIGGA

[youtube]TEQOanOtxQ4[/youtube]
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

zqa skrev:Det er bare gået stejlt ned af bakke lige siden Is This It.. Desværre.

Apropos så kom der lige "Last Nite" på P3.
Hvis man fjerner computerlyden er det sgu da meget fedt, det lyder jo nice ved guitarsoloen.. Jeg ved ikke hvad der sker med dem/Julian, men det er som om de insisterer på mere digital lyd. Det fede ved netop de to første albums var netop den skrattede, low-fi rock lyd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster