Barca-fanens TV-pakke

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af zqa »

gør det!
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Brombi »

eli5?

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

Fritte skrev:Har lige tjekket Firestick på youtube. Det er svaret på vores bønner.
Det er også det, jeg linker til. Dog via en computer med HDMI som TV. Problemet er bare, at så snart der bliver puttet DRM kryptering på, så er streamet væk. Så det er klogt ikke at bruge for mange penge på løsninger, der involverer XBMC.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5535
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 581 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jesni skrev:
Fritte skrev:Har lige tjekket Firestick på youtube. Det er svaret på vores bønner.
Det er også det, jeg linker til. Dog via en computer med HDMI som TV. Problemet er bare, at så snart der bliver puttet DRM kryptering på, så er streamet væk. Så det er klogt ikke at bruge for mange penge på løsninger, der involverer XBMC.
Firestick... Youtube... Forklar for en novice, please!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

Fritte skrev:Jeg tjekkede blot videoer af hvordan Firestick virker på Youtube. Ikke andet. Det ser ud til at virke efter hensigten.
Det virker også for mange. Bare lige husk på, at XBMC, og de plugins der tillader streams, ofte bliver lukket ret hurtigt. Derfor skal folk nok passe lidt på med at tro, det er en langvarig løsning, der er pengene værd, som Firestick koster.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Jesni »

Fritte skrev:Ja okay det duer så ikke. Tager de bare de streams fra websites og blæser det op i fuldskærm og HD?
Jeg ved ikke 100% hvordan det virker. Men ofte har de en eller anden TV kilde i HD, de kaster videre i systemet til folk over XBMC. Jeg vil i hvert fald råde folk til at teste streams via Kodi, før de investerer i en Firestick etc.

Men altså, Kodi bliver jo brugt på en computer, og via HDMI på et fjernsyn, så det kunne være en gratis løsning til folk, der vil lege med det.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Tolquhon »

Ja, de forskellige KODI-plugins er groft sagt bare grafiske brugerflader der gør det lettere at navigere i P2P-streams (bl.a. vha. SopCast og StreamTorrent). Jeg prøvede lige et par stykker af dem, og fik BeIN Sports til at virke. Det kørte overraskende godt (på vores 3-4 Mbit linje) og stabilt i de 30 minutter, jeg lod streamen køre. Sky Sports var en lidt anden historie - der var jævnlig buffering (dvs. ophold i streamen) og en eller to af kanalerne skulle startes to gange for at køre stabilt.

Hvad angår blokering: Det kan ikke lade sig gøre for rettighedshaverne at blokere for selve plugin'et, da det ikke "gør" noget ulovligt. Om diverse streams på bliver blokeret løbende, kan jeg ikke sige, men jeg formoder, at plugin'et selv opsøger (ud fra en opdateret liste) en ny stream, hvis/når det sker. Det skal så også siges, at de streams, du finder på diverse websider er noget lettere at finde frem til (og derfor også blokere) end dem, der kun bruges via relativt obskure (i hvert fald brugerantal-mæssigt) KODI plugins. Hvis en stream ikke er "offentliggjort" på et eller andet websted, er der en noget mindre chance for, at den blokeres.

Til info: Jeg kører selv KODI på min NAS-server med HDMI-udgang, men det kan som sagt også køre på en Amazon Fire TV-stick, som du slutter til HDMI-porten på dit tv.


Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5535
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 581 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Fritte skrev:KANON! Skråt op til Viasat og Discovery Network :glad:
Men mon ikke EB's stream er kvalitet ala bet365?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Brombi »

Man skal altså have xtra? Fint jeg har telmore. Hvis ikke det virker så godt så kan man vel altid finde et stream. :)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5535
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 581 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:Man skal altså have xtra? Fint jeg har telmore. Hvis ikke det virker så godt så kan man vel altid finde et stream. :)
Skal man have Xtra? Det har jeg ikke, og det læste jeg heller ikke i artiklen at man skal have for at streame?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Brombi »

SpillerSomMESSI skrev:
Brombi skrev:Man skal altså have xtra? Fint jeg har telmore. Hvis ikke det virker så godt så kan man vel altid finde et stream. :)
Skal man have Xtra? Det har jeg ikke, og det læste jeg heller ikke i artiklen at man skal have for at streame?

Det var i hvert fald sådan jeg fortolkede dette:
Thomas Stokholm fortæller, at det bliver gratis for brugerne på eb.dk at se de i alt 20 kampe fra La Liga og Serie A i denne weekend.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af Blaugrana92 »

Betyder det ikke bare at man skal have oprettet en bruger?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5535
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 581 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Brombi skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Brombi skrev:Man skal altså have xtra? Fint jeg har telmore. Hvis ikke det virker så godt så kan man vel altid finde et stream. :)
Skal man have Xtra? Det har jeg ikke, og det læste jeg heller ikke i artiklen at man skal have for at streame?

Det var i hvert fald sådan jeg fortolkede dette:
Thomas Stokholm fortæller, at det bliver gratis for brugerne på eb.dk at se de i alt 20 kampe fra La Liga og Serie A i denne weekend.
Ok, har købt EKSTRA nu.. det koster kun 29 kr. for en måned - og så får man åbenbart en masse pladder om gamle udbrændte kendte med i den pakke.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Barca-fanens TV-pakke

Indlæg af klogfyr »

En må gerne lige teste det i aften og fortælle hvordan kvaliteten er og om det er full screen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster