TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:Hvad handler Breaking Bad om? Alle snakker seriøst om den....
På overfladen handler Breaking Bad om en high school-kemilærer, som får konstateret dødelig kræft, og derfor begynder at lave og sælge metamfetamin, så han kan efterlade penge til sin familie. Serien er fyldt med fantastisk skuespil, flotte billeder, medrivende karakterer og ikke mindst nervepirrende scener med ægte valg og ægte konsekvenser.

Under overfladen handler det om verdens måske største løgner, der af egen fri vilje går fra at være en fejlbehæftet, men trods alt betænksom familiefar til at være en bundegoistisk Tony Montana-type. Den gode Chuck Klusterman har skrevet følgende om dette tema:
[Breaking Bad] seemed like this was going to be the story of a man (Walter White, portrayed by Bryan Cranston) forced to become a criminal because he was dying of cancer. That's the elevator pitch. But that's completely unrelated to what the show has become. The central question on Breaking Bad is this: What makes a man "bad" — his actions, his motives, or his conscious decision to be a bad person?

There's a scene in Breaking Bad's first season in which Walter White's hoodrat lab assistant Jesse Pinkman (Aaron Paul) tells Walter he just can't "break bad," and — when you first hear this snippet of dialogue — you assume what Jesse means is that you can't go from being a law-abiding chemistry teacher to an underground meth cooker. It seems like he's telling White that he can't start breaking the law after living a life in which laws were always obeyed, and that a criminal lifestyle is not something you can join like a club. His advice seems pragmatic, and it almost feels like an artless way to shoehorn the show's title into the script. But this, it turns out, was not Jesse's point at all. What he was arguing was that someone can't "decide" to morph from a good person into a bad person, because there's a firewall within our personalities that makes this impossible. He was arguing that Walter's nature would stop him from being bad, and that Walter would fail if tried to complete this conversion. But Jesse was wrong. He was wrong, because goodness and badness are simply complicated choices, no different than anything else.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Alcantara »

Jeg har aldrig set en bedre serie end Breaking Bad. Helt igennem fantastisk fjerde sæson. Det bliver interessant at se hvad der sker i næste, og desværre, den sidste sæson af en fremragende serie. Mon ikke vi ser en hel del mere til Heisenberg? :twisted:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

Nu har jeg set de første 3 afsnit af sæson 1 (Breaking Bad)... Mah.

"American Horror Story" piloten er tilgengæld wack! Ved sgu ikke helt hvad jeg skal synes om det...
#jesuisSheep

Jbninc

Re: TV-Serier

Indlæg af Jbninc »

zqa skrev:Nu har jeg set de første 3 afsnit af sæson 1 (Breaking Bad)... Mah.
Gi' den tre til og så er du hooked!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Det er i det hele taget åndssvagt at vurdere en serie ud fra de første tre afsnit. Men det specielt åndssvagt på den zqa'ske måde, når serien nu har taget en så markant karaktermæssig, plotmæssig og tematisk udvikling som Breaking Bad.

Som jeg skrev: "Første sæson af Breaking Bad er interessant og vellavet, anden sæson er bedre i alle facetter, men det er tredje og fjerde sæson, som for alvor rykker grænserne for hvor awesome en dramaserie kan være."

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Når det er sagt, så kunne jeg jo også lade tvivlen komme til zqa til gode, og dermed antage, at han faktisk kun udtaler sig om de tre første afsnit, som rigtigt nok ikke var The Best Show Ever... men nah... Han disser hele Breaking Bad. Åndssvagt.

Jbninc

Re: TV-Serier

Indlæg af Jbninc »

Flax_Generous skrev:Som jeg skrev: "Første sæson af Breaking Bad er interessant og vellavet, anden sæson er bedre i alle facetter, men det er tredje og fjerde sæson, som for alvor rykker grænserne for hvor awesome en dramaserie kan være."
Lige præcis. Endelig en serie, der faktisk bliver bedre og bedre sæson, efter sæson. Serier som Prison Break og f.eks. Lost gik hen og skulle have fået cuttet før de gjorde, men Breaking Bad fornyer sig på en helt forrygende måde.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Brombi »

Har set første sæson, men må ærligt sige at det ikke er den bedste serie ever. Det ændrer dog ikke på at den stadig er god, og jeg håber at anden sæson er bedre.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Flax_Generous »

Brombi skrev:Har set første sæson, men må ærligt sige at det ikke er den bedste serie ever. Det ændrer dog ikke på at den stadig er god, og jeg håber at anden sæson er bedre.
Jeg tror heller ikke, at du kan få særlig mange til at sige, at første sæson af Breaking Bad er det bedste som nogensinde er lavet. På Metacritic har første sæson en gennemsnitlig anmeldelse på 74/100, mens anden har 85/100, tredje har 89/100 og fjerde har hele 94/100, som vist nok er det højeste snit nogensinde. Første sæson bliver altså klart betragtet som den svageste af dem.

Det var jo også først efter fjerde sæson, at jeg officielt hoppede med på The Best Show Ever-vognen. Jeg husker første sæson som interessant, meget mørk og med nogle strålende skuespilpræstationer. Men det var reelt først i anden sæson, særligt med introduktionen af Gus Fring, Mike the Cleaner og Saul Goodman ("we don't need a criminal lawyer, we need a criminal lawyer!"), at showet virkelig begyndte at excellere. Det er vel også først i anden sæson, at Jesse begynder at vise sig for alvor gennem forholdet til Badger, Skinny Pete og Jane.

Jeg får helt lyst til at se anden sæson igen...

Jbninc

Re: TV-Serier

Indlæg af Jbninc »

Desværre, så kender vi enden på serien, hvilket er efter sæson 5. Trist.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

Flax_Generous skrev:Når det er sagt, så kunne jeg jo også lade tvivlen komme til zqa til gode, og dermed antage, at han faktisk kun udtaler sig om de tre første afsnit, som rigtigt nok ikke var The Best Show Ever... men nah... Han disser hele Breaking Bad. Åndssvagt.
Ha ha. Dickhead.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Brombi »

er nået til sæson 3 episode 4, der må snart gerne ske noget..

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af klogfyr »

jeg er røget med på breaking bad bølgen, der raserer herinde. Jeg har set det meste af første sæson. Synes første sæson er rigtig god, ikke kun "mah", som a certain individual sagde det. Hvis de følgende sæsoner bliver bedre med tiden, kan jeg sagtens se, hvordan den kunne blive betragtet som en af de bedste ever.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af zqa »

3 afsnit. Screw you guys, I'm loggin off.
#jesuisSheep

Jbninc

Re: TV-Serier

Indlæg af Jbninc »

Brombi skrev:er nået til sæson 3 episode 4, der må snart gerne ske noget..
Hvis du er nået så langt i serien, og der ikke er sket noget, så bør du overveje at tjekke lyd- og billedkablerne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster