21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1970
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

thomas skrev:
man apr 22, 2024 9:06 am
Bolden var ikke engang tæt på linjen, den var langt over:
https://www.google.com/search?q=barcelo ... IHR4k,st:0
Jeg er enig og havde det været omvendt mon ikke den var blevet godkendt :)
Vi har altid dommerstanden imod os hvertfald 90% af dem. :)
Vi skal vinde klart og tydeligt for at vinde, vi kan ikke spille tætte kampe og vinde på marginaler.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2819
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 421 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Mikkel skrev:
søn apr 21, 2024 11:19 pm
Svært at vinde på Bernabeu, når flere spillere ikke rammer dagen. Raphinha (gode hjørnespark), Robert, Pedri der synes langt fra kamp form. Og så Cancelo der var helt væk. Det er utilgiveligt.

Og så er Barca alligevel kun marginaler fra at få minimum 1 point og kunne have taget alle 3 uden at det ville have været ufortjent.

Hvordan Barca skal komme i nærheden af Reals dræberinstinkt? For det er reelt det vi mangler.
Vi mangler fart og fysik. Simple as that. Alle top europæiske klubber har mere fart og fysik end os. Vores spillere har svært ved at vinde deres direkte dueller = vi bliver kørt trætte over 90 minutter. Pedri spillede i små 40 minutter, men lignede end der havde spillet i 135 minutter. Vi har desværre ikke længere suverænitet på midten og når vi ikke kan holde i kuglen eller flytte den hurtigere end vi gør, så lider vores spinkle drenge desværre. Når jeg ser Real mod Barca i denne sæson, så ser jeg en kamp mellem mænd og drenge. Der skal ske noget til sommer. Ikke at vi skal have hente Victor Akinfenwa, men vi skal have nogle spillere med fart til de forreste pladser og med lidt mere fysik på 6'eren (selvfølgelig skal de have teknikken og alt det på plads). To eksempler: Nico Williams til venstre kanten, Son på toppen, den nye Kante på 6'eren.

Desuden hjælper det ikke, at Cancelo var heeeelt væk, når det virkelig har spidset til, har han hverken kunne modstå presset offensivt eller defensivt. Hector Fort havde været en bedre mulighed i går. Nøj hvor irritere det mig at han koster så dyrt ved alle 3 mål.

I øvrigt, hvad fanden sker der med Victor Roque? Hvad var meningen med at hente ham når han ingen spilletid får? Kan ikke se noget positivt i den handel so far...
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Parla
Indlæg: 787
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Parla »

Hvorfor kan vi ikke holde en føring I mere end 5 minutter af gangen

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Alias-A »

Parla skrev:
man apr 22, 2024 10:45 am
Hvorfor kan vi ikke holde en føring I mere end 5 minutter af gangen
Præcis. Det er som om vores modstandere scorer efter behov når de bare presser lidt på.
93' Iniesta

Iniesta007
Indlæg: 578
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 84 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Parla skrev:
man apr 22, 2024 10:45 am
Hvorfor kan vi ikke holde en føring I mere end 5 minutter af gangen
Det er der sikkert mange grunde til :sick:
Xavi var en gudbenådet spiller, men forsvar var ikke hans livret og heller ikke så "nødvendigt" på det tidspunkt han spillede.
Nå håber jeg bare vi får en træner fra øverste hylde, for spillerne til noget stort har vi sku :thumbup:
Gerne Pep hvis han er træt af City :angel:
Og så glæder jeg mig til at Campen bliver (næsten) færdig, så jeg kan komme til den skønne by igen :clap:
Det kan blive godt i næste sæson Culés...tro på det :grin: .
God sommer, mit skriv herinde er slut for denne sæson :roll:.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15032
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Iniesta007 skrev:
man apr 22, 2024 11:05 am
Parla skrev:
man apr 22, 2024 10:45 am
Hvorfor kan vi ikke holde en føring I mere end 5 minutter af gangen
Det er der sikkert mange grunde til :sick:
Xavi var en gudbenådet spiller, men forsvar var ikke hans livret og heller ikke så "nødvendigt" på det tidspunkt han spillede.
Nå håber jeg bare vi får en træner fra øverste hylde, for spillerne til noget stort har vi sku :thumbup:
Gerne Pep hvis han er træt af City :angel:
Og så glæder jeg mig til at Campen bliver (næsten) færdig, så jeg kan komme til den skønne by igen :clap:
Det kan blive godt i næste sæson Culés...tro på det :grin: .
God sommer, mit skriv herinde er slut for denne sæson :roll:.
Jeg har læst at Pep muligvis stopper hos City denne sommer og at han ønsker at træne et landshold.
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1198 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Har netop købt Mundo Deportivo og på forsiden er der to billeder, der viser, at bolden var klart inde. Mål eller ej, så havde Real Madrid vundet La Liga. Men fejlkendelsen kunne potentielt have kostet Barca mesterskabet. VAR blev indført for at sikre rigtige kendelser/fair resultater. Men hvad hjælper det at VAR kan se en snæver off-side, når den ikke kan se et klart mål. Det er simpelthen en falliterklæring, at der ikke er goalline teknologi i La Liga og til verdens største klubkamp.

Mésqueunclub
Indlæg: 379
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Vi skal da til at betale lidt mere til de dommere, som vi ifølge Madristas køber :clap: :crazy:





Senest rettet af Mésqueunclub man apr 22, 2024 12:41 pm, rettet i alt 1 gang.

thomas
Indlæg: 198
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

bedre link her, tydeligt i superslow billederne fra 0:40 og frem at bolden endda pænt langt inde:


Antimadridista
Indlæg: 9259
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

SpillerSomMESSI skrev:
søn apr 21, 2024 11:06 pm
Vi kan jo ikke sige at vi fortjente at vinde ligaen… rmd var meget bedre hele tiden og derfor havde værterne i la liga loca hele sæsonen også rmd madrid som klare favoritter hele vejen igennem.
Du overdriver jo i væsentlig grad. I Begge classicos har marginalerne i ekstremt grad været på Reals side. Havde vi vundet i går og bare fået x hjemme, begge bestemt retfærdigt og muligt med bare en smule medvind, så havde afstanden været 2 point + putter vi så den absurde Real - Almeria kamp oveni (ændrer 3-2 til 2-2), var den pt stået 74 -74 i point….næst efter kan vi overveje de manglende str vi generelt har fået gennem sæsonen!

Med baggrund i ovenstående og den enorme stolpe ud i CL, sammen med Reals enorme stolpe ind mod City, føles det som en absurd frustrerende sæson, uden nogen grad af positive udsigter… :|

Mikkel
Indlæg: 92
Tilmeldt: tors feb 07, 2019 5:28 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Mikkel »

Norbit skrev:
man apr 22, 2024 10:32 am
Mikkel skrev:
søn apr 21, 2024 11:19 pm
Svært at vinde på Bernabeu, når flere spillere ikke rammer dagen. Raphinha (gode hjørnespark), Robert, Pedri der synes langt fra kamp form. Og så Cancelo der var helt væk. Det er utilgiveligt.

Og så er Barca alligevel kun marginaler fra at få minimum 1 point og kunne have taget alle 3 uden at det ville have været ufortjent.

Hvordan Barca skal komme i nærheden af Reals dræberinstinkt? For det er reelt det vi mangler.
Vi mangler fart og fysik. Simple as that. Alle top europæiske klubber har mere fart og fysik end os. Vores spillere har svært ved at vinde deres direkte dueller = vi bliver kørt trætte over 90 minutter. Pedri spillede i små 40 minutter, men lignede end der havde spillet i 135 minutter. Vi har desværre ikke længere suverænitet på midten og når vi ikke kan holde i kuglen eller flytte den hurtigere end vi gør, så lider vores spinkle drenge desværre. Når jeg ser Real mod Barca i denne sæson, så ser jeg en kamp mellem mænd og drenge. Der skal ske noget til sommer. Ikke at vi skal have hente Victor Akinfenwa, men vi skal have nogle spillere med fart til de forreste pladser og med lidt mere fysik på 6'eren (selvfølgelig skal de have teknikken og alt det på plads). To eksempler: Nico Williams til venstre kanten, Son på toppen, den nye Kante på 6'eren.

Desuden hjælper det ikke, at Cancelo var heeeelt væk, når det virkelig har spidset til, har han hverken kunne modstå presset offensivt eller defensivt. Hector Fort havde været en bedre mulighed i går. Nøj hvor irritere det mig at han koster så dyrt ved alle 3 mål.

I øvrigt, hvad fanden sker der med Victor Roque? Hvad var meningen med at hente ham når han ingen spilletid får? Kan ikke se noget positivt i den handel so far...
Er enig i dine betragtninger. Dog synes jeg at Kounde, Araujo og Cubarsi alle tre besidder fart og fysik. Det er ihvertfald tættere på Puyol end det er på Pique. Men det er klart at når vores midtbane/angreb ikke er mere boldfaste, så kommer vi tit til at se dumme ud fordi fysikken og farten ikke er bedre.

Man skal vel helt tilbage til 2014/15 sæsonen (pudsigt nok) Xavi sidste aktive sæson som spiller, og Puyol i forsvaret, for at finde en midtbane der kunne om nødvendigt dræne en fodboldkamp. Derefter kunne MSN, krydret med en Iniesta stadig kompensere for en stadig svagere midtbane/forsvar. Her begyndte det at gå ned af bakke, med spillere som Arda Turan Alex Song, Aleix Vidal, Alcacer, Paulinho, Arturo VIdal, Pjanic, Dembele og Coutinho der alle ret beset blev forsøgt at passe ind i et system der tilsyneladende er utroligt svært at mestre. Samtidig har fodbolden tilpasset sig Barcas spillestil fra Pep tiden.

Desuden har Real Madrid modsat Barca, været gode til at skille sig af med flere vigtige profiler, imens de stadig kunne få noget for dem og samtidig haft en erstatning klar. Ikke at de ikke også har skudt ved siden af.

Ronaldo - Benzema

Benzema - Bellingham

Varane - Militao/Rudiger

Ramos - Alaba/Rudiger

Casemiro - Tchouameni

Bale - Valverde/Rodrygo/Vinicius

Snart får de tilføjet Mbappe og Endrick, muligvis også Davies.

Hvor i mod Barca har haft tendens til at holde for længe uden at have en holdbar erstatning klar.

Pep skilte sig af med stjerner som Ronaldinho, Eto, Ibrahimovic, Yaya og det efterlod ikke Barca dårlige.

Det første "ærge" punkt for mig var ikke at kunne holde på Thiago, hvilket ville have betydet at Xavi skulle have nedtrappet noget før lidt a la hvad man ser i Real, med Modric. I Thiago havde du en spiller der om nogen viste hvordan at kunne holde på kuglen.

Med afgangen af Puyol og Mascherano mistede Barca også det konsekvente element i deres spillespil. De gik over til ren finesse.

At Neymar pludselig smutter, tænker jeg har givet et større knæk i Barcas selvforståelse end hvad folk måske tror. En spiller der fravælger Barca, ovenikøbet en af spillet på daværende tidspunkt største stjerner. Uagtet hvad man må synes om manden, så havde han ligesom Messi evnen til at afgøre kampene selv. På trods af Barca fik masser af penge, blev de formøblet på Dembele.

Fra Iniesta til en Coutinho der som i aldrig fandt niveau til Barca.

Fra Busquets til Romeu.

Samtidig kan man jo endnu tydeligere se at hvor stor en sovepude Messi æraen har været, tænker især tiden fra Luis Enrique og i særdeleshed tiden efter Neymar. Han har ret beset holdt klubben kunstigt i live på egen hånd.

Men hvis man bare kender en smule til barcas historie så ved man også der imellem deres storhedstider har været perioder med tørke.

Det skal nok blive godt igen.

De har spillere til at kunne få det vendt, men man kan og skal ikke kunne forvente at det er Gavi (19), Pedri (21), Balde (20), Cubarsi (17) og Yamal (16), som gang på gang skal kunne afgøre det.

Jeg synes fremtiden ser lys ud, men der naturligvis mange variabler.

Visca Barca

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2819
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 421 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
man apr 22, 2024 12:39 pm
SpillerSomMESSI skrev:
søn apr 21, 2024 11:06 pm
Vi kan jo ikke sige at vi fortjente at vinde ligaen… rmd var meget bedre hele tiden og derfor havde værterne i la liga loca hele sæsonen også rmd madrid som klare favoritter hele vejen igennem.
Du overdriver jo i væsentlig grad. I Begge classicos har marginalerne i ekstremt grad været på Reals side. Havde vi vundet i går og bare fået x hjemme, begge bestemt retfærdigt og muligt med bare en smule medvind, så havde afstanden været 2 point + putter vi så den absurde Real - Almeria kamp oveni (ændrer 3-2 til 2-2), var den pt stået 74 -74 i point….næst efter kan vi overveje de manglende str vi generelt har fået gennem sæsonen!

Med baggrund i ovenstående og den enorme stolpe ud i CL, sammen med Reals enorme stolpe ind mod City, føles det som en absurd frustrerende sæson, uden nogen grad af positive udsigter… :|
Jeg forstår pointen i dit skriv, men på den anden side er jeg faktisk fint tilfreds med at det ikke ender med at vi tager et trofæ for at Xavi så skal fortsætte. Der har været flere dårlige perioder med ham. Ligaen som blev vundet sidste år, med historiske mange 1-0 sejre var også ualmindelig kedelig. Det er først siden Cubarsi/Yamal er kommet fast ind på holdet, at vi spiller "nogenlunde" fodbold. Han er ikke en toptræner imo. Kan ikke se noget mønster og kan ikke se nogen udvikling i vores spil. Jeg håber at Xavi takker af til sommer, han får et skulderklap for at tage klubben fra et kæmpemæssig rod til hvor vi er i dag, men så heller ikke mere end det. Han bragte noget fornyet energi og tro på tingene, som gav nogle gode resultater. Den næste træner skal få os vores drenge til at blive mænd og tilbage til hvor vi bør være; blandt de 3 bedste klubber i verden.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Iniesta007
Indlæg: 578
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 33 gange
Blevet takket: 84 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Har læst rygter at Xavi overvejer at blive ( med visse betingelser). Det kan kun ende galt :sick:
Han får jo flere røde kort end hele truppen, hvad tænker manden( Ledelsen) på. :thumbdown:
Håber virkelig vi får en toptræner :clap:

Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

Mésqueunclub skrev:
man apr 22, 2024 12:34 pm
Vi skal da til at betale lidt mere til de dommere, som vi ifølge Madristas køber :clap: :crazy:





Det der er jo vanvid.. Pinligt for La Liga.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1697
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

Skulle op kl 3,15 imorges, så fik "desværre" ikke set kampen.
Har dog lige læst hele kamptråden igennem, og må indrømme at bare at læse herinde gør mig ekstremt frustreret.
Selvfølgelig er marginalerne på Madrids side, især hvad angår dommeren.
Billigt straffe, et mål der skulle være dømt, plus muligvis straffe der ikke bliver dømt.
Men hvad havde man egentligt forventet i den liga?

Er glad for jeg slap for at høre på tv2s gylle i kommentator boksen.
De har 2 kommentatorer der er værd at lytte til, resten er ren tyndskid.

Kan forstå at Cancelo igen igen har kostet mål.
Han skal bare væk til sommer.
Skal hverken købes eller have forlænget sin lejekontrakt.
Balde og Fort kan kæmpe om den plads.

Fermin med mål igen, der er krummer i den knægt.
Men han bliver nok bænket i næste kamp.

Kan forstå at Yamal havde en fest på højrekanten.
16 år! og har vel været sæsonens spiller for Barca.
Pinligt for vores dyrt indkøbte angribere.

Nå, sæsonen har jo egentligt været slut længe.
Vi havde en lille drøm om CL, men da det gjalt fejlede vi, som så mange gange i denne sæson.

Tillykke til Madrid, Tebas og RFEF.
Det gjorde rigitg naller på jer sidste år, da et kriseramt Barca kunne hive et mesterskab hjem
I år får i det så tilbage til centralmagten.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster